Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gratis laptops , en nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views

• sn0w13
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-06 15:37
Zaterdag zag ik op een (Belgische) webshop een laptop staan van Toshiba met een prijs van 2040€.

Deze was in promotie met een korting van 102% en totaal prijs was 0€
Er waren er 3 op voorraad.
Ik heb ze alle 3 in mijn mandje geplaatst en gekeken naar het totaal.
Er stond -45€
Ik probeerde te bestellen en tot mijn verbazing lukte het en kreeg een bevestiging van order en betaling.

Ik dacht dat deze nooit geleverd zouden worden en dat ze hun fout zouden inzien.
Tot mijn verbazing zijn ze vanmorgen alle 3 geleverd.

Vanmiddag kreeg ik een telefoon van die winkel met de opmerking dat er een fout gebeurd was en of ik deze alsnog wil betalen aan de normale prijs of terug wil sturen op hun kosten.

Wat zijn hier in mijn rechten en plichten.

Ik heb ze zakelijk besteld vanuit Belgie in een Belgische webshop.

Mag ik deze houden of stuur ik ze beter terug?
Ik heb deze niet nodig en mijn verstand zegt om ze gewoon terug te sturen?

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:15
Geen verstand van belgisch recht, maar bij een aannemelijke fout (en dat is dit) mag dit volgens mij gewoon ja. Als je ze houd kan je problemen krijgen.

maar iANAL. Dus misschien kan iemand anders (met meer belgische know-how van recht) hier iets zinnigers over zeggen.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:04
Waarom zei datzelfde verstand dat niet voor je bestelde?

• sn0w13
Sissors schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:56:
Waarom zei datzelfde verstand dat niet voor je bestelde?
Ik was gewoon nieuwsgierig of het zou lukken.
Stond er ook niet bij stil dat ze uiteindelijk gewoon geleverd zouden worden.

• Trouble
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:07

Trouble

Tits up!

Wees gewoon niet zo'n ontzettende pinda, en stuur die dingen gewoon terug man. En de volgende keer, stuur zo'n webwinkel een berichtje dat er duidelijk iets niet goed gaat.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:37

MsG

Forumzwerver

Zakelijk sta je een stuk minder sterk, en het feit dat je gedurende de bestelling al wist dat de prijs sowieso niet klopt.

Vraag me af of je überhaupt kan annuleren, of dat de winkel enkel nakoming kan eisen. Gezien je zakelijk hebt besteld heb je normaliter geen herroepingsrecht.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• sn0w13
Trouble schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:00:
Wees gewoon niet zo'n ontzettende pinda, en stuur die dingen gewoon terug man. En de volgende keer, stuur zo'n webwinkel een berichtje dat er duidelijk iets niet goed gaat.
Ben ook van plan om deze terug te sturen.
De winkel zal me morgen contacteren om mijn beslissing te horen.

Ik wil gewoon eens weten wat je rechten en plichten zijn in zo'n geval.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:55

Yucon

*broem*

sn0w13 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:02:
[...]

Er zijn betere manieren denkbaar om daar achter te komen.

[Voor 3% gewijzigd door Yucon op 16-10-2018 22:05]

• TheCricketer25
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14-06 21:15
Ik denk niet dat het moet gaan over rechten en plichten, maar gewoon fatsoen!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
sn0w13 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:02:
[...]

Als je alleen maar wou kijken of het lukte, en dat weet je nu, waarom wil je dan weten wat je rechten en plichten zijn? Klinkt toch alsof je wilt proberen ze te houden ;)

Moreel gezien vind ik het zelf verder prima dat je het probeert, dus een opmerking zoals @Trouble maakt vind ik nergens voor nodig. Maar als je het probeert en het lukt niet, dan vind ik ook dat je ze ook gewoon weer terug moet sturen zonder te proberen om er toch een slaatje uit te slaan.

The devil is in the details.

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

ComputerHoed

Electronica <3

TheCricketer25 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:05:
Ik denk niet dat het moet gaan over rechten en plichten, maar gewoon fatsoen!
Hulde!

Dit is een gevalletje waarbij de OP lijkt er een slaatje uit te willen slaan.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• sn0w13
Hahn schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:05:
[...]

Als je alleen maar wou kijken of het lukte, en dat weet je nu, waarom wil je dan weten wat je rechten en plichten zijn? Klinkt toch alsof je wilt proberen ze te houden ;)

Moreel gezien vind ik het zelf verder prima dat je het probeert, dus een opmerking zoals @Trouble maakt vind ik nergens voor nodig. Maar als je het probeert en het lukt niet, dan vind ik ook dat je ze ook gewoon weer terug moet sturen zonder te proberen om er toch een slaatje uit te slaan.
Ik probeer er zeker geen geld aan te verdienen want ik was toch van plan om ze terug te sturen.
De dame aan de telefoon van de winkel was blij dat ik vriendelijk en begripvol was voor hun fout.

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Dit onderwerp is al meermaals besproken op Tweakers en erbuiten. Tevens is er via Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie het een en ander aan informatie te vinden.

Gezien ik hier geen constructieve discussie uit zie komen, gaat dit topic op slot.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True