Vraag

• martward02
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-03 21:32
Hoi,
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe monitor. Ik wil graag een 1440p scherm en het liefst een iets hogere refresh rate. Momenteel kijk ik naar de Acer VG270U en de Samsung C27JG50, maar van geen van deze monitoren kan ik professionele reviews vinden. Ik heb dus geen idee wat ik moet verwachten mbt input lag en ghosting/smearing.

Mijn systeem heeft een E3 1231v3, 16GB RAM en een 1060 6GB (die wellicht binnenkort wordt geupgrade).
Ik speel een beetje van alles, maar had geen plannen om professioneel te gaan met CS:GO of iets dergelijks. Voornamelijk fan van spellen als Witcher, Metro, Bioshock, etcetera.

Heeft iemand hier ervaring met (één van) deze schermen?
Hebben jullie andere adviezen over monitoren om te overwegen / ver weg van te blijven?

Bedankt :)

Alle reacties

• jdvv
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-03 22:03
Krijg hem morgen binnen :)

• jdvv
de Samsung C27JG50

• martward02
Oeh ik ben heel erg benieuwd wat je er van vind. Ga je een review schrijven?

• martward02
@jdvv en? Is het wat?

• jdvv
weet nog niet of ik een review ga schrijven, laat je ieder geval weten of het wat is.

Komt deze middag ergens binnen.

• martward02
jdvv schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:41:
weet nog niet of ik een review ga schrijven, laat je ieder geval weten of het wat is.

Komt deze middag ergens binnen.
Had een uitgebreide Russische review gevonden waar ze ook kleur calibraties hadden gedaan. Je kan er ook en gecalibreerd profiel downloaden, wellicht handig.

https://3dnews.ru/974553/page-2.html

• pcbouwer1001
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09-2020
Hallo @martward02 . Toevallig krijg ik deze monitor ook vandaag binnen :) . Ik zal je ook morgen even laten weten wat ik ervan vind uiteraard, dan krijg je een idee. Maar, welke videokaart ben je van plan om aan te gaan schaffen? of weet je het nog niet precies? Want ik raad wel aan om iniedergeval een 1080 te halen, best een 1080ti (of beter). Want alle grafische kaarten slechter dan een 1080/1080ti zullen deze monitor (c24jg5) helaas niet recht doen met zijn 144hz refreshrate en WQHD resolutie (bij de meeste moderne AAA titels).

[Voor 3% gewijzigd door pcbouwer1001 op 21-10-2018 14:56]

• martward02
Hoi @pcbouwer1001 . Ik weet het nog niet precies maar minstens een 1070ti denk ik. Op zich is de 144Hz met name spannend voor spellen als CS:GO waar de grafische kwaliteit redelijk secundair is. Eigenlijk wil ik mlvoor sommige spellen een groter scherm en hogere resolutie dan dat ik nu heb en voor sommige spellen een hogere refresh rate. Aangezien deze monitor beiden kan is hij erg interessant. Bedankt voor je berichtje en ben erg benieuwd wat je er van vindt!

• pcbouwer1001
Heb hem net ontvangen! Ga 'm even uitpakken :)

[Voor 4% gewijzigd door pcbouwer1001 op 21-10-2018 15:14]

• jdvv
Heb hem ook binnen en heb nu even 30 min war thunder gespeeld op 144hz tijdens het vliegen en 100hz tijdens tanks. Heb een 1070ti, mooie hiervan is dat je tijdens het spelen makkelijk kan switchen tussen verschillende refresh rates. voor mij een groot pluspunt aangezien ik nogal fan ben van vsync.

Curved moet je wel van houden wordt voor de normale desktop ervaring even wennen. Voor games en films is het natuurlijk wel leuk.

Hij voelt wel erg ligt aan en alles is van plastic. Heb hier ook een lenovo L27q-10 staan en dat is toch wel iets meer bouwkwaliteit. Deze geeft ook mooier beeld, voor de niet gamer lijkt me dat een betere keuze. Kreeg die alleen tot 67hz dus voor gamen niet ideaal.

Denk dat ik de Samsung laat staan en dat ik de Lenovo terugstuur.

Ga nog even lekker verder testen laat morgen wel weten hoe ik er dan over denk :).

• martward02
@jdvv Zelf werk ik eigenlijk niet meer op mijn computer en gebruik ik hem voornamelijk voor spellen, YouTube/Netflix en een beetje op internet browsen. Voelt de monitor zelf goedkoop aan of met name de voet? Ik zou hem namelijk toch aan een arm hangen, dus eigenlijk is het wel fijn als ie wat licht is.
Heb je iets gemerkt van ghosting of overshoot bij hoge refresh rates?
Bedankt voor het op de hoogte houden :).

• pcbouwer1001
@martward02 hij heeft wel wat gewicht (kwa wat ik gewend ben van mijn vorige). 6 kg met de voet, maar die is natuurlijk van plastic dus dat draagt niet veel bij aan het gewicht. zelf heb ik me nog niet echt gestoord aan de plastic voet, ik zit er niet veel aan dus ik zie nu ook nog geen vingerafdrukken erop zitten, en bovendien heb ik de monitor stevig op een verhoginkje gezet dus ik merk ook geen woble of zoiets. Als ik het niet wist dan zou t me niet opvallen, tenslotte is het scherm hetgeen waar ik altijd naar kijk he ;) . Over ghosting zal ik je morgen nog even notificeren want ik heb vandaag nog vooral videos en netflix gekeken en morgen zal ik er naar kijken, zal ook naar mijn verwachting de beslissende factor zijn of ik m houd of op een retourtje stuur.

• pcbouwer1001
@martward02 Had kunnen voorspellen dat ik vandaag teleurgesteld zou worden maar niet op deze manier. Ik heb namelijk net 2 dode pixels op het scherm gespot :/ . Ik zal hem dus hoe dan ook weer terugsturen. Heb om deze reden nog niet gekeken naar ghosting maar zal dat weldra doen.

• martward02
@pcbouwer1001 Ah shit, wat vervelend! Ga je hem wel omruilen voor hetzelfde model of liever naar iets anders kijken? Hoop dat het een beetje makkelijk gaat met omruilen. Ik zou er niet bij zeggen dat het is vanwege dode pixels is, heb wel eens gehoord dat er een limiet is van dode pixels waaronder het 'normaal' is en je geen recht op RMA (ik geloof 5 pixels?). Als je hem online hebt besteld zou je hem moeten kunnen terugsturen zonder een rede op te geven.

• pcbouwer1001
@martward02 Ah bedankt voor de tip! Ik heb ook nog even voor ghosting gekeken in World of Tanks en Fallout 4 (met mods) . In world of tanks viel het me alleen op dat licht van lampen een klein beetje uitgesmeerd eruit zag, wanneer ik snel heen en weer van gezichtsveld bewoog, weet niet precies of dat ghosting is... In Fallout 4 (met mods) heb ik naar bomen gekeken, ik heb ook screenshots zitten maken tijdens het heen en weer bewegen. In het spel heb ik het niet echt goed gezien, soms dacht ik heel even dat ik het zag maar zag ik het daarna niet meer dus dat kan gewoon een vergissing zijn. Op de screenshots zag ik verder geen ghosting dus die zagen er gewoon prima uit. In Fallout 4 leek het dus over algemeen niet aanwezig maar in World of Tanks zag ik wel dat met het licht dus als jij weet of dat ghosting is, laat mij dan graag even weten ;) .

• martward02
@pcbouwer1001 Ja ik denk niet dat dat echt ghosting is, klinkt meer als motion blur, maar ik ben er geen expert in. Er is een website met een uitleg over hoe je het makkelijk zou moeten kunnen zien.

https://www.testufo.com/ghosting (dit is de test)
https://www.blurbusters.com/faq/lcd-overdrive-artifacts/ (dit is de uitleg met voorbeeld plaatjes)

• pcbouwer1001
@martward02 Ik heb net die ghosting test gedaan, en er zit iniedergeval gelukkig geen ghosting op dit model. Helaas heb ik wel nog die 2 dode pixels :( Maar ik kijk even wat ik ga doen, laat je wel weten wat zodra ik heb besloten.

• martward02
@pcbouwer1001 Bedankt voor het doen van de test! Geen ghosting is toch wel erg belangrijk en iets wat je wel vaak ziet bij VA panelen, dus dat is in ieder geval positief. Hoop dat het lukt met het eventuele retoursproces!

• martward02
@jdvv Heb jij nog opmerkelijke dingen gezien?

• jdvv
poh ben net thuis laat je straks nog even weten.

• jdvv
Heb dus even de tijd gehad om hem goed te testen en moet zeggen dat ik zeker onder de indruk ben.
Bij het uitpakken meteen getest op dode pixels, en inderdaad ik kwam er 1 tegen.

Nou heb ik net 5 min geleden weer die zelfde test gedaan en die pixel die het gister niet deed doet het nu wel.
Zal dus wel een stuck-pixel zijn geweest of ik kijk er gewoon overheen die pixels zijn tenslotte zo klein :-).

Ook even voor ghosting getest en kon het zelf ook niet echt zien. Met die ufo ja, dan zie je heel licht een tweede ufo er achter maar heb nog geen monitor meegemaakt die dat niet doet. Dus qua response time en refresh rate zit deze monitor wel snor. Kan natuurlijk beter maar houdt die 200 euro extra liever in me zak.

Als het gaat om beeldkwaliteit vind ik hem prachtig. Het enige waar ik nog aan moet wennen en de vraag of ik dat ooit ga doen is dat de monitor curved is...

EDIT:

Het was een sub pixel die het niet deed, alleen bij groen beeld.

[Voor 4% gewijzigd door jdvv op 22-10-2018 22:34]

• jdvv
als we gaan kijken trouwens naar het Acer scherm zou ik het daar niet op wagen.
Specs zijn mooi maar ben bang dat zo'n scherm veel last heeft van backlight bleeding. (IPS)

Ik heb mijn besluit ieder geval genomen, die Samsung zal bij mij mooi de komende jaren op me bureau staan.

• martward02
@jdvv Ja dat doen vrijwel alle monitoren, zolang het niet hinderlijk is tijdens gebruik dan maakt het natuurlijk ook niet echt uit. Vervelend van de sub pixel, maar op zich geen ramp, ga je er wat aan doen of neem je het voor lief? Ik kom nu van een IPS en heb me nooit heel erg gestoord aan de backlight bleed, maar ik heb ook een U2414H wat wel een heel goede monitor is (helaas 24", 1080p en 60Hz).

Ik ga hem in ieder geval ook bestellen vanavond en dan heb ik hem morgen binnen. Weet ook niet of ik een fan ga zijn van curved, maar er is maar één manier om daar achter te komen. Gelukkig heb je tegenwoordig het recht om online aankopen binnen een bepaalde tijd te retourneren dus ik kan het rustig uit proberen.

In ieder geval ontzettend bedankt voor alle informatie.
@pcbouwer1001 Ook jij heel erg bedankt. Ik heb heel veel aan jullie gehad :).

• jdvv
Heb zelf hiervoor ook een IPS gehad en die backlight bleed heeft mij ook nooit gestoord maar het is ook wel eens lekker om het niet te hebben :). Was ook een 24 inch 1080p maar dan wel 75hz.
LG 24MP68VQ

Die subpixel neem ik gewoon voor lief, tijdens normaal gebruik kom ik hem eigenlijk niet tegen en kon hem ook niet terug vinden. Dus kan me er moeilijk aan storen dan ;-p.

Gewoon bij een goeie webshop bestellen die hebben altijd wel een goed retour beleid.

Geen probleem voor de hulp zo breng ik ook eens wat bij aan de info op het internet. Zoek altijd dat van andere op :)

• pcbouwer1001
Ha @martward02 fijn dat je er een beetje over uit bent. Graag je daarbij geholpen te hebben. Ik zit natuurlijk wel nog met die pixels van mij. Maar weet niet zeker hoe ik het nou ga doen. Het is namelijk denk ik te verdacht om het product te gaan ruilen voor hetzelfde, of niet? Dus denk dat retourneren de enige optie is, aan de andere kant heeft de andere dan misschien ook wel dode pixels want @jdvv heeft ook 2 dode (sub)pixels dus het blijkt niet zoo toevallig... en aangezien ik voor het retour proces 4 dagen moet wachten na terugzending, is het goede vraag of het ding retourneren überhaupt wel de beste actie is. Ik denk dat ik wacht tot jij het ding hebt ontvangen, dan kunnen we kijken of die dode pixels nou echt vaak voorkomen met deze monitor of dat het puur toeval/ongeluk is. Dus informeer mij graag hierover!

• martward02
@jdvv @pcbouwer1001 Ik ga jullie zeker op de hoogte houden. Voor stuck pixels zijn overigens wel wat dingen die je kunt proberen om het te fixen. Tegen een dode pixel is voor zover ik weet niets te doen.

https://nl.wikihow.com/Ee...een-LCD-scherm-herstellen
http://www.jscreenfix.com/

• pcbouwer1001
@martward02 Bedankt. Ik heb zelf natuurlijk ook wat zitten surfen op het internet voor manieren om van deze akelige pixels af te komen, maar ben tot nu toe nog niet succesvol. Bovendien ben ik er gister achter gekomen dat die 2 pixels waar ik het eerder over had, 2 vaste pixels zijn. Maar sinds gister heb ik ook weer een groepje dode pixels erbij, die bij elkaar zitten om een iets groter zwart stukje te vormen, ongeveer zo groot als een stofje op je scherm maar wel erg goed zichtbaar. Ik denk dat dus het enige wat erop zit is om A. de garantie te gebruiken of B. het product te retourneren en dan later een nieuwe te bestellen . Maar tussen optie A en B ben ik nog niet uit gekomen

[Voor 5% gewijzigd door pcbouwer1001 op 23-10-2018 13:30]

• martward02
@pcbouwer1001 Nou als er meerdere vaste en stuck pixels zijn kan ik me niet voorstellen dat een webwinkel moeilijk gaat doen over het omwisselen van het product. Ik weet niet waar je hem hebt besteld maar ik zou gewoon contact opnemen met de winkel en aan hen vragen om hem om te ruilen voor een ander, dan mogen zij lekker de RMA met Samsung gaan regelen toch?

• pcbouwer1001
@martward02 Ja precies. Ik zal later contact met de webwinkel (coolblue) maken. Ik heb de monitor ook voorzichtig behandelt dus er zou denk ik geen moeilijkheid moeten zijn met het terugsturen. Ik ken toevallig nog iemand die ook weleens een monitor heeft besteld bij coolblue, die black light bleeding en/of dode pixels bleek te hebben en toen heeft hij die ook gewoon geruild.

• martward02
@jdvv @pcbouwer1001 nou ik heb hem binnen. Hebben jullie tips voor het vastmaken van de voet? Ik kan duwen tot ik een ons weeg maar hij klikt niet en ben bang dat ik iets ga breken als ik arder duw...

• jdvv
Er is maar 1 oplossing en dat is meer kracht zetten, gaat er inderdaad wat lastig in.
Zelfde geld voor de voedingskabel ;)

• pcbouwer1001
Precies wat jdvv zei. Meer duwen, begrijp dat het lastig gaat ja. Maar is het inmiddels al gelukt om hem aan en draaiende te krijgen?

• martward02
@jdvv @pcbouwer1001 Yes hij draait, ik ga nu even naar pixeldefecte zoeken. Ik vrees dat er nog wel flink wat afgesteld moet worden want naast mijn andere monitor zijn de kleuren wel erg dof. Snel meer...

• jdvv
Klopt was ook mijn eerste indruk heb ook een beetje lopen spelen met de instellingen maar uiteindelijk krijg je er wel mooi beeld uit.

• martward02
@jdvv @pcbouwer1001 Nou ik heb 0 of 3 dode pixels :P. Er zijn 3 plekjes die er uit zien als dode pixels, maar die zitten echt tegen het randje aan. Als ik met mijn ogen op ongeveer 2/3 hoogte van de monitor zit zie ik ze niet, alleen als ik mijn ooghoogte lager dan de helft van de monitor heb en dan naar een pixeltest kijk lijkt het alsof er twee dode pixels zitten. Denk niet dat dat een reden zal zijn voor mij om het terug te brengen.

Edit:
Het lijkt wel een beetje alsof het zwart onder in het scherm iets grijzer is dan boven, maar dat kan placebo zijn.

[Voor 12% gewijzigd door martward02 op 23-10-2018 18:39]

• jdvv
Welke deadpixel test gebruik jij eigenlijk wordt nu ook wel benieuwd naar die van mij ;) kan me niet voorstellen dat die van mij helemaal goed is met jullie ervaring

• martward02
jdvv schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:40:
Welke deadpixel test gebruik jij eigenlijk wordt nu ook wel benieuwd naar die van mij ;) kan me niet voorstellen dat die van mij helemaal goed is met jullie ervaring
http://lcdtech.info/en/tests/dead.pixel.htm

Ik krijg wel wat rare dingetjes als ik m op 144Hz zet. Ik had mijn tweede monitor uit gezet en ik krijg artifacts als ik Witcher 3 aanzet op 1440p met low settings op 144Hz maar niet met 120Hz of 100Hz. Daarbij springt mijn tweede monitor weer aan als ik hem op 60/100/120Hz zet. Dit lijkt me meer een GPU dingetje.

Edit: Raadsel opgelost, Ik gebruikte kennelijk een teleurstellende HDMI kabel, toen ik hem verving met die uit de doos waren de artefacten weg :)

[Voor 10% gewijzigd door martward02 op 23-10-2018 19:19]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:25

br00ky

Moderator Harde Waren

• martward02
@jdvv Nog iets gevonden?

Hoe hebben jullie de instellingen staan? Heb het al een stuk beter maar ben wel benieuwd.

• jdvv
@martward02 nee geen dode pixels kunnen vinden gelukkig :) mag van geluk spreken zullen we maar zeggen.

Heb mijn paneel op 144hz staan (duh)
black equalizer 20
responstime fastest
low input lag on

Picturemode staat bij mij op RPG
en heb dan alleen de Gamma op mode2 gezet.

Hoe staan de instellingen bij jou? wil die ook wel even proberen kijken of dat er beter uit ziet :)

• jdvv
Die artifacts lijkt mij ook een GPU dingetje heb er hier namelijk totaal geen last van.

EDIT:
Zie dat je het al had opgelost 8)7

[Voor 20% gewijzigd door jdvv op 23-10-2018 21:20]

• jdvv
Rood kan wel een toontje minder als je hem op mijn instellingen gebruikt trouwens.

• martward02
@jdvv Haha ik sta op precies hetzelfde. Ik ga m later nog even helemaal calibreren op basis van mijn andere scherm aangezien die qua kleur heel goed is en uit de fabriek is gecalibreerd. Ik zal alles posten als ik de resultaten heb. Volgens mij zijn die dingen bij mij wel dode pixels, maar ze zitten echt op de meest ideale plek mogelijk: rechtsboven twee, de allerbuitenste rij van het scherm (tegen de zwarte balk aan) end linksonder ook de buitenste rij. Ik zie het alleen als ik een pixeltest doe en er echt naar zoek.

• martward02
@jdvv Niet heel uitgebreid gedaan, maar dit zijn de settings waar ik het nu mee doe:

Picture/Color:
Red: 70
Green: 75
Blue: 75
Color Tone: Custom
Gamma: Mode3

Picture:
Sharpness: 72
Contrast: 100
Brightness: 100
Magic Upscale: Off
Eye Saver: Off

Game:
Black Equalizer: 20
Response Time: Fastest
Low Input Lag: On

• jdvv
als ik die instellingen gebruik ziet er het echt niet meer uit contrast is te hoog dan.

• pcbouwer1001
Jo @martward02 @jdvv Ik ben nu de mijne aan het inpakken voor retour maar ik krijg de Europese voeding aansluiting niet meer los van het voedingsblokje en ik krijg de monitor-voet aansluiting niet meer los van de monitor, zonder het gevoel te hebben dat ik hem nog kapot maak. Maar ik moet hem wel in originele staat terug leveren. Enige tips?

[Voor 8% gewijzigd door pcbouwer1001 op 24-10-2018 10:44]

• martward02
pcbouwer1001 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:42:
Jo @martward02 @jdvv Ik ben nu de mijne aan het inpakken voor retour maar ik krijg de Europese voeding aansluiting niet meer los van het voedingsblokje en ik krijg de monitor-voet aansluiting niet meer los van de monitor, zonder het gevoel te hebben dat ik hem nog kapot maak. Maar ik moet hem wel in originele staat terug leveren. Enige tips?
Yeah ik probeerde vanochtend ook de europese adapter los te krijgen om het plastic er onder te verwijderen, geen succes. Ik zou die er in ieder geval lekker op laten zitten. De voet lijkt mij ook lastig inderdaad. Het leek wel alsof er een soort klik dingetje zit wat ergens achter haakt, maar volgens de (online) manual moet je hem er gewoon uit kunnen trekken. Misschien dat je hem een beetje in een hoekje moet houden en er uit trekken?

• pcbouwer1001
@martward02 Ik heb hem nu aan dat kantel stuk vastgelaten en heb gewoon dat kantel stuk van de monitor gekoppeld. Want ik wilde hem absoluut niet kapot maken dus durfde niet te hard te gaan trekken. Dat europese aansluitinkje heb ik er ook aan laten zitten om dezelfde reden. Alleen past dat voet stukje niet meer in de doos, dus nu lever ik hem in los van de doos. Gelukkig lever ik hem bij de winkel in, denk dat dat dan wel kan en dat ze me wel zullen begrijpen.

• martward02
@pcbouwer1001 Coolblue is meestal wel klantvriendelijk met dit soort dingen in mijn ervaring, kan mij niet voorstellen dat ze daar een probleem van gaan maken. Ik ga hetzelfde doen mocht ik mij in de komende 30 dagen nog bedenken. Weet je al of je hem gaat omruilen voor hetzelfde model?

• pcbouwer1001
@martward02 Ik was naast de dode en vaste pixels best tevreden met de monitor, ik maakte me eerst alleen zorgen om ghosting maar dat bleek niet aanwezig te zijn (op dat model iniedergeval). Dus zal niet meer verder gaan zoeken en ruil hem gewoon voor een nieuwe. Morgen zal de nieuwe aankomen, ik houd je wel op de hoogte over de staat van deze.

[Voor 4% gewijzigd door pcbouwer1001 op 24-10-2018 19:46]

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:09
Hoe bevallen de kleuren jullie?
Zit zelf op een: https://tweakers.net/pric...-u2515h-zilver-zwart.html . Wil deze als 2e scherm gebruiken in combinatie met een 144hz 1440p scherm.
Ik ben zeer tevreden over het beeld van mijn huidige monitor, en zou niet willen downgraden. Las eerder in het topic dat de kleuren wat "dof" waren, is dit verbeterd na het spelen met de instellingen?

• martward02
d0nny41 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:02:
Hoe bevallen de kleuren jullie?
Zit zelf op een: https://tweakers.net/pric...-u2515h-zilver-zwart.html . Wil deze als 2e scherm gebruiken in combinatie met een 144hz 1440p scherm.
Ik ben zeer tevreden over het beeld van mijn huidige monitor, en zou niet willen downgraden. Las eerder in het topic dat de kleuren wat "dof" waren, is dit verbeterd na het spelen met de instellingen?
Als de kleuren van de U2515H even goed zijn als die van de U2414H, dan heeft deze monitor minder mooie kleuren dan je huidige. Een monitor met 144Hz refresh rate ga je ook niet echt kunnen vinden met zulke goede kleuren voorspel ik. De kleuren zijn zeker niet dof, het hangt er wel vanaf welke instellingen je kiest (FPS instellingen zijn erg dof, RTS en RPG zijn IMO mooi). Ik stoor mij in ieder geval niet per se aan het verschil tussen deze en de U2414H.

• martward02
@jdvv @pcbouwer1001 Kennelijk zitten er alleen HDMI 1.4 poorten op de monitor. Als dit klopt betekend dit dat er chroma subsampling wordt toegepast wanneer de monitor op 144p/144Hz draait. Dus indien mogelijk aansluiten met een DisplayPort.

Pcbouwer1001, hoe is je nieuwe scherm?

• jdvv
@martward02 @pcbouwer1001 Oh ja je hebt gelijk, heb even de samsung website bekeken en daar staat inderdaad dat er 2 keer een hdmi 1.4 aansluiting op zit. Wat dus inderdaad zo moeten neerkomen op dat de monitor gebruik maakt van subsampling.... Ga gelijk een displaypoort kabel regelen want hier kan mijn OCD niet tegen :)

• pcbouwer1001
@martward02 Deze is gelukkig wel goed. Over de zaak van de hdmi 1.4, ik gebruik nu wel hdmi maar ik ga dus ook overstappen naar displayport. Heb alleen nog niet zo'n kabel dus zal er misschien een moeten aanschaffen.
Gelukkig heeft een vriend mij ook een dvi naar displayport kabel aangeboden, dan zal ik niet zelf een dp kabel hoeven aanschaffen. Ik zeg 't wel als ik hem ontvangen heb. Voorlopig ga ik ook vanavond de nieuwe Fallout :) nog op hdmi (en dan maar 60hz) spelen, maar het zal mijn speel plezier denk ik nog niet verpesten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee