Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CPU Cooler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Shalashaska
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 13-05 21:52
Ik zoek een?
CPU Cooler.

Wat is je budget?
30-40

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een wat stillere fan zou prettig zijn maar niet top prio.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn (wat oudere) gaming desktop begon een maand geleden blue screens te krijgen. Met HWMonitor kwam ik er al gauw achter dat mijn CPU 70-100 graden wordt wat aan de hoge kant is en waarschijnlijk dus ook de boosdoener. Raar eigenlijk want hij heeft het altijd prima gedaan met de stock cooler.

Hoe dan ook, ik zoek dus een CPU cooler voor deze kast maar wil de cooler later ook meenemen naar mijn volgende build. Zou dus graag een kwaliteit cooler willen. Het budget is niet per se bindend, als een kwaliteit cooler meer kost is dat dus geen punt.

Mijn volledige specs zijn hier te vinden: https://pastebin.com/FBZD3Ee3. Foto's van mijn huidige kast: https://imgur.com/a/bz8DCZo. Zoals je kunt zien is het nogal een rotzooi. Ik kan voor geen meter coolpaste aanbrengen en de kast is een pre build met een AMD R9 290 en grotere voeding later in gezet. Dit zal de luchtcirculatie ook niet veel goeds doen maar is nooit een probleem geweest. Advies hierover is verder ook gewaardeerd.

[Voor 10% gewijzigd door Shalashaska op 16-10-2018 21:17]

Beste antwoord (via Shalashaska op 16-10-2018 22:22)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:21
pricewatch: Arctic Alpine 11 PLUS is al een goede vervanger voor een boxed koeler. De pasta zit er al op dus dat kan niet mis gaan.

Verder zou ik de onderdelen in een andere behuizing met veel betere koeling doen. product: Fractal Design Focus G ofzo.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
pricewatch: Arctic Alpine 11 PLUS is al een goede vervanger voor een boxed koeler. De pasta zit er al op dus dat kan niet mis gaan.

Verder zou ik de onderdelen in een andere behuizing met veel betere koeling doen. product: Fractal Design Focus G ofzo.

• Shalashaska
Bedankt Uszka! De koeler is een stuk goedkoper dan ik had verwacht! En het geheel in een nieuwe kast zetten heb ik eerder overwogen en is inderdaad een goed idee. Ik moet schaamtelijk toegeven dat ik nog nooit een eigen build heb gedaan, dus het zal even puzzelen worden maar ga dit toch proberen. Dan heb ik alvast een koeler en kast voor mijn volgende pc. De videokaart, cpu, moederbord, HDD en RAM mogen allemaal wel vervangen worden, nogal outdated hardware. Nu ik erover nadenk is het misschien een stuk slimmer en financieel makkelijker om dit in stappen te doen. Nogmaals bedankt :D

• Uszka
Cpu en videokaart zijn zo slecht nog niet. Als je iets wil upgraden kan ik je een ssd aanraden.

Welk type Corsair is de voeding?

• Shalashaska
Uszka schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:31:
Cpu en videokaart zijn zo slecht nog niet. Als je iets wil upgraden kan ik je een ssd aanraden.

Welk type Corsair is de voeding?
Yeah sowieso een SSD inderdaad, en me HDD dan als download schijf oid gebruiken. Die CPU en videokaart zijn nog niet heel slecht nee, me kaart trekt GTA V medium settings 60fps in 1080p. Uiteindelijk wil ik op me nieuwe build 120fps 4k gaan kunnen gamen. Misschien wat over ambitieus, moet nog kijken hoeveel dat precies gaat kosten. Ik lees op thebottlenecker 'Core i7-3770 will need at least 16GB of RAM to work well.' Misschien dus ipv een nieuwe cpu gewoon me ram geheugen upgraden van 8GB naar 16GB. De voeding is een Corsair CX750M.

• Uszka
Aan je huidige systeem niet teveel meer upgraden want dat is het niet waard. Een tweedehands geheugenkitje van 3 tientjes is nog te doen maar daar blijft het dan bij. Geheugen is ook niet mee te nemen naar een nieuw systeem want is allemaal DDR4. Als setup is je huidige systeem niet slecht maar je huidige cpu wil je niet icm met een GTX 1080 Ti/RTX 2080 om op 4K met hoge fps te kunnen gamen.

• Shalashaska
Uszka schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:11:
Aan je huidige systeem niet teveel meer upgraden want dat is het niet waard. Een tweedehands geheugenkitje van 3 tientjes is nog te doen maar daar blijft het dan bij. Geheugen is ook niet mee te nemen naar een nieuw systeem want is allemaal DDR4. Als setup is je huidige systeem niet slecht maar je huidige cpu wil je niet icm met een GTX 1080 Ti/RTX 2080 om op 4K met hoge fps te kunnen gamen.
Ah yeah, mijn geheugen is natuurlijk DDR3 en kan ik dan niet meenemen. Thanks voor de tip. Die koeler haal ik dan als hotfix voor nu. En ik ga dan denk voor een wat betere kwaliteit kast van ±80 max 100 euro die ik kan gebruiken voor me volgende build.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True