Toon posts:

geen signaal naar beeldscherm en 5 piepjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robinvos10
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-05-2020
hallo allemaal!

ik heb dit weekend mijn tweede pc gebouwd en toen ik deze opstartte zei het beeld dat er niks was aangesloten/ no signal. ook hoor ik bij opstarting 5 korte piepjes.
ik heb op het internet gezocht maar alles wat ik probeer werkt niet.
er wordt gezegd dat het een probleem met mobo of cpu is.
kan iemand mij a.u.b. een oplossing voor geven.

MVG. Robin Vos
specs:
asrock a320m- dgs
r3 2200
vs350 psu
4gb ddr4 2400 mhz crucial
120gb ssd
1tb hdd

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Weet je zeker dat BIOS P4.40 erop staat? Volgens de CPU support list moet je deze minstens hebben voordat de 2200 herkend/gebruikt wordt.

/edit: in is dit motherboard amd ryzen 3 2200g ready?? vroeg je ook al iets dergelijks?

/edit2: wel alle voedingskabels op het moederbord geprikt?

[Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 17-10-2018 17:23]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Laatst online: 28-05 23:42
Vrijwel zeker dat het juiste bios niet aanwezig is.

Wel slechte specs voor een Ryzen 3 2200G systeempje.

• robinvos10
Uszka schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:10:
Vrijwel zeker dat het juiste bios niet aanwezig is.

Wel slechte specs voor een Ryzen 3 2200G systeempje.
deze pc is ook alleen voor mijn moeder en wordt eigenlijk alleen voor internet en word gebruikt.

hoe zou ik de bios dan kunnen updaten? ik heb geen extra cpu aanwezig.

• Uszka
robinvos10 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:25:
[...]

deze pc is ook alleen voor mijn moeder en wordt eigenlijk alleen voor internet en word gebruikt.
Dan zou een Athlon 200GE met 8GB ram een betere keuze zijn geweest.
hoe zou ik de bios dan kunnen updaten? ik heb geen extra cpu aanwezig.
Met een cpu die vanaf de eerste biosversie wordt ondersteunt.
- of je koopt die cpu zelf pricewatch: AMD A6-9500 Boxed
- of je laat de winkel waar je het spul gekocht hebt de update doen wat je een paar tientjes kost
- of je ruilt het bord om voor een B450 want die ondersteunt uit de doos de 2200G
- of je maakt gebruik van de AMD boot kit https://support.amd.com/e...en-AM4-System-Bootup.aspx

[Voor 9% gewijzigd door Uszka op 17-10-2018 18:32]

• robinvos10
Uszka schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:30:
[...]

[...]

- of je laat de winkel waar je het spul gekocht hebt de update doen wat je een paar tientjes kost
- of je ruilt het bord om voor een B450 want die ondersteunt uit de doos de 2200G
- of je maakt gebruik van de AMD boot kit https://support.amd.com/e...en-AM4-System-Bootup.aspx
er is wel een computerzaakje in de buurt. dit mobo komt van amazon en zouden ze die daar dan ook willen updaten (vanwege concurrentie)?

• Uszka
Je kunt het altijd vragen. Soms vragen ze daar zoveel geld voor dat het interessanter is het moederbord onder WKOA terug te sturen en een B450 bord te bestellen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En nog geen antwoord of alle voedingskabels goed zitten?

Want aan het revisienummer van het moederbord is niet te zien welke BIOS erop zit maar de kabels controleren zoals in de handleiding van het moederbord staat, kost geen tijd & geld (qua updaten / terugsturen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• robinvos10
MAX3400 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:48:
En nog geen antwoord of alle voedingskabels goed zitten?

Want aan het revisienummer van het moederbord is niet te zien welke BIOS erop zit maar de kabels controleren zoals in de handleiding van het moederbord staat, kost geen tijd & geld (qua updaten / terugsturen).
de 24 pin zit erin de 8 cpu moest ik splitten want het mobo heeft 4 pin. ik denk dat het enige wat fout kon zijn iets is met de cpu power kabel maar die kan ik niet zo snel verklooien

• robinvos10
Uszka schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:30:
[...]

[...]

ik heb een amd a6 9500 besteld en hoop de bios nu te kunnen updaten.

ik zou graag allen (wederom) bedanken en ik hoop dat deze oplossing werkt!

• robinvos10
hallo allemaal.
de cpu (a6 9500) is binnen en ik heb de koeler en de oude cpu verwijderd.
daarna heb ik de a6 9500 in het socket gedaan en de cpu cooler erop gedaan.
nu ik hem opstart krijg ik weer de 5 korte piepjes.

wat moet ik doen??

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 18:26

Speedy-J

AMD Enthusiast

robinvos10 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:49:
hallo allemaal.
de cpu (a6 9500) is binnen en ik heb de koeler en de oude cpu verwijderd.
daarna heb ik de a6 9500 in het socket gedaan en de cpu cooler erop gedaan.
nu ik hem opstart krijg ik weer de 5 korte piepjes.

wat moet ik doen??
Ik heb een vermoeden dat het bord probeert te booten op de videokaart ipv onboard.
Probeer eens een harde reset dus stroom eraf en batterij van het moederbord eruit halen en dan de + en - in de batterij socket even kortsluiten.
Daarna batterij er weer in en stroom aan sluiten en proberen te starten.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• robinvos10
Speedy-J schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

Ik heb een vermoeden dat het bord probeert te booten op de videokaart ipv onboard.
Probeer eens een harde reset dus stroom eraf en batterij van het moederbord eruit halen en dan de + en - in de batterij socket even kortsluiten.
Daarna batterij er weer in en stroom aan sluiten en proberen te starten.
Ik heb de stekker uit de psu gehaald. De cmos batterij verwijderd. De aanknop 1 minuut ingehouden. Daarna batterij weer erin gedaan en stekker aangesloten... nu als ik hem boot heb ik het zelfde verhaal alleen hoor ik geen 5 korte piepjes. Ik hoor geen piepjes en het keyboard dat ik heb aangesloten geeft licht (mobo geeft wel stroom)
Nog steeds no signal... :c

Misschien kan ik iemand een filmpje doorsturen van hoe de pc intern eriit ziet en wat hij doet wanneer hij opstart. Het probleem kan ook nog ergens anders liggen.
Ik moet sowiso de BIOS nog naar p 4.40 updaten. Maar eerst moet ik hem zien te booten met de a6 9500
Maakt het uit of ik de cooler van de r3 2200 op de a6 9500 gebruik?
En ik hrb op bol.com een dvi-d naar vga gekocht. Misschien is het kabeltje wel niet goed maar ik zie geen gebogen pinnen.

[Voor 22% gewijzigd door robinvos10 op 28-10-2018 11:16]

• Uszka
Heb je getest met de geheugenmodule in beide sloten?

• robinvos10
Uszka schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:22:
Heb je getest met de geheugenmodule in beide sloten?
Ja, nog steeds hetzelfde

• robinvos10
Zal ik het mobo terug sturen en zoeken naar een ryzen ready mobo? Retouren kan nog tot 12 november maar ik weet niet of ze hem in deze staat accepteren

• Uszka
robinvos10 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:09:

En ik hrb op bol.com een dvi-d naar vga gekocht. Misschien is het kabeltje wel niet goed maar ik zie geen gebogen pinnen.
Ik meen dat er een actieve adapter nodig is om van een digitaal naar analoog signaal te gaan. Waarom heb je geen rekening met de monitor gehouden door een moederbord met VGA te nemen?
Welk merk en type monitor is het?
robinvos10 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:47:
Retouren kan nog tot 12 november maar ik weet niet of ze hem in deze staat accepteren
Hoe bedoel je. Heb je iets stuk gemaakt dan?

[Voor 21% gewijzigd door Uszka op 28-10-2018 13:29]

• CHBF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-04-2019
robinvos10 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:14:
hallo allemaal!

ik heb dit weekend mijn tweede pc gebouwd en toen ik deze opstartte zei het beeld dat er niks was aangesloten/ no signal. ook hoor ik bij opstarting 5 korte piepjes.
ik heb op het internet gezocht maar alles wat ik probeer werkt niet.
er wordt gezegd dat het een probleem met mobo of cpu is.
kan iemand mij a.u.b. een oplossing voor geven.

MVG. Robin Vos
specs:
asrock a320m- dgs
r3 2200
vs350 psu
4gb ddr4 2400 mhz crucial
120gb ssd
1tb hdd
Je kan beter de handleiding van het moederbord lezen (die kwam bij het moederbord) dan op het internet zoeken.
Niemand weet wat die biepjes betekenen zonder de handleiding te lezen, het moederbordbedrijf kiest welke biepjes ze gebruiken voor welke problemen. Het is erg handig als je niet hoeft te raden omdat je simpelweg in de handleiding leest wat het probleem is.

[Voor 19% gewijzigd door CHBF op 28-10-2018 15:27]

Zelfcensuur is de meest schadelijke vorm van censuur.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee