Toon posts:

Safari 100%+ CPU bug

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik heb nu al een tijdje dat af en toe Safari naar 100% gaat. En de laatste tijd zelfs vaker naar 200, 300 tot 700%. Alsof er ergens iets in een loop knalt. AdBlocker uit, alle caches refresht, van alles geprobeerd niks hielp op lange termijn. Maakte me een hoop zorgen over bitcoin miners, rootkits of malware die problemen gaf etcetera. Ik was al een clean install van Mojave in aan het plannen. Nou heb ik mijn favorietenscherm een keer leeg gemaakt en nu heb ik al uren nergens last van.

Kan toch niet waar zijn dat iedere keer dat ik een nieuw scherm aanmaak een van die previews naar 100% klapt? Dat zou wel een hele slechte zaak zijn...

/rant

iOS developer

• klokkert1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-01 19:10
Aangezien er Mojave draait ga ik er van uit dat alles up to date is? zijn er nog extensies aanwezig naast de adblocker? probeer anders die eens uit te zetten / te verwijderen. kom op het internet ook niet veel meer tegen dan dat...

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Nee ik heb verder geen extensies. Het uitschakelen van die favorites werkte goed, gisteren Netflix gekeken, laptop dicht geklapt, vanochtend was het weer 600% CPU. Ik zit nog op High Sierra aangezien macOS updates me niet zo heel erg emotioneren, ik laat altijd even een paar maanden andere gebruikers het nieuwe OS goed testen. Dus een clean install naar Mojave zou een idee zijn maar clean installs betekenen op een dev machine echt bakken met dingen kwijt raken die weer opnieuw ingesteld moeten worden... :/

Ik heb ook wel eens dat ik Finder moet herstarten dus het is niet het enige probleem maar toch.

[Voor 57% gewijzigd door BikkelZ op 18-10-2018 14:48]

iOS developer

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee