Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-media
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hoi allemaal,

Kort vraagje: ik heb in juli 2017 via de Apple store een nieuwe 10,5‑inch iPad Pro, Wi‑Fi + Cellular, 256 GB gekocht. Het toestel heeft altijd perfect gewerkt, maar sinds een aantal weken/maanden heb ik continu problemen met het touchscreen dat een aantal seconden op niets meer reageert. Het scherm lijkt daarbij gewoon te bevriezen: homeknop indrukken, tikken, scrollen, vegen, swipen, ... (zowel met als zonder stylus / Apple pencil) niets krijgt beweging in het scherm. Na een aantal seconden reageert het scherm plots weer voor korte tijd. Het probleem doet zich zowel voor onder iOS 11.4 als onder iOS 12.

Ik heb volgens mij reeds al het mogelijke geprobeerd om het probleem op te lossen: harde reset van de iPad, iPad instellingen herstellen, iPad volledig opnieuw installeren (zowel OTA via iCloud als via een PC met iTunes), backup terugzetten, instellen als volledig nieuwe iPad, ... niets blijkt te helpen, het probleem van het ‘bevriezende’ iPad scherm blijft aanhouden.

Iemand hier toevallig ervaring mee? Of kan ik het toestel best gewoon binnenbrengen bij Apple of een erkende Apple serviceprovider?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:32
Neem even contact op met Apple. Je hebt nog garantie, dus waarschijnlijk gaan ze iPad dan kosteloos voor je vervangen als het probleem binnen de garantie valt.

[ Voor 13% gewijzigd door MelvinW op 17-10-2018 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:46
[
MelvinW schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 00:03:
Neem even contact op met Apple. Je hebt nog garantie, dus waarschijnlijk gaan ze iPad dan kosteloos voor je vervangen als het probleem binnen de garantie valt.
iPad is al een jaar oud en uit ervaring weet ik dat Apple je naar de verkoper stuurt. En de verkoper gaat waarschijnlijk vochtschade constateren (dynafix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:02

Nogne

>.<

Jboy1991 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:09:
[
[...]

iPad is al een jaar oud en uit ervaring weet ik dat Apple je naar de verkoper stuurt. En de verkoper gaat waarschijnlijk vochtschade constateren (dynafix)
De verkoper is Apple, en ik heb nog nooit een iDevice naar Dynafix moeten opsturen. Apple zelf repareert de apparaten, niet Dynafix.

Mijn advies is hetzelfde als wat @MelvinW heeft gezegd.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:46
Nogne schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 00:58:
[...]

De verkoper is Apple, en ik heb nog nooit een iDevice naar Dynafix moeten opsturen. Apple zelf repareert de apparaten, niet Dynafix.

Mijn advies is hetzelfde als wat @MelvinW heeft gezegd.
Ah ja inderdaad. Daar heb ik overheen gelezen blijkbaar. Excuus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-06 20:45
Ik heb hetzelfde gehad met een ipad pro 12.9 wifi 256gb uit juni 2017. Ik dacht eerst dat het lag aan de ios 12 beta die ik had, maar als je zoekt zijn er meer mensen met hetzelfde probleem. Het lijkt iets te maken te hebben met de pencil (bij mij iig). Toen daar de batterij helemaal leeg van was ging het probleem vanzelf weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-media
  • Niet online
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties.

Ik heb een laatste (ondertussen al de 3e) keer de iPad opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd als nieuw toestel, zonder apps. Dit maal - zoals @bleekie ook al opmerkte - zonder achteraf de Apple pencil te installeren / koppelen / gebruiken. Tot dusver (na amper 48 uur) heb ik nog geen problemen gehad. Ik moet ook wel zeggen dat ik momenteel maar amper 20% van mijn oorspronkelijke apps heb geïnstalleerd. Ik kan dus (nog) niet met zekerheid zeggen of de problemen al dan niet door de Apple pencil worden veroorzaakt ...

Afwachten maar of de problemen uitblijven, zo niet breng ik het toestel binnen bij Apple.

[ Voor 9% gewijzigd door i-media op 19-10-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 09:01
Zeer nobel alle energie die je erin steekt!
Een van de redenen dat ik direct bij Apple koop is hun prima garantie en oplossing bij problemen binnen de 2 jaar. Zelf ook ervaring mee. 5s iPhone, stof achter glas van de front cam, donderdag opgehaald, maandag een nieuw toestel ontvangen :)
Waarom kies je er niet voor om dit direct bij Apple neer te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-media
  • Niet online
Hoi flip75, dank je. Ik probeer altijd eerst zelf alle mogelijkheden uit te putten alvorens externe hulp in te roepen.

Momenteel loopt (liep) alles goed na de 3e herinstallatie, al had ik gisteren wel weer enkele kleine haperingen van het scherm. Als de haperingen blijven terugkomen, dan kunnen we de Apple pencil al uitsluiten wat mogelijke oorzaken betreft. Nog even afwachten tot na het weekeinde, dan beslis ik of ik de iPad binnenbreng bij Apple of niet. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-media
  • Niet online
Update 31/10

Opnieuw haperingen van het touchscreen sinds maandag (diepe zucht). Vandaag via Google dit topic gevonden: https://nl.ifixit.com/Ans...ponsive+from+time+to+time. Enkele voorgestelde oplossingen uitgeprobeerd, en tot nu toe lijkt het verwijderen van de Smart Cover het probleem (tijdelijk) op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-media
  • Niet online
Update 11/11

Smart cover bleek toch ook niet de oorzaak te zijn. Ten einde raad het toestel dan toch maar binnengebracht bij een Apple serviceprovider. Afwachten maar. Gisteren las ik toevallig dat Apple pas een reparatieprogramma is gestart voor de iPhone X die soortgelijke problemen heeft.
Pagina: 1