Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

COAX vervangen door UTP, Huurappartement.. mag dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BGNV
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 11-09-2019
Sind afgelopen week heb ik een nieuw huurappartement. Ik heb in de woonkamer en slaapkamer een COAX aansluiting. Teven heb ik in de meterkast ook een KPN aansluiting (UTP dus). Nu wil ik voor Telfort gaan en niet Ziggo (COAX) ..Mijn vraag nu is.. mag ik een UTP kabel trekken en plaatsen op de plekken waar de COAX uitkomen? Dus in principe de coax kabel die vanuit de meterkast loopt naar de andere kant van de woning (slaap en woonkamer) te vervangen door de UTP kabel.. mag dit?
Zijn er consequenties als ik dit doe?

Ik ga vandaag ook we woningbouw bellen om hierover te informeren. Ben nieuw hier en vond het fijn eerst hier de vraag te stellen.
...

ik wil dus voorkomen dat ik kabels onder de vloer moet leggen vanuit de meterkast naar de woonkamer en de slaapkamer omdat je dit dan ziet…

appartement, 1 verdieping. :)

Alle reacties

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
In principe mag je alles in je huurappartement doen zolang het a) geen overlast veroorzaakt en b) je het aan het eind van je huurperiode weer in de originele staat herstelt. Maar inderdaad, bel de woningbouw, dan weet je 't zeker.

https://www.socialcooling.com/

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18-06 16:01
Of dat wel of niet mag zal geheel bij de woningbouw liggen, die stellen de regels op over wat wel en niet mag...

Over het algemeen is het wel zo dat je van de woningbouw vrij veel binnenshuis mag doen maar met de voorwaarde dat wanneer je uit de woning vertrekt alles in de originele staat wordt teruggebracht. In bepaalde gevallen kunnen aanpassing permanent worden gemaakt maar dat zal ik dan wel goed laten vastleggen zodat dit je later niet in je achterste bijt...

Is het overigens geen optie om de coax te laten zitten en er UTP naast te trekken?

• BGNV
Bedankt al voor de reacties! ik heb een voicemail achter gelaten bij de woningbouw! ik houd jullie op de hoogte..

Is het overigens geen optie om de coax te laten zitten en er UTP naast te trekken?
ik heb een stopcontact en daarnast een coax contact doos met 2 aansluitingen.. bedoel je dan hier een extra contact doos aan te sluiten? of de UTP kabel naast coax te trekken, en dan de contact doos te vervangen ?

Bedankt nogmaals iedereen !

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Huidige coax eruit trekken met een trekveer eraan, vervolgens mooi dunne utp en coax kabel er weer intrekken.

• BGNV
Erwin schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:09:
Huidige coax eruit trekken met een trekveer eraan, vervolgens mooi dunne utp en coax kabel er weer intrekken.
Bedoel je een combinatie van een UTP and COAX kabel ?

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:28

vso

raap voor zijn recht

Als de UTP en coax niet te dik zijn en je minder als bv 10M praat dan moet dat goed naast elkaar kunnen, ja het kan storing op elkaar geven bla. maar hmmm als je 1.vd 2 gebruikt dan zit je wel snor . ;)

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• Leader98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:20

Leader98

Tweaking rulez!

Gebruikte hier jarenlang coax en UTP via dezelfde buis en dat ging prima.
Gewoon de coax laten liggen en UTP ernaast.

• BGNV
Vanuit de meterkast naar de woonkamer COAX en slaapkamer COAX zal beide rond de 13 meter zijn. in beide kamers hebben ze 2 coax aansluitingen. het beste dus om hierbij een utp kabel te trekken?

Nogmaals bedankt voor de antwoorden! ik ga strax checken of er een buis in de muur zit!

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 08:12

Croga

The Unreasonable Man

anboni schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:03:
In principe mag je alles in je huurappartement doen zolang het a) geen overlast veroorzaakt en b) je het aan het eind van je huurperiode weer in de originele staat herstelt. Maar inderdaad, bel de woningbouw, dan weet je 't zeker.
Zelfs dat laatste is niet nodig..... Je mag alles aan een huurwoning veranderen zolang dat geen waardevermindering voor de woning betekend en het normale gebruik van de woning niet in de weg staat.

Persoonlijk zou ik willen stellen dat coax in de woonkamer nogsteeds redelijk standaard is. Die zomaar verwijderen zou, in mijn ogen, niet acceptabel zijn. Op alle andere plaatsen geld dat niet.

Maar zoals gemeld; als je in staat bent zowel coax als UTP te leggen is er geen enkele reden om dat niet te doen.

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:46
BGNV schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:10:
[...]

Bedoel je een combinatie van een UTP and COAX kabel ?
Kan maar ook 2 losse kabels kan prima. Maar dan heb ik het hier natuurlijk niet over S/FTP Cat7 + KOKA99 in 1 16mm buis trekken hè ;) .

• MicGlou
Croga schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:18:
[...]

Zelfs dat laatste is niet nodig..... Je mag alles aan een huurwoning veranderen zolang dat geen waardevermindering voor de woning betekend en het normale gebruik van de woning niet in de weg staat.
Dat is een flinke aanname die ik zeker niet voor waar zal aannemen... dat scheelt per woningbouw en waarschijnlijk zelfs per soort woning en contract etc.

Ik heb in het verleden ook wel eens een aanpassing gedaan aan een woning, was niet eens zo groot en had totaal geen impact op het gebruik of de waarde, betreft een kleine afscheiding tussen keuken en eetkamer... was zelfs overlegd met de woningbouw, maar bij verlaten woning moest die afscheiding eruit. En ken ook voorbeelden van mensen die eigen deuren hadden gehangen, zelfs een stuk luxer dan de eenvoudige opdekdeuren van de woningbouw, maar die moesten er ook uit.

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-06 09:44
Kan je niet beter gewoon een MoCa setje kopen? Heb je gewoon ethernet over de interne coaxbekabeling

Share and Enjoy!

• BGNV
GreNade schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:32:
Kan je niet beter gewoon een MoCa setje kopen? Heb je gewoon ethernet over de interne coaxbekabeling
Aangezien alleen Ziggo COAX doet.. en ik telfort wil.. is dit niet mogelijk toch? in de meterkast zit al iets geinstalleerd voor kpn door de vorige huurder.
Ik kan niet telfort pakken en deze via de coax laten lopen aangezien hun UTP doen

• WCA
BGNV schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

Aangezien alleen Ziggo COAX doet.. en ik telfort wil.. is dit niet mogelijk toch? in de meterkast zit al iets geinstalleerd voor kpn door de vorige huurder.
Ik kan niet telfort pakken en deze via de coax laten lopen aangezien hun UTP doen
Telfort doet geen UTP, telfort doet DSL tot aan het modem/router en vanaf daar moet jij zelf UTP trekken. Ik ging er vanuit dat het modem in de meterkast zou staan, en dan met een ethernetkabel naar boven. Schijnbaar niet dus

Share and Enjoy!

• BGNV
GreNade schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

Telfort doet geen UTP, telfort doet DSL tot aan het modem/router en vanaf daar moet jij zelf UTP trekken. Ik ging er vanuit dat het modem in de meterkast zou staan, en dan met een ethernetkabel naar boven. Schijnbaar niet dus
Kan ik dan een DSL kabel trekken vanuit de meterkast langs de coax? zodat de DSL uitkomt in de woonkamer? of beter de modem in de meterkast te laten zitten, en dan internetkabels via de modem, langs de coax te trekken naar de woon en slaap kamer?

Enorm bedankt alvast!!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16:52
Dit soort dingen moet je niet eens vragen, maar gewoon doen joh. Wat gaat het die woningbouworganisatie nou uitmaken wat voor kabeltje er in dat buisje zit? De woning wordt daar echt niet minder waard van.

En zou het wel uitmaken dan trek je, als je weggaat, weer een coax kabel terug. Iedereen blij. Maar bij deze bied ik aan mijn pet op te eten als er óóit een haan naar zou kraaien.

• MicGlou
mcDavid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:47:
Dit soort dingen moet je niet eens vragen, maar gewoon doen joh. Wat gaat het die woningbouworganisatie nou uitmaken wat voor kabeltje er in dat buisje zit? De woning wordt daar echt niet minder waard van.

En zou het wel uitmaken dan trek je, als je weggaat, weer een coax kabel terug. Iedereen blij. Maar bij deze bied ik aan mijn pet op te eten als er óóit een haan naar zou kraaien.
Niet veel ervaring met woningbouw? Het zal uiteraard per vereniging en zelfs per controleur verschillen, maar je moest een weten hoe zeikerig ze kunnen zijn over onnozele dingen, om verdrietig van te worden... en vanuit mijn vorige beroep ken ik tientallen gevallen, ik heb er redelijk wat ervaring mee. Uiteraard ken ik ook gevallen waarbij het juist helemaal geen probleem was, maar om er vanuit te gaan dat dit standaard geen probleem is kan je achteraf nog een vervelende verrassing opleveren.

En sowieso, we gaan er natuurlijk vanuit dat iedereen het gewoon netjes doet en dit soort dingen altijd even overlegd... wat men individueel doet moet men uiteraard helemaal zelf weten, maar dat is geen goed advies om in het algemeen te geven.

• BGNV
Bedankt voor de reacties op deze morge! Ik ben al een stuk wijzer.

Ik ben van plan Telfort te pakken. De modem in de meterkast te laten, en dan internetkabel vanuit daar, naar de woon en slaapkamer trekken, langs de COAX

Goed toch ? :) haha!

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:28

CurlyMo

www.pilight.org

Niet langs de COAX. Dat gaat je nooit lukken. Dus trekveer aan COAX vastmaken. COAX eruit trekken en vervangen door trekveer. Dan COAX met UTP weer vastmaken aan trekveer en ze tegelijkertijd weer door de buis trekken. En dat altijd met twee personen. Eentje die met beleid trekt en de ander die met beleid duwt.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• vso

vso

raap voor zijn recht

CurlyMo schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:14:
[...]

Niet langs de COAX. Dat gaat je nooit lukken. Dus trekveer aan COAX vastmaken. COAX eruit trekken en vervangen door trekveer. Dan COAX met UTP weer vastmaken aan trekveer en ze tegelijkertijd weer door de buis trekken. En dat altijd met twee personen. Eentje die met beleid trekt en de ander die met beleid duwt.
erhm vervang de coax door nieuwe langere coax ;) met te korte kabel trekken = niet goed

voor de rest wat hij zegt 8)

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-06 10:52
Kan je geen Powerline of Ethernet over Coax setje kopen? Scheelt je een hoop ellende.

Wat is de maat van je PVC pijp eigenlijk? In een 5/8" met een paar bochten gaat je dit niet lukken met coax en UTP.

Eventueel een kabelgootje langs de plint of achter de plint nog een optie?

[Voor 16% gewijzigd door GrooV op 17-10-2018 10:27]

• vso

vso

raap voor zijn recht

GrooV schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:27:
Kan je geen Powerline of Ethernet over Coax setje kopen? Scheelt je een hoop ellende.

Wat is de maat van je PVC pijp eigenlijk? In een 5/8" met een paar bochten gaat je dit niet lukken met coax en UTP
je krijgt alleen netwerk issues ervoor terug en ethernet over coax is prijzig (andersom iig wel)

• Jan-man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:40
Beste kun je gewoon je verhuurder bellen en vragen. Iedere verhuurder hanteerd zijn eigen regels.

Meestal is de regel dat je alles zoals bij het intreden weer achterlaat bij verhuizen.

In de praktijk rost vrijwel iedereen de coax eruit voor de utp zonder overleg met verhuurder. Doe er netjes een inbouw doosje erop zetten en geen verhuurder die ik er over heb horen kraaien.

• BGNV
Woningbouw confirm inderdaad dat het mogelijk is, zolang je als je het huis verlaat het weer hetzelfde achterlaat. Tevens hoor ik net van de oud huurder, dat er een inbouwdoos in de muur zit tussen de woonkamer en slaapkamer en er een 25 meter lange pvc buis zit naar de meterkast. Dus alles komt zowiezo goed :D misschien kan ik volledig van de coax afblijven!

Bedankt allemaal.

• ozzynator
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17-06 15:36
Waarom Telfort en niet gewoon Ziggo? Heb ik ook een tijdje gehad, wordt je niet heel vrolijk van.

[Voor 45% gewijzigd door ozzynator op 17-10-2018 12:30]

• BGNV
ozzynator schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:30:
Waarom Telfort en niet gewoon Ziggo? Heb ik ook een tijdje gehad, wordt je niet heel vrolijk van.
ik neem aan dat je van ziggo niet vrolijk werd! haha
hoor veel collega's slecht over ziggo praten.. tevens in het huis van mn moeder is ook ziggo, en ook hier ervaren vaker slechter internet. Ik hoor over telfort alleen maar positieve reacties

• WCA
BGNV schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:30:
[...]

hoor veel collega's slecht over ziggo praten.. tevens in het huis van mn moeder is ook ziggo, en ook hier ervaren vaker slechter internet. Ik hoor over telfort alleen maar positieve reacties
Bij ziggo is het belangrijk dat het goed aangesloten wordt (met goeie kabels) als dat eenmaal zo is is het zo stabiel als een huis

Share and Enjoy!

• coolbvrobin
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 03-12-2020
Ik zou eerst een checken wat echt je snelheden zijn met adsl https://www.providercheck.nl/postcodecheck
Als je ver weg van de wijk kast zit kan dit je namelijk vies tegenvallen, dat je denk ik beter Ziggo kan nemen

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:53

MsG

Forumzwerver

BGNV schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:30:
[...]

Voor elke provider vind je zowel hele slechte recensies als hele goede recensies. Dus als je het op basis daarvan hebt gedaan zou ik het even heroverwegen.

Als we bij de feiten blijven:

DSL via de telefoonlijn van KPN (of je nou Telfort of een willekeurige andere provider van DSL neemt, het is allemaal uiteindelijk de kabels van KPN): Je snelheid is minder gegarandeerd, met de link van hierboven gegeven fourstack kan je checken wat je in theorie zou kunnen halen. Let wel, er kan verschil in zitten met wat je daadwerkelijk behaalt.

Ziggo: In principe zou je door de andere distributiestructuur ook daadwerkelijk je abonnementssnelheid moeten krijgen. Er zijn vast uitzonderingen, maar dat is stukken minder gebruikelijk dan bij DSL.

Ziggo is wel een stuk prijziger dan een budget-DSL provider, dus dat is een beetje de afweging.

Dus; op welke basis kom je uit bij Telfort? En post inderdaad eens wat je kan halen via die link.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:28
Doe gewoon! Dit mag je zelf weten en niemand zal er naar kraaien.

Overigens is Ziggo meer storingsgevoelig en is hun klantenservice bagger.

vegan btw: De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Klik hier voor Climate Science and News

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-06 02:37
mcDavid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:47:

Vergis je niet, dat maakt ze heel veel uit. Toen ik mijn huurwoning verliet en dit gedaan had kreeg ik een rekening van zo'n € 130,00 gepresenteerd voor uurloon, voorrijkosten en materiaalkosten.

Verhaal is namelijk dat lang niet iedereen glasvezel wilt of bijvoorbeeld het oude Ziggo abonnement moet uitzingen alvorens men de overeenkomst na het jaar kan ontbinden.

Beste is en blijft om een poging te ondernemen om een extra kabel naast de coaxkabel te trekken tenzij je, bij verlaten van de woning, de coaxkabel weer terugstopt i.p.v. waar de UTP kabel zich bevind. Als de woningbouwvereniging dit moet doen krijg je gewoon een nette rekening gepresenteerd.

Overigens geldt voor kleine aanpassingen die makkelijk door jezelf hersteld kunnen worden een uitzondering op het vragen van toestemming. Maar wordt wel verwacht dat je bij verlaten alles gewoon herstelt in oude staat - lees; dagelijks 'normaal' gebruik zoals slijtage of wat krassen op een aanrechtblad daargelaten.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16:52
DarkForce schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:56:
[...]

Vergis je niet, dat maakt ze heel veel uit. Toen ik mijn huurwoning verliet en dit gedaan had kreeg ik een rekening van zo'n € 130,00 gepresenteerd voor uurloon, voorrijkosten en materiaalkosten.
Ik neem aan dat je die rekening linea recta teruggestuurd hebt toen?

Als ze bij de opleverinspectie niets gezegd hebben is het gewoon hun eigen pakkie an. Zo wel, dan fix je het desnoods ter plekke.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:19

BazzH

Kei-goed...

MicGlou schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:01:
[...]

Niet veel ervaring met woningbouw? Het zal uiteraard per vereniging en zelfs per controleur verschillen, maar je moest een weten hoe zeikerig ze kunnen zijn over onnozele dingen, om verdrietig van te worden... en vanuit mijn vorige beroep ken ik tientallen gevallen, ik heb er redelijk wat ervaring mee. Uiteraard ken ik ook gevallen waarbij het juist helemaal geen probleem was, maar om er vanuit te gaan dat dit standaard geen probleem is kan je achteraf nog een vervelende verrassing opleveren.

En sowieso, we gaan er natuurlijk vanuit dat iedereen het gewoon netjes doet en dit soort dingen altijd even overlegd... wat men individueel doet moet men uiteraard helemaal zelf weten, maar dat is geen goed advies om in het algemeen te geven.
Dit mag gewoon, zolang je je er maar van bewust bent dat je een grote kans hebt dat je alles weer in oude staat moet brengen als je het huis verlaat. Er komt voor die tijd ook geen "controleur" naar je huis kijken.

Echt geen enkel probleem.

Think smart........ Act stupid........

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-06 12:14
Croga schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:18:
[...]

Kun jij hiervoor een wetsartikel citeren?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• MicGlou
BazzH schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Dit mag gewoon, zolang je je er maar van bewust bent dat je een grote kans hebt dat je alles weer in oude staat moet brengen als je het huis verlaat. Er komt voor die tijd ook geen "controleur" naar je huis kijken.

Echt geen enkel probleem.
Ik zeg toch helemaal niet dat er tussentijds een controleur komt?

Het is simpelweg verstandig om aanpassingen aan de woning altijd even door te nemen met de woningbouw, kleine moeite en hoeft meestal niet meer te zijn dan even een korte mailwisseling. Voorkomen is altijd beter dan genezen... als dat soort dingen al teveel moeite zijn voor sommigen dan vrees ik erg voor andere situaties waar een stukje beleefde communicatie op de plaats zou zijn.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

MicGlou schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:23:
[...]

Ik zeg toch helemaal niet dat er tussentijds een controleur komt?

Het is simpelweg verstandig om aanpassingen aan de woning altijd even door te nemen met de woningbouw, kleine moeite en hoeft meestal niet meer te zijn dan even een korte mailwisseling. Voorkomen is altijd beter dan genezen... als dat soort dingen al teveel moeite zijn voor sommigen dan vrees ik erg voor andere situaties waar een stukje beleefde communicatie op de plaats zou zijn.
Nee, je hoeft dat niet te overleggen zolang het om kleine aanpassingen gaat die teruggedraaid kunnen worden. Je kunt dan beter even overleggen voor je weer vertrekt uit de woning. Dan geef je de verhuurder de keus: zo laten of in oude staat herstellen.

Toen een oudtante van me overleed hebben we de verhuurder ook die keus gegeven. Die dacht alleen dat hij mocht cherry picken wat er wel en niet in oude staat hersteld moest worden, dus die kreeg alles weer in de oude staat hersteld. Alle waarde verhogende extraatjes wilde hij wel houden, maar verder was hij echt over elk putje in een binnendeur aan het zeuren. Nou, dan nier.

• MicGlou
BazzH schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:36:
[...]

Nee, je hoeft dat niet te overleggen zolang het om kleine aanpassingen gaat die teruggedraaid kunnen worden. Je kunt dan beter even overleggen voor je weer vertrekt uit de woning. Dan geef je de verhuurder de keus: zo laten of in oude staat herstellen.

Toen een oudtante van me overleed hebben we de verhuurder ook die keus gegeven. Die dacht alleen dat hij mocht cherry picken wat er wel en niet in oude staat hersteld moest worden, dus die kreeg alles weer in de oude staat hersteld. Alle waarde verhogende extraatjes wilde hij wel houden, maar verder was hij echt over elk putje in een binnendeur aan het zeuren. Nou, dan nier.
De ene woningbouw is de andere niet... het is niet verstandig om aannames te doen. Overigens valt het aanpassen van de bekabeling normaal gesproken niet onder 'kleine aanpassingen' omdat je wezenlijk wat aan de kwaliteit van de woning wijzigt... vergis je daar niet in.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

MicGlou schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:57:
[...]

De ene woningbouw is de andere niet... het is niet verstandig om aannames te doen. Overigens valt het aanpassen van de bekabeling normaal gesproken niet onder 'kleine aanpassingen' omdat je wezenlijk wat aan de kwaliteit van de woning wijzigt... vergis je daar niet in.
Nee, dat kun je eenvoudig herstellen door de coax weer in de buis te leggen en weer aan te sluiten. Dit valt gewoon onder normale bewoning. Je hebt geen toestemming nodig, dus de ene of andere verhuurder doet er totaal niet toe.

Wat je bijvoorbeeld niet moet doen, is op eigen houtje een dakraam plaatsen ofzo, of een doorvoer voor een afzuigkap in de gevel maken. Dat is allemaal wat lastiger zonder schade weer te verwijderen en je bent dan ook echt aan het casco van het huis aan het klussen.

[Voor 17% gewijzigd door BazzH op 18-10-2018 18:21]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True