Toon posts:

Corsair H100 mod?

Pagina: 1
Acties:

• hardcorefreak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 21:36
Goedenavond,

Ik heb sinds vandaag een upgrade setje binnen gekregen en kan nu alles zo aansluiten dat ik alleen maar een Modulaire kabel nodig heb voor de videokaart.
En een voor een Molex voor de H100.

https://tweakers.net/pric...ir-hydro-series-h100.html

Ik vraag me nu af
De h100 word aangestuurd door een 3 pin aansluiting en het stroom komt van de Molex af.
Kan ik deze zo aanpassen zodat ik alleen de 3pin aansluiting nodig hebt?

Ik moet er wel bij toevoegen dat op de h100 2 fans aangesloten zijn voor de radiator.
misschien dat dit de reden is dat het zo ontwikkeld is.

ik ben benieuwd, en hoop eigenlijk dat het kan zodat er geen nutteloze kabels rond hangen :)

[Voor 6% gewijzigd door hardcorefreak op 16-10-2018 21:48]

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:49
Wat je vraagt is denk ik of je die molex-kabel tussen waterset en voeding op een of andere manier kan weglaten?

Zuiver theoretisch zou je vermoedelijk met een splice of splitter 12V kunnen aftappen van de kabel naar je videokaart (ik ga er even vanuit dat die waterpomp 12V wil, zou je voor de zekerheid dan ook moeten checken). Dat zou moeten werken, maar is wel echt een beetje een ghetto-hack hoor. Moet je eigenlijk niet willen, denk ik, als je gewoon wel de nodige aansluitingen beschikbaar hebt...

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nee, dat kan je niet. De H100 heeft een ingebouwde pomp. Deze trekt meer stroom dan je ooit uit een fan-aansluiting kan trekken.

Android developer & dürüm-liefhebber

• hardcorefreak
Twam schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:52:
Wat je vraagt is denk ik of je die molex-kabel tussen waterset en voeding op een of andere manier kan weglaten?

Zuiver theoretisch zou je vermoedelijk met een splice of splitter 12V kunnen aftappen van de kabel naar je videokaart (ik ga er even vanuit dat die waterpomp 12V wil, zou je voor de zekerheid dan ook moeten checken). Dat zou moeten werken, maar is wel echt een beetje een ghetto-hack hoor. Moet je eigenlijk niet willen, denk ik, als je gewoon wel de nodige aansluitingen beschikbaar hebt...
De H100 heeft een 3 pin aansluiting met 1 draadje (ik neem aan voor zijn data) en een molex aansluiting dat 2 draadjes (die overeen komen met de gele en een zwarte (12v en massa).
dan is mijn vraag of ik die 2 draadjes van de molex naar de 3pin kan overbrengen. aangezien die ook 12v en massa leveren.
Ik heb ook een H100V2 die heeft het namelijk wel op die manier zitten.
Mavamaarten schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:54:
Nee, dat kan je niet. De H100 heeft een ingebouwde pomp. Deze trekt meer stroom dan je ooit uit een fan-aansluiting kan trekken.
Ik ben vrij eigenwijs :P aangezien de H100V2 het wel op deze manier heeft :O

[Voor 14% gewijzigd door hardcorefreak op 17-10-2018 16:59]

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:49
Kwestie van vermogensopname van die H100 opzoeken, dan, en die vergelijken met maximale vermogen op de fan-aansluiting waar je 'm op zet. Sommige mobo's schijnen tot 48W op zo'n connector te kunnen leveren, dan zou het vermoedelijk wel moeten kunnen.

Edit: lijkt erop dat iemand anders diezelfde vraag had: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?p=585632

Grofweg 12-15 Watt. Of het kan hangt dus van je moederbord af, verder.

[Voor 27% gewijzigd door Twam op 17-10-2018 17:51]

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:07
Dan verbruikt de pomp van de v2 minder. De aansluiting zit er natuurlijk niet voor niets op, het zou voor hun ook goedkoper en makkelijker zijn om hem weg te laten.

Je zou het risico kunnen nemen, kans dat je de sporen op je moederbord weg brand (of nog veel meer) is zeker aanwezig. De sporen zijn ontworpen op een ventilator die hooguit een paar watt verbruikt. Er zijn ook splitsers geweest waar je dan 3 ventilatoren op kon aansluiten, daar zijn ook een hele hoop problemen mee geweest.

[Voor 53% gewijzigd door WEBGAMING op 17-10-2018 17:56]

• hardcorefreak
Twam schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:41:
Kwestie van vermogensopname van die H100 opzoeken, dan, en die vergelijken met maximale vermogen op de fan-aansluiting waar je 'm op zet. Sommige mobo's schijnen tot 48W op zo'n connector te kunnen leveren, dan zou het vermoedelijk wel moeten kunnen.

Edit: lijkt erop dat iemand anders diezelfde vraag had: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?p=585632

Grofweg 12-15 Watt. Of het kan hangt dus van je moederbord af, verder.
WEBGAMING schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:51:
Dan verbruikt de pomp van de v2 minder. De aansluiting zit er natuurlijk niet voor niets op, het zou voor hun ook goedkoper en makkelijker zijn om hem weg te laten.

Je zou het risico kunnen nemen, kans dat je de sporen op je moederbord weg brand (of nog veel meer) is zeker aanwezig. De sporen zijn ontworpen op een ventilator die hooguit een paar watt verbruikt. Er zijn ook splitsers geweest waar je dan 3 ventilatoren op kon aansluiten, daar zijn ook een hele hoop problemen mee geweest.
Kijk ! dit is super informatie, en bij mij de keuze om het maar uit me hoofd te zetten, en maar rustig aan gaan kijken voor een andere :) waarschijnlijk ook het beste omdat deze niet meer de jongste is :P.
Alleen ff spieken welke het dan gaat worden haha

In ieder geval heel erg bedankt !
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee