Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies paar basis onderdelen high end gamepc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pc_Gametime
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 20-10-2018
Ik zoek een?
Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe high end game pc waar ik games op kan spelen met een zo hoog mogelijke fps op een 1440p scherm met G-sync. Ik ben op zoek naar een CPU/MOBO/RAM combinatie die hier zo goed mogelijk voor is.

Wat is je budget?
Mijn budget voor het complete systeem zal tussen de 3000-4000 liggen; dus ik hou alle opties open. Hier gaat wel een RTX 2080Ti vanaf. De duurste opties staan open, maar hoeven natuurlijk niet. Ik zal de bestelling over minimaal een week pas plaatsen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb in de afgelopen jaren alleen maar computers met Intel CPUs gehad, en zowel gigabyte als asus moederborden. Bij Asus producten heb ik tot nu toe weinig geluk gehad, 2 GPUs net na garantie kapot en moederbord problemen bij een 3e product. Ik heb geen grote voorkeuren, maar hoor dat Intel de beste blijft voor gaming ivm AMD. Daarnaast hoor ik ook dat AMD de AM4 socket een tijd gaat gebruiken, dus een Zen X zit er voor een systeem dat nu gekocht wordt ook nog in mocht ik de CPU willen upgraden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De computer zal met name voor games gebruikt gaan worden en in minder mate voor dingen als streaming van o.a. netflix. Het staat onder een bureau als dat nog uitmaakt en ik denk verder aan de Be Quiet! Dark Base 700 case met een paar extra fans om het koel te houden (andere suggesties zijn welkom, ik vind de looks goed van deze). Overklokken is in eerste instantie niet van belang, maar mogelijk wil ik hier ooit naar kijken. Dit heb ik tot nu toe niet gedaan dus geen ervaring. Mochten er verder vragen zijn dan hoor ik het wel hieronder. :)

[Voor 9% gewijzigd door Pc_Gametime op 17-10-2018 10:12]

Alle reacties

• geppie99
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 04-06 11:48
Heb je eisen voor de refresh rate van het scherm?

• Pc_Gametime
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 20-10-2018
geppie99 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:11:
Heb je eisen voor de refresh rate van het scherm?
Ik heb de Acer Predator XB271HU (IPS) op het oog; dit is een 165Hz scherm.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True