Toon posts:

Cloudflare op beheerpagina vast IP laten houden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:56
Ben al even aan het stoeien met dit vraagstuk en nu kan ik cloudflare wel grotendeels helemaal uitzetten maar wil ook niet de volledige veiligheid van cloudflare opgeven.

Mijn webshop back end systeem maakt gebruik van diverse licenties en ook beveiligingen. Een aantal daarvan hebben als eis dat een beheerder vanaf een bekend IP adres actief moet zijn. Tot op heden heeft dit nooit problemen gegeven maar sinds 1,5 week lijkt het erop dat cloudflare wel heel agressief van IP veranderd. Met als gevolg dat mijn beheer pagina foutmeldingen geeft over ongeautoriseerd gebruik.

Nu stond cloudflare cache sowieso al uit voor mijn admin pagina. Echter kan ik wel IP adressen toe blijven voegen aan de white list maar dat is ook geen optie. Ik moet er dus voor zorgen dat cloudflare of mijn echte vaste IP adres doorgeeft of een vast herkenbaar IP adres.

Ik heb al diverse support fora van cloudflare doorzocht maar behalve alles uitzetten voor de beheer pagina nog niet direct oplossingen kunnen vinden hiervoor.

Mogelijk dat hier iemand eerder hiermee te maken heeft gehad?

Info:
Webshop opencart 2.3
IP beveiliging geregeld via API

Alle reacties

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:56
Probleem is boven water gekomen het bleek dat de cloudflare mod niet goed geimplementeerd was op de server. Deze had automatisch de ip addressen van cloudflare moeten bijwerken en dat is niet gebeurd. Dit is nu met een cron job aangepast waardoor dit in de toekomst gelukkig wel automatisch gaat.

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

geheel offtopic want TS heeft zijn eigen probleem al opgelost. :+

Desalniettemin wil ik toch even mijn waardering uitspreken voor:
• OP: zelf al dingen geprobeerd, zelf al gezocht
• Netjes terugposten dat het probleem is gevonden en hoe dit is opgelost

Meestal moet er gemeld worden wat er niet de bedoeling is, mag ook wel een keer uitgesproken worden hoe het wel moet.

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee