Geheugen overklok vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Hallo

Ik heb mijn 256 mb pc133 noname-merk
vervangen door 256mb pc150 cas2 corsair >:)

Ik heb alle geheugen setting zo goed mogelijk gezet (cas2, 4-way interleave etc etc)

hiermee kan ik booten tot een FSB van 154.

Maar zelfs op 150 kom ik niet in windows.
Waarschijnlijk omdat mijn PCI/AGP klok te hoog staat. Maar nu is er een ding wat mij niet geheel duidelijk is van de Abit Kt7A

Je hebt een optie daar kies je de FSB/PCI klok bijv 133/33 ofzo
en daaronder heb je de optie om +X mhz bij de FSB te doen. Deze tellen toch ook gewoon mee bij de PCI/AGP klok of sla ik de spijker nu mis ?

Dus als ik instel bijv. 145/XX
en dan de optie FSB +5 mhz

is dat uiteindelijk hetzelfde als dat ik kies
150/XX

Klopt dit ?

Hoe hoog komen jullie met je geheugen? Wat doen jullie met het PCI/AGP probleem ?

Alle tips zijn welkom om mij te helpen het uiterste eruit te knijpen :)

bvd

Geen inspiratie

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 13:40 schreef martijn12345 het volgende:
Hoe hoog komen jullie met je geheugen? Wat doen jullie met het PCI/AGP probleem ?
Ik kom iig tot 152 met mijn goedkope-geheugen. Hoger nog niet geprobeerd. Draai nu nog ff op 145.

PCI/AGP probleem is er niet. De dividers zijn zo hoog mogelijk (wat normaal is bij 133) en de rest trekt het gewoon. :)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
heb je alle settings zo hoog mogelijk. Dus cas2 enzo.

Geen inspiratie

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Deze tellen toch ook gewoon mee bij de PCI/AGP klok
yep klopt :)

mijn No-Name spul draait 143Mhz Cas2 Max
maar die buspeed vind mijn Kt7 geen goed idee :P

Verwijderd

WOW wat een hoge FSB!!
ik heb nu 10x100/133 maar 8,5 x 118/150 is ook wel relaxed!!
Ik krijg m'n Infineon 7,5 ns niet hoger dan 140 op Cas2. Volgens mij simpele berekening moet ik 7ns hebben voor 142 Mhz. Maar 7ns en Cas2 is moeilijk te vinden (256Mb) en duur. Hebben jullie ook (heel toevallig ;)) een ISA SCSI-controller, want ik denk dat die het niet gaat redden.

Verwijderd

Voor wat betreft het PCI/AGP probleem. Zover het een probleem is :)

Bij de KT7a geld bij FSB snelheden lager dan 133Mhz een AGP-devider van 2/3 en PCI 1/3

Bij FSB's 133 en hoger is dat APG 1/2 en PCI 1/4.

Draai je dus op een FSB van 150 dan heb je een AGP bus van 75Mhz. Alle kaartjes van tegenwordig kunnen dat wel aan.
Je PCI zal in dit geval op 36Mhz lopen.
Dat zal over het algemeen dus wel goed gaan.
Maar er zijn kaartje die absoluut niet hoger willen dan 33Mhz.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Hoe hoog zou ik dan moeten kunnen halen volgens jullie ?

Bij 153 kreeg ik vertekeningen, zelfs al in mijn bios-menu. Dus dat lijkt me een duidelijk voorbeeld van een Videokaart die de AGP snelheid niet leuk vind.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 16:49 schreef bastard het volgende:
Voor wat betreft het PCI/AGP probleem. Zover het een probleem is :)

Bij de KT7a geld bij FSB snelheden lager dan 133Mhz een AGP-devider van 2/3 en PCI 1/3

Bij FSB's 133 en hoger is dat APG 1/2 en PCI 1/4.

Draai je dus op een FSB van 150 dan heb je een AGP bus van 75Mhz. Alle kaartjes van tegenwordig kunnen dat wel aan.
Je PCI zal in dit geval op 36Mhz lopen.
Dat zal over het algemeen dus wel goed gaan.
Maar er zijn kaartje die absoluut niet hoger willen dan 33Mhz.
Of wat jij zegt klopt niet, of er klopt iets niet met mijn computer.

Sysoft Sandra verteld mij het volgende :

FSB: 148
AGP BUS:98
PCI BUS: 1/3 = 49

Dit zijn dus flink hogere waardes.

Kloppen jouw getallen nou niet of staat er bij mij iets verkeerd ingesteld ???

Geen inspiratie

• Dr.Q
  • Laatst online: 07-02 05:23
ik draai 165mhz cas222, 169 cas 2-3-2 en maximaal geloof ik..

generic 256 mb pc-133 dane-elec cas 2 dimm..

(124 fsb met mem op hostclkc+pciclck)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-01 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

Op vrijdag 20 juli 2001 19:28 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

Of wat jij zegt klopt niet, of er klopt iets niet met mijn computer.

Sysoft Sandra verteld mij het volgende :

FSB: 148
AGP BUS:98
PCI BUS: 1/3 = 49

Dit zijn dus flink hogere waardes.

Kloppen jouw getallen nou niet of staat er bij mij iets verkeerd ingesteld ???
Die getallen van jou kloppen niet...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 19:59 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:

[..]

Die getallen van jou kloppen niet...
Dat is wat snadra zegt. En bij 148 mhz FSB of hoger gaat mijn Videokaart erg raar doen, vertekeningen die weer wegtrekken en dan weer terug komen enzo.
Kun je die diverders ook zelf veranderen ?

Wat doe ik verkeerd, want zo te horen moet ik toch echt over de 150 kunnen komen. Mijn geheugen kan het wel denk ik Corsair PC 150 Cas2 .

Tips tips tips please

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Het verhaal word hoe langer hoe vreemder.
Hij werkt Cas3 met de traagste settings geen MHZ harden als met ABIT's meest aggresieve settings @cas2. Dus het geheugen is niet de beprekende factor is. Ik krijg bij 147 MHZ en harder vertekeningen in windows, en een instabiel systeem, booten kan ik tot 152.

Het probleem lijkt me dus die AGP-BUS.
Dus is er een mogelijkheid om die dividers van de agp zelf aan te passen want het lijkt erop dat die hij niet omschakeld van 3/4 naar 1/2, of 2/3 of wat zou hij eigenlijk moeten doen ?

Kan iemand even helpen ???

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik kom wel op 136 hoger dan gaat ie iest in windows veranderen in het .......32 ben ff vergeten wat weet iemand daar wat op
of komt het gewoon omdat het kut geheugen is -> no name bij xenon

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 20:09 schreef MaTaT het volgende:
Ik kom wel op 136 hoger dan gaat ie iest in windows veranderen in het .......32 ben ff vergeten wat weet iemand daar wat op
of komt het gewoon omdat het kut geheugen is -> no name bij xenon
:?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
kick

Geen inspiratie

• Epsilon
  • Laatst online: 18:46

Epsilon

Op vrijdag 20 juli 2001 14:03 schreef DR het volgende:

[..]

yep klopt :)

mijn No-Name spul draait 143Mhz Cas2 Max
maar die buspeed vind mijn Kt7 geen goed idee :P
oh nee??
mijn geheugen heeft 141mhz gelopen (108+33 van pci)
maar de kt7 wil niet hoger als 110 want
dan boot ie gewoon niet.

Maar voor die gast die het topic geopent heeft:
die optie om die X aantal mhz te verhogen is om de fsb ONAFHANKELIJK van pci en agp snelheid te verhogen. Alleen het geheugen en processor lopen dan op die FSB.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Dat heb ik al nagekeken. Dat is niet waar.

Als je de FSB verhoogt, verhoog je ook de PCI/AGP bus.

Maar kan niemand me nu antwoord geven of het mogelijk is om de diverders handmatig te veranderen ? En kan iemand me vertellen waarom de waardes volgens sandra zo absurd hoog zijn? En hoe het dan komt dat ik bij een FSB van 147 of hoger een onstabiel systeem krijg met veel vertekeningen in het beeld terwijl het geheugen niet het probleem is.

Geen inspiratie

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:01

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 20 juli 2001 13:40 schreef martijn12345 het volgende:
Ik heb mijn 256 mb pc133 noname-merk
vervangen door 256mb pc150 cas2 corsair >:)
Ik heb mijn 128 MB pc133 noname vervangen door 128 MB PQI PC166 (thanx, Freaky :D ) maar ik kan het niet testen omdat ik mijn mobo heb doodgesoldeerd... |:( |:( |:(
Ga nu een KT7A-R halen (had KT7-R)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Het is bekend dat Sisoft Sandra moeite heeft met het constateren van de juiste AGP/PCI bussnelheden.

Hier een stukje van de site van ViaHardware
Sandra reports strange bus speeds! Why?
There is a bug in Sandra 2000 (version 2000.7.6.49) that causes the FSB, PCI, AGP and memory buses to be reported at wildly incorrect speeds. This is confirmed in the erratum at SiSoft's website. They say this is due to "Again, bad PCI multiplier table (seems to work differently from the KX133 which is supposed to be 99.99% compatible)". Several users have now reported this, so don't worry if you too have this problem!

This problem is fixed in Sandra 2001.
Bij mij geeft sandra nu ook een AGP snelheid aan van 100Mhz. Terwijl mijn systeem niet overklokt is :?

• Epsilon
  • Laatst online: 18:46

Epsilon

Op zondag 22 juli 2001 00:52 schreef martijn12345 het volgende:
Dat heb ik al nagekeken. Dat is niet waar.

Als je de FSB verhoogt, verhoog je ook de PCI/AGP bus.

Maar kan niemand me nu antwoord geven of het mogelijk is om de diverders handmatig te veranderen ? En kan iemand me vertellen waarom de waardes volgens sandra zo absurd hoog zijn? En hoe het dan komt dat ik bij een FSB van 147 of hoger een onstabiel systeem krijg met veel vertekeningen in het beeld terwijl het geheugen niet het probleem is.
ik zal het nog een keer uitleggen, je kan bij de abit kt7(a) de FSB op 2 manieren verhogen:
met die optie van FSB/PCI snelheid
en die optie van FSB+ X-mhz

de eerste is WEL afhankelijk van je pci snelheid (logisch want anders staat het er niet zo bij)
en de 2e is NIET afhankelijk van de PCI/AGP snelheid maar wel van het geheugen en van de processor bus.

en nu moet je niet zeggen da a-synchrone snelheden van geheugen en pci bus niet gaat want dat gaat WEL. Een voorbeeld (niet van dat want dan ben je ook niet verder) is zijn de geheugen en core snelheden van een videocard. Deze hoeven niet in een bepaalde verhouding overgeclocked te worden. want je kan bijvoorbeeld je core die normaal lager dan je geheugen loopt hoger dan je geheugen laten lopen zonder problemen (op voorwaarde dat je core het aankan natuurlijk maar het gaat om het principe ---> het kan overigens wel met de TNT2 kaartjes)

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 11:53 schreef bastard het volgende:
Het is bekend dat Sisoft Sandra moeite heeft met het constateren van de juiste AGP/PCI bussnelheden.

Hier een stukje van de site van ViaHardware
[..]

Bij mij geeft sandra nu ook een AGP snelheid aan van 100Mhz. Terwijl mijn systeem niet overklokt is :?
zou je dan niet ff je AGP devider op 2/3 of zetten inplaats van 1

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 17:09 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

Dat zou ik dolgraag willen, leg jij me uit hoe ?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 13:44 schreef epsilon het volgende:

[..]

ik zal het nog een keer uitleggen, je kan bij de abit kt7(a) de FSB op 2 manieren verhogen:
met die optie van FSB/PCI snelheid
en die optie van FSB+ X-mhz

de eerste is WEL afhankelijk van je pci snelheid (logisch want anders staat het er niet zo bij)
en de 2e is NIET afhankelijk van de PCI/AGP snelheid maar wel van het geheugen en van de processor bus.

en nu moet je niet zeggen da a-synchrone snelheden van geheugen en pci bus niet gaat want dat gaat WEL. Een voorbeeld (niet van dat want dan ben je ook niet verder) is zijn de geheugen en core snelheden van een videocard. Deze hoeven niet in een bepaalde verhouding overgeclocked te worden. want je kan bijvoorbeeld je core die normaal lager dan je geheugen loopt hoger dan je geheugen laten lopen zonder problemen (op voorwaarde dat je core het aankan natuurlijk maar het gaat om het principe ---> het kan overigens wel met de TNT2 kaartjes)
Hier een quote uit de Abit KT7(A) FAQ op Viahardware.com (neem aan dat wat daar staat klopt...) :

Note that the "CPU FSB Plus (MHz)" option does affect the the PCI and AGP bus speeds as they operate at fixed multiples of the FSB speed. The manual says that this setting allows you to "independently increase the CPU FSB speed" - this is incorrect and confirmed by private email with ABIT.

Dus wat jij zegt klopt NIET

Geen inspiratie

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 13:44 schreef epsilon het volgende:

[..]

Ten eerste stel jij hiermee dat de FSB snelheid afhankelijk zou zijn van de PCI/AGP snelheid. Dat is precies andersom. De geheugen-, pci- en agp-bus zijn allen afhankelijk van de FrontSideBus.

Ondanks dat het in de handleiding anders staat, is het niet mogelijk om de FSB onafhankelijk van PCI AGP en Geheugensnelheid te verhogen.

De a-synchrone geheugenbus zoals die op de kt7(a) te vinden is, dus geheugen op 133Mhz en FSB op 100Mhz. Is ook niet onafhankelijk van de FSB. Hiervoor word namelijk de FSB + PCI truuk toegepast.

Uit bovenstaand antwoord blijkt duidelijk dat jij e.e.a. nog nooit uitgetest hebt. Dan had je namelijk met eigen ogen kunnen zien dat je ongelijk hebt.

Dus niet gaan lopen Blaaten als je het niet eens zeker weet :)

En de vergelijking die je maakt met een video-kaart is volgensmij niet te maken.
Op zondag 22 juli 2001 schreef Hiro Shima het volgende:

Wat ik aan wou geven is dat de waarden van Sisoft Sandra niet kloppen |:(
Die AGP devider staat namelijk gewoon om 2/3

En voor de mensen die denken dat ze die kunnen veranderen. DAT GAAT NIET!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 22:54 schreef bastard het volgende:

[..]

En voor de mensen die denken dat ze die kunnen veranderen. DAT GAAT NIET!
Ik had al zo'n vermoedde dat het niet ging, maar als hij een manier wist waarop het kon... Al zou ik niet kunnen bedenken hoe.

Maar kan nu iemand verklaren waarom ik vertekeningen krijgen bij een fsb van 147 of hoger, en dat ik bij 154 en hoger niet meer kan booten, terwijl het geheugen dit 100% zeker aankan. Als het 153 Cas2 4-way interleave etc aankan, kan het ook Cas3 154 aan.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Is er nou niemand die me kan helpen ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Waarom je vertekeningen krijgt bij een FSB van 147, hmm, je AGP loopt dan op 73Mhz. Dit moeten die GF2MX kaartjes wel aankunnen. Maar het is een stuk hoger dan normaal. Ik zie dat je je MX ook nog overklokt hebt.
In combinatie met de 73Mhz AGP bus kan dit voor vertekend beeld zorgen.

Voor wat betreft het niet booten op 153FSB, als je zeker weet dat het niet aan het geheugen ligt, dan is het waarschijnlijk het maximum van de Northbridge. Hij wil gewoon niet hoger dus.

Om zeker te zijn dat toch niet e.o.a. PCI kaart dwars ligt, zou ik die er ff allemaal uitrukken.

Maar nogmaals, niet alle northbridges hebben zin om op 160Mhz o.i.d te lopen.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 16:12 schreef bastard het volgende:
Waarom je vertekeningen krijgt bij een FSB van 147, hmm, je AGP loopt dan op 73Mhz. Dit moeten die GF2MX kaartjes wel aankunnen. Maar het is een stuk hoger dan normaal. Ik zie dat je je MX ook nog overklokt hebt.
In combinatie met de 73Mhz AGP bus kan dit voor vertekend beeld zorgen.

Voor wat betreft het niet booten op 153FSB, als je zeker weet dat het niet aan het geheugen ligt, dan is het waarschijnlijk het maximum van de Northbridge. Hij wil gewoon niet hoger dus.

Om zeker te zijn dat toch niet e.o.a. PCI kaart dwars ligt, zou ik die er ff allemaal uitrukken.

Maar nogmaals, niet alle northbridges hebben zin om op 160Mhz o.i.d te lopen.
Dank je, dit is nu eens iets waar ik wat mee kan.

Ik klok over met Powerstrip, maar is het niet zo dat de in Powerstrip ingestelde waardes pas geladen worden in Windows.
Want bij een FSB van 149 krijg ik ook vertekeningen als ik door mijn Bios blader.
En op dat punt zou de kaart nog niet overgeklokt zijn (als het klopt dat die waardes pas met het opstarten van PS worden geladen)

Of mijn NB het probleem is weet ik niet...
Stel dat mijn videokaart gewoon veel problemen heeft met de AGP bus. En dat bij een FSB van 152 de AGP bus zo hoog word dat de videokaart geen beeld meer wilt geven. Kan dit niet ook een verklaring zijn ???

Geen inspiratie

Verwijderd

je AGP bus kan zeker een probleem zijn, het is alleen jammer dat je die devider dus blijkbaar niet kan aanpassen

Verwijderd

heb je in de BIOS echt niet de optie om deze op 1/2 te zetten?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
niet dat ik weet.

Geen inspiratie

• answer_man
  • Laatst online: 13-12-2024
kt7a

zet gewoon die optie op 150/37 (of 38 isset)

als je vanaf 133/33 gaat komt er veel meer bij.

mijne loopt op 150/37 goed
maar op 133/33 + 17 totaal niet

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
die van mij komt 150/37 niet in windows :?
of misschien net wel, maar dan heb ik veel vertekeningen...

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
ben er nog steeds niet uit....

Geen inspiratie

• answer_man
  • Laatst online: 13-12-2024
denk dat je geheugen niet helemaal goed is, ik zou de garantie eens proberen?

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Het is 150mhz cas2 geheugen en het haalt 153 cas2. Dus wat moet ik dan zeggen.

Het probleem is niet het geheugen. het kan niet dat geheugen 152 mhz Cas2,4-way interleave etc etc aan wel trekt en 153 cas3 niet.

Geen inspiratie

Verwijderd

Martijn,
het kan best die GF2 MX zijn die een beetje protesteert. Probeer eens met 4k ram page of 4 way interleave uit...

Bij mij kunnen die 2 tegelijk ook meestal niet met die Elsa Gladiac MX alhier.

Max geheugen klok hier is ca. 149 op cas 3-3-2
(oftewel FSB 111 host+PCI oftewel 111 + (1,11*33)=148)

Maar die MX erin betekende dat het bijna onmogelijk werd om meer dan FSB 105 stabiel te draaien. Dan moet alles op traag / disabled etc.

:D Eigenlijk gaat dan alleen nog maar memclock op 100 goed (Nix host+PCI dus..)

GF MX2,
weg ermee :9
(*geintje*)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Dank je hooi. Ik hoopte al op een reactie van een verstandige man :P

Heeft er iemand een Radeon in de aanbieding :9 ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Hah,
Bitfreak heeft er vast wel eentje in de aanbieding....
:)

Verwijderd

als ik dus mijn fsb/pci clock op 140/35 zet en mijn mem op host clk (dus op 140MHz dan) en de multiplier op bijvoorbeeld 8 zet (om op safe te gaan) dan doet mijn pc gewoon helemaal niets |:(

terwijl mijn memory op 157MHz en mijn pci-bus op 39MHz loopt nu.

ik snap dit niet, volgens jullie zou de multiplier op Œ moeten gaan van mijn pci-bus boven de 133 dus dat zou het probleem niet kunnen zijn (het geeft het eigenlijk zelf al aan in de BIOS, boven de 133 gaat de pci-clock omlaag)...weet één van jullie hoe dat komt? :?

het maakt trouwens niet uit welke (hogere) FSB ik neem, ze doen het geen van allen :'(

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 20:58

BrZ

Op donderdag 26 juli 2001 01:48 schreef NusMan het volgende:
als ik dus mijn fsb/pci clock op 140/35 zet en mijn mem op host clk (dus op 140MHz dan) en de multiplier op bijvoorbeeld 8 zet (om op safe te gaan) dan doet mijn pc gewoon helemaal niets |:(

terwijl mijn memory op 157MHz en mijn pci-bus op 39MHz loopt nu.

ik snap dit niet, volgens jullie zou de multiplier op Œ moeten gaan van mijn pci-bus boven de 133 dus dat zou het probleem niet kunnen zijn (het geeft het eigenlijk zelf al aan in de BIOS, boven de 133 gaat de pci-clock omlaag)...weet één van jullie hoe dat komt? :?

het maakt trouwens niet uit welke (hogere) FSB ik neem, ze doen het geen van allen :'(
Uhm... wat dacht je ervan dat je mobo het niet trekt? Je chipset dus...

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 02:19 schreef BrZ het volgende:

[..]

Uhm... wat dacht je ervan dat je mobo het niet trekt? Je chipset dus...
Da,
lijkt me duidelijk, er staat dattie een KT7 heeft.

Dit lukt natuurlijk alleen met een KT7A (of een ander merk bord met een KT133A chipset)

KT7 heeft een KT133 (No flipping A) chipset, die kan niet hoger dan FSB 124 zowieso, en is vrijwel nooit stabiel op meer dan 120.

Verwijderd

ah, dat wist ik niet, dank voor de info. Ik had al zo'n vermoeden, maar ik wist het niet zeker.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Is er geen tweaker in Maastricht van wie ik even de videokaart kan lenen om te kijken of mijn MX-je echt het probleem is.
Want als dat het niet is wil ik nog even wachten met het vervangen ervan.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
?

Geen inspiratie

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 03:40 schreef Hooi het volgende:

[..]
KT7 heeft een KT133 (No flipping A) chipset, die kan niet hoger dan FSB 124 zowieso, en is vrijwel nooit stabiel op meer dan 120.
Hehe, en dan is hij nog heeel positief :)
Meestal gaan die kt7's niet hoger dan FSB 105 :o Ik had hiervoor ook een KT7 en die haalde 110 net niet stabiel, 109 dus.
Dus dat was een van de beter KT7's. Helaas is de kt133 niet zo goed in FSB overklokken.
Wat dit nog enigzins goed maakt is dat je je geheugen wel op 133Mhz kan draaien.(hstclk+pciclk) Was in mij geval 109+36=145 Mhz.

Maarja, Martijn het beste is om idd. ff te kijken met een ander video kaartje. Desnoods een PCI versie. Persoonlijk zou ik er toch wel een beetje van staan te kijken als die GF2 MX de boosdoener is.
De grotere broertjes van deze kaart de GF2 GTS staan er namelijk om bekend dat zij probleemloos hoger AGP frequentie aankunnen.
Een AGP bus van 80/90Mhz redden die kaartje makkelijk. Misschien zit het met die MX'en anders :?

Nog even 1 ding dat me te binnen schoot.
Om stabiliteit van de vid.kaart op hogere AGP bus te vergroten kan het helpen om het I/O voltage iets te verhogen. 1 tikje naar 3.4V ofzo.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
I/O staat standaard op 3,4. Heb ook al 3,5 geprobeerd, maar zonder resultaat.

Geen inspiratie

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 15:27 schreef bastard het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik er toch wel een beetje van staan te kijken als die GF2 MX de boosdoener is.

*knip*

Misschien zit het met die MX'en anders :?
:D Nou,
ga maar vast staan dan ....

Dit systeem is stabiel te krijgen tot 111FSB (9x111 voor 1Ghz).
Of op 10x107 voor 1070 Mhz,
en nog wat andere snelheden, als ik met mijn Matrox Marvel G200 AGP met 8 mb :+ draai.
(Max FSB loopt langzaam terug als de CPU naar zijn maximum gaat..)

(Voor je gaat vragen, KT7-RAID met Enermax 430 watt en voltage mod 'extreme')

Maar zelfs 8,5 x106 is onmogelijk met die Elsa Gladiac MX die ik heb. 105 is dan de max, b.v. 10x105 voor 1050. Ik heb met die Matrox toch veel op 107 en 108 FSB stabiel gedraaid...

Maar anders dan met die Matrox, moet ik nu alles wat de geheugen en PCI bus instellingen betreft op langzaam/disabled zetten. En niet verder dan 105 stabiel te krijgen.

Dus is het in ieder geval hier wel anders met die MX, yep.

(Als je trouwens regelmatig op de website van Eynstein kijkt, kon je tot voor kort zien dat de Asus 7700 ooit een probleem had door het gebruikte (dubbelzijdige??) ram, als het om stabiliteit en overklokken ging. Later zijn ze daarom maar met ander ram uitgerust...)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Welke kaart is dan doorgaans wel goed bestand tegen een hoge FSB ?

Ik ben zelf aan het kijken naar Geforce 2 pro of een Radeon.

Geen inspiratie

Verwijderd

Eigenlijk meer de nieuwere kaarten, of hogere revisie nummers van oudere types.

PRO/GTS vallen eigenlijk een beetje af omdat je tegen oude voorraad kunt aanlopen voor een laag prijsje heb je dan weer dezelfde problemen...

Dus een MX400 of een Ultra .

Radeon/ATI weetiknie. Ik heb daar zo mijn twijfels..

of een GF3 :+
(Geld teveel misschien??)

En ik gok dat een Abit of een Hercules de beste FSB overklokkers zouden kunnen blijken voor AMD systeempjes ??
(Gainward voor Intel)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik ben bezig te praten over een Radeon vivo 64mb ddr. 2e hands. Of een leadtek/powercolor GTS PRO tv-out.

Meer zit er echt niet in mijn budget...
Ben maar een arme student :'(

Geen inspiratie

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Proberen jullie met al die hoge bus-speeds maar es 3Dmark2001 een uur te draaien. :)

Tweak!

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 23:37 schreef cruger het volgende:
Proberen jullie met al die hoge bus-speeds maar es 3Dmark2001 een uur te draaien. :)
Daar gaat het nu juist om. De Asus 7000 serie heeft laten zien dat de oudere revisies daar niet altijd best tegen kunnen. Vandaar dus...

:Y)

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hooi
wat noem jij een oudere versie 7xxx
rev 1.00 en 1.01 of zo iets

Het is toch al lastig om een kt7+tb "helemaal" stabiel te krijgen. :'(

groet

Tweak!

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 15:27 schreef bastard het volgende:

[..]

Hehe, en dan is hij nog heeel positief :)
Meestal gaan die kt7's niet hoger dan FSB 105 :o Ik had hiervoor ook een KT7 en die haalde 110 net niet stabiel, 109 dus.
Dus dat was een van de beter KT7's. Helaas is de kt133 niet zo goed in FSB overklokken.
Wat dit nog enigzins goed maakt is dat je je geheugen wel op 133Mhz kan draaien.(hstclk+pciclk) Was in mij geval 109+36=145 Mhz.
dus ik heb een goeie KT7 als ik het goed begrijp! B-)

Verwijderd

Cruger,
welke revisie versies precies bij Asus moeilijkheden geven en niet, weet ik niet.
Maar een e-mailtje naar http://www.eynstein.nl zal weet ik bijna zeker met wat meer informatie hierover beantwoord worden.

Nusman,
117,6 .. :D hoe kom jij in GOT's naam aan 117,6 ???

:)

Maar 117 is wel aardig ja. Heb je alles aan ?
RAID controller
USB
beide seriele poorten
LPT poort
ACPI als je een bios hebt waar dat uit kan.
(Ben ik nog wat vergeten ?)

Ik kom hier tot 114 , daar gaat m'n SCSI controller over zijn nek. Ik heb nog niet gekeken wat de max zonder die kaart is eigenlijk..
:Y)

Verwijderd

Ik heb hiero een MSI K7T Turbo met ook zo'n stripje Corsair PC cas 222, dit alles in combi met een Duron 800@1000. Dit bord heeft ook een maximum stabiel FSB van rond de 148-150. Dit heb ik eerst getest door te starten op 6x133 en vervolgens met Fuzzy Logic laten OC'en. Voor mijn mobo/chipset mod was het bij 146 MHz gebeurt, nu ergens bij 152 MHz. Het maximum ligt misschien nog iets hoger omdat Fuzzy Logic het i/o voltage verlaagt. :P. Vervolgens het systeem op 6,5 x 100 gezet, (bij een MSI K7T loopt de mem dan ook standaard op 133 MHz) en vervolgens hetzelfde Fuzzy nog een keer getest, hierbij was het ook rond 150 MHz gebeurt. Gevoelsmatig denk ik dus ook dat de KY133A niet snel boven de stabiel boven de 150 MHz komt.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Wat is een chipsetmod ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Ìk heb een zwaarder koeler op de KT133A chip gezet, incl. een redelijk fan. Hierdoor blijft ie een stuk koeler :o. Ik heb er wel wat foto's van...Weet jij hoe ik die hier kan plaatsen??

Verwijderd

Sorry, de reply van Miekje was/is van Mister16v :P, k zag niet dat ik onder de account van mijn vriendin was ingelogt, sorry :)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
ik wil je plaatje graag zien. Hoe je dat moet doen ? kijk maar even in de FAQ.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
kom maar op met je plaatje :)

Geen inspiratie

• Dr.Q
  • Laatst online: 07-02 05:23
mister16V, ik heb wel een server waar je je pics op kwijt kunt, doneer me dan ook gelijk even je plaatje van je naakte slot-a :P

contact me @ icq.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Kan iemand me vertellen hoe je nou prezies je geheugen overklokt?

Of gaat dat auto hoger als je de fsb van je pc omhoog gooit?

Heb me pc overgeklokt en also Videokaart!

Nu het geheugen nog als dat al nie gebeurt is zonder dat ik het wist ;)

512 ddr 333 pc 2700 samsung

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 16:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 16:16:
Kan iemand me vertellen hoe je nou prezies je geheugen overklokt?

Of gaat dat auto hoger als je de fsb van je pc omhoog gooit?

Heb me pc overgeklokt en also Videokaart!

Nu het geheugen nog als dat al nie gebeurt is zonder dat ik het wist ;)

512 ddr 333 pc 2700 samsung
Mag ik vragen waarom je een topic van 3 jaar oud hiervoor omhoog kickt?

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 14:20

4VAlien

Intarweb!

en de FAQ blijkbaar niet gelezen hebt ;)

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Inderdaad, niet erg veel moeite gedaan denk ik.

Martijn12345 Welkom op GoT.

We vragen je niet om een rijbewijs te halen voor je de digitale tweakers snelweg mag betreden. Tol betalen hoef je ook niet... :)

Wel verwachten we dat je het volgende leest:
Moderatiepolicy DOC (24-10-2003)

en deze:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

edit:

Oh ja, moderators: Slotje? :)

[ Voor 5% gewijzigd door DefaultUser op 26-02-2004 16:58 ]

Als ik maar een beetje kan computeren

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

omg KnoWL3Dge look what you have cought in your lasso!

what what?!?!?

It's an old moooo }:O

oftewel: geen oude topics kicken graag ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.