Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502694

Topicstarter
Beste forumleden,

Een aantal weken heb ik een nieuwe setup gekocht voor mijn pc alleen na echt alles geprobeerd te hebben en op aardig wat sites nagezocht te hebben wat het probleem zou kunnen zijn, blijf ik maar geen beeld krijgen. Ik begin nu een vermoeden te krijgen dat misschien de combinatie van RAM en moederbord niet de juiste is, maar waarschijnlijk zijn er hier wel mensen die daar meer zekerheid over kunnen geven. Waarschijnlijk zie ik iets doms over het hoofd.

Mijn setup:

- moederbord: ASUS PRIME B350-PLUS
- RAM: Ballistix 16 GB DDR4-2666 Kit werkgeheugen
- SSD (waar nog niks op staat): ADATA XPG Gammix S11, 480 GB SSD
- processor: AMD Ryzen 7 2700, 3,2 GHz (4,1 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
- voeding: be quiet! Pure Power 10 350W, 350 Watt voeding

Ik heb o.a. al geprobeerd:

- Andere HDMI kabel
- RAM verplaatst in alle sockets
- SSD eruit

Maar ik krijg gewoon geen bios te zien, wel gaan de LED's van het moederbord en de Fan branden als ik de power switch indruk.

Alvast bedankt voor jullie meedenken,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 502694 welke videokaart gebruik je, wel daat je monitor op aansluiten. Rzyen 2700 heeft geen interne video chip als oa Ryzen5 2400G. btw; je B350 behoeft een BIOS update voor Ryzen 2000. dus het werkt niet nu

[ Voor 22% gewijzigd door Hackus op 16-10-2018 21:58 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor je reactie! Ik had de interne gebruikt en een nvidia geforce gt 610 allebei dus niks. Maar ik ga geen beeld krijgen voordat ik hem update? Zou ik dat zelf kunnen uitvoeren die update? En kan ik alleen update door er een andere processor op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Alleen door een andere cpu, eentje die wordt ondersteunt vanaf de eerste biosversie.

Kan je de voeding nog ruilen want die is niet goed. Voor dezelfde prijs zijn er voedingen die wel compatibel zijn met nieuwe hardware. pricewatch: be quiet! System Power 9 400W, pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W en pricewatch: Corsair CX450

[ Voor 89% gewijzigd door Uszka op 16-10-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 10:32
Je kan wellicht een computerwinkel in de buurt vragen om het bios te flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uszka schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:16:
Alleen door een andere cpu, eentje die wordt ondersteunt vanaf de eerste biosversie.

Kan je de voeding nog ruilen want die is niet goed. Voor dezelfde prijs zijn er voedingen die wel compatibel zijn met nieuwe hardware. pricewatch: be quiet! System Power 9 400W, pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W en pricewatch: Corsair CX450
De voeding had ik nog van mn oude pc dus die wilde ik voorlopig nog even houden tot dat ik ook een nieuwe gpu ga aanschaffen. Bedoel je dat hij niet goed is omdat ik snel over de 350W ga of omdat te oud is?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 502694 op 16-10-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Of ook het moederbord terugsturen onder WKOA en een B450 bord pricewatch: MSI B450-A PRO bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bartosy schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:19:
Je kan wellicht een computerwinkel in de buurt vragen om het bios te flashen ?
Ik ga morgen eens langs bij een lokale shop of ze dat doen! Goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 502694 Moederbord terugsturen voor de B450 versie. BIOS Flash kost je ook €20/30,- denk ik zo.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 16:31

Stronkie

Where wind is Trouble

ten eerste , volgens mij de combinatie van je moederbord en de ryzen cpu , zorgt er voor dat je de interne graphics niet eens kunt gebruiken ,.

Dit word ook aangegeven in het boekje. Ik heb dezelfde main board maar met een ryzen 5 er in. Ook bij mij doet de interne GPU op de mainboard het niet. Dat is alvast tip 1.

Bovendien duurde met bij mij wel 10 minuten voordat ik voor het eerst beeld had. gewoon op de PCIe kaart aan sluiten , kijken of alle fans draaien en je lichtjes het doen. Dan 15 min wachten

[ Voor 23% gewijzigd door Stronkie op 16-10-2018 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:59
Stronkie schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:49:
ten eerste , volgens mij de combinatie van je moederbord en de ryzen cpu , zorgt er voor dat je de interne graphics niet eens kunt gebruiken ,.

Dit word ook aangegeven in het boekje. Ik heb dezelfde main board maar met een ryzen 5 er in. Ook bij mij doet de interne GPU op de mainboard het niet. Dat is alvast tip 1.

Bovendien duurde met bij mij wel 10 minuten voordat ik voor het eerst beeld had. gewoon op de PCIe kaart aan sluiten , kijken of alle fans draaien en je lichtjes het doen. Dan 15 min wachten
Zoals @Hackus al aangeeft heeft de CPU van TS uberhaupt geen iGPU. Daarvoor moet je bij Ryzen bij een -G model zijn. En dan zou je de ingebouwde GPU gewoon moeten kunnen gebruiken met dit moederbord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Stronkie schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:49:

...ik weet niet waar deze wijsheid vandaan komt maar dit raakt kant noch wal.

CPU heeft geen iGPU, dat heeft met je moederbord niets te maken.
Daarnaast is er iets grondig fout als je 10 minuten moet wachten op je eerste beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 06:50:
[...]

Daarnaast is er iets grondig fout als je 10 minuten moet wachten op je eerste beeld.
Toen de eerste Ryzen chips uitkwamen in begin 2017 hadden sommige borden daadwerkelijk een paar minuten nodig voor de eerste POST. Dat was er na een maand of twee wel helemaal uit, echter. 10 minuten is inderdaad niet gezond.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is dit moederbord wel te gebruiken zonder hem te moeten flashen? https://www.alternate.nl/...duct/1466316?event=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:33:
@Anoniem: 502694 Moederbord terugsturen voor de B450 versie. BIOS Flash kost je ook €20/30,- denk ik zo.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja k wist niet zeker of ik dan een random B450 kon kopen maar dat kan dus, thanks!

Flashen even na gevraagd, vroegen ze 40 euro voor :P
Pagina: 1