Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welk montage materiaal voor Panasonic HIT panelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joe-black
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:34
Ik wil graag Panasonic HIT panelen plaatsen op een plat dak
Ik wilde daarom eerst aan jullie advies vragen over welk montage materiaal ik het beste zou kunnen gebruiken; Flatfix Fusion of de kunststof console van Ubbink (FRS60).
Vooral de console van Ubbink is interessant omdat ik al ballast heb op het plat dak in de vorm van grind.
Nu kom ik er echter achter dat de Panasonic HIT panelen ongeveer 105 cm zijn bij 159 cm.
Volgens de specs van Flatfix Fusion en Ubbink past dat niet.
Weten jullie misschien welk montage materiaal wel in aanmerking komt voor de Panasonic HIT panelen op een plat dak?
Ik heb zelf natuurlijk ook al gezocht maar ook systemen als de valkbox3 en Flatfox Eco vallen dan af.

Alle reacties

• joe-black
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:34
Is er echt niemand die een antwoord heeft :-(

• No Hands
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 12:55
Ik kan me niet bedenken waarom dat niet op fusion zou passen. Je kunt in de fusion ballast akken ook grind gooien. Wel even een klinkertje aan het begin en einde van de goot leggen zodat het er niet uit loopt. Ik denk dat die 105mm alleen bij een oost west opstelling niet gaat lukken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Ik heb bij de buren, deze betonvoeten gebruikt:
https://www.mupload.nl/img/vy68yd9.jpg
Die panelen op de foto hebben dezelfde maat als de Panasonic hit.

10 graden: https://www.sun-solar.nl/.../montage-systemen/page/2/

[Voor 15% gewijzigd door AUijtdehaag op 18-10-2018 22:37]

PV Output - Panasonic Hit Kuro Zuid / Solar Frontier Noord- 5 kW Mitsubsidie WP - Aton powerrr to heat

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True