Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pisdine
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 01-06 23:34
Hallo iedereen

Ik heb net een gaming pc in elkaar gezet, waar deze start niet. Ik heb alles na gekeken maar ik weet niet waar de fout zich bevind. De pc krijgt power omdat de gpu een lichtje geeft. Buiten dat klein lichtje start er niets.

Kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt!

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14:53

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Specs?

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-06 01:10

millman

6708Mhz @ -185c

Wat meer informatie over het systeem is (meer dan) gewenst.

Ik raad je aan alles uit de kast te halen en met minimale setup te testen. Dat wil zeggen, 1 reepje geheugen, alleen muis en toetsenbord en zelfs geen HDD/SSD.bij een Intel systeem raad ik je aan de gpu er uit te halen en je monitor op de Intel HD gpu aan te sluiten.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:42
En foto's hoe je alles op het moederbord hebt aangesloten.

• Pisdine
Oh sorry!

Msi B450 tomahawk
16 gb ddr4 3000mhz van corsair
1070 TI Strix
Amd 5 2600
Rm650x
1tb hdd
240gb ssd

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Heb je t kabeltje van je power on button en reset goed aangesloten? Je kan eventueel met een schroevendraaier de pinnetjes op je moederbord overbruggen, om te testen of de pc dan wel aan gaat.

Zoals aangegeven, alles uit de kast en met minimale setup draaien. Het liefst ook met een low performance gpu. Mocht dit werken, stapje voor stapje buiten de kast (op je mobo doos bijvoorbeeld) je pc weer opbouwen. Zo uitsluiten wat er mis gaat.

PS: als de pc dan toch uit de kast is, een reseat en remount van je cpu kan geen kwaad, kan je meteen checken of er pinnetjes krom zijn.

[Voor 31% gewijzigd door millman op 16-10-2018 19:16]

• Pisdine
Hoe doe je het moederbord aan met een schroevendraaier? En is het normaal dat ik geen power led + en - zie? Ik heb nergers een kabetje ervoor

• Clavis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:30
Pisdine schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:24:
Hoe doe je het moederbord aan met een schroevendraaier? En is het normaal dat ik geen power led + en - zie? Ik heb nergers een kabetje ervoor
Zit als het goed is vast aan je frontpanel. Daar lopen wat kabeltjes uit. (Front USB PLed+/-, HDDled+/- e.d)
Foto's is misschien wel makkelijk. Dan kunnen we even kijken hoe het nu allemaal zit.

Heb je ook de 8 pins van je PSU op je mobo aangesloten bij je CPU?

• Bajan
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-06 20:36
Pcie kabel naar je GPU goed aangesloten op je voeding,tenminste als je een modulaire voeding hebt?

PSN: Sluiskamper

• Pisdine
Ik had de powerkabels fout gestoken *face palm*. Beginnersfoutje zeker?

Nu ben ik bezig met Windows te installeren maar ik kan enkel kiezen tussen de 1tb hdd en niet de ssd. Als ik deze nu op de 1 tb doe kan ik deze later dan nog downloaden op de ssd?

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:31

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Nee, sluit anders eerst alleen de SSD aan. Netjes bouwen en installeren. Goed begin is beter dan na tijd alles corrigeren ;)

Tweakers Discord

• Pisdine
Ik krijg 2 opties op het scherm. 1 van 1tb en de ander is 0 gb. Maar het is een nieuwe ssd dus vol kan ie toch niet zijn?

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13:49
Sluit alleen de SSD aan om te beginnen.
Kijk dan in eerst in de bios of deze herkent wordt. Zo nee stel de bios goed in qua opties.

Start vervolgens de pc op en installeer windows. Bij de installatie kan je opgeven waar het geïnstalleerd moet worden. Is er geen harde schijf aanwezig laad dan de juiste drivers tijdens de installatie. Zet deze op een andere usb. Kan je gewoon downloaden van de msi site

Windows is geïnstalleerd en start goed op. Sluit dan je harde schijf aan en formatteer deze vanuit windows.

• Pisdine
Hartelijk bedankt iedereen! Het werkt nu en de sdd en harde schijf worden erkent!

Nu kan ik toch nog (hopelijk) een beetje gamen 😀

• Pisdine
D-dark schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:07:
Sluit alleen de SSD aan om te beginnen.
Kijk dan in eerst in de bios of deze herkent wordt. Zo nee stel de bios goed in qua opties.

Start vervolgens de pc op en installeer windows. Bij de installatie kan je opgeven waar het geïnstalleerd moet worden. Is er geen harde schijf aanwezig laad dan de juiste drivers tijdens de installatie. Zet deze op een andere usb. Kan je gewoon downloaden van de msi site

Windows is geïnstalleerd en start goed op. Sluit dan je harde schijf aan en formatteer deze vanuit windows.
Nu zit ik met een ander probleem. Ik had windows 10 geïnstalleerd, ik was de drivers ect aan het downloaden tot hij opnieuw opstarten en bleef draaien zonder beeld. Na 10min heb ik deze terug uit gedaan en dan kom ik terug op het installeerscherm van windows. Ik doe het opnieuw en dan reboot het weer terug naar het installeer scherm... Iemand een idee?

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:31

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Verkeerde driver geïnstalleerd? Of er is iets mis gegaan tijdens het installeren. Wellicht kun je nog naar een vorig herstelpunt gaan.

Tweakers Discord

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:42
USB erin laten zitten?

• D-dark
Kan zijn dat je vergeten bent om de usb stick met de windows installatie uit de pc te halen.

Bij het booten wordt deze dan automatisch opnieuw gestart

• Pisdine
Hmm ik vind het een beetje raar. Nu probeer in Windows te installeren, na dat het klaar is en opnieuw opstart trek ik de usb eruit ( zoals het moet) en daarna laad ie even en gaat hij terug uit, start opnieuw en kom ik weer op de setup pagina terecht om windows te installeren... 🤯

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Kennelijk is Windows dan niet volledig geïnstalleerd, op welke schijf heb je windows gezet en hoe zag je dat hij klaar was?
Het is best mogelijk dat windows tijdens de installatie een aantal keren opnieuw opstart.

Doet graag mooie dingen met geluid

• D-dark
Soms is het beter bij dit soort problemen om opnieuw te beginnen.

Opnieuw installeren en al je schijven leegmaken qua partities.

• Pisdine
Dit zijn de stappen die ik doe:

Code ingeven
Aangepast: alleen windows installeren
De ssd kiezen ( helemaal leeg, ook als ik opniew probeer want deze formatteer ik)
En dan is het aan het installeren
Eens dat dat gedaan is komt er " windows herstart binnen 10 seconden"
Ik trek de usb eruit
Dan komt er voorbereiden op het scherm
En herstart dan en kom ik terug op het begin scherm.

Kan dat iets te maken hebben met de drivers die ik installeerden?

[Voor 4% gewijzigd door Pisdine op 16-10-2018 23:02]

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Je bent pas klaar met installeren als windows dat aangeeft, meestal met 'Hallo, laten we beginnen'.
Als je dat niet ziet is hij nog steeds aan het installeren en moet je de usb-stick laten zitten. Wel moet je zorgen dat hij van de ssd opstart. Dit regel je in de uefi of via het bootmenu.

[Voor 3% gewijzigd door E65 op 16-10-2018 23:04]

Doet graag mooie dingen met geluid

• Joe Pistone
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-03-2020
Pisdine schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:00:
Dit zijn de stappen die ik doe:

Code ingeven
Aangepast: alleen windows installeren
De ssd kiezen ( helemaal leeg, ook als ik opniew probeer want deze formatteer ik)
En dan is het aan het installeren
Eens dat dat gedaan is komt er " windows herstart binnen 10 seconden"
Ik trek de usb eruit
Dan komt er voorbereiden op het scherm
En herstart dan en kom ik terug op het begin scherm.

Kan dat iets te maken hebben met de drivers die ik installeerden?
Volgens mij moet je iets meer geduld hebben.

• D-dark
Eerst je basis op orde

Windows opnieuw installeren. verwijder alle partities op je ssd. De windows herstel, systeempartitie en de c-schijf zelf. Laat de installatie deze opnieuw aanmaken.

Aan het eind van de installatie geeft windows aan dat deze gaat herstarten en de usb verwijderd kan worden.
Pc herstart opnieuw en hallo welkom bij windows komt in beeld.

Als dat klaar is is windows geïnstalleerd.
Herstart windows nog eens en moet dan normaal opstarten.

Start windows update op en laat deze alle updates installeren.
Herstart de pc als dat nodig is en herhaal deze stappen totdat er geen updates meer zijn.

Kijk dan welke drivers er ontbreken en installeer deze.

• Pisdine
Alright bedankt! Er waren nog stuk of 6 updates die moesten gedaan worden.

Maar wat ik wel heel gek vind is dat mijn monitor ineens uit viel. Zonder enige reden en wilt niet meer opstarten.

Vandaag zit het even niet mee precies 😅

• Pisdine
Ik snap er niets meer van. Ik had alles gedownload, ik was zelfs aan het spelen, daarna deed ik hem even uit en terug aan en ineens krijg ik weer het beeld te zien van reboot and select proper Boot Device,...

Usb is er uit...

[Voor 4% gewijzigd door Pisdine op 17-10-2018 01:50]

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 13:32
Moet je even je boot order bekijken misschien pakt hij de verkeerde schijf nu

Steam: Deathscythe

• jbbrans
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
(jarig!)
Pisdine schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 01:34:
Ik snap er niets meer van. Ik had alles gedownload, ik was zelfs aan het spelen, daarna deed ik hem even uit en terug aan en ineens krijg ik weer het beeld te zien van reboot and select proper Boot Device,...

Usb is er uit...
Controleer eens de kabels naar je ssd en harddisk, misschien zitten deze niet helemaal vast.

• Pisdine
Oke, wat ik nu heb ontdenkt is dat er in de bios stond om te booten via de hdd. Ik heb het aangepast naar ssd (omdat ik daar windows heb geïnstalleerd). Daarna start windows. Als ik hem dan uit doe komt er weer dat ik de setup moet doen. Ik ga terug in bios om te kijken en het staat terug op de hdd... idee hoe ik het op de ssd laat zonder elke keer terug te moeten? En ja ik heb opgeslagen.

In de bios zie ik ook dat de 2 schijven rood staan ipv grijs zoals de andere. Is dat normaal?

[Voor 11% gewijzigd door Pisdine op 17-10-2018 10:38]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Maak eens wat foto's van je bios instellingen en post die hier, dan kunnen we je verder helpen.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True