Toon posts:

Woning schilderklaar opleveren

Pagina: 1
Acties:

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:34

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
In het bestek van mijn woning staat dat deze schilderklaar opgeleverd dient te worden (niet behangklaar dus). De stukadoor (onderaannemer) heeft prutswerk geleverd en heeft een tweetal pogingen tot herstel gedaan. Toch ben ik nog niet tevreden.
Mijn laatste email aan de hoofdaannemer bevat de volgende passage:
PS: Ik heb hieronder nog wat fotootjes van vandaag (16-10-2018 18:05) toegevoegd ter verduidelijking. Deze foto's zijn gemaakt op 2 m2 op de overloop. Jullie zien dat op een heel klein oppervlak al heel wat aan te merken is.
https://tweakers.net/ext/f/NujUnVXZdX3JNmvcw0SMtoDg/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/QXYFoQEXw4h2x2HEUTRkRYiE/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/KgryyI0TzRiQbmLQPzF02m8S/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/xc3AgaU1Pfm869T3h1Fe0fv2/thumb.jpg

Waarop mijn aannemer reageert:
Wat betreft de term “schilderklaar “, wil ik toch nog wel 1 ding toevoegen, dat dit niet betekend dat de schilder niets meer moet doen, want de schilder moet de wanden nog opschuren ivm de goede hechting van verf op stucwerk en kleine oneffenheden wegplamuren behoort ook tot de werkzaamheden van de schilder. Ik weet natuurlijk niet wat je met de schilder hebt afgesproken, maar ik krijg de indruk dat hij deze werkzaamheden niet heeft ingerekend.
Ik vraag me dus af of ik te kritisch ben of dat ik in mijn recht sta door meer te eisen.

Volgende week hebben we overleg op locatie maar ik kom graag goed beslagen ten ijs.

...leeg...

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 14:15

Saven

Administrator

Nee die muren kunnen echt niet

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 12:03

-36-

Trust me. I'm an amateur

volgesmeerde contactdozen is redelijk standaard na het stucen. en die putten zijn makkelijk bij te smeren, maar dat wandje op de 1e foto ziet er echt niet uit.

Afhankelijk van de gemaakte afspraken zou het jou probleem niet moeten zijn maar kwaliteit van de opgeleverde stuc hangt o.a. natuurlijk wel samen met de voorbereidende werkzaamheden (zoals verwijderen trapleuning, oude losse stuc verwijderen ed.)

[Voor 44% gewijzigd door -36- op 17-10-2018 15:58]

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:38
Inderdaad dat putje is nog goed zelf te vullen maar dat muurtje op de eerste foto is echt onacceptabel. Een goede stukadoor werkt alles gewoon spekglad af. Mijn muren waren te glad waardoor helaas nu de latex niet goed hecht en loskomt als ik opnieuw wil latexen...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:41

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De aannemer heeft op zich gelijk dat plamuren, schuren etc bij de werkzaamheden van een schilder hoort. Maar zoals anderen al aangeven, dat muurtje op foto 1 is weinig eer aan te behalen met een beetje plamuur, dus dat zullen ze over moeten doen. Of valt dat misschien op te lossen met een plint (kan het niet goed zien)? Als de stucadoor ervan uitging dat hier plinten overheen komen, kan het nog wel acceptabel zijn. Maar nogmaals, afhankelijk van de plek en de grootte.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

dat contactdoosje is inderdaad niet boeiend .. maar zo kan ik het ook opleveren .. en ik doe het wellicht netter dan hij .

Tja vanalles

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:34

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
-36- schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:21:
Afhankelijk van de gemaakte afspraken zou het jou probleem niet moeten zijn maar kwaliteit van de opgeleverde stuc hangt o.a. natuurlijk wel samen met de voorbereidende werkzaamheden (zoals verwijderen trapleuning, oude losse stuc verwijderen ed.)
Het is nieuwbouw dus er hoefde niks verwijderd te worden.
Icephase schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:39:
De aannemer heeft op zich gelijk dat plamuren, schuren etc bij de werkzaamheden van een schilder hoort. Maar zoals anderen al aangeven, dat muurtje op foto 1 is weinig eer aan te behalen met een beetje plamuur, dus dat zullen ze over moeten doen. Of valt dat misschien op te lossen met een plint (kan het niet goed zien)? Als de stucadoor ervan uitging dat hier plinten overheen komen, kan het nog wel acceptabel zijn. Maar nogmaals, afhankelijk van de plek en de grootte.
De plek is +- 30*30cm en slechts een voorbeeld (wel één van de ergste).

Andere grotere vlakken zijn vooral bobbelig en mijn schilder geeft aan dat dat niet mooi is als er niet geschuurd wordt. Hij kan dit wel doen maar dat is een meerprijs.

Aangezien ik voor schilderklaar betaal, had ik niet verwacht dat het schuren van de volledige muren en plafonds nog nodig zou zijn.

...leeg...

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05 20:47
In welke groep zou het stucwerk moeten vallen ? Er zijn diverse normen voor . De meest gebruikte termen zijn behang klaar of sausklaar waarbij er nog een onderverdeling is van 7 groepen ( 0 tm 6 ). Zie bijvoorbeeld http://www.afbouwkeur.nl/...ria-stukadoorswerk-binnen De groep bepaalt de criteria. Als ik de foto’s zie vind ik het op het eerste gezicht geen schilderklaar. Kijk wel je stukken even na . Ik kom regelmatig partijen tegen die particulieren iets anders verkopen als de aannemer of onderaannemer heeft aangeboden....

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee