Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GTX1080 terug sturen en RTX2070 kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Url
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 03-01-2020
Ik heb net een GTX1080 gekocht voor de zelfde prijs als nu een RTX2070 is.

Ik twijfel nu heeeel erg om de GTX1080 terug te sturen en een RTX2070 te kopen.

Wat zouden jullie adviseren?

Mijn motivatie is dat ik dan 'gratis' +- 10% meer performance krijg. Al zijn nu alleen de FE kaarten gereviewed en die zijn iets overclocked natuurlijk. Dus de standaard reference kaarten zullen iets slechter presteren, waarschijnlijk op gelijk niveau als de GTX1080. Nu kan ik natuurlijk wel zelf de 2070 overclocken naar FE niveau.

Oowh wat zouden jullie doen :D

Dan zou het bijvoorbeeld deze worden: https://www.alternate.nl/.../product/1490979?lk=26560

[Voor 16% gewijzigd door Url op 17-10-2018 10:59]

Alle reacties

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
ik zou hem omruilen:

-betere ondersteuning (op termijn veel betere performance)
-waardevaster

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Onder herroepingsrecht WKOA kun je de GTX1080 terugsturen (je zegt net gekocht) en koop je de RTX2070

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20:57
WKOA = Wet Kopen Op Afstand
Normaal kan je een product binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden ongedaan maken.
https://www.rijksoverheid...is-belangrijk-om-te-weten
Bekijk ook de voorwaarden van de verkoper.

[Voor 8% gewijzigd door SpeedQber op 17-10-2018 12:50]

• h3ll
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat het TS eerder gaat over het verschil tussen de 1080 en de 2070, dan of hij wel of niet het recht heeft om 'm terug te sturen.
Ben zelf ook benieuwd naar reacties aangezien ik zelf ook twijfel :P

• Url
h3ll schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:27:
Ik denk dat het TS eerder gaat over het verschil tussen de 1080 en de 2070, dan of hij wel of niet het recht heeft om 'm terug te sturen.
Ben zelf ook benieuwd naar reacties aangezien ik zelf ook twijfel :P
Dit dus ;)

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

reviews: Nvidia GeForce RTX 2070 - Turing op budget?
De 2080 Ti heeft geen snellere concurrent om tegenop te boksen, maar de 2070 heeft dat wel, namelijk de GTX 1080. Die kaart is op vrijwel alle fronten verslagen en afhankelijk van de game, resolutie en settings is de 2070 tot dertig procent sneller dan de 1080. Als keerzijde van de medaille is de 1080 in games als Rise of the Tomb Raider echter vrijwel even snel. We zien wel dat, zeker als je op hogere resoluties wil gamen, de 2070 de betere keus is; de winst ten opzichte van de GTX 1080 loopt op naarmate de resolutie verhoogd wordt. Het omgekeerde zien we overigens bij de vergelijking met de GTX 1080 Ti. Die kaart is vrijwel altijd fors sneller dan de 2070, zeker als je de resolutie opschroeft tot 1440p of 4k. Die kaart is dan ook iets tot flink duurder dan de adviesprijzen van de RTX 2070.
Het ligt dus aan de game, resolutie en settings waar je op speelt.

[Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2018 13:46]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Url
Speel op dit moment op 1080p. Games verieert :)

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan zul je per game even moeten kijken of er al benchmarks van de RTX 2070 zijn in 1080p resolutie om een conclusie te trekken of het omruilen de moeite waard is. Eer raytracing in games te vinden is, zal wel even duren, net zoals dat HDR ook nog niet echt voeten aan de grond krijgt.

[Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2018 13:48]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Knee-Buckler
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 10-06 19:07
Bedenk gewoon voor jezelf wat je wil.. de 2070 is net nieuw en blijft dus langer ondersteund (en ook komen hier nog genoeg nieuwe drivers voor)

Persoonlijk zou ik voor 2070 gaan.. maar goed ieder eigen ;)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Url schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:46:
Speel op dit moment op 1080p. Games verieert :)
Terugsturen dus. als je voor het zelfde geld een 'betere' moderne videokaart kunt kopen, is het niet moeilijk toch ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

@Url
De RTX2070 outperformt een GTX1080 sowieso, maar veel minder op een lagere resolutie. Vanaf 1440p gaat die RTX2070 een groter verschil met de GTX1080 laten zien.
Toekomstvastheid/waardevastheid...Ga even bij jezelf na of dit echt punten zijn die belangrijk voor je zijn.
Ik zou zelf nooit een kaart kopen op basis van een of andere ray-tracing belofte; dit staat duidelijk nog in de kinderschoenen (ja ja, ik weet dat de techniek zelf al in de jaren 80 al aanwezig was) en als je nu al kijkt dat raytracing een behoorlijke fps drop zal geven, ook op een RTX2080Ti zou ik deze eerste generatie RTX-kaarten niet kopen met de ray-tracing argumenten/beloftes.

Bovendien zeg je op 1080p te (blijven) gamen, waarbij het prestatieverschil in ieder geval niet enorm is.
Als je de kaart kunt krijgen voor exact dezelfde prijs, dan is het wellicht toch de moeite om het te doen.
Je hebt dan weliswaar een langere driver-zekerheid omdat het een nieuwe kaart met nieuwe technieken (en dus ook volledige focus door nvidia voor het optimaliseren van de drivers), maar om die langere driver-zekerheid te hebben zou ik het zeker ook niet doen. Het wordt vaak zo gebracht alsof dat extreem waardevolle argumenten zijn, terwijl als je een GTX1080 hebt, je gewoon een dijk van een kaart hebt die niet ineens klote wordt of waarvoor drivers ineens niet meer geoptimaliseerd worden.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Url
Kogel is door de kerk. Heb toch maar een RTX2070 besteld. Nu maar afwachten wanneer die binnen komt.

• Leader98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11-06 11:47

Leader98

Tweaking rulez!

Ik ben vast de laatste die de DVI aansluiting nog gebruikt maar via een Displayport naar DVI verloopje werkt mijn monitor niet op 120Hz...

En de RX kaarten hebben geen DVI meer.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True