Yo,
Dit gaat raar klinken en ik weet niet waar het aan ligt.
PC werkt goed, doorstaat alle stability-tests etc.
Maar als ik het OS (zowel linux als win2k) laat shutdown doen, en daarna (1 minuut later of 1 uur later) terug opstart, start ie niet meer echt op. Alle lampjes gaan branden (power, HDD, CDROMs) en verder niks (dus geen beep, scherm zegt 'no signal', etc).
Als ik hem dan afzet (ik moet dan de schakelaar vanachter aan de kas afzetten, powerbutton 4sec. inhouden help niet) en daarna (1 minuut later of 1 uur later) terug aanzet, dan brandt enkel mijn rood (HDD) LED, en doet ie ook niks.
Na af & aan zetten is dit het enige dat ik eruit krijg
Heb al alles geprobeerd:
- andere videokaart
- andere voeding
- andere CPU
Heeft iemand dit rare probleem ook gehad?
Als ik de PC dan 1 nacht uit het stopcontact hou, dan kan ik weer normaal booten.
Zou dit een rare thermische beveiligings-bug zijn op het mobo? (temp is 40° van CPU, voltages zijn allemaal goed)
Mijn systeempje:
- EagleTec A17LMR mobo (=pcchips m817LMR met ali chipset)
- Duron 800MHz
- Leadtek GF2 MX-400
- onboard sound & onboard LAN enabled
- onboard modem disabled.
Dit gaat raar klinken en ik weet niet waar het aan ligt.
PC werkt goed, doorstaat alle stability-tests etc.
Maar als ik het OS (zowel linux als win2k) laat shutdown doen, en daarna (1 minuut later of 1 uur later) terug opstart, start ie niet meer echt op. Alle lampjes gaan branden (power, HDD, CDROMs) en verder niks (dus geen beep, scherm zegt 'no signal', etc).
Als ik hem dan afzet (ik moet dan de schakelaar vanachter aan de kas afzetten, powerbutton 4sec. inhouden help niet) en daarna (1 minuut later of 1 uur later) terug aanzet, dan brandt enkel mijn rood (HDD) LED, en doet ie ook niks.
Na af & aan zetten is dit het enige dat ik eruit krijg
Heb al alles geprobeerd:
- andere videokaart
- andere voeding
- andere CPU
Heeft iemand dit rare probleem ook gehad?
Als ik de PC dan 1 nacht uit het stopcontact hou, dan kan ik weer normaal booten.
Zou dit een rare thermische beveiligings-bug zijn op het mobo? (temp is 40° van CPU, voltages zijn allemaal goed)
Mijn systeempje:
- EagleTec A17LMR mobo (=pcchips m817LMR met ali chipset)
- Duron 800MHz
- Leadtek GF2 MX-400
- onboard sound & onboard LAN enabled
- onboard modem disabled.