Vraag

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb hier een 5.0MP Camera Module w/ Night Vision aan een raspberry zero/w hangen.

Maar de beeld kwaliteit is erg wazig. Hoe kan ik deze verbeteren?

Alle reacties

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:08
Geef eens iets meer informatie.

Voorbeeld plaatje dat wazig is.
Hoe sla je de date op op de pi?
Welke code gebruik je?
Is de kwaliteit van die camera wel beter?

• tweakn00b
i.v.m. privacy upload ik een deel van het plaatje.

De data word momenteel idd. gewoon op de sd kaart geschreven. Maar een andere camera (geen ir) maakte heldere beelden met dezelfde settings. Ik zag ergens dat camera's wel eens onjuist 'gekalibreerd' geleverd worden. Die kan je dan zelf scherpstellen. Omdat dit deze een eyefish lens heeft vraag me af of het kan.

Platform motionEye (laatste versie). De instelling van deze en een andere (dag) camera zijn hetzelfde. Ze zouden in principe 1080p aan kunnen. Echter i.v.m. data beheersing gebruik ik 720p.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tweakn00b schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:46:

Platform motionEye (laatste versie). De instelling van deze en een andere (dag) camera zijn hetzelfde. Ze zouden in principe 1080p aan kunnen. Echter i.v.m. data beheersing gebruik ik 720p.
Even een observatie; je neemt bewust 2.2x zo weinig pixels op als dat mogelijk is en dan zeg je dat het wazig is?

Is het wel scherp als je een test doet op 1080p?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:26
Ziet er uit als een schroeflens. En misschien roep ik nu iets heel doms, maar heb je de lens al proberen scherp te stellen?

Litebit.eu voorraad check :).

• tweakn00b
Even een observatie; je neemt bewust 2.2x zo weinig pixels op als dat mogelijk is en dan zeg je dat het wazig is?

Is het wel scherp als je een test doet op 1080p?
Uiteraard op diverse resolutie's getest, maakt geen verschil.

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-01 17:30
Rtsp feed? Gebruik eens
code:
1
-rtsp_transport tcp -re -i
voor je stream.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee