• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:04
Weet iemand in welke richting ik het moet zoeken? Of is mijn USB dongle eenvoudigweg kapot?

Ik heb een TP link T4U AC1200 v1 USB dongle. Sinds enige tijd krijg ik geen fatsoenlijke downloadsnelheid meer. Speedstest geeft tussen de 2 en 3 Mbps. Dit terwijl de upload wel naar behoren werkt en 45-55 Mbps geeft. Met een telefoon op dezelfde locatie haal ik ongeveer 130 Mbps download en 40 Mbps upload.Als ik ethernet aansluit op de computer dan haal meer dan 250 Mbps download.

Is het ding kapot, of moet ik het ergens anders zoeken?

Uiteraard heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd op Windows 10 64 bit.

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 20:13
Hoe sterk ontvang je het netwerk volgens software als inSSIDer of Wi-Fi Analyzer (aantal dBm) met de USB-dongle en telefoon? Mocht daar een significant verschil in zitten (USB-dongle die de netwerken in de buurt veel minder sterk ontvang dan de telefoon), dan zou het inderdaad aan de dongle kunnen liggen. Al zegt het bereik niets over de snelheid, maar het kan wel een extra indicatie geven of de dongle kapot is.

EDIT: Ondanks dat je zegt de nieuwste drivers te hebben, heb je hier al naar gekeken? Dit probleem schijnt dus vaker voor te komen en te fixen zijn.

[Voor 23% gewijzigd door WDHBGS op 17-10-2018 11:52]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

WDHBGS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:51:
Hoe sterk ontvang je het netwerk volgens software als inSSIDer of Wi-Fi Analyzer (aantal dBm) met de USB-dongle en telefoon? Mocht daar een significant verschil in zitten (USB-dongle die de netwerken in de buurt veel minder sterk ontvang dan de telefoon), dan zou het inderdaad aan de dongle kunnen liggen. Al zegt het bereik niets over de snelheid, maar het kan wel een extra indicatie geven of de dongle kapot is.

EDIT: Ondanks dat je zegt de nieuwste drivers te hebben, heb je hier al naar gekeken? Dit probleem schijnt dus vaker voor te komen en te fixen zijn.
Klinkt ook redelijk logisch gezien de ts geen onderzoek heeft gedaan op internet.

Afgezien daarvan dit soort issues zijn helemaal niet ongewoon met drivers (ook niet via de fabrikant)
volgens mij zit er toch een rollback optie voor drivers ?

Tja vanalles

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:04
WDHBGS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:51:

Bedankt voor je berichtje! Ik had gisteren een vergelijkbare website gevonden: deze dus en daar stond één relevante tip niet bij, namelijk dat er een reboot noodzakelijk was. Na de driver update heb ik wel gereboot, maar niet meer nadat ik die utility software geïnstalleerd heb. In hoeverre dat logisch zou zijn geweest weet ik niet, maar vanwege verder tijdgebrek ben ik daar ook niet meer aan toegekomen.

Zojuist de computer weer aangeslingerd en bleek het internet opeens wel weer snel te zijn; en kwam ik hier om het bericht te sluiten. Het lijkt hem dus vooral in die utility tool van tp link te zitten... Toch heel erg bedankt voor je moeite!
vso schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:16:
[...]

Klinkt ook redelijk logisch gezien de ts geen onderzoek heeft gedaan op internet.
Ik vind dit een beetje een onnodige en rare reactie. Het voegt niets toe aan mijn eerdere probleem, en het is bovendien een veronderstelling die niet waar is. Van elk probleem dat op te lossen is, zal ergens een antwoord staan, maar betekent dat als je het antwoord niet zelf zou kunnen vinden dat je dan niet om hulp mag vragen? In mijn geval had ik reeds een op het eerste gezicht vergelijkbare tip al gevonden, en had ik al de drivers opnieuw geïnstalleerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee