Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC Akoya MD 34120

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MeloenW
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-09-2019
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe midrange allround PC voor ± €800 - €900. Hierop wil ik af en toe wat gamen op FHD en een beetje kunnen video bewerken (vakantie- en GoPro-video's). Gamen zal voornamleijk bestaan uit civilization VI en FIFA 19

Zojuist kwam in de folder van de Aldi de volgende PC tegen:

Akoya MD 34120
Intel Core i5 8400 processor
NVIDIA GeForce GTX 1060 graphics
8 GB DDR4 werkgeheugen
16 GB Intel Optane geheugen
2 TB harde schijf
180 GB SSD
multinorm dvd-/cd-brander
multikaartlezer voor SD-, MS- en MMC-geheugenkaarten
USB 3.1 G en 2
Voorzien van Windows 10 Home.
https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/vanaf-donderdag-25-10/pc-akoya-md-34120-3489.article.html

Gezien de prijs (€ 799,-) lijkt me dit een prima systeem voor mij, die zelf niet (veel) goedkoper te bouwen is. Of zie ik hier belangrijke zaken over het hoofd?

Alle reacties

• muppet99
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17-06 21:35
voor video bewerking zou ik toch eerder neigen naar AMD. Meer core meer blij

Daarnaast wil je optane?
https://nl.hardware.info/...-amd-storemi-caching-test

Het is een leuke set, maar ik denk als je je best doet in de PW je voor een AMD systeem met betere specs minder kwijt bent.

Carpe Diem

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@MeloenW Dat is niet duur voor een kant en klaar build. voor €800,- met OS, alleen is 8GB RAM wel weinig

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 300,50€ 300,50
1Asus Prime H310M-E€ 63,93€ 63,93
1Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 3G€ 213,95€ 213,95
1Cooler Master Force 500€ 36,99€ 36,99
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB€ 72,90€ 72,90
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 54,50€ 54,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 792,64

[Voor 92% gewijzigd door Hackus op 17-10-2018 14:59]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• lamaa1
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 16:46
-Je weet weinig tot niks over de GTX 1060 die in de kast zit. Kan zowel een 3 als een 6 GB versie zijn.
Edit: blijkbaar gaat het om de 3 GB versie
-8 GB is vrij karig voor RAM voor nieuwere spellen. Al zal het voor Fifa nog wel prima zijn.
-Geen idee wat de kwaliteit van de voeding en het moederbord zijn.

Als je zelf kunt bouwen dan is het handiger om zelf een PC te bouwen. Ik heb werkelijk ook geen idee of het makkelijk is om componenten uit te breiden in de Medion PC.

Hier heb je een lijst van een AMD build. Zoals je ziet ben je wel wat meer kwijt maar dan heb je ook een iets grotere SSD, een 6GB versie van de 1060 en 16 GB RAM ipv 8.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450-A PRO€ 90,07€ 90,07
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 267,-€ 267,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,50€ 60,50
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 44,90€ 44,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 125,01€ 125,01
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 54,50€ 54,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,88

[Voor 89% gewijzigd door lamaa1 op 17-10-2018 15:18]

• MeloenW
Bedankt voor jullie reacties.

@lamaa1 Het gaat hier om de 3 GB versie van de GTX 1060.

Ik ga nog eens verder zoeken naar alternatief AMD-systeem met meer RAM geheugen.

• MeloenW
Hier heb je een lijst van een AMD build. Zoals je ziet ben je wel wat meer kwijt maar dan heb je ook een iets grotere SSD, een 6GB versie van de 1060 en 16 GB RAM ipv 8.
#~Product~Prijs~Subtotaal~
1~AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed~€ 164,90~€ 164,90~
1~MSI B450-A PRO~€ 90,07~€ 90,07~
1~Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G~€ 267,-~€ 267,-~
1~Seagate Barracuda, 2TB~€ 60,50~€ 60,50~
1~Cooler Master MasterBox Lite 5~€ 44,90~€ 44,90~
1~G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB~€ 125,01~€ 125,01~
1~BitFenix Formula Gold 450W~€ 62,-~€ 62,-~
1~Crucial MX500 2,5" 250GB~€ 54,50~€ 54,50~
Bekijk collectie
Importeer producten~
Totaal~€ 868,88~
Top, bedankt. Dit wordt misschien wel de basis voor mijn systeem, met misschien een wat grotere SSD in plaats van de HDD. Ik heb geen ervaring met het zelf bouwen van een systeem, maar met wat hulp van vrienden en Google moet dat vast lukken :)

• valerie
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 15:25
Ziet er interessant uit! Ik vraag me af hoe stil dit alternatief systeem is.

[Voor 194% gewijzigd door valerie op 17-10-2018 15:46. Reden: verkeerd bericht]

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:27
valerie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:44:
Ziet er interessant uit! Ik vraag me af hoe stil dit alternatief systeem is.
Goeie edit :P

Aangezien de koeler van de intel niet fantastisch is, en van de Ryzens wel goed, wel een stuk. Videokaart is semi-passief, dus dat zit ook wel snor. Kast kan stiller.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• lamaa1
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 16:46
MeloenW schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:36:
[...]

Top, bedankt. Dit wordt misschien wel de basis voor mijn systeem, met misschien een wat grotere SSD in plaats van de HDD. Ik heb geen ervaring met het zelf bouwen van een systeem, maar met wat hulp van vrienden en Google moet dat vast lukken :)
Geen probleem. Een MX500 500GB is ook maar 3 tientjes duurder. Dus als je het waard vindt, zeker doen! Kast is uiteraard ook helemaal iets wat je zelf moet beslissen. Is altijd een vrij specifieke voorkeur.

Kijk een paar Youtube tutorials over hoe je een pc bouwt en je komt er zo achter.

• williamss
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 30-11-2018
Voor de prijs is het wel goed hoor!

En ik ga hem zeker kopen zo'n prijs en zo'n kans krijgt je niet meer.

Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding High and End en je krijgt 3 jaar garantie dus is een luxe service.

Intel® Core i5+ 8400-processor
(2,80 GHz tot 4,00 GHz, 6 kernen en 9 MB Intel® Smart Cache, Turbo Boost 2.0)
Uitmuntende prestaties en efficiëntie
Een Intel® Core™-processor van de 8e generatie zorgt ervoor dat uw programma’s op maximale snelheid draaien. Zo is uw computer optimaal voorbereid om een groot aantal alledaagse taken, zoals surfen op internet, e-mails schrijven, muziek luisteren en videostreaming. Door de ruime prestatiereserves is de processor van de 8e generatie van Intel® zeer toekomstbestendig. Ook bij veeleisende toepassingen zoals beeldbewerking, video-editing of games werkt uw computer zeer efficiënt door de verbeterde processorarchitectuur.

Snelle Wi-Fi IEEE 802.11 ac-standaard technologie met een snelheid tot 1,73 Gbps (2×2) en Bluetooth® 5.0

Inclusief
Toetsenbord en muis met kabel, netkabel, welkomstposter, handleiding, garantiekaart

NVIDIA® GeForce® GTX 1060 graphics
Met 3.072 MB GDDR5 grafisch geheugen, digitale HDMI-Audio-/Video-uitgang, DVI-D-aansluiting en 3 x DisplayPort.
De GeForce® GTX 1060 vormt de ideale keuze voor de nieuwste games met hoge resolutie. Deze videokaart is gebaseerd op de extreem krachtige en energiezuinige Pascal™ architectuur. De GeForce® GTX 1060 levert overtuigende prestaties en biedt optimale condities voor Virtual Reality en nog veel meer.

Hot Swap wisselslede voor harde schijven1
SATA harde schijven van 2,5 en 3,5 inch zijn eenvoudig verwisselbaar, zelfs terwijl de computer is ingeschakeld. Ideaal voor back-ups, gegevensuitwisseling en alternatieve besturingssystemen.

Gigabit LAN-netwerkcontroller (10/100/1.000 Mbit/s)

USB 3.1 Gen2:
Sluit uw moderne externe apparaten, zoals harde schijven en smartphones, aan op de USB 3.1 SuperSpeed Plus-aansluiting en draag uw gegevens over met een snelheid tot 10 Gigabit per seconde. Door de symmetrisch geconstrueerde aansluiting conform USB-standaard type C kunt u de kabel in willekeurige oriëntatie op de USB-poort aansluiten.
Hier staat een video compleet er over.

https://www.medion.com/al....md34120.anl.med_start-ka

Deze aanbieding is alleen op 1 dag geldig, dus je moet wel vroeg bij aldi staan, want dit gaat om een enkel aanbieding welke dan niet meer verkrijgbaar is.

Je hebt er trouwens 3 jaar garantie op en welke je niet bij andere winkels krijgt of hoewel je deze apart moet betalen. En als er iets defect is of raakt met de medion PC kun je hem gratis versturen na een melding van het probleem die je medion hebt verstuurd. Medion stuurt jou een voucher welke je deze gratis kunt verzenden. Je hoeft gelukkig geen verzendkosten te betalen welke je wel bij andere online sites moet betalen. Ik heb ook een oude PC van medion de geheugen en voeding was defect en ze hebben deze netjes vervangen tijdens de garantie periode.

Een windows 10 licentie of een windows 10 DVD erbij kopen bij online sites kom je nog duurder uit. En als er iets met de PC gebeurt moet je ook veel meer uitgaan geven.

Voor een toestenbord en muis apart betalen ben je duurder uit. Welke je bij medion volledige alles in 1 pakket krijgt.

Voor video bewerken is hij wel goed genoeg hoor. De grafische kaart heb je echter alleen nodig als je op hogere resolutie gaat spelen. De videokaart zal genoeg kracht geven bij het bereken van je videobewerken en zal je jou processor niet gaan bezwaren.

De medion PC kun je niet verder uitbreiden, je kunt hem uitbreiden als je er een extra geheugen bij wilt steken kan dat weer wel er zit namelijk in dat moederbord nog een slotje. De PC is precies samen afgesteld met de onderdelen met de voeding namelijk. Maar veranderd niet van je eerste keus.

Ik ga deze wel kopen voor mijn vader en ik.

[Voor 78% gewijzigd door williamss op 18-10-2018 01:29]

• solozakdoekje
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 05-08-2020
wel merk en type moederbord zit er in dit systeem van de Akoya MD 34120 zit ?
want misschien hebben ze hier wel op bezuinigt, en wat voor type cooler,voeding en schrijf snelheden zitten er in deze PC ?

met vriendelijk groeten solozakdoekje

[Voor 72% gewijzigd door solozakdoekje op 20-10-2018 10:14]

• solozakdoekje
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 05-08-2020
Gezien de prijs (€ 799,-) lijkt me dit een prima systeem voor mij, die zelf niet (veel) goedkoper te bouwen is. Of zie ik hier belangrijke zaken over het hoofd?
ik vraag me af wat voor een voeding, cooler, moederbord specificatie deze hebben, het kan zijn dat ze dus hier en daar hebben bezuinigt voor de prijs, ik kan hier zelf niks over te weten komen.
bijvoorbeeld zijn er nergens de schrijf snelheden van van de SSD te vinden.

kan iemand mijn hier en ook andere mee helpen ? zoals MeloenW?

• KillerDream
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:28
De enige informatie over deze aanbieding geeft Medion zelf op; https://www.medion.com/al....md34120.anl.med_start-ka.

[Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 21-03-2019 21:28. Reden: spam weggeknipt]

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Nu online

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Ik zou die Medion niet doen, ze gebruiken echt de goedkoopste onderdelen, (o.a. voeding, ssd, moederbord, RAM, cpu cooler.

De CPU cooler, is waarschijnlijk gewoon een Intel cooler.

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17-06 08:25
iCore schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:16:
Ik zou die Medion niet doen, ze gebruiken echt de goedkoopste onderdelen, (o.a. voeding, ssd, moederbord, RAM, cpu cooler.

De CPU cooler, is waarschijnlijk gewoon een Intel cooler.
De voeding is waarschijnlijk eentje die na 3 jaar al de geest geeft...
En je hebt weinig expansiemogelijkheden

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Maykel_Melis
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 17-06 00:44
solozakdoekje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:13:
ik vraag me af wat voor een voeding, cooler, moederbord specificatie deze hebben, het kan zijn dat ze dus hier en daar hebben bezuinigt voor de prijs, ik kan hier zelf niks over te weten komen.
bijvoorbeeld zijn er nergens de schrijf snelheden van van de SSD te vinden.

kan iemand mijn hier en ook andere mee helpen ? zoals MeloenW?
Het zal allemaal geen top qualiteit zijn maar ik denk dat je veel PC krijgt voor 799 euros.
Aanzetten en gaan. Als je voor een kant-en-klaar systeem gaat lijkt mij dit een prima keuze.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:07
In zo goed als alles beter.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 165,-€ 165,-
1MSI B450 Tomahawk€ 107,55€ 107,55
1MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC€ 185,-€ 185,-
1Fractal Design Focus G Zwart€ 44,99€ 44,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,50€ 138,50
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 800,81
Windows kost een tientje.

• williamss
solozakdoekje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:58:
wel merk en type moederbord zit er in dit systeem van de Akoya MD 34120 zit ?
want misschien hebben ze hier wel op bezuinigt, en wat voor type cooler,voeding en schrijf snelheden zitten er in deze PC ?

met vriendelijk groeten solozakdoekje
Dit is het zelfde soort van medion zo ziet het ongeveer eruit, maar weet dat de kaart die ze zelf erin hebben gestopt iets langer zal zijn.

450 watt.

Ze gebruiken gewoon de H110H4-EM ATX moederborden in de Akoya.
Memory is van Samsung en de voeding is gewoon een standaard eentje.
Meestal wordt de voeding precies afgesteld met de onderdelen die in de computer zelf zitten.
De type cooler is gewoon standaard eentje en niet die van Intel.
De SSD schijf is best wel snel zie iets van 329.MB/S een onbekende merk dit aangesloten in een small reepje in de moederbord zelf..

Memory type DDR4
Module format UDIMM
Manufacturer (ID) Samsung (CE00000000000000000000)
Size 8192 MBytes
Max bandwidth DDR4-2132 (1066 MHz)
Part number M378A1G43EB1-CPB
Serial number 343C362C

Je hoeft dus niet te gaan verwachten dat ze een ASUS of een GIGABYTE erin gaan bouwen. Medion die hebben hun eigen moederborden.

Ik had ook een Akoya in het verleden.

Had 4 jaren geleden uit val gehad en ze hebben de geheugen en voeding van de computer vervangen en dit hebben ze kosteloos gedaan tijdens mijn garantie periode en toen na dien geen uitval meer gehad. En medion had mij netjes een voucher verstuurd dat ik de PC kosteloos naar hun reparatie centrum kon versturen. Reparatie duurt circa 1/2 weken je moet echt geduld hebben als je een computer wil hebben waarvan je vindt dat die sneller moet wordt vervangen, dan moet je echt geen medion kopen.

Ze hebben de computer ook heel netjes ingepakt en alles precies goed bedekt en terug ook goed verpakt.

Windows 10 apart los voor een DVD schijfje betaal je bij anderen winkels echt 100,-
Bij Medion heb je een goede herstel partitie zitten, je hoeft geen CD's of DVD's te branden die optie zit er niet bij.

Je moet ook goed opletten op de garantie waar je een PC koopt of onderdelen koopt. Er zijn ook winkels waar je een deel van jou reparatie voor jou computer moet betalen of 50/50 voor jou onderdelen met lakse smoesjes en die heb je ook.

Als je bij Aldi koop kun je hem 30 dagen uitproberen bevalt het jou niet? Kun je zonder enige reden je geld terug krijgen. Dit is een eenmalige aanbieding die maar 1x keer zelden voorkomt.

[Voor 67% gewijzigd door williamss op 21-10-2018 01:22]

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-06 16:40
voor het geld is het een goede koop.... als je inderdaad geen eisen stelt en alleen een paar jaar wil internetten etc gewoon doen.
Als het om gamen etc.. gaat dan lekker links laten liggen... anders start je over 2 jaar een topic met ... Hoe moet ik mijn Medion pc upgraden?...

En dan kom je tot de conclusie dat je hem in de prullenbak (bij wijze van spreken) kunt gooien, omdat niks past of er zit een white list op het moederbord of de voeding trekt het niet en een andere past niet etc etc.

Dus voor standaard gebruik dan kopen e. voor gamen dan niet doen

• mitsumark
Voor standaard gebruik juist niet, betaal je 200 euro teveel voor de 1060 die je niet nodig hebt.

Voor gamen kan het wel, maar over een 'paar' jaar zul je tegen bottlenecks aanlopen die je niet/lastig kunt verhelpen.

• williamss
Elmo_b schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:06:
voor het geld is het een goede koop.... als je inderdaad geen eisen stelt en alleen een paar jaar wil internetten etc gewoon doen.
Als het om gamen etc.. gaat dan lekker links laten liggen... anders start je over 2 jaar een topic met ... Hoe moet ik mijn Medion pc upgraden?...

En dan kom je tot de conclusie dat je hem in de prullenbak (bij wijze van spreken) kunt gooien, omdat niks past of er zit een white list op het moederbord of de voeding trekt het niet en een andere past niet etc etc.

Dus voor standaard gebruik dan kopen e. voor gamen dan niet doen
Het is goed voor oude spellen die voor pre 2017 jaar spellen wel te doen. En als iets defect is binnen die 3 jaar periode worden deze echter gratis binnen de garantie periode vervangen soms is dat ook onmogelijk in sommige situaties dan krijg je volledige jou geld terug. Ik heb goede ervaring en slechte met hun reparaties soms duurt het wel lang maar ze maken het wel tot het ook echt werkt, ze doen wel moeite als je echt klaagt. Medion stuurt jou een voucher en met deze kun je PC gratis versturen naar het reparatie centrum normaal ben je 10 of 12,50, euro kwijt voor het verzenden krijg je ook een track en trace.

Klopt je hebt ook die mensen die kopen het twee jaar een PC kopen of na elke 2 jaar speciaal zo nodig of onnodige een nieuwe videokaart willen hebben en dumpen het opeens op de marktplaats of speurders hebben er ook niet lang meegedaan. Laats had een moeder van een zoon een PC Medion Akoya gekocht na 1 week gelijk op de marktplaats gezet. Die moeder van die jongen heeft gezegd en ik ga geen geld meer aan jou besteden, je wilt iets maar dan gebruik je het een week je dan doe je er echter niks mee _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ was wel allemaal zonden van het geld.

Je kunt wel het geheugen naar 16 GB upgraden.

Als je videokaart gaat vervangen dan heb je ook een andere voeding nodig en een ander moederbord.

[Voor 19% gewijzigd door williamss op 20-10-2018 19:29]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:19
williamss schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:50:

Ze gebruiken gewoon de H110H4-EM ATX moederborden in de Akoya.
Met een i5-8400?

• williamss
Nee.

De mijnen is een icore 5 - 7400

Het kan zijn dat medion die ook gebruikt, want ze hebben beiden de zelfde socket.
Medion handelt zelf in hun eigen belangen als het over de moederborden en vaak staat hun handels naam ook met medion. Ze hebben hun eigen aandeel in hun moederborden wereld je.

En mijn 1 TB schijf is een western.

En bij aldi zijn de meesten tweede schijven van het merk Toshiba.

Trouwens als je de processor Intel Core i5 8500 - Processor los koopt ben je echt veel duurder uit dan het hele systeem zelf.

Ben je al rond 308,95,- euro

[Voor 127% gewijzigd door williamss op 20-10-2018 20:33]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@williamss FSP-Fortron source is niet gelijk een slechte voeding. i5-8400 zullen ze niet op (oude) 1151 zetten. die vereist de v2 1151 voor 8th gen Intel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• williamss
Hackus schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:50:
@williamss FSP-Fortron source is niet gelijk een slechte voeding. i5-8400 zullen ze niet op (oude) 1151 zetten. die vereist de v2 1151 voor 8th gen Intel
Dat is goed nieuws.

• mitsumark
williamss schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:40:

Trouwens als je de processor Intel Core i5 8500 - Processor los koopt ben je echt veel duurder uit dan het hele systeem zelf.

Ben je al rond 308,95,- euro
OEM's hebben niet zo'n last van de prijsstijgingen zoals wij, ze hebben namelijk langlopende prijsafspraken.
De processor is in onze wereld normaal gesproken zo'n 175 euro waard (vergelijkbaar met de Ryzen 2600), een OEM betaalt er waarschijnlijk nog veel minder voor.

• williamss
KillerDream schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:04:
De enige informatie over deze aanbieding geeft Medion zelf op; https://www.medion.com/al....md34120.anl.med_start-ka.

Op https://computerkiezen.nl...120-aldi-25-oktober-2018/ worden nog enkele zaken uitgelegd. Misschien heb je er wat aan.
De bovenstaande tweede link is onbetrouwbaar, je kunt niet reviewen over een artikel die je niet hebt gebruikt. Hij koopt ze niet maar schrijft ze alleen maar na van een andere website en laat het dan ook weer vertalen. Die schrijft alleen maar dingen die niet goed overeenkomt. Je kunt niet oordelen over een apparaat die je niet hebt gebruikt. Die verdiend ook goed geld aan zijn website met bezoekers.

Deze is wel getest

https://www.computerbild....im-Detail-22504259.html#3

[Voor 38% gewijzigd door williamss op 22-10-2018 14:08]

• EdwinBk
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15-06 12:49
Kan op deze pc van de Aldie ook mijn 2 nieuwe 34WK500 schermen zonder problemen aansluiten ?
Op de monitor zit 2 x HDMI.
Zover ik het kan beoordelen zit er maar 1 HDMI aansluiting op deze pc.

Tevens zit er een 6-kanaals High Definition audio aansluiting op.
Welke speakerset zou hier het beste geluid bij geven ?
Heeft iemand ervaring hiermee ? Wie kan mij adviseren ?

[Voor 32% gewijzigd door EdwinBk op 23-10-2018 19:12. Reden: aanvullende informatie]

• williamss
EdwinBk schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:08:
Kan op deze pc van de Aldie ook mijn 2 nieuwe 34WK500 schermen zonder problemen aansluiten ?
Op de monitor zit 2 x HDMI.

Noteer wel dat deze video kaart de 3GB versie is en kun niet twee schermen tegelijk aansluiten en de 6 GB versie op die kun je dan wel twee monitoren tegelijk aansluiten waar je wel 2x keren een HDMI aansluiting hebt

NVIDIA GTX 1060-poorten
De uitvoerinterface voor de 1060-kaarten is over het algemeen vrij standaard, de versies van 3 GB worden geleverd met 1x DVI-D-, 1x HDMI- en 3x Display Port-verbindingen, terwijl de 6GB-versie vergelijkbaar is, maar een extra HDMI-poort, waardoor deze 2 van hen theoretisch mogelijk maakt u kunt 2 monitoren direct uit de 6GB-versie uitvoeren terwijl ze met een hoge resolutie worden uitgevoerd, terwijl bij de 3GB-versie alleen de 1-monitor veel normaler is.

Inderdaad zit er maar 1x keer HDMI op de 3 GB aansluiting.
Zover ik het kan beoordelen zit er maar 1 HDMI aansluiting op deze pc.

Ja als beiden apparaten zijn voorzien van een HDMI kan er zeker aangesloten worden. Dat is zeker geen probleem. Wanneer je stekker van jou scherm in de videokaart plug dan wordt deze aangestuurd via dat programma van het videokaart zelf dan komt er van zelf een melding. De resolutie van het kaart zelf wordt door de software zelf aangestuurd dit gebeurt gewoon probleemloos.

De videokaart die erin zit ziet er zo uit.
https://www.trustedreview...s/nvidia-geforce-gtx-1060

Mijn advies is ook je kunt beter een PC bouwen, maar dan heb je ook veel meer kwaliteit dan een standaard klaar gemaakte pc.
[b]

Ja de computer heeft ook Audio: 6-kanaals High Definition Audio – Microfoon – Hoofdtelefoon.

Conrad heeft er een paar staan voor een mooie prijsje noteer wel dat de zwarte versie vanwege het kleur paar tientjes goedkoper is dan de bruine versie.

Kwaliteit is wel redelijk niet de beste maar ook niet het slechtste. Er zijn betere dan deze maar je komt ook boven de 100,- euro uit.

Trust Vigor 5.1 PC-luidsprekers Kabelgebonden 75 W Zwart

Trust Vigor 5.1 PC-luidsprekers Kabelgebonden 75 W Bruin

Trust GXT 658 Tytan 5.1 Surround Speaker System

https://www.coolblue.nl/p...round-speaker-system.html

Deze zijn wel goed maar wel iets duurder.
Het zijn goede boxen voor een goede prijs met 90 watt met pieken tot 180 watt zijn ze super voor een game surround sound systeem. De standby stand kan aan gaan als er geen tot weinig bass word afgespeeld dus er moet bass spelen om hem aan te laten staan. Maar voor de rest goede mooie boxjes met goede geluidskwaliteit!

Dus als je deze PC gaat kopen moet je wel vroeg bij aldi zijn. Ze hebben maar een aantal exemplaren.

[Voor 52% gewijzigd door williamss op 24-10-2018 03:36]

• EdwinBk
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15-06 12:49
Ga toch voor deze pc.
Mijn zoon staat al vroeg voor de deur om deze te kopen.
Daarnaast ben ik aan het kijken voor een goede speakerset die het plaatje kompleet maken.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:19
Een goede speakerset heeft geen nut op de matige audiochip die in de Aldi pc zit. Meer dan €50 hoef je daar niet aan uit te geven want verschil hoor je toch niet tov speakers van €150.

• williamss
Uszka schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:23:
Een goede speakerset heeft geen nut op de matige audiochip die in de Aldi pc zit. Meer dan €50 hoef je daar niet aan uit te geven want verschil hoor je toch niet tov speakers van €150.
Daar ben ik ook mee eens.

Heb ook een medion PC hoor niet van de aldi maar die van medion. De 2.1 is er ook daar door veel beter voor.

• williamss
Een PC bouwen is veel beter hoor! ik moest wel lachen om medion die gebruikt ATX borden.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True