Toon posts:

Token Ring / AS400 geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan een oud token-ring netwerk (16Mbit versie) heb ik een (echt) oude AS/400 hangen. Hiervan wil ik de data migreren naar een andere database, zie ook deze thread.

Inmiddels heb ik de benodigde software gevonden. Nu blijkt dat de mensen welke via token-ring toegang hadden tot de AS/400 (middels een term-emulator pakket op hun PC) de laatste 2 maanden er al geen gebruik meer van konden maken. De software geeft als foutmelding dat er een time-out heeft plaatsgevonden en dat er waarsch. geen AS/400 gereageerd heeft.

De AS/400 is via 1 kabel op een MSAU ingeplugged, deze kabel is goed en de andere systemen welke op deze MSAU zitten zien elkaar wel. Het lijkt er dus op dat de AS/400 om de een of andere reden zijn verbinding uit gezet heeft, of dat de insteekkaart welke voor deze verbinding zorgt de geest gegeven heeft.

Zoals ik al eerder aangegeven heb heb ik geen verstand van AS/400 machines en betreft dit geen taak welke hoognodig moet gebeuren, vandaar dat ik eerst via deze route zoveel mogelijk info probeer te verzamelen.