Hallo,
Ik heb altijd al het idee gehad dat mijn PC niet naar behoren presteert tijdens het gamen. Ik heb altijd gedacht dat het kwam doordat ik op een 1440p, 144hz scherm speel en dat dat vrij zwaar trekt aan de hardware. Nu kwam ik een website tegen genaamd userbenchmark.com die de performance van al je hardware vergelijkt met andere vergelijkbare pc builds en daaruit blijkt dat al mijn hardware op zen minst naar behoren presteert, behalve mijn RAM geheugen die op 52% draait. Daardoor hoop ik mijn twijfels en eventuele bottlenecks op te lossen door nieuw, sneller geheugen te installeren.
Ik zou daarbij ook graag jullie mening horen of dit inderdaad een verschil gaat maken in de prestaties van mijn pc.
Ik zoek een?
Nieuwe set RAM Geheugen die de vermoedelijke bottleneck oplost.
Wat is je budget?
Onbeperkt, het belangrijkste is dat alles naar behoren gaat werken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar naar behoren werkt.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem word voornamelijk gebruikt om te gamen.
MSI Z170A GAMING M5
Intel Core i7-6700K 4GHz 8MB Smart Cache, L3 Box
Palit GTX1080 Super Jetstream 8192MB,PCI-E,DVI,HDMI,3xDP
Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 16GB DDR4 2133MHz geheugenmodule
2x DELL S Series S2716DG TN 27" Zwart 2K Ultra HD Matt
Thermalright True Spirit 140 Power
Crucial M550 256GB SSD
Kingston Technology SSDNow UV400 480GB 480GB
WD Green 1TB
Fractal Design Define S
Ik weet niet precies welke snelheid dit moederbord aan kan want ik lees op één website 4133Mhz max. en op een andere 3200Mhz max. Ik ben in ieder geval op zoek naar het best werkende geheugen ongeacht de prijs.
Alvast bedankt.
Ik heb altijd al het idee gehad dat mijn PC niet naar behoren presteert tijdens het gamen. Ik heb altijd gedacht dat het kwam doordat ik op een 1440p, 144hz scherm speel en dat dat vrij zwaar trekt aan de hardware. Nu kwam ik een website tegen genaamd userbenchmark.com die de performance van al je hardware vergelijkt met andere vergelijkbare pc builds en daaruit blijkt dat al mijn hardware op zen minst naar behoren presteert, behalve mijn RAM geheugen die op 52% draait. Daardoor hoop ik mijn twijfels en eventuele bottlenecks op te lossen door nieuw, sneller geheugen te installeren.
Ik zou daarbij ook graag jullie mening horen of dit inderdaad een verschil gaat maken in de prestaties van mijn pc.
Ik zoek een?
Nieuwe set RAM Geheugen die de vermoedelijke bottleneck oplost.
Wat is je budget?
Onbeperkt, het belangrijkste is dat alles naar behoren gaat werken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar naar behoren werkt.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem word voornamelijk gebruikt om te gamen.
MSI Z170A GAMING M5
Intel Core i7-6700K 4GHz 8MB Smart Cache, L3 Box
Palit GTX1080 Super Jetstream 8192MB,PCI-E,DVI,HDMI,3xDP
Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 16GB DDR4 2133MHz geheugenmodule
2x DELL S Series S2716DG TN 27" Zwart 2K Ultra HD Matt
Thermalright True Spirit 140 Power
Crucial M550 256GB SSD
Kingston Technology SSDNow UV400 480GB 480GB
WD Green 1TB
Fractal Design Define S
Ik weet niet precies welke snelheid dit moederbord aan kan want ik lees op één website 4133Mhz max. en op een andere 3200Mhz max. Ik ben in ieder geval op zoek naar het best werkende geheugen ongeacht de prijs.
Alvast bedankt.