Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Draytek Vigor2132F Port Forwarding. (T-Mobile)

Pagina: 1
Acties:

• Ryoho
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18-06 14:42
EDIT:

Blijkbaar is er een storing tussen Ziggo en T-Mobile, joinen met een VPN werkt iig wel.

Hallo, de laatste paar dagen heb ik geprobeerd servers te joinen van vrienden (o.a Synergy/Minecraft) maar niks lukt. (andere mensen kunnen wel joinen).

Ik heb geprobeerd:

Poorten open te zetten.
DMZ Host
UPnP

Helaas werkt niks en weet ik ook niet hoe het verder moet 8)7 .

Ook heb ik de poorten getest met: "Simple Port Tester" en Canyouseeme.org, waar bij Simple Port Tester stond dat de poorten open waren maar bij Canyouseeme niet.

Hulp zou welkom zijn :)

[Voor 10% gewijzigd door Ryoho op 18-10-2018 16:28]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-06 23:25
  • Hoe ziet je netwerk er uit (wees precies, welke apparaten heb je allemaal, hoe is e.e.a. aangesloten, is het draadloos of bekabeld, etc.)?
  • Wat voor internetverbinding heb je?
  • Op wat voor platform game je (PC, console, tablet, etc.) en hoe is dat apparaat aangesloten?
  • Probeer je zelf servers te hosten, of probeer je met servers van andere te joinen?
  • Je schrijft "Ik heb geprobeerd: Poorten open te zetten. DMZ Host UPnP", maar hoe heb je dat dan precies ingesteld toen je dit probeerde?

[Voor 12% gewijzigd door Cpt.Morgan op 17-10-2018 11:09]

• Ixecube
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-06 22:39
Ik heb toevallig het zelfde type modem thuis + dezelfde provider. Heb je het apparaat waarmee je verbinding naar de MC server probeert te maken wel een statisch IP gegeven?

• Ryoho
Cpt.Morgan schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:08:
  • Hoe ziet je netwerk er uit (wees precies, welke apparaten heb je allemaal, hoe is e.e.a. aangesloten, is het draadloos of bekabeld, etc.)?
  • Wat voor internetverbinding heb je?
  • Op wat voor platform game je (PC, console, tablet, etc.) en hoe is dat apparaat aangesloten?
  • Probeer je zelf servers te hosten, of probeer je met servers van andere te joinen?
  • Je schrijft "Ik heb geprobeerd: Poorten open te zetten. DMZ Host UPnP", maar hoe heb je dat dan precies ingesteld toen je dit probeerde?
Mijn PC op LAN1, televisie op LAN2, en een laptop en wat mobieltjes/tablets op WiFi.

Glasvezel 500mb up/down van T-Mobile.

PC, Windows 10 gewoon via ethernet kabel naar de LAN1 poort.

Probeer ook zelf servers te hosten maar niks werkt.

Wat ik had geprobeerd: Bij poorten openen: https://puu.sh/BMsYu/5293dc9844.png (dus bij Private IP mijn Static IP die ik via Windows heb ingesteld)

Bij DMZ host zowat het zelfde, Private IP selecteren en dan mijn Static IP erin zetten https://puu.sh/BMt0U/8c7ec2354a.png

En bij UPnP alles aangezet en getest maar daar werkte ook niks: https://puu.sh/BMt21/7fe9384e98.png

• Ryoho
Ixecube schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:39:
Ik heb toevallig het zelfde type modem thuis + dezelfde provider. Heb je het apparaat waarmee je verbinding naar de MC server probeert te maken wel een statisch IP gegeven?
Bedoel je mijn PC? Ja dat heb ik geprobeerd.

• Cpt.Morgan
Een apart probleem, omdat ik er vanuit ga dat je wel gewoon kunt browsen, en daarvoor moet je PC ook verbinding maken met externe servers. Portforwarding heb je vooral nodig als je zelf zou hosten.

* Wat voor foutmeldingen krijg je precies?
* Gaat het mis bij alle servers, of maar enkele?
* Kun je wel met andere protocollen (bijvoorbeeld FTP) naar externe servers verbinden?
* En test eens of je laptop hetzelfde probleem heeft (om uit te sluiten dat het de PC zelf is).
* Post eens een traceroute en ping naar een serveradres waar je geen verbinding mee kunt krijgen?

[Voor 14% gewijzigd door Cpt.Morgan op 17-10-2018 19:34]

• Ryoho
Cpt.Morgan schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:32:
Een apart probleem, omdat ik er vanuit ga dat je wel gewoon kunt browsen, en daarvoor moet je PC ook verbinding maken met externe servers. Portforwarding heb je vooral nodig als je zelf zou hosten.

* Wat voor foutmeldingen krijg je precies?
* Gaat het mis bij alle servers, of maar enkele?
* Kun je wel met andere protocollen (bijvoorbeeld FTP) naar externe servers verbinden?
* En test eens of je laptop hetzelfde probleem heeft (om uit te sluiten dat het de PC zelf is).
* Post eens een traceroute en ping naar een serveradres waar je geen verbinding mee kunt krijgen?
Ja browsen gaat gewoon, kan alleen niet verbinding maken met de server van een vriend die op zijn PC wordt gehost.

Er is niet echt een foutmelding, hij wilt geen verbinding maken.

Zo ver alleen bij servers die mensen zelf maken, maar geen officiële.

Ik zou niet weten hoe andere protocollen werken ( weet amper iets van netwerken)

Ping en Tracert: https://puu.sh/BMC8v/ca3e8556e9.png

Straks ff kijken of ik een laptop kan gebruiken om het te testen.

• Ryoho
Heb getest op een laptop met WiFi maar krijg het zelfde resultaat.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
192.168.0.11 is geen globaal routeerbaar IP-adres. Vraag eens aan je vriend welk adres je wel moet gebruiken.

• Ryoho
hcQd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:50:
192.168.0.11 is geen globaal routeerbaar IP-adres. Vraag eens aan je vriend welk adres je wel moet gebruiken.
Hoe bedoel je globaal routeerbaar, heb helaas niet zo veel verstand van netwerking.

• hcQd
  • Nu online
Leesvoer. Nogmaals, vraag aan je vriend welk adres je moet gebruiken, als die server actief wordt gebruikt zal hij dat vast wel weten, en anders zal hij uit moeten zoeken hoe hij een en ander werkend moet krijgen.

• Cpt.Morgan
Ryoho schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:55:
[...]
Hoe bedoel je globaal routeerbaar, heb helaas niet zo veel verstand van netwerking.
Het adres waar je naar probeert te verbinden (192.168.0.11) is een adres in het INTERNE netwerk van die vriend, geen publiekelijk beschikbaar adres waar iedereen verbinding mee kan maken. Bij bijna alle internetaansluitingen voor consumenten zal de consument 1 extern adres krijgen, en je (modem)router zorgt er daarna voor dat je daar toch meerdere apparaten op kunt aansluiten, door die allemaal een eigen intern adres te geven en te zorgen dat de juiste data bij het juist adres aankomt (dit heet Network Address Translation, oftewel NAT).

Zie hier voor wat meer uitleg: https://stevessmarthomegu...al-external-ip-addresses/

Om verbinding met die server op dat adres te kunnen maken, moet hij (en niet jij) in zijn (modem)router de juiste poort(en) van zijn externe adres naar het dat interne adres forwarden, waarna jij met zijn externe adres verbinding moet maken. Als hij e.e.a. correct heeft ingesteld zal die verbinding dan door zijn (modem)router worden doorgestuurd naar het juiste interne adres.

Je schrijft boven ook: "andere mensen kunnen wel joinen". Dat is met zo'n adres echter onmogelijk, tenzij zij al op hetzelfde interne netwerk zitten (bijv. omdat ze huisgenoten van hem zijn en jij niet), of als zij wel al met zijn externe adres verbinden.

[Voor 88% gewijzigd door Cpt.Morgan op 18-10-2018 13:22]

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ryoho schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:32:
Hallo, de laatste paar dagen heb ik geprobeerd servers te joinen van vrienden (o.a Synergy/Minecraft) maar niks lukt. (andere mensen kunnen wel joinen).

Ik heb geprobeerd:

Poorten open te zetten.
DMZ Host
UPnP

Helaas werkt niks en weet ik ook niet hoe het verder moet 8)7 .

Ook heb ik de poorten getest met: "Simple Port Tester" en Canyouseeme.org, waar bij Simple Port Tester stond dat de poorten open waren maar bij Canyouseeme niet.

Hulp zou welkom zijn :)
Jij hoeft niks in je router te doen om met zijn server te kunnen verbinden. Als het niet lukt dan voer je simpelweg dus de verkeerde info in om verbinding te kunnen maken.

• Ryoho
Cpt.Morgan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:00:
[...]

Het adres waar je naar probeert te verbinden (192.168.0.11) is een adres in het INTERNE netwerk van die vriend, geen publiekelijk beschikbaar adres waar iedereen verbinding mee kan maken. Bij bijna alle internetaansluitingen voor consumenten zal de consument 1 extern adres krijgen, en je (modem)router zorgt er daarna voor dat je daar toch meerdere apparaten op kunt aansluiten, door die allemaal een eigen intern adres te geven en te zorgen dat de juiste data bij het juist adres aankomt (dit heet Network Address Translation, oftewel NAT).

Zie hier voor wat meer uitleg: https://stevessmarthomegu...al-external-ip-addresses/

Om verbinding met die server op dat adres te kunnen maken, moet hij (en niet jij) in zijn (modem)router de juiste poort(en) van zijn externe adres naar het dat interne adres forwarden, waarna jij met zijn externe adres verbinding moet maken. Als hij e.e.a. correct heeft ingesteld zal die verbinding dan door zijn (modem)router worden doorgestuurd naar het juiste interne adres.

Je schrijft boven ook: "andere mensen kunnen wel joinen". Dat is met zo'n adres echter onmogelijk, tenzij zij al op hetzelfde interne netwerk zitten (bijv. omdat ze huisgenoten van hem zijn en jij niet), of als zij wel al met zijn externe adres verbinden.
Ok was wat miscommunicatie met hem, heb dus zijn Interne IP gebruikt.

Ik probeer nu zijn externe IP maar alsnog het zelfde resultaat, (andere mensen gebruiken idd een externe IP op te joinen).

Hier alsnog een Ping/TracerT https://puu.sh/BN0Ia/d5ceff6d81.png.

Firewall en Anti-virus ook uit gedaan en geprobeerd te joinen maar geen resultaat.

• Ryoho
ciris schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:16:
[...]

Jij hoeft niks in je router te doen om met zijn server te kunnen verbinden. Als het niet lukt dan voer je simpelweg dus de verkeerde info in om verbinding te kunnen maken.
Ja heb idd de verkeede info ingevoerd, maar kan alsnog niet joinen met de goede info.

• Ryoho
hcQd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:05:
Leesvoer. Nogmaals, vraag aan je vriend welk adres je moet gebruiken, als die server actief wordt gebruikt zal hij dat vast wel weten, en anders zal hij uit moeten zoeken hoe hij een en ander werkend moet krijgen.
IDD verkeerde IP, was wat miscommunicatie, maar alsnog geen success met het juiste IP.

• Cpt.Morgan
Ryoho schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:29:
[...]
Ik probeer nu zijn externe IP maar alsnog het zelfde resultaat, (andere mensen gebruiken idd een externe IP op te joinen).

Hier alsnog een Ping/TracerT https://puu.sh/BN0Ia/d5ceff6d81.png.
Dat die ping en tracert niet een verbinding geven is niet erg. Ik zie dat er op dat externe adres inderdaad een server op poort 25565 (Minecraft) open staat. Heb je ook al via Minecraft proberen verbinding te maken met dit adres? En heb je ook het poortnummer (25565) ingevuld in Minecraft (zie laatste afbeelding op https://help.mojang.com/c.../articles/429052#server)?

• Ryoho
Cpt.Morgan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:01:
[...]

Dat die ping en tracert niet een verbinding geven is niet erg. Ik zie dat er op dat externe adres inderdaad een server op poort 25565 (Minecraft) open staat. Heb je ook al via Minecraft proberen verbinding te maken met dit adres? En heb je ook het poortnummer (25565) ingevuld in Minecraft (zie laatste afbeelding op https://help.mojang.com/c.../articles/429052#server)?
Ja dat heb ik geprobeerd, en kan helaas niet de poort invullen (zit op de java versie).

• Cpt.Morgan
1. Probeer eens 80.56.218.111:25565 als adres, om de poort te forceren (ik eigenijk verwacht niet dat dit werkt, maar je weet nooit)
2. Zet je Windows Firewall eens uit, als die aan staat, wellicht blokkeert die iets.
3. Is Windows helemaal up-to-date?
4. Krijg je echt niet een af andere melding als je probeert te verbinden? Wat gebeurd er nu EXACT als je op "Join Server" klikt?

Lees ook dit eens: https://gaming.stackexcha...er-but-can-connect-to-lan

[Voor 33% gewijzigd door Cpt.Morgan op 18-10-2018 14:21]

• Ryoho
Cpt.Morgan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:19:
1. Probeer eens 80.56.218.111:25565 als adres, om de poort te forceren (ik eigenijk verwacht niet dat dit werkt, maar je weet nooit)
2. Zet je Windows Firewall eens uit, als die aan staat, wellicht blokkeert die iets.
3. Is Windows helemaal up-to-date?
4. Krijg je echt niet een af andere melding als je probeert te verbinden? Wat gebeurd er nu EXACT als je op "Join Server" klikt?

Lees ook dit eens: https://gaming.stackexcha...er-but-can-connect-to-lan
1. Werkt niet
2. Windows Firewall zelf, en Anti-Virus (Kaspersky) uit, nog steeds niks.
3. Ja.
4. De error: https://puu.sh/BN1QQ/c717a83a0d.png

Kheb nog ff geprobeerd te connecten met een andere laptop, maar dat lukt ook niet.

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-06 21:31
Ryoho schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:30:
[...]

1. Werkt niet
2. Windows Firewall zelf, en Anti-Virus (Kaspersky) uit, nog steeds niks.
3. Ja.
4. De error: https://puu.sh/BN1QQ/c717a83a0d.png

Kheb nog ff geprobeerd te connecten met een andere laptop, maar dat lukt ook niet.
Gebruiken jullie allebei een legale versie van minecraft?

Stel jij gebruikt een illegale versie en jouw vriend een legale dan heb je kans dat dit niet samen gaat.

[Voor 11% gewijzigd door Ronker op 18-10-2018 14:35]

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ryoho
Ronker schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:35:
[...]

Gebruiken jullie allebei een legale versie van minecraft?

Stel jij gebruikt een illegale versie en jouw vriend een legale dan heb je kans dat dit niet samen gaat.
Beide legaal.

• Ronker
Beide zelfde versie?

/▌

• Ryoho
Ja dat ook.

• Ronker
Ik krijg het idee als ik alles zo lees dat het probleem niet aan jou kant zit. Op welk OS word de minecraft server gehost?

Mogelijk daar eens de firewall uit laten zetten en kijken of het dan wel werkt?

/▌

• Ryoho
Ronker schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:56:
[...]

Ik krijg het idee als ik alles zo lees dat het probleem niet aan jou kant zit. Op welk OS word de minecraft server gehost?

Mogelijk daar eens de firewall uit laten zetten en kijken of het dan wel werkt?
Windows 10, raar genoeg kunnen andere mensen wel gewoon spelen, ik heb het gevoel dat het probleem bij mijn provider ligt (T-Mobile).

• Ronker
Ryoho schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:01:
[...]

Windows 10, raar genoeg kunnen andere mensen wel gewoon spelen, ik heb het gevoel dat het probleem bij mijn provider ligt (T-Mobile).
Dan even contact met T mobile hebben.

Kun je via een ander netwerk er wel bij? ( bijvoorbeeld even hotspot maken met je telefoon als je genoeg data hebt of via de buren testen?

[Voor 19% gewijzigd door Ronker op 18-10-2018 15:05]

/▌

• Ryoho
Ronker schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:03:
[...]

Dan even contact met T mobile hebben.

Kun je via een ander netwerk er wel bij? ( bijvoorbeeld even hotspot maken met je telefoon als je genoeg data hebt of via de buren testen?
Ben ik momenteel ook mee bezig.

Heb momenteel niet zo veel data (internet lag er 2 dagen uit) maar bij o.a buren testen kan ik ook proberen, heb zelf helaas alleen een desktop dus dat gaat een beetje moeilijk.

[Voor 45% gewijzigd door Ryoho op 18-10-2018 15:09]

• Ronker
Ryoho schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:07:
[...]

Ben ik momenteel ook mee bezig.

Heb momenteel niet zo veel data (internet lag er 2 dagen uit) maar bij o.a buren testen kan ik ook proberen, heb zelf helaas alleen een desktop dus dat gaat een beetje moeilijk.
Je zou eventueel als je een beetje handig bent met Wireshark kunnen kijken wat er gebeurd als hij probeert een connectie op te zetten.

/▌

• Ryoho
Ronker schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

Je zou eventueel als je een beetje handig bent met Wireshark kunnen kijken wat er gebeurd als hij probeert een connectie op te zetten.
Heb wel eens van Wireshark gehoord ik ga er even naar kijken.

• hcQd
  • Nu online
Er zijn op het ogenblik wat problemen met de verbinding tussen T-Mobile Thuis en Ziggo (zie hier, en hier), het kan zijn dat je daar last van hebt.

• Ryoho
hcQd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:51:
Er zijn op het ogenblik wat problemen met de verbinding tussen T-Mobile Thuis en Ziggo (zie hier, en hier), het kan zijn dat je daar last van hebt.
Ok, met een VPN kan ik wel joinen, apart!

Zou dus mogelijk zijn dat deze storing de oorzaak is.

• Ryoho
Bedankt iedereen voor de hulp, blijkbaar is
het probleem.

• Ronker
Fijn dat het opgelost is!

/▌

• Cpt.Morgan
Pfff... dat maakt troubleshooten wel erg lastig :/. Maar goed, ik lees op die Ziggo thread dat het probleem inmiddels (2 a 3 uur geleden) verholpen zou moeten zijn.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True