Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop met kapotte temperatuur sensor?

Pagina: 1
Acties:

• koen0s
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-06 23:14
Hey mede-tweakers.

Ik heb een redelijk recente laptop (HP ZBook Studio G4) welke sinds een dag of twee opeens enorm veel zijn fans gebruikt. Het werd dusdanig veel dat ik HWMonitor er maar eens heb bij gepakt om mijn temperaturen in de gaten te houden. Volgens HWMonitor zouden de temperatuur op iedere core naar 100 graden schieten bij enkel het openen van een browser al. Niet zo gek dus dat de fans constant aanspringen..

Als ik aan de behuizing van mijn laptop voel is deze niet ongekend warm, het lijkt me dus sterk dat er daadwerkelijk zoveel warmte wordt geproduceerd. Tevens heb ik sinds enkele dagen zo af en toe een BSOD. Zou het een kapotte temp. sensor kunnen zijn? Zou het eerder een software gerelateerd probleem kunnen zijn?

Heeft iemand ervaring met een soortgelijk probleem? Alvast bedankt voor de reacties!

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Wat is de processor aan het doen? Kijk bijvoorbeeld met taakbeheer.

palimpsest

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-06 01:54

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Je koeling kan door een gebrek ook heel slecht zijn.
Dat zou denk ik hetzelfde symptoom hebben.

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:45
MrMonkE schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 05:52:
Je koeling kan door een gebrek ook heel slecht zijn.
Dat zou denk ik hetzelfde symptoom hebben.
Ik zou het inderdaad eerder bij de koeling zoeken dan bij de sensor:
Temperatuur schiet omhoog
Bsod

Misschien is de koeling losgrschoten?

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Ik zou daar heel vlot garantie op aanvragen

Woont in Helsinki

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True