Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke auto raden jullie mij aan?

Pagina: 1
Acties:

• dj301
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 02-06 22:30
Hoi Tweakers,

Ik ben 21 jaar oud en rijd momenteel rond in een Toyota Auris Hybrid uit 2011. Echter is de auto voor mij niet praktisch omdat hij erg weinig ruimte heeft in de kofferbak. Daarom ben ik opzoek naar een andere auto. Ik zoek een auto die voldoet aan de volgende criteria:

- Genoeg vermogen om lekker snel mee op te trekken
- Voorzien van wat luxe (climate control, airco, cruise control etc)
- De auto moet ook leuk zijn om in te rijden (sportief)
- Fatsoenlijke kofferbak
- Automaat
- Geschikt om ook lange afstanden mee te rijden

Ik was zelf aan het kijken naar een Mazda 3 en de Audi A3. Alleen wellicht kunnen jullie mij ook andere auto's aanbevelen?
Budget: 20/24K max.

Alvast bedankt voor jullie tijd :)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@dj301 Kijk je voor een Auris TS :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• P1nGu1n
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:53

P1nGu1n

Developer

En je budget is? :)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:01
antwoord op je vraag is een VW Golf Variant R-Line Highline DSG uit 2013/2015.

puur uit onderbuikgevoel

Edit: ik zie budget, ik zeg facelift model, dus vanaf 2016-11 ;)

[Voor 25% gewijzigd door Simply1337 op 17-10-2018 11:41]

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

• dj301
Bedankt voor je reactie! Ik vind zelf mijn huidige Toyota Auris niet bepaald sportief om in te rijden... Dat is ook een van de redenen om te kijken voor een andere auto. Vanwege die reden heb ik ook niet gekeken naar de nieuwere Auris. Zal er eens naar kijken!

Mijn budget is trouwens 20K/24K max. Was het vergeten om te vermelden in het topic, lekker handig weer :)

[Voor 11% gewijzigd door dj301 op 17-10-2018 11:37]

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-06 12:10
Volvo heeft de V40, niet ruim voor 4 personen maar wel lekker sportief voor je leeftijd.

Neem de V40 in R-Design uitvoering met D3/T3 en je zit aan de 150PK, wil je toch nog net even een stapje verder dan pak je de D4/T4 en heb je 190PK onder je rechtervoet.

Ik ben blij met de mijne. Wil zeker geen station want dat vind ik een 'papa-auto', aangezien ik bijna jouw leeftijd ben.

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-06 17:27
dj301 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:36:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik vind zelf mijn huidige Toyota Auris niet bepaald sportief om in te rijden... Dat is ook een van de redenen om te kijken voor een andere auto. Vanwege die reden heb ik ook niet gekeken naar de nieuwere Auris. Zal er eens naar kijken!

Mijn budget is trouwens 20K/24K max. Was het vergeten om te vermelden in het topic, lekker handig weer :)
Ik zou ook zeker een TS (Touring Sport) overwegen. Het vinkt nagenoeg al je eisen af.
Als het kan probeer er eentje te vinden van na 2015 (a.k.a. Facelift model).

Computer says no

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:01
Meekoh schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:53:
[...]

Ik zou ook zeker een TS (Touring Sport) overwegen. Het vinkt nagenoeg al je eisen af.
Als het kan probeer er eentje te vinden van na 2015 (a.k.a. Facelift model).
Daar is afgezien van het woord "sport" echter niets sportiefs aan.

Woont in Helsinki

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-06 17:27
Intelligo schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:55:
[...]

Goed het is niet een BMW M serie of zo, maar ik kan er vrij sportief mee rijden anders ;)

Computer says no

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-06 00:38
Wat is sportief rijden? Als je het over goed sturen hebt moet je kijken bij Ford of Honda als FWD merken of BMW en misschien Mercedes als RWD merken.
En wat is genoeg vermogen om lekker op te trekken?
Vermogen en sportief rijden kan aan elkaar gekoppeld zijn, maar hoeft niet. Ik heb nu een Civic en hiervoor had ik een CR-Z. De CR-Z was een stuk sportiever rijden (minder gewicht, lager, hybride power onderin) echter de Civic trekt een stuk sneller op (want 200pk vs. 115pk).

En wat is een "fatsoenlijke kofferbak"? De één (mijn collega met 2 kinderen) vindt een Auris kofferbak voldoende en de andere wil zo'n mega Skoda station kofferbak. Of is een fatsoenlijke kofferbak een kofferbak welke via een knopje zelf open en dicht gaat en waar nog een fancy lampje in zit?

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

Ik zou voor een ding met 4 wielen en een stuur gaan .. Opel Corsa BV

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:38
Nog een voorkeur voor een nieuwe auto of is een (jonge) occasion ook goed?

De Mazda 3 (mooie auto :Y) en Audi A3 zijn volgens mij niet veel ruimer qua inhoud. En beide zitten qua nieuwprijs, met de opties die je wilt, respectievelijk eerder op 30-35 en 35-40k.

Je zou kunnen kijken naar een jonge Seat Leon ST met 1.4 EcoTSI motor occasion. Dat is een stationwagen. Of heb je liever meer ruimte in de vorm van een Crossover/SUV model?

• MadMarky
  • Niet online
De Mazda 3 is een goede optie inderdaad. Verder zou je bijv kunnen kijken voor een Seat Leon (ST) of een Ford Focus (station). Vooral de Focus is al jaren bekend als best sturende auto in z'n klasse, dus icm de juiste motorisering komt het rijplezier wel goed.
Of misschien een BMW 3 Touring?

[Voor 6% gewijzigd door MadMarky op 17-10-2018 12:18]

🖥️ | 🚗

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Budget van 24K maar ik lees nergens of het nieuwprijs moet zijn? En "sportief" is nogal subjectief maar ook dat kan vast verder geduid worden?

Voor dat geld kan je een gebruikte A6 Station Quattro rijden met dik 250pk (of meer). Een Focus ST3 Station kan je ook wel vinden voor dat geld. En als je "leeftijd" even minder interessant vindt, zal zelfs een Benz S500 Sedan nog wel mogelijk zijn.

@dj301 moet het nieuw zijn? Gebruikt? Welke brandstof? Wat is sportief? :+

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Albantar
  • Laatst online: 23:30

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Je hebt nu een Auris Hybrid... Wat dacht je van een tweedehands Prius of Prius+?

Wat sportiviteit betreft... Ik heb jarenlang Prius gereden en dat is toch in z'n klasse en verbruikscategorie een relatief snelle auto. 0-50 zowat unbeatable tenzij je met een echt sportieve auto aankomt.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• dj301
Iedereen erg bedankt voor de vele opties! Ik ga vanavond eens goed rondkijken.

Ik denk dat een jonge occassion de beste keus is als je kijkt naar mijn budget. Liefst zou ik benzine willen rijden omdat dat voor mij het meest aantrekkelijke is.

Sportief rijden is lastig uit te leggen. Gewoon een goede wegligging, hij moet lekker door de bochten gaan etc.

• MAX3400

MAX3400

dj301 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:20:

Sportief rijden is lastig uit te leggen. Gewoon een goede wegligging, hij moet lekker door de bochten gaan etc.
Dat spreekt elkaar "enigszins" tegen. Hoe sneller je de bocht door wil, des te breder de auto moet zijn, hardere demping en een "optimale" wielbasis.

Exact daar tegenover staat comfort, lange afstanden, ruim en "de gemiddelde" automaat.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:02

-tom-562

Oliesjeik

MAX3400 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:26:
[...]

Dat spreekt elkaar "enigszins" tegen. Hoe sneller je de bocht door wil, des te breder de auto moet zijn, hardere demping en een "optimale" wielbasis.

Exact daar tegenover staat comfort, lange afstanden, ruim en "de gemiddelde" automaat.
Volvo V70R kopen met een 6-bak automaat, hou je nog geld over ook!
Snel, comfortabel en ruim :p

[Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 17-10-2018 14:02]

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Geen idee hoeveel km je moet rijden per jaar, maar met zo'n budget had ik iets als onderstaande gekocht.

https://www.autowereld.nl...ion-28315928/details.html

[Voor 4% gewijzigd door Fable op 17-10-2018 14:21]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Landon schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:39:
Volvo heeft de V40, niet ruim voor 4 personen maar wel lekker sportief voor je leeftijd.

Neem de V40 in R-Design uitvoering met D3/T3 en je zit aan de 150PK, wil je toch nog net even een stapje verder dan pak je de D4/T4 en heb je 190PK onder je rechtervoet.

Ik ben blij met de mijne. Wil zeker geen station want dat vind ik een 'papa-auto', aangezien ik bijna jouw leeftijd ben.
V is de station uitvoering bij Volvo ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Intelligo
Hackus schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:19:
[...]

In het geval van de V40 toch echt een Hatch. Opvolger van de C30

Woont in Helsinki

• Torakk
  • Laatst online: 23-06 13:06
Mazda 3 is een mooie wagen. Afhankelijk van de versie gaan die dingen prima. Atmosferische blokken met een beetje inhoud en toch kan je er ook zuinig mee rijden. maar in mijn ogen als je echt sportief wil doen kijk dan ook naar een handbak. zeker die Mazda bakken hebben een korte slag en goede feedback. (dus niet zon lepel in een pan soep zoals de toyota aygo). Geldt ook voor de koppeling. heb zelf een Mazda 2 en k moet zeggen. Met zon handbak hoef ik geen automaat.

Bij toyota heb ik alleen ervaring met de Aygo. maar de handbak daarvan is een gillend drama. dan zou ik ook voor de automaat gaan.
Daarnaast is het even verstandig om te kijken naar wat er over het algemeen betaald wordt voor onderhoud bij bepaalde auto's. Audi en BMW hebben een reputatie op dat gebied. onderdelen zijn gewoon duur. Mazda heeft dat beter voor elkaar. Bijkomend pluspunt. ze zien er strak uit en je ziet ze niet zoveel.

Audi had ik persoonlijk niet gedaan. in onderhoud gewoon duur.

Voor je stoplichtsprintjes, Kijk even naar het koppel en op welk toerental dat koppel vrijkomt. Vermogen spreek je bij het stoplicht niet echt aan. tenzij je em redlined.

Oh en voor ik het vergeet. Je bent 21. Kijk ook even of je zon kar verzekerd krijgt. Je kan wel een dikke bak kopen met 300pk maar geen maatschappij die daar zn handen aan durft te branden. (of je betaalt echt een criminele premie.) Anyways. goodluck

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 07:48
BikerOfAmsterda schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:36:

puur uit onderbuikgevoel

Rijdend in een VW Golf Variant Highline DSG uit 2017 zeg ik.. DOEN!
Fable schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:17:
Geen idee hoeveel km je moet rijden per jaar, maar met zo'n budget had ik iets als onderstaande gekocht.

https://www.autowereld.nl...ion-28315928/details.html
0-100 km/u in 9,90 sec is nou niet echt 'sportief'

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sportief en een Mazda 3 en de Audi A3 noemen? Ligt mijn definitie van sportief toch elders :P

Maar let eerst eens goed op of je zo'n auto wel kan verzekeren, je kan gek gaan en een T5 Volvo, S audi of van mij part een Impreza, maar je moet ze ook nog verzekerd krijgen. Ik werd met 3 jaar rijbewijs afgewezen op een 220pk (~400koppel) auto, kijk dat wel eerst goed na voordat je een auto koopt.

Een S60 (na 2009) heb je de ford automaat in zitten, is wat 'aggressief' in schakelen maar een T3 of T5 (of zelfs gewoon een 2.0R) zijn nette rappe auto's, T5 aanzienlijk sportief (~6sec naar de 100).

[Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 17-10-2018 14:30]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DonJunior
Maar hier zit vast wel wat tussen voor je budget toch??
https://www.autowereld.nl...00&prvan=10000&vrmvan=147

• MAX3400

MAX3400

@SinergyX ik heb je zien rijden op Forza; terecht dat ze je niet verzekeren
Maar goed punt; leeftijd en postcode staan vaak garant voor hoge premies bij bepaald type/merk auto; daarna vaak pas nieuwwaarde van die auto.

• AJM
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:44
Sportief, luxe en voldoende ruimte:
https://www.autoweek.nl/o...line-leder-navi-xenon-18/

[Voor 4% gewijzigd door AJM op 17-10-2018 14:35]

• Landon
  • Laatst online: 22-06 12:10
Hackus schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:19:
[...]

Ik heb zelf een V40 2018 model, maar dat is echt geen station hoor..

• DonJunior
Albantar schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:19:
Je hebt nu een Auris Hybrid... Wat dacht je van een tweedehands Prius of Prius+?

Wat sportiviteit betreft... Ik heb jarenlang Prius gereden en dat is toch in z'n klasse en verbruikscategorie een relatief snelle auto. 0-50 zowat unbeatable tenzij je met een echt sportieve auto aankomt.
Ik piste bijna in mijn broek van het lachen.. _/-\o_

https://www.autoweek.nl/a...a-prius-18-hybrid-active/
acceleratie 0-100
11,3 seconden

[Voor 10% gewijzigd door DonJunior op 17-10-2018 14:43]

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Focus ST wagon

| live and give like no one else |

• Fable
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:28:
[...]

Rijdend in een VW Golf Variant Highline DSG uit 2017 zeg ik.. DOEN!

[...]

0-100 km/u in 9,90 sec is nou niet echt 'sportief'
Imo sportief genoeg voor een bestuurder van 21 jaar.

• MAX3400

MAX3400

MAX3400 in "Welke auto raden jullie mij aan?"

Die mag trouwens wel meteen door naar de tuner; onderbemeten qua koppel af fabriek en je zal ook je veren moeten vervangen (voortrein) vanwege koppelsturen.

• DonJunior
Fable schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:49:
[...]

Imo sportief genoeg voor een bestuurder van 21 jaar.
Leeftijd zegt echt niets.. ik ken mensen die 21 zijn die beter kunnen rijden dan mensen van 50.
Is overigens nu ik er over nadenk bijna altijd zo.
Liever dat je iets sportiever rijdt (waarbij sportief != asociaal, dat is nog een wereld van verschil namelijk) dan dat je met je trutteschudder 90 rijdt op de linkerbaan omdat het kreng niet wil optrekken maar je wel voorbij die vrachtwagen wilt komen (ooit een keer,, als het even kan)

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 23:25

servies

Veni Vidi Servici

DonJunior schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:53:
[...]

Leeftijd zegt echt niets.. ik ken mensen die 21 zijn die beter kunnen rijden dan mensen van 50.
Nee, niet echt... het is bijna altijd dat ze denken dat ze beter kunnen rijden dan mensen van 50...

• houthakker
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23-06 16:58
We gaan weer lekker snel of topic... :/

Gezien je eisen:
Bovenkant van je budget maar met ijzersterke reputatie:
- Honda Civic 1.0 Turbo Automaat (bovenkant van je budget...).
- Mazda3 SkyActiv
- Hyundai i30 T-GDI (1.0 / 1.4) (of Kia Ceed).

Hoe die dingen sturen? Geen Idee, maar dat kan niemand in tekst verwoorden. Ga eens lekker langs wat dealers... Zelf vond ik de Auris Hybrid ook best lekker rijden, dus tja, waarom geen Auris TS?

Audi A3/VW Golf, dat word dan al snel een 1.4 TSFI, ik weet niet wat de hedendaagse reputatie is?

[Voor 4% gewijzigd door houthakker op 17-10-2018 14:58]

Specs

• Albantar
  • Laatst online: 23:30

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

DonJunior schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:39:
[...]

acceleratie 0-100
11,3 seconden
Ik had het ook over 0-50, niet over 0-100. ;) Die 400Nm koppel van de elektromotor die al bij stilstand volledig beschikbaar is maakt van die dingen leuke stoplichtsprinters. Met de Prius heb ik er al glimlachend aardig wat petjes in gepimpte auto's uit getrokken in die tijd. :D

En de meeste eco-diesels en <=1-liter-driepitter-benzines (qua verbruikscategorie vergelijkbaar met een Toyota hybrid) komen op 0-100 ook niet onder de 12 seconden.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Señor Sjon
  • Laatst online: 00:05

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Wat is een 'fatsoenlijke kofferbak'? Ik zie 279-753 l (354-828 l non hybride) staan op Autoweek voor de Auris Hybrid, wat niet heel bijzonder is. Tik je criteria in op gaspedaal.nl en kijk zo eens wat er overblijft.

[Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 17-10-2018 15:00]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• TheBrut3
  • Laatst online: 07-06 00:38
Torakk schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:24:
Oh en voor ik het vergeet. Je bent 21. Kijk ook even of je zon kar verzekerd krijgt. Je kan wel een dikke bak kopen met 300pk maar geen maatschappij die daar zn handen aan durft te branden. (of je betaalt echt een criminele premie.) Anyways. goodluck
Deze is inderdaad wel goed om in de gaten te houden! Volgens mij is de regel bij de gemiddelde verzekeraar onder de 24 = max 100kw (of 110).
Dit heb ik zelf ook mogen ondervinden toen ik op mijn 19e met een relatief jonge Impreza aan kwam bij de tussenpersoon. "Ja, slecht nieuws. Ik kan deze auto nergens verzekeren voor je. Je kan via X en Y kijken of het daar kan, maar daar doe ik geen zaken mee. Of je kan kijken of het collectief via je werkgever kan.". Gelukkig was die laatste optie voor mij mogelijk, anders had ik ook een vet probleem gehad. Of bij zo'n tokkie verzekeraar moeten afsluiten voor €350,- per maand, wat eigenlijk ook wel een vet probleem was geweest. :+

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-06 19:06
Verdomd leuk budget wel, voor iemand van 21..

• Fable
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:53:
[...]

Liever dat je iets sportiever rijdt (waarbij sportief != asociaal, dat is nog een wereld van verschil namelijk) dan dat je met je trutteschudder 90 rijdt op de linkerbaan omdat het kreng niet wil optrekken maar je wel voorbij die vrachtwagen wilt komen (ooit een keer,, als het even kan)
Totaal offtopic en eigenlijk zou ik de discussie niet verder moeten voeren, maar als je naar de statistieken kijkt zegt dat iets anders dan wat jij hierboven beweert.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...orijders-vaak-jong-of-oud
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jongeren gewoon meer pech en dat het niks met hun rijkunsten of rijstijl te maken heeft.

[Voor 6% gewijzigd door Fable op 17-10-2018 16:04]

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-06 11:39
Ik zou zeggen; zoek dan een leuk A3'tje o.i.d. met een sportonderstel, als dat is wat je wenst. Genoeg comfort over, en kun je lekker de bochtjes mee door.
Mensen die Prius zeggen; ja, in de eerste paar meter ben je sneller weg, neen, tegen een leuke Duitser met sportonderstel kun je niet op in de bochten. En al helemaal niet als er een lekker blok in ligt

• dakong
  • Laatst online: 22-06 12:42
BikerOfAmsterda schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:36:

puur uit onderbuikgevoel

Ik zou toch maar even een googelen op "problemen DSG" en "Problemen T(F)SI motoren" voordat je zo'n model aanraad. ;)

http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=90
http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5190689,page=2

Wellicht je vraag ook eens op het autoweek forum stellen: https://www.autoweek.nl/forum/list.php?10

PS: Volgens mij gebruikt Audi dezelfde/vergelijkbare motoren als Volkswagen aangezien beiden binnen VAG vallen.

[Voor 6% gewijzigd door dakong op 17-10-2018 16:08. Reden: Toevoeging]

• DonJunior
dakong schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:06:
[...]

Ik zou toch maar even een googelen op "problemen DSG" en "Problemen T(F)SI motoren" voordat je zo'n model aanraad. ;)

Wellicht je vraag ook eens op het autoweek forum stellen: https://www.autoweek.nl/forum/list.php?10

PS: Volgens mij gebruikt Audi dezelfde/vergelijkbare motoren als Volkswagen aangezien beiden binnen VAG vallen.
Zolang je de 1.4 TSI vermijd is er niets aan de hand.

• dakong
DonJunior schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:16:
[...]

Zolang je de 1.4 TSI vermijd is er niets aan de hand.
Ow, dus de link met "Waarom verbruikt mijn 2.0/1.8TFSI motor veel olie, en wat is "veel" eigenlijk?" Is natuurlijk geen probleem 8)7 .

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/hoog-olieverbruik-tfsi-motor/

[Voor 21% gewijzigd door dakong op 17-10-2018 16:25. Reden: Toevoeging link Radar]

• brambo111
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12-06 10:28
Afhankelijk van hoe groot je kofferbak moet zijn kan je ook kijken naar een Ford Fiesta ST of een Alfa Romeo Guilietta (1.4T of 1.7BTI).

Brambo111

• MAX3400

MAX3400

brambo111 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:02:
Afhankelijk van hoe groot je kofferbak moet zijn kan je ook kijken naar een Ford Fiesta ST
Als je het vorige model bedoelt (dus tot dit jaar): alleen als de terugroepaktie is uitgevoerd. En omdat Ford NL BIZAR lui is, rijden er zat ST's rond die nog een (potentieel) disaster zijn.

• houthakker
  • Laatst online: 23-06 16:58
Zelfs de laatste Fiesta (303 Liter) heeft geen grotere kofferbak dan de Auris (360 Liter).

@dj301 Ik zou hier eens even gaan klikken https://www.autoweek.nl/autovergelijker/ en dan op marktplaats.nl en gaspedaal.nl eens kijken of je wat kan vinden voor je budget.

Specs

• izzet3838
  • Laatst online: 20:20
Heb met de nieuwe ceed gereden(weet wel niet hoe die prijzen zijn in nl) maar 1.4 (140pk) is vrij sportief beschikbaar met automaat heeft lekker veel standaard opties(starten en ontgrendelen zonder sleutel, full led, grootlichassistent, draadloos gsm opladen, auto airco, android auto/carplay, achteruitrijcamera, lane assist) allemaal standaard uitrusting, nu weet ik niet wat je verstaat onder sportief, maar de 1.4 gdi is een fijn blok en rijd vlotjes.
Als deze te duur is kun je ook een i30 nemen met hetzelfde blok maar die vind ik een stuk lelijker ook qua interieur.
(overgins heb je bij kia ook 7jaar/150.000 km garantie.)

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Intelligo schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:21:
[...]

In het geval van de V40 toch echt een Hatch. Opvolger van de C30
Inderdaad hatch, maar het is geen opvolger van de C30. Model staat geheel op zichzelf.
dj301 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:31:

Definieer wat is sportief voor jou? Velen zien bijvoorbeeld een grote auto (station) en automaat niet als sportief.

[Voor 34% gewijzigd door renegrunn op 18-10-2018 06:50]

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01 11:57
dj301 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:31:
Hoi Tweakers,

Ik ben 21 jaar oud en rijd momenteel rond in een Toyota Auris Hybrid uit 2011. Echter is de auto voor mij niet praktisch omdat hij erg weinig ruimte heeft in de kofferbak. Daarom ben ik opzoek naar een andere auto. Ik zoek een auto die voldoet aan de volgende criteria:

- Genoeg vermogen om lekker snel mee op te trekken
- Voorzien van wat luxe (climate control, airco, cruise control etc)
- Fatsoenlijke kofferbak
- Automaat
- Geschikt om ook lange afstanden mee te rijden

Ik was zelf aan het kijken naar een Mazda 3 en de Audi A3. Alleen wellicht kunnen jullie mij ook andere auto's aanbevelen?
Budget: 20/24K max.

Alvast bedankt voor jullie tijd :)
Een A3 is niet bepaald ruim... En als je geen S3 of RS3 neemt ook niet heel sportief... Het rijdt een beetje als een Golfje.

Bij sportief in C segment, denk ik direct aan een Focus eventueel een ST.

Daarnaast BMW 1 of 3?

V40 zoals eerder aangeraden rijdt heerlijk, maar ook niet bijster ruim.
izzet3838 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:47:
Heb met de nieuwe ceed gereden(weet wel niet hoe die prijzen zijn in nl) maar 1.4 (140pk) is vrij sportief beschikbaar met automaat heeft lekker veel standaard opties(starten en ontgrendelen zonder sleutel, full led, grootlichassistent, draadloos gsm opladen, auto airco, android auto/carplay, achteruitrijcamera, lane assist) allemaal standaard uitrusting, nu weet ik niet wat je verstaat onder sportief, maar de 1.4 gdi is een fijn blok en rijd vlotjes.
Als deze te duur is kun je ook een i30 nemen met hetzelfde blok maar die vind ik een stuk lelijker ook qua interieur.
(overgins heb je bij kia ook 7jaar/150.000 km garantie.)
Maar de motor maakt een auto niet heel veel sportiever. Ondanks dat mijn V60 bij het stoplicht sneller is dan die nieuwe GTI met performance pack, word ik met bochten er helemaal uit gereden door diezelfde GTI.

Het is ook niet echt het doel van de V60 geweest natuurlijk. Toch is het voor mij sportief genoeg. Het comfort wil bij mij ook wat. Maar het blijft het jongetje in mij dat het toch altijd wel leuk vind om als eerste weg te zijn.

Als je écht puur sportiviteit wil, ga je voor een Megane RS. Bloedsnel in de bochten. Daar rijdt je bijna alles mee zoek.

Maar comfort in het achterhoofd houdende: zeg ik toch BMW met RWD of een Focus... Met een standaard Focus kun je al zo lekker door de bochten, laat staan als je een ST neemt met sportonderstel.

[Voor 39% gewijzigd door BlakHawk op 18-10-2018 07:07]

Youtube: DashcamNL

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 07:58
dfrenner schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 06:56:
[...]

Daarnaast BMW 1 of 3?

V40 zoals eerder aangeraden rijdt heerlijk, maar ook niet bijster ruim.
De V40 is vooral qua kofferbak onder bemeten (ik rijdt er zelf één), helemaal wanneer je de "verhoogde" kofferbak hebt zodat de vloer gelijk is wanneer je de achterbank naar beneden klapt. De eerste V40 welke ik reed had dat en daar kon je krap aan een boodschappentas rechtop in zetten, mijn huidige V40 heeft dat niet en dat maakt de kofferbak in tegenstelling tot wat je zou verwachten al weer een stuk praktischer.

Als passagier op de achterbank heb je weinig te klagen qua ruimte. Ik kwam voor ik de overstap maakte naar de Volvo V40 uit een Megane hatchback van 2012 en die was een stuk krapper achterin met als resultaat dat als de kinderstoel er in ging je voorin met de knieën tegen het dashboardkastje aan zat.

V40 is een prima wagen en kan ook sportief gereden worden (zolang je maar geen D2 neemt zoals ik heb :+)

1 serie is vergelijkbaar overigens qua ruimte, ik denk echter dat als de Auris niet volstaat voor de topicstarter qua ruimte de 1 serie en V40 dat ook niet zullen gaan doen.

iRacing profiel

• Intelligo
renegrunn schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 06:46:
[...]

Inderdaad hatch, maar het is geen opvolger van de C30. Model staat geheel op zichzelf.
Ja, staat geheel op zichzelf zoals een kip geheel op zichzelf staat van een ei 8)7

Volvo had 1 hatch, de C30. Toen kwam de V40 hatch en stopte de verkoop van de C30 die geen nieuw model kreeg...

Google: V40 predecessor, antwoord: C30, S40, V50.

Dus ja, toch wel. Toegegeven, mengelmoesje van meerdere modellen vervangen voor een hatch, maar opvolger nontheless

Woont in Helsinki

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Intelligo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:37:
[...]

Dus ja, toch wel. Toegegeven, mengelmoesje van meerdere modellen vervangen voor een hatch, maar opvolger nontheless
Wel een beetje gek dan dat de C30 tot 2013 werd geproduceerd, en de V40 al in 2012 werd geintroduceerd?

Maar inderdaad, ook wiki geeft diezelfde mengelmoes aan als voorganger. Gek verhaal wel eigenlijk.

[Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 18-10-2018 09:22]

• dj301
MAX3400 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:26:
[...]

Daarom vind ik het ook moeilijk om uit te leggen wat ik precies zoek. Ik zoek gewoon een auto waarin rijden "leuk" is en waar ik ook makkelijk langere afstanden kan afleggen (Zwitserland, Duitsland etc).

De reden voor meer kofferbak ruimte is omdat ik nogal vaak handel in koffieapparaten (grote horeca apparaten). Nu past dat wel in mijn auto, maar omdat er een vervelende verlaging in mijn kofferbak zit is het erin tillen van die apparaten erg irritant.

Ik ga uiteraard voor ik iets aanschaf eerst de verzekering goed checken. Eerst was ik aan het kijken naar een Audi S3 uit 2015. Alleen mijn vriendin wilt dat ik ook wat geld spaar voor ons huisje, volkomen terecht natuurlijk :P
DonJunior schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:39:
[...]

acceleratie 0-100
11,3 seconden
Mijn huidige Auris doet het in 10 seconden :) Opzich ook niet verkeerd, maar sportief is het niet nee!
Brammos85 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:22:
Verdomd leuk budget wel, voor iemand van 21..
Thanks! Mag niet klagen nee:)

Iedereen heel erg bedankt voor het aanbevelen van auto's. Ik ga deze allemaal eens goed bekijken en meenemen in mijn beslissing! Ik denk dat het handig is om gewoon langs te gaan bij een aantal dealers en proefritjes te maken. Ik neig toch naar een leuke BMW/Audi A3/Golfje).

Ik ga er vanavond eens goed ervoor zitten en ik houd jullie sowieso op de hoogte! Erg bedankt iedereen voor jullie reacties! :) :)

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:01
dakong schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:06:
[...]

dacht aan de 2.0. en na 2016 is er toch niks aan het handje of speelt er tegenwoordig iets anders?

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

• Amped
  • Laatst online: 23-06 11:16
Mini Cooper Clubman? Geen vervelende kofferbak lipje om zooi overheen te tillen en rijdt "leuk".

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-06 16:54
Civic: kofferbak van 477liter (standaard) en 1210liter (bank plat, platte laadvloer). Goed onderstel (geen onderstuur bij gebruik van de de juiste banden), absoluut niet zwaar (ledig 1180kg). Alleen de 1.8 mag meer pit hebben.
Helaas valt de 2.0 Turbo ongeveer 15K buiten je budget :)
Of gewoon VAG, zit je altijd goed :P

• Zeeuw
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-06 23:39
2014 Lexus CT200h?

Dezelfde aandrijflijn als wat je nu hebt, incl verbruikscijfers. Ander onderstel om iets sportiever mee te rijden en met dit budget kun je een Luxury Line voor de gadgets of een F-Sport voor een nog iets sportiever onderstel/looks kopen.

Read the badge, Bitch!

• dj301
Ik heb laatst een proefritje gemaakt in een Golf GTI uit 2012. Een vriend van mij heeft zijn golfje te koop staan. Altijd goed onderhouden en de auto ziet er nog uit als nieuw. De auto heeft nu 134.000km gelopen, maar is altijd goed onderhouden geweest door de dealer.

Opties:
Automatisch dimmend groot licht
Airco
Climate Control
Mee schijnende koplampen in bochten(xenon)
Koplamp sproeiers
Led verlichting voor/achter
Automatisch inparkeren
Verstelbare schokbrekers
Sport onderstel
Parkeer sensoren voor/achter
Multifunctioneel stuurwiel
F1 flippers
Cruise control/speed limit
Stoelverwarming
Sport stoelen leer
Afneembare trekhaak
En niet te vergeten de fantastische Dsg!!
Orgineel Nederlandse auto!
Auto is helemaal standaard en orgineel 211 pk

De verkoper wilt er 18.000 voor hebben.

Graag jullie mening hierover :)

• SirLct
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23-06 14:50
Als het mijn geld was dan zou ik richting BMW 320i gaan o.i.d.
https://www.autoscout24.n...53-e350040a5a2a?cldtidx=1
161dkm, uit 2013, BMW premium selection garantie.
Sportief: check, Ruimte: check (mensen beseft vaak niet dat een sedan eigl meer ruimte heeft dan een hatchback qua liter. Ja je kan niet volproppen tot de raam toe, maar als je dat nodig heb dan zou ik sws naar station gaan ipv een hatchback)
En dit voor 18k (kan je zelf nog onderhandelen).

Life is too short to drive boring cars

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-06 13:30

Tusk

Om daarom!

21 jaar en dan 24k te besteden voor een auto. Ik heb echt de verkeerde ouders gekregen/opleiding gedaan....

ontopic:
gergs schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:19:
mensen beseft vaak niet dat een sedan eigl meer ruimte heeft dan een hatchback qua liter. Ja je kan niet volproppen tot de raam toe,
Mensen beseffen vaak niet dat de opening van de kofferbak maar klein is en dat er ondanks de grote ruimte eigenlijk geen grote dingen in kunnen ;)

[Voor 69% gewijzigd door Tusk op 02-11-2018 12:36]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

dj301 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:26:
Ik heb laatst een proefritje gemaakt in een Golf GTI uit 2012. Een vriend van mij heeft zijn golfje te koop staan. Altijd goed onderhouden en de auto ziet er nog uit als nieuw. De auto heeft nu 134.000km gelopen, maar is altijd goed onderhouden geweest door de dealer.

Opties:
Airco
Climate Control
Koplamp sproeiers
Automatisch inparkeren
Verstelbare schokbrekers
Sport onderstel
F1 flippers
Stoelverwarming
Sport stoelen leer
Afneembare trekhaak

Je gaat er in kofferruimte niet op vooruit, daar ging het toch om?

Ik zou eerder kijken naar een BMW 320 o.i.d.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23-06 18:46
Intelligo schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:55:
[...]

Gelukkig geen last van.. Trekt sneller op dan menig opgefokt aso golfje of lease audi, houdt het langer uit, en kan rustig met 140-150 Cruise control aanknallen op de franse tolweg.

Misschien een keer zelf echt een auto proberen voordat je aannames gaat spuien als feiten?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Intelligo
corset schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:30:
[...]

Gelukkig geen last van.. Trekt sneller op dan menig opgefokt aso golfje of lease audi, houdt het langer uit, en kan rustig met 140-150 Cruise control aanknallen op de franse tolweg.

Misschien een keer zelf echt een auto proberen voordat je aannames gaat spuien als feiten?
En welke van die punten die je daar opnoemt maken hem sportief?

Heb je ooit iemand sportief op de cruise control zien cruisen? Of wellicht heb je het idee dat een 1.6tdi golfje met een goedkoop uitlaatje eronder gemonteerd onder sportieve auto's valt?

Daarnaast is uithoudingsvermogen, aka brandstofverbruik, inderdaad ook een perfecte graadmeter voor sportief rijgedrag.

Er is een wezenlijk verschil tussen een persoon die sportief rijdt, of een sportief rijdende auto.

En ja, nadat ik als autohandelaar toch wel in meer dan 1000 auto's heb gereden, durf ik gerust als feit te stellen dat een Auris TS geen sportieve auto is.

Om er dan maar even wat nummertjes bij de pakken, welke Auris TS motorversie '15+ je ook pakt - ze hebben allemaal meer dan 10 seconden nodig om op de 100km/h te komen. De hybrid zelfs meer dan 11.

Als ik daar dan tegenover zet, de "menig lease audi", laten we voor het gemak de A4 van hetzelfde jaar, 2015, met het kleinste motortje, 1.4, in de "lease edition" pakken, doet die daar 9 seconden over.

Dus ja, je gevoel zit feitelijk verkeerd. Die lease audi die jij dacht eruit getrokken te hebben met je Auris, reed gewoon rustig weg.

[Voor 20% gewijzigd door Intelligo op 02-11-2018 12:57]

Woont in Helsinki

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23-06 18:46
Intelligo schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:47:
[...]

En welke van die punten die je daar opnoemt maken hem sportief?

Heb je ooit iemand sportief op de cruise control zien cruisen? Of wellicht heb je het idee dat een 1.6tdi golfje met een goedkoop uitlaatje eronder gemonteerd onder sportieve auto's valt?

Daarnaast is uithoudingsvermogen, aka brandstofverbruik, inderdaad ook een perfecte graadmeter voor sportief rijgedrag.

Er is een wezenlijk verschil tussen een persoon die sportief rijdt, of een sportief rijdende auto.

En ja, nadat ik als autohandelaar toch wel in meer dan 1000 auto's heb gereden, durf ik gerust als feit te stellen dat een Auris TS geen sportieve auto is.

Om er dan maar even wat nummertjes bij de pakken, welke Auris TS motorversie '15+ je ook pakt - ze hebben allemaal meer dan 10 seconden nodig om op de 100km/h te komen. De hybrid zelfs meer dan 11.

Als ik daar dan tegenover zet, de "menig lease audi", laten we voor het gemak de A4 van hetzelfde jaar, 2015, met het kleinste motortje, 1.4, in de "lease edition" pakken, doet die daar 9 seconden over.

Dus ja, je gevoel zit feitelijk verkeerd. Die lease audi die jij dacht eruit getrokken te hebben met je Auris, reed gewoon rustig weg.
Dus.. sportief is puur subjectief.. en jij vind jou mening feitelijker dan mijn mening! thanks _/-\o_ ;w

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• BlakHawk

Opties:
Airco
Climate Control
Koplamp sproeiers
Automatisch inparkeren
Verstelbare schokbrekers
Sport onderstel
F1 flippers
Stoelverwarming
Sport stoelen leer
Afneembare trekhaak

Wil je een eerlijk of een bemoedigend antwoord? :+

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08:00
Sportief: check, Ruimte: check (mensen beseft vaak niet dat een sedan eigl meer ruimte heeft dan een hatchback qua liter. Ja je kan niet volproppen tot de raam toe, maar als je dat nodig heb dan zou ik sws naar station gaan ipv een hatchback)
En daar wil jij een koffiezet apparaat voor de horeca die nauwelijks in een Auris gaat in stoppen? Lijkt me een interessante uitdaging worden.

Nieuwere Aurissen hebben dat probleem van de laadvloer wat TS heeft wel redelijk opgelost, maar goed, het gaat er niet sportiever op worden. Probleem blijft ook wel een beetje dat met zijn eisen je eigenlijk naar verschillende opties gaat.

• dakong

Opties:
Airco
Climate Control
Koplamp sproeiers
Automatisch inparkeren
Verstelbare schokbrekers
Sport onderstel
F1 flippers
Stoelverwarming
Sport stoelen leer
Afneembare trekhaak

Ik zou als ik jouw was nog even mijn voorgaande post lezen over de motoren en automaat (DSG) van VAG uit deze bouwjaren. Dan zou ik er al geen één meer willen :X . In ieder geval even navragen wat het olieverbruik is.

Voor meer info over DSG problemen kun je beter te rade gaan bij [www.dsg-dokter.nl] die een ruime boterham kunnen verdienen aan alle ellende van anderen met een DSG.

Dit is ook een mooi Topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5190689,page=1

[Voor 3% gewijzigd door dakong op 02-11-2018 13:36. Reden: Toevoeging]

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Opties:
Airco
Climate Control
Koplamp sproeiers
Automatisch inparkeren
Verstelbare schokbrekers
Sport onderstel
F1 flippers
Stoelverwarming
Sport stoelen leer
Afneembare trekhaak

Je hebt voor een 21-jarige een kapitaal om te besteden aan een auto en je kiest er eentje waardoor iedereen denkt dat je een drugsdealer bent. :X
Het enige wat mooi aan die dingen is, is dat ze redelijk waardevast zijn, daarom betaal je nu ook nog zo veel voor een auto van 6 jaar oud met 135dkm. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Maar ja, dat is mijn mening ;)

Trackers of betalen...⛔ check het standpunt van de Nederlandse techsite Tweakers over JOUW privacy in de link.

• BlakHawk
Sissors schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:32:
[...]

En daar wil jij een koffiezet apparaat voor de horeca die nauwelijks in een Auris gaat in stoppen? Lijkt me een interessante uitdaging worden.

Nieuwere Aurissen hebben dat probleem van de laadvloer wat TS heeft wel redelijk opgelost, maar goed, het gaat er niet sportiever op worden. Probleem blijft ook wel een beetje dat met zijn eisen je eigenlijk naar verschillende opties gaat.
Maar als hij zelfs een Golfje GTI overweegt...

Dan zijn er tal van auto's die ik eerder zou overwegen!

Maar inderdaad, als je ruimte en sportief wil:
https://www.automotions.n...g-keylesson-callstoelverw

Krijg je een bak meer klasse voor terug dan een petjes auto. Maar goed, mijn mening.

Overigens, jammer dat het een S60 is en import, minder ruimte dan een V model, maar de T6 met 329pk:

https://www.dasimport.nl/...gerung-importeren-1824049

• SirLct
[...]

Ach joh, er zijn zat station van die ding

https://www.autoscout24.n...bc-ea8c711d9109?cldtidx=2

https://www.autoscout24.n...81-c06f56a95d5e?cldtidx=4

https://www.autoscout24.n...9c-9b6ea6d35d52?cldtidx=5

https://www.autoscout24.n...4b-8c5937d3c57b?cldtidx=6

https://www.autoscout24.n...d3-17a47ce15747?cldtidx=7

• SirLct
dfrenner schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:35:
[...]

Prachtige bak, toch pure klasse als je het met zo'n GTI vergelijkt?
Ja zeker!!! Hier neemt de klant hem ook serieus! :D :D
Is opzich zelfde motor, maar als hij geen zin heb om zelf te chippen mag ie ook gelijk de 328 halen, nog steeds binnen zijn budget. https://www.autoscout24.n...1b-16c0af966076?cldtidx=2

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:59

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Ik zou persoonlijk gaan voor de Lexus IS300H .. Iets aparts, smoelt wat mij betreft prima en heeft genoeg pit inzich zitten. En ik vind persoonlijk de CVT automaat afstelling in deze wagen subliem :)

Je kunt ermee cruisen, maar ook prima het betere bocht smijt werk mee verrichten. 8)

En misschien wel het belangrijkste, net zo betrouwbaar als je Toyota!

[Voor 9% gewijzigd door Falcon op 02-11-2018 15:29]

"You never come second by putting other people first"

• SirLct
Sissors schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:08:
[...]

Euhm ja. Maar ik had je wat werk kunnen besparen, gezien mijn opmerking ging over de sedan versie, daarom had ik die ook gequote.
Geen werk joh, kost me 1 minuut. :)
Falcon schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:28:
Ik zou persoonlijk gaan voor de Lexus IS300H .. Iets aparts, smoelt wat mij betreft prima en heeft genoeg pit inzich zitten. En ik vind persoonlijk de CVT automaat afstelling in deze wagen subliem :)

[Afbeelding]

Je kunt ermee cruisen, maar ook prima het betere bocht smijt werk mee verrichten. 8)

En misschien wel het belangrijkste, net zo betrouwbaar als je Toyota!
ik snap niet hoe die ding zo traag kan zijn met meer dan 200pk..... (ik weet ik weet, cvt...)

[Voor 53% gewijzigd door SirLct op 02-11-2018 15:41]

• dj301
Leuk, deze auto spreekt mij ook heel erg aan... Ik ben best open minded en ga hier ook zeker een proefrit in maken! Heel erg bedankt voor iedereen die mij deze heeft aanbevolen.
dfrenner schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:32:
[...]

Wil je een eerlijk of een bemoedigend antwoord? :+
Graag een eerlijk antwoord, ik kan tegen kritiek.
[...]

In mijn Auris passen de apparaten prima. Alleen omdat er zoon rare verlaging in de kofferbak zit, moet ik iedere keer de apparaten helemaal eroverheen tillen wat redelijk vervelend is (ook voor je rug)

Mijn vriendin wilt liever niet dat ik een Auris koop. Zelf ben ik er ook wel op uitgekeken.
dakong schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:33:
[...]

Ik zou als ik jouw was nog even mijn voorgaande post lezen over de motoren en automaat (DSG) van VAG uit deze bouwjaren. Dan zou ik er al geen één meer willen :X . In ieder geval even navragen wat het olieverbruik is.

Voor meer info over DSG problemen kun je beter te rade gaan bij [www.dsg-dokter.nl] die een ruime boterham kunnen verdienen aan alle ellende van anderen met een DSG.

Dit is ook een mooi Topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5190689,page=1
Ik heb mij daar ook in verdiept. Gelukkig hebben ze veel problemen in de 2012 versie opgelost. Ik was ook van plan (mocht ik de Golf aanschaffen) om iemand met verstand van Volkswagens ernaar te laten kijken voor de technische staat.
Heel erg bedankt! Ik ga deze auto's ook zeker even goed bekijken! De Mazda 3 spreekt mij ook echt heel erg aan!

Ik zal vanavond eventjes wat auto's gaan uitzoeken en posten! Waardeer jullie feedback heel erg!

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07:56
Golf GTI zou niet zo snel mijn keuze zijn.

Dit vind ik bijv heel veel mooier en leuker: https://www.autoscout24.n...39-2545d9f9c3a0?cldtidx=1

Veel specialer - zeker deze uitvoering. Iets boven budget, maar beetje onderhandelen :+

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

sham27 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:51:

Dit vind ik bijv heel veel mooier en leuker: https://www.autoscout24.n...39-2545d9f9c3a0?cldtidx=1

Veel specialer - zeker deze uitvoering. Iets boven budget, maar beetje onderhandelen :+
Wagens die er niet in slagen om hun voorste nummerplaat in het midden te hangen vallen automatisch af hier....lijkt nergens op :P

• dakong
sham27 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:51:

Die 290pk is misschien wel een uitdaging voor de verzekering (21jaar?) :+ .

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

azz_kikr schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:53:
Wagens die er niet in slagen om hun voorste nummerplaat in het midden te hangen vallen automatisch af hier....lijkt nergens op :P
Earl heeft zijn naamplaatje ook niet middenop staan in de winkel, maar daar hoor je mensen dan weer nooit over! ;)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• coolbvrobin
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 03-12-2020
Tja wat vind jij sportief rijden?
IK rij sportief in een peugeot 307 met 110pk (vindt ik al vrij sportief het is ook een baksteen op de weg)
Die lexus @Falcon zegt is een zeer fijne auto
Al een paar x in gereden, rijd zeer lekker en sportief, daarmee houd een benzine 2.0 motor je niet bij hoor (met optrekken)

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-06 14:49
Seat Leon (eventueel station) is echt een hele goede auto voor het geld, qua prijs/kwaliteit een van de betere auto's die ik heb gehad, samen met de Volvo V40, dat is ook echt een top auto. Heb ook een Golf gehad, prima auto hoor, maar een Leon rijdt net even wat strakker/sportiever en is wat goedkoper.

Audi A3 zou ik zo ver als mogelijk vandaan blijven, overpriced Golf met bijna geen ruimte achterin, bizar dat die auto überhaupt verkoopt.

Edit: Deze bijvoorbeeld, FR dus genoeg PK en station dus alle ruimte achterin: https://www.autoscout24.n...dd3ceee9?smid=TAF-SM-TL-S

Er is ook een 180PK versie met genoeg aanbod op AutoScout24, zoals deze: https://www.autoscout24.n...4bc17f6b?smid=TAF-SM-TL-S met alles erop en eraan.

Helemaal leuk wordt het met een Cupra: https://www.autoscout24.n...84f654a8?smid=TAF-SM-TL-S maar daar heb je voor normaal verkeer echt geen zak aan, dus zou dan gewoon een FR nemen.

[Voor 63% gewijzigd door Sanderrr op 02-11-2018 19:00]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

De criteria zijn zo ruim, dat er echt van alles bij past.

• TheZenMeister
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:35
Mercedes E320/400 CDI met adaptieve luchtvering
Rijdt zelf een S320 CDI en dat gaat als de brandweer.

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:49

MrBubbles

Ik mis je

TheZenMeister schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 02:49:
Mercedes E320/400 CDI met adaptieve luchtvering
Rijdt zelf een S320 CDI en dat gaat als de brandweer.
Ik zou ver weg blijven van de E400cdi. Dat zijn feitelijk gewoon twee 4 cilindermotoren aan elkaar. Als je daar iets mee krijgt kun je behoorlijk leeglopen.
Ook de E320cdi zou ik van na 2005 kopen (volgens mij werd het toen een V6 in plaats van een zes-in-lijn) geen sbc pomp meer die, als hij stuk is, 2000 euro kost om te repareren.

I didn't ask for this, I was chosen.

• dj301
Ik ga aanstaande zaterdag een proefritje maken in een Lexus en in een Audi a4 Sedan.

Wat is jullie mening over de Audi A4 Sedan uit 2012? De verkoper zegt dat die auto met 170PK geen probleem motor heeft omdat het een motor is van een ander bouwjaar.

• MadMarky
  • Niet online
Fijn dat je ook even het type motor erbij vermeldt... *hint*
Verder zijn de meeste Audi's niet echt sportief te noemen, laat staan een Lexus. Het zullen beide vast goede cruisers zijn maar ik zou ze niet echt nemen om het aansprekende stuurgedrag.

🖥️ | 🚗

• Sanderrr
Vreemde keuzes na de wensenlijst aan het begin. Zijn betere en leuker rijdende auto's te krijgen voor dat geld.

Anoniem: 632581

Lexus toch de betere keuze...

• dj301
MadMarky schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:17:
Fijn dat je ook even het type motor erbij vermeldt... *hint*
Verder zijn de meeste Audi's niet echt sportief te noemen, laat staan een Lexus. Het zullen beide vast goede cruisers zijn maar ik zou ze niet echt nemen om het aansprekende stuurgedrag.
Ja precies. Als het goed is heeft die motor niet het bekende probleem met het olieverbruik.
Sanderrr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:47:
Vreemde keuzes na de wensenlijst aan het begin. Zijn betere en leuker rijdende auto's te krijgen voor dat geld.
Ik snap dat het lijkt op vreemde keuzes. Ik vind het moeilijk om goed te verwoorden wat ik zoek. Ik vind het belangrijkste eigenlijk dat het gewoon echt een fijne cruiser moet zijn waarmee je ook eens leuk een bochtje kan pakken.

Ik sta nog steeds open voor suggesties. Ik ga alleen proefritjes maken omdat ik deze auto’s al in gedachten had. Ik wil sowieso even weten hoe deze auto’s rijden.

• Sanderrr
Soms beland je idd heel ergens anders als waar je dacht naar te zoeken, bekend probleem ;)

Ga wel echt even rijden met een goede Leon (st) of Volvo V40 - wat mij betreft qua prijs/kwaliteit en rijden echt de beste deals.

• MadMarky
  • Niet online
dj301 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:15:
[...]

Ja precies. Als het goed is heeft die motor niet het bekende probleem met het olieverbruik.
Dit was sarcastisch bedoeld. Serieus, vermeld het type even. Welk model met 170pk? 1.4TFSI, of is het soms een 1.8 of 2.0? Of is het een diesel?

[Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 08-11-2018 19:29]

🖥️ | 🚗

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je comfort, ruimte en goede wegligging wil, zou ik zeker ook even bij de Honda dealer binnen lopen voor een proefrit in een Civic. Ik zag hierboven ergens dat het nieuwe model blijkbaar al binnen budget te krijgen is, maar als je echt meer ruimte nodig hebt kan je ook kijken naar de Tourer van het vorige model.
Ik heb zelf de Tourer en vind die een fijne mix hebben tussen wegligging en comfort. Het nieuwe model heb ik een paar keer een dag mee gehad als vervanger. Die ligt nog een stuk beter op de weg en is wat moderner. De automaten (zowel de 1.0 CVT van het nieuwe model als de gewone automaat van het vorige model) voelen standaard alleen niet al te vlot aan. Ik weet niet of daar nog wat mee te doen is.

De Lexus IS300H is een erg fijne stille cruiser, maar hij voelt niet sportief aan ook al is hij niet bepaald traag, en de kofferbak is erg laag dus ik vermoed dat een horeca koffieapparaat er niet (makkelijk) in past.

Als je eerste ingeving een Audi A3 of zelfs S3 is, krijg ik de indruk dat de kofferruimte in de Auris niet het probleem is....

In de categorie leuk en ook nog een beetje praktisch: Subaru Impreza of Alfa Giulietta? Giulia is waarschijnlijk te duur en minder praktisch.

Verder de al genoemde BMW 3 station of een Volvo V60, en als een hatchback toch ook groot genoeg is, is de Mazda 3 zeker een mooie optie.

[Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 08-11-2018 21:58]

• dj301
MadMarky schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:28:
[...]

Dit was sarcastisch bedoeld. Serieus, vermeld het type even. Welk model met 170pk? 1.4TFSI, of is het soms een 1.8 of 2.0? Of is het een diesel?
1.8TFSi motor met 170PK

Bij het inplannen van de proefrit vroeg ik naar het probleem met de motor. Meneer vertelde mij dat in dit type auto (van 2012) de probleem motor niet meer zit.
Sanderrr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:22:
Soms beland je idd heel ergens anders als waar je dacht naar te zoeken, bekend probleem ;)

Ga wel echt even rijden met een goede Leon (st) of Volvo V40 - wat mij betreft qua prijs/kwaliteit en rijden echt de beste deals.
Ja inderdaad! Ik ga zeker ook even een proefritje maken in een mooie Leon en de Volvo V40.
gwystyl schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:54:
Als je comfort, ruimte en goede wegligging wil, zou ik zeker ook even bij de Honda dealer binnen lopen voor een proefrit in een Civic. Ik zag hierboven ergens dat het nieuwe model blijkbaar al binnen budget te krijgen is, maar als je echt meer ruimte nodig hebt kan je ook kijken naar de Tourer van het vorige model.
Ik heb zelf de Tourer en vind die een fijne mix hebben tussen wegligging en comfort. Het nieuwe model heb ik een paar keer een dag mee gehad als vervanger. Die ligt nog een stuk beter op de weg en is wat moderner. De automaten (zowel de 1.0 CVT van het nieuwe model als de gewone automaat van het vorige model) voelen standaard alleen niet al te vlot aan. Ik weet niet of daar nog wat mee te doen is.

De Lexus IS300H is een erg fijne stille cruiser, maar hij voelt niet sportief aan ook al is hij niet bepaald traag, en de kofferbak is erg laag dus ik vermoed dat een horeca koffieapparaat er niet (makkelijk) in past.

Als je eerste ingeving een Audi A3 of zelfs S3 is, krijg ik de indruk dat de kofferruimte in de Auris niet het probleem is....

In de categorie leuk en ook nog een beetje praktisch: Subaru Impreza of Alfa Giulietta? Giulia is waarschijnlijk te duur en minder praktisch.

Verder de al genoemde BMW 3 station of een Volvo V60, en als een hatchback toch ook groot genoeg is, is de Mazda 3 zeker een mooie optie.
Ik ga ook zeker even kijken naar de Civic!

Het probleem met de kofferruimte is nu dat er een verlaging in zit waardoor je niet de kofferbak optimaal kan benutten.

Ik vind de Alfa Romeo Guillietta ook echt heel gaaf... Nu mijn vriendin maar overhalen voor een proefritje...

Ik las dat BMW's veel technische problemen hebben. Is het dan wel handig om een 2de hands BMW te kopen met rond de 100.000 km op de teller? Het design van BMW spreekt mij wel heel erg aan.

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:42
dj301 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:09:
[...]

Ik vind de Alfa Romeo Guillietta ook echt heel gaaf... Nu mijn vriendin maar overhalen voor een proefritje...

[..]
^^
Dit. Plastic interieur, maar design is echt prachtig. Mooie kleur, goede velgen (niet overdrijven) en je hebt een auto waar je vrolijk van wordt. Bovendien is dit een 100% Italiaanse-alfa, niet een compromis Opel of Jeep.

[Voor 31% gewijzigd door Videopac op 13-11-2018 12:48]

OPNsense (Odroid H2), OpenWrt (Netgear R7800), DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Pi-Hole (Le Maker Banana Pi Pro)

• Tusk
  • Laatst online: 23-06 13:30

Tusk

Om daarom!

Ik heb ook een Giulietta en ik vind het interieur 1 van de mooiste in zijn klasse (van modellen uti 2010). Vooral de pre-facelift met klapschermpje en van die gave vliegtuig style knopjes en brushed alu paneel. Een plastic gevoel krijg ik ábsoluut niet!

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True