Toon posts:

Op zoek naar nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jochert
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-10-2022
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart als vervanging voor mijn NVIDIA MSI Geforce GTX960 2GB. Ik merk dat hij te kort schiet bij nieuwere games en is inmiddels al weer 2 jaar oud. De vraag is ook direct of ik voor een nieuwe videokaart ook andere componenten moet vervangen. Zelf was ik er al over uit dat de voeding waarschijnlijk ook vervangen moet.

Wat is je budget?
+/-€1000 voor het hele pakket dat vervangen moet worden (indien er meerdere componenten vervangen moeten worden).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf zat ik te kijken naar een 1070(ti)-1080(ti).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Behuizing: Corsair Carbide SPEC-01 RED LED, ATX
Moederbord: MSI B150 Gaming M3 S1151, B150, 4xDDR4, ATX
Processor: Intel Core i5-6400 2.7Ghz S1151
Huidige Videokaart: MSI GeForce GTX 960 2GB Gaming
RAM: 8GB DDR4
Voeding: BE Quiet! Pure Power L8 430W CM

Dat is alles wat er toe doet denk ik. Zo niet, lemme know.

Alle reacties

• jgreven
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-01-2021
Ik zou voor de 1070ti/1080 gaan en je RAM en CPU upgraden (Dan mss ook meteen je MOBO).

• Jochert
jgreven schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:11:
Ik zou voor de 1070ti/1080 gaan en je RAM en CPU upgraden (Dan mss ook meteen je MOBO).
Zou je me kunnen vertellen waarom je zou kiezen voor direct ook een nieuwe processor, mobo en RAM? (aka een nieuwe PC :9 )? Ben benieuwd naar je motivatie hierachter, heb er zelf niet super veel verstand van _/-\o_

• jgreven
Zelf ook een I5 6400 gehad, pak hem beet een maand geleden verkocht en omgeruild voor een Ryzen 2600x, 16GB DDR4 veel betere performance voor weinig geld.

Vooral bij dingen zoals Arma 3, ARK en andere zware games. Tevens ook de 1050ti de deur uit gedaan en die word binnenkort vervangen voor een GTX 1070ti/1080/2070.

[Voor 35% gewijzigd door jgreven op 17-10-2018 11:16]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:26
@jgreven Onzin. Sorry, maar om een hele pc te upgraden waarbij je niet eens weet wat degene speelt. Nee dus.
Ik heb zelf een i7 3770k wel met 16GB ram met een R9 290x en die doet bij lange na niet onder op de huidige generatie. Dan nog met de kanttekening dat hij niet overclocked is.
Dit vergeleken met een i5 8400, RX 580x (8GB) en 8GB ram. Het verschil? 2 frames per seconde op de heaven benchmark.
Daarnaast is het niet weinig geld. Sterker nog, het gaat al snel om 400 of meer euro.

Qua GPU ben ik het met je eens overigens.
Daarbij kan (test dat door taakbeheer open te zetten op het tabblad performance zodat je de grafiek kunt zien voor het ram gebruik) het RAM geheugen krap bemeten zijn alhoewel bovenstaande pc ik voor een neefje in elkaar heb gezet. 8GB zou op zich nog genoeg moeten zijn. Maar een upgrade naar 16GB zou niet perse een slechte koop hoeven zijn.

@Kappa. Welke spellen speel je en wat doe je nog meer met je pc? Loop je tegen het max van je geheugen aan op dit moment?

[Voor 4% gewijzigd door Arunia op 17-10-2018 11:25]

• jgreven
@Arunia Dat klopt, als hij tevreden is met zijn CPU raad ik ook aan om gewoon de I5 te houden en dan een nieuwe GPU kopen met een extra 8GB stickje erbij.

• Jochert
Arunia schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:24:
@jgreven Onzin. Sorry, maar om een hele pc te upgraden waarbij je niet eens weet wat degene speelt. Nee dus.
Ik heb zelf een i7 3770k wel met 16GB ram met een R9 290x en die doet bij lange na niet onder op de huidige generatie. Dan nog met de kanttekening dat hij niet overclocked is.
Dit vergeleken met een i5 8400, RX 580x (8GB) en 8GB ram. Het verschil? 2 frames per seconde op de heaven benchmark.
Daarnaast is het niet weinig geld. Sterker nog, het gaat al snel om 400 of meer euro.

Qua GPU ben ik het met je eens overigens.
Daarbij kan (test dat door taakbeheer open te zetten op het tabblad performance zodat je de grafiek kunt zien voor het ram gebruik) het RAM geheugen krap bemeten zijn alhoewel bovenstaande pc ik voor een neefje in elkaar heb gezet. 8GB zou op zich nog genoeg moeten zijn. Maar een upgrade naar 16GB zou niet perse een slechte koop hoeven zijn.

@Kappa. Welke spellen speel je en wat doe je nog meer met je pc? Loop je tegen het max van je geheugen aan op dit moment?
Ik heb recentelijk COD BO4 gekocht. Hier loop ik behoorlijk tegen het limiet van mijn GPU aan, RAM overigens ook maar is nog wat speling.
Overige games doen het overigens prima op deze hardware. Huidige hardware is inmiddels 2,5 jaar oud, om een beetje met de tijd mee te gaan leek het me geen slecht idee om na al die tijd eens een upgrade uit te voeren.

• jgreven
Dan zou ik zeker voor 16GB ram gaan

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:26
@Kappa. Zou je kunnen kijken wat je CPU doet tijdens COD BO4? Als die constant op 100% staat, dan ben ik bang dat die ook een upgrade nodig gaat hebben. Maar dat betwijfel ik zeer.
Welke resolutie speel je op?
Denk dat je een leuke 1070(ti) kan nemen en idd 16GB aan ram ipv je huidige 8GB.

• Jochert
Arunia schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:37:
@Kappa. Zou je kunnen kijken wat je CPU doet tijdens COD BO4? Als die constant op 100% staat, dan ben ik bang dat die ook een upgrade nodig gaat hebben. Maar dat betwijfel ik zeer.
Welke resolutie speel je op?
Denk dat je een leuke 1070(ti) kan nemen en idd 16GB aan ram ipv je huidige 8GB.
Ik speel op 1920x1080. Bij het spelen van BO4 zie ik dat de CPU wel de 100% aangeeft, met soms een dipje. Ondervind er niet echt hinder van ofzo, dat hij op 100% staat.

[Voor 5% gewijzigd door Jochert op 17-10-2018 12:05]

• Jochert
Ik heb besloten een 1070ti te kopen (met nieuwe voeding). Verdere uitbreiding bewaar ik voor later (MOBO, RAM, Processor zal in 1x samen vervangen moeten worden heb ik geconcludeerd).

Bedankt voor het sparren :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee