Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Powershell append

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Michel
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 24-06 15:02
Goedemiddag!

Laten we even beginnen met het melden dat mijn powershell kennis vrij beperkt is op het moment.

Veelvuldig moet ik hardwarehashes van batches laptops ophalen voor Autopilot. Hiervoor maak ik gebruik van het autopilot powershell script van de powershell galaries van Microsoft (https://www.powershellgallery.com/packages/Get-WindowsAutoPilotInfo/1.3/Content/Get-WindowsAutoPilotInfo.ps1)

Om te zorgen dat deze makkelijk is uit te voeren op nieuwe laptops (zonder deze te configureren), en om te zorgen dat iedereen er mee over weg kan bij ons heb ik een klein bat script uitgewerkt welke zorgt dat Powershell scripts uitgevoerd mogen worden, het powershell script uitvoert en de output in een CSV zet, en vervolgens de executionpolicy weer aanpast naar default (restricted)
@ECHO off

ECHO Toestaan dat Powershell scripts mag uitvoeren
powershell -Command "& {Set-ExecutionPolicy unrestricted;}"
ECHO Powershell script voor hardwarehash uitvoeren...
powershell -Command "\Get-WindowsAutoPilotInfo.ps1 -ComputerName $env:computername -OutputFile D:\AutopilotImport.csv"
ECHO Toestaan dat powershell scripts mag uitvoeren terug draaien
powershell -Command "& {Set-ExecutionPolicy restricted;}"
ECHO Afgerond en gegevens geëxporteerd naar D:\AutopilotImport.csv
PAUSE
Nu mijn vragen!
1) Als ik de USB met het script in de laptop steek krijgt deze altijd de D schijf, wegschrijven is dus op die manier geen probleem. Maar als men vergeet eerst de Windows stick te verwijderen krijgt de script USB een andere letter en werkt het wegschrijven niet. Hoe kan ik zorgen dat het csv bestand wordt weggeschreven naar de stick waar vandaan het script wordt uitgevoerd?

2) Hoe kan ik zorgen dat hij het csv bestand aanvult in plaats van overschrijft?

Ik heb al gezocht naar manieren met -append en dergelijke maar dat werkt niet in een bat script. Ook met de bekende >> kom ik niet verder. Helaas kom ik via google niet bij de juiste sites terecht die een dergelijke constructie gebruiken.

Het gedeelte van het wegschrijven naar CSV heb ik gejat uit het get-autopilot powershell script, hierin staan allerlei voorbeelden voor commando's.

Alvast bedankt!!

Michel

[Voor 3% gewijzigd door Michel op 16-10-2018 16:37]

Alle reacties

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

miesjel12 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:35:

1) Als ik de USB met het script in de laptop steek krijgt deze altijd de D schijf, wegschrijven is dus op die manier geen probleem. Maar als men vergeet eerst de Windows stick te verwijderen krijgt de script USB een andere letter en werkt het wegschrijven niet. Hoe kan ik zorgen dat het csv bestand wordt weggeschreven naar de stick waar vandaan het script wordt uitgevoerd?
Join-Path -Path (Split-Path -Parent $MyInvocation.MyCommand.Path) -ChildPath ‘AutopilotImport.csv’

• opblaashaas
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:26

opblaashaas

Blijehippie met metalen hoofd.

of gewoon export-csv -file "$psscriptroot`\durr.csv" -append -notypeinformation als je powershell 3 of nieuwer hebt

[Voor 25% gewijzigd door opblaashaas op 16-10-2018 23:09]

eve gate

• Michel
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 24-06 15:02
opblaashaas schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:08:
of gewoon export-csv -file "$psscriptroot`\durr.csv" -append -notypeinformation als je powershell 3 of nieuwer hebt
Dit is dan ter vervanging van die -outputfile? Begrijp ik dat goed?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True