Vraag

• redslow
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-05 16:52
Beste mede Tweakers,

Ik heb een vraagje omtrent crossfire.

momenteel heb ik een RX560 4gb in mijn pc zitten. Nu zie ik de prijzen van de RX580 8gb voor een leuke prijs liggen, rond de 250 euro.

Nu lijkt het mij mooi om de 560 up te graden naar een 580.

Alleen vroeg ik mij af, wat nou als ik beide kaarten gebruik? Beide kaarten behoren tot de 500 serie.
Dus kunnen met crossfire samenwerken.

Vraag is alleen, heeft dit veel zin met games/videobewerking of zou dit meer nut hebben als je bv aan het minen bent?

Ben gewoon benieuwd.

Wie o wie heeft een antwoord.

...

Alle reacties

• Uszka
  • Laatst online: 21:07
Die kaarten werken niet samen in CF. Daar heb je twee dezelfde voor nodig dus 2x RX560 of 2x RX580.
In games geeft CF nauwelijks voordeel. Met videobewerking kunnen 2 kaarten voordeel hebben afhankelijk van de gebruikte software. CF moet je niet doen met computetaken. Gewoon elke kaart zijn taak uit laten voeren wat kan met verschillende kaarten in één systeem. Belangrijkste is dat je dan niet AMD en nVidia door elkaar gebruikt.

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:54
Waarom niet, kijk hier, waar een rx470 en een rx480 in crossfire worden gedraaid

Nvidia heeft een beperking ingesteld, AMD heeft die net iets losser ingezet.

Je zou het altijd kunnen proberen voordat je de 560 in de verkoop doet.

Er zitten wat behoorlijke nadelen aan crossfire in sommige games (vooral AA gerelateerd) en microstutters zijn ook niet fijn. Daarnaast wordt het in veel games simpelweg niet ondersteund. Maar als je de upgrade toch doet, kun je het net zo goed eerst eens proberen.

[Voor 34% gewijzigd door GromuhlDjun op 17-10-2018 19:17]

• redslow
Ondanks dat ze beide een 500 serie zijn? Ik dacht namelijk dat de voorwaarde is.

• GromuhlDjun
Whoops verkeerde link erin gezet (nu hersteld), de 570 is dan dezelfde gpu als de 580... ja dan kunnen die idd samenwerken. DX12 zou wel moeten werken, daar kun je een AMD en nvidia kaart samen in laten werken.

[Voor 3% gewijzigd door GromuhlDjun op 17-10-2018 19:19]

GromuhlDjun schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:19:
. DX12 zou wel moeten werken, daar kun je een AMD en nvidia kaart samen in laten werken.
Dat is een mogelijkheid van DX12, alleen gebruikt niemand dat, dus heb je er alsnog niks aan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

redslow schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:18:
Ondanks dat ze beide een 500 serie zijn? Ik dacht namelijk dat de voorwaarde is.
Nee dezelfde GPU is de voorwaarde, dus RX 470 en RX 580 kan bijvoorbeeld wel. Beide Polaris 10 GPU.

AMD Nieuwsdiscussie

• redslow
Thanks voor de info.

Weer wat geleerd. Mining werkt natuurlijk hetzelfde als met games. Dus ook daar zit je met d’r GPU.

• Uszka
  • Laatst online: 21:07
redslow schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:40:
Mining werkt natuurlijk hetzelfde als met games. Dus ook daar zit je met d’r GPU.
Nee. Mining maakt itt gaming geen gebruik van CF of SLi. Met mining is elke videokaart een standalone.

• GromuhlDjun
-The_Mask- schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:33:
[...]

Dat is een mogelijkheid van DX12, alleen gebruikt niemand dat, dus heb je er alsnog niks aan.
True, Valt een beetje tegen
-The_Mask- schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:35:
[...]

Nee dezelfde GPU is de voorwaarde, dus RX 470 en RX 580 kan bijvoorbeeld wel. Beide Polaris 10 GPU.
Ja, dacht ik al toen je het zei. Weer wat geleerd 8)7
Juist, 5 games is totaal dus. Toch al meer dan ik verwachte. :p Maar dan is het natuurlijk alsnog afwachten hoe goed de implementatie werkt.

[Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 17-10-2018 20:51]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee