Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC voor productiviteit en gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Streetwise007
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19-11-2020
Hey Tweakers! Ik ben een redelijke noob als het gaat over PC's bouwen. Heb er nooit een gebouwd, maar ben wel een tech enthousiast en zou er graag zelf een willen bouwen. Graag vraag ik jullie advies.

**Ik zoek een?**

- PC voor productiviteit (office, browsing, slack, notion etc.). Ik wil geen lag ervaring bij eenvoudige software als deze. Dus 8 tabs open + word mag geen problemen geven.
- PC voor gaming. Ik ben geen graphics die-hard (=alles per se op ultra), maar wil wel mijn games op minimaal 60 fps constant willen spelen met een QHD resolutie. Ook wil ik geen tearing ervaren. Mijn keus ligt dan snel bij freesync gezien mijn prijsklasse. De games die ik speel of wil spelen zijn o.a.: GTAV, PUBG, COD, spiderman. (bewerkt: overklokken ga ik niet doen)
- PC voor lichte videobewerken. Dit hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar als ik maar wat kan knippen en plakken en lichte bewerkingen kan doen.
- Streamen van gameplay hoef ik ook niet per se, maar het lijkt me wel interessant om te weten in hoeverre ik met mijn machine kan streamen. En evt. wat het vergt om dat beter te maken.

**Wat is je budget?**

Ik heb niet een vast budget, maar mijn hoop ligt tussen de 600 en de 800 euro. Als jullie me vertellen dat dit niet realistisch is moet ik gewoon nog even sparen :-).

**Wat heb je zelf al gevonden?**

Zie hieronder mijn wishlist:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1Gigabyte B450M DS3H€ 69,-€ 69,-
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 239,-€ 239,-
1NZXT H500 Wit€ 74,95€ 74,95
1G.Skill Value F4-2400C15S-8GNT€ 58,90€ 58,90
1Corsair CX450M€ 48,95€ 48,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 87,96€ 87,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 743,66

**Welke vragen heb je hier nog over?**

- Werkt deze build überhaupt zoals ik het wil? Oftewel: past het allemaal wel in elkaar ;-)? (Heb proberen te letten op de pci slot en de ddr slots)
- Voldoet deze PC aan mijn eisen? Kan ik ermee doen wat ik ermee zou willen?
- Zijn er evt. betere/goedkopere keuzes die ik kan maken.
- Ik vind de case er best wel tof uitzien, en niet duur. ik hou van minimalistisch en zonder een agressief 'gaming' uiterlijk. Zijn er goedkopere of betere alternatieven die hierop lijken?
- Nu ik mijn PC build een beetje bij elkaar heb gezocht, ben ik vergeten dat het misschien nog wel handig is om een usb C poort in mijn PC te hebben om hem helemaal future proof te maken. Hebben jullie daar nog tips over?

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 18:52
Ryzen heeft het liefst snel RAM, ik zou minimaal 2933 MHz nemen.
Je kan nog de M.2 versie van die SSD nemen, dat scheelt 2 kabels.
Je hebt een mATX moederbord in een ATX kast. Ik zou een kleinere kast nemen, of een ATX moederbord.

• TechnoNoob
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12-05 03:05

TechnoNoob

I'm just a noob.

Ik zou dan inderdaad eerder voor pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB of pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1D3000C16 gaan.
En kijk inderdaad naar je Mobo of kast.

i5-8600K / Asus ROG Strix Z370-F GAMING / Nvidia Founders Edition GTX 1070 Ti / Corsair Vengeance 16 GB 3000 Mhz / Samsung 850 PRO 500 GB / WD Black 2 TB / Intel Optane 16 GB / Seagate Focus Gold 550 Watt / Phanteks P400S RED

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Waarom 1x8GB module ?

@Streetwise007 Er zijn betere moederborden dan Gigabyte in B450.

ATX: MSI Tomahawk
micro: Asrock B450M-pro4 alleen heeft deze weinig 2x4GB ram sets compatible, en kun je ook voor MSI mortar kiezen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TechnoNoob
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12-05 03:05

TechnoNoob

I'm just a noob.

Vanwege de upgradability naar 2x 8 GB.
Als je 2x 4GB neemt moet je het hele setje vervangen als je naar 16 gig wilt upgraden

i5-8600K / Asus ROG Strix Z370-F GAMING / Nvidia Founders Edition GTX 1070 Ti / Corsair Vengeance 16 GB 3000 Mhz / Samsung 850 PRO 500 GB / WD Black 2 TB / Intel Optane 16 GB / Seagate Focus Gold 550 Watt / Phanteks P400S RED

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True