Toon posts:

Iemand ervaring met deze dingetjes ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier zo'n standaard compaq ding staan (niet zelf gebouwt dus)
Nu zou ik graag weten of deze dingen te tweaken zijn. Hieronder de specs:

pentium III 600 mhz
64 mb RAM
intel 82810E videokaart

ik weet niet wat voor mobo het is, omdat het zo'n standaard compaq ding is :P
ff voor de duidelijkheid, ik praat hier over een compaq presario 7591

Iemand ideetjes?
BVD, wandklok }:O

Verwijderd

De laatste keer dat ik zo'n ding in m'n handen had ging het om een mobo die alleen 100 mHz bus ondersteunde, dus geen 66 mHz of welke dan ook. Verder geen enkele instelmogelijkheden.

Er viel dus weinig te tweaken.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 15:01
wat je daar hebt zitten is een intel i810 mobo, voorganger van de (populaire?) i815, die vooral bekend is vanwege de CUSL2 series.
De i810 is eigenlijk bedoeld geweest als een stabiele desktop chipset, met de i740 videokaart onboard. Heeft practisch alles onboard. Jammer voor de tweaker, maar wel aardig stabiel, kheb er zelf ook 1 gehad.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Idd, niet (veel) te tweaken, maar wel leuk voor huis tuin en keuken gebruik of servertje

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Heb hier dezelfde. Heb er nieuw geheugen in geplant en een dubbele voodoo2 erin gepropt. Nu loopt quake3 tenminste ook lekker. (ondanks dat die voodoo's al eeuwen oud zijn)

t ding heeft onboard audio, ESS Allegro.
De videokaart heeft 4MB geheugen. Na een kleine driverupdate kan ie opeens hogere resoluties en refreshrates aan. Nahja best fijn bordje om mee te werken. Voor spelletjes kan je beter wat anders kopen.

Owja, en geheugen is oppassen, t ding vreet niet alle geheugen. Beter Merk geheugen kopen dat pakt ie tenminste.

Verwijderd

Heb ongeveer 3/4 jaar geleden een Compaq Deskpro Workstation gekocht.. PIII-600/20Gb/128MB.. Was van de vrachtwagen gevallen ofzo.. Zit alleen RIMM-geheugen in... Is wel balen wat gewoon geheugen kost vrijwel niets meer, en net dat geheugen dat ik weer nodig heb is duurder... Het is nu mun servertje en dat werkt als een speer.. Ik nog niet eens geprobeerd om dat ding te tweaken.. Als iemand iets weet hoor ik het graag..
Pagina: 1