Goed topic. Ik ben ook in de markt voor een nieuwe monitor en zoek iets vergelijkbaars:
- 27 inch
- 1440p
- 120hz of meer
Ik snap dat 4K de toekomst is, maar die ondersteunen nog (bijna) geen hoge refresh rates of zijn onbetaalbaar. En dan heb je nog het probleem van scaling, waar ik veel mensen met een 4K monitor over hoor klagen.
Curved monitors lijkt mij persoonlijk niks, liever een 'normaal recht' scherm. Dit is wel een persoonlijk vooroordeel, want ik heb nooit echt met een gebogen scherm gewerkt.
Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen TN en IPS of VA panelen. Ik lees dat het verschil zit in kleurweergave en kijkhoeken, maar hier zou ik eerst wat meer persoonlijke ervaring mee op moeten doen, vooral wat de verschillen zijn als je aan het gamen bent.
Ik werk bijv. op een Dell met een AH-IPS scherm (
pricewatch: Dell UltraSharp UP2516D Zilver, Zwart) en ik ben enorm positief over de scherpte. Als zoiets ook met een gaming monitor (hoge refresh rate) kan, dan zou dat echt top zijn.
Overigens heb ik liever geen 'gaming uiterlijk' zoals je ziet bij die MSI. Ik heb liever een neutrale look.
Deze Acer monitor staat op mijn verlanglijst omdat 'ie aan al mijn eisen voldoet, maar ik lees toch ook her en der wat slechte reviews:
pricewatch: Acer XF270HUA Zwart
Is het misschien verstandig om nog even te wachten tot volgend jaar? Ik las dat er dan weer veel nieuwe modellen aankomen. Of misschien al eind november, flinke kortingen met Black Friday en de feestdagen?