Toon posts:

Aanraden monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 00:18
Hallo.

Ik ben aan het twijfelen tussen de MSI Optix MAG27CQ en de Asus MG278Q.
De prijs is bijna gelijk en mijn budget is ook +-450 euro.

Welke kunnen jullie me aanraden voor gaming, films kijken en textverwerking?

De curve lijkt mij een leuke toevoeging, en de MSI heeft tevens een VA paneel.

Alle reacties

• rickuss
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 15:28
Goed topic. Ik ben ook in de markt voor een nieuwe monitor en zoek iets vergelijkbaars:

- 27 inch
- 1440p
- 120hz of meer

Ik snap dat 4K de toekomst is, maar die ondersteunen nog (bijna) geen hoge refresh rates of zijn onbetaalbaar. En dan heb je nog het probleem van scaling, waar ik veel mensen met een 4K monitor over hoor klagen.

Curved monitors lijkt mij persoonlijk niks, liever een 'normaal recht' scherm. Dit is wel een persoonlijk vooroordeel, want ik heb nooit echt met een gebogen scherm gewerkt.

Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen TN en IPS of VA panelen. Ik lees dat het verschil zit in kleurweergave en kijkhoeken, maar hier zou ik eerst wat meer persoonlijke ervaring mee op moeten doen, vooral wat de verschillen zijn als je aan het gamen bent.

Ik werk bijv. op een Dell met een AH-IPS scherm (pricewatch: Dell UltraSharp UP2516D Zilver, Zwart) en ik ben enorm positief over de scherpte. Als zoiets ook met een gaming monitor (hoge refresh rate) kan, dan zou dat echt top zijn.

Overigens heb ik liever geen 'gaming uiterlijk' zoals je ziet bij die MSI. Ik heb liever een neutrale look.
Deze Acer monitor staat op mijn verlanglijst omdat 'ie aan al mijn eisen voldoet, maar ik lees toch ook her en der wat slechte reviews: pricewatch: Acer XF270HUA Zwart

Is het misschien verstandig om nog even te wachten tot volgend jaar? Ik las dat er dan weer veel nieuwe modellen aankomen. Of misschien al eind november, flinke kortingen met Black Friday en de feestdagen?

• JustName
Bedankt voor je bericht.

Wachten hou ik niet zo van, haha.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-04 13:49

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik denk dat je met de MSI meer bang for the buck krijgt, VA is naar mijn mening mooier dan TN hoewel het TN paneel in de ASUS niet slecht is. De curve is naar mijn mening ook een waardevolle toevoeging. Bij een TV heb je er niets aan, maar een computermonitor zit je dichter op en ik vind het persoonlijk erg prettig werken. Tussen deze 2 schermen zou ik dan ook zeker voor de MSI kiezen.

• JustName
Top. Nu nog kijken hoe ik het vesa gedeelte kan klaar krijgen. Want als het goed is ondersteund hij vesa 75. Maar gaat dit niet zonder een verloopstuk.

Andere mensen met dit scherm die hem op de muur hebben bevestigd?

• JustName
Heb ze allebei kunnen testen en een beetje mee kunnen spelen. Ben uiteindelijk toch voor de Asus gegaan, ondanks dat het een TN paneel heeft. Zag wel verschil, maar merkte gelijk dat de Asus een hele goede TN paneel heeft. Kijkhoeken boeit mij verder niet. Voor diegene die twijfelen tussen deze monitoren, je kunt geen fout maken bij het kiezen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee