Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke Jumper wires solid core

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dik_voormekaar
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 11-06 23:07
Mijn vraag
Ik wil in china een partij goedkope jumper wires bestellen voor breadboards.
Dat moet dus solid core zijn en geen stranded wire.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens mij is het goede soort draad UL1007 met 22AWG als dikte (weet het niet zeker)
Ik heb gezocht op aliexpress, maar ik kan niet goed zien of ik daar solid core heb.
Zoals https://nl.aliexpress.com...-41cc-bf21-f4ce0d03eec9-0

Wie weet de juiste jumper wires te vinden ?

Beste antwoord (via dik_voormekaar op 17-10-2018 19:25)

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:32

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Noem mij maar raar maar voor bij de lokale bouwmarkt haal je 4-aderig telefoonkabel voor weinig per meter.Daar zit in 4 kleuren precies te juiste dikte voor breadboard aan aders in.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Alle reacties

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:22

Cheezus

Luiaard

Onder eigenschappen staat toch gewoon:
Conductortype:Solid

• dik_voormekaar
Is de dikte (22AWG) ook juist?
Ik heb het in het verleden wel eens geprobeerd met dunner draad (afkomstig van een oude netwerk kabel), maar dat is geen succes.

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
dik_voormekaar schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:28:
Is de dikte (22AWG) ook juist? [...]
Juist voor wat? Het staat ffs in de titel dus als je dat bedoelt: Ja, die draadjes zijn 22AWG. 8)7

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:51
Voor gemiddeld gebruik op een breadboard dus. Maar eisen daarvoor zullen meestal niet al te hoog zijn. Overigens, heb je een specifieke reden dat het solid moet zijn? Je schrijft dat het 'dus' solid moet zijn, maar is zo'n soort setje: https://www.kiwi-electron...eltjes/jumperwires-bundel, niet handiger? Die hebben goed uiteinde om in een breadboard te prikken, maar volgens mij intern wel stranded.

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:51:
Voor gemiddeld gebruik op een breadboard dus. Maar eisen daarvoor zullen meestal niet al te hoog zijn. Overigens, heb je een specifieke reden dat het solid moet zijn? Je schrijft dat het 'dus' solid moet zijn, maar is zo'n soort setje: https://www.kiwi-electron...eltjes/jumperwires-bundel, niet handiger? Die hebben goed uiteinde om in een breadboard te prikken, maar volgens mij intern wel stranded.
Prima setje, maar overigens gewoon die "Chinese rommel" die je voor een paar cent op Aliexpress vindt. Van dat specifieke soort is het uiteinde nogal ruw afgeknipt (in mijn versie) waardoor ze vaak blijven haken of niet naar binnen willen.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:32

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Noem mij maar raar maar voor bij de lokale bouwmarkt haal je 4-aderig telefoonkabel voor weinig per meter.Daar zit in 4 kleuren precies te juiste dikte voor breadboard aan aders in.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• dik_voormekaar
Evanescent schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:35:
[...]

Juist voor wat? Het staat ffs in de titel dus als je dat bedoelt: Ja, die draadjes zijn 22AWG. 8)7
Ik bedoel: Is dit de juiste dikte voor gebruik in breadboards ?
Sissors schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:51:
Ik wil dus niet van zulke jumper wires, maar solid wires die ik op maat kan knippen.
Dat is precies het verschil tussen dit:

en dit:

• LittleKiller
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10-06 10:59
FYI: breadboards zijn niet echt bedoeld voor meer dan even wat proberen. Ik weet niet wat je van plan bent, maar bespaar jezelf tijd en moeite door gewoon een printje te maken ;)

Gewoon eagle proberen ofzo, een stuk makkelijker. Dan bestel je bij PCBway of een andere toko een tiental bordjes voor weinig en dan heb je echt iets leuks ;)

Edit: ik word al helemaal naar als ik eraan moet denken om de bovenstaande constructies te debuggen wanneer het niet werkt haha

[Voor 16% gewijzigd door LittleKiller op 16-10-2018 20:30]

• Jeroenk691
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 27-05 22:43
debuggen wordt juist een stuk makkelijker als je dit mooi op maat legt. die 8 bit pc is natuurlijk een beetje overkill maar in het geval van een simpeler systeem met zegmaar 7-8 16 pins ic'tjes is het zeker veel handiger om de draadjes op maat te maken. deed het eerst met die soepele draden maar als je dan iets per ongeluk een gaatje verder steekt dan zie je dat nooit.
ik heb zelf dit setje aangeschaft. lekker veel kleurtjes erop.
https://www.conrad.nl/p/v...h=1&vat=true&insert_kz=8J

• dik_voormekaar
memphis schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:33:
Goede tip dit !!!
Zojuist een paar meter gehaald (€0,89 per meter) en het blijkt dat dit draad net wat dikker is dan de netwerk kabel draden. Na meting blijkt dit 0.6 mm2 te zijn ipv. 0.5 mm2. Volgens wikipedia komt dit overeen met 22AWG ipv. 24AWG. Het is ook dezelfde dikte als van het breadboard setje wat ik heb. Alleen de mantel van de telefoonkabel aders is wat dunner.
Ook een beetje vreemd vond ik de kleuren die in de telefoonkabel zaten. Namelijk Zwart, Bruin, Groen en Geel. Normale telefoonkabel is dacht ik Rood, Blauw, Oranje en Wit. Morgen nog eens een andere bouwmarkt proberen voor andere kleuren.
Voorlopig is dit de beste tip. Bedankt!

Update 30-10: De wires waar duidelijk cunductortype=solid bij stond, die ik uit china heb besteld zijn binnen. Dat was duidelijk een miskoop. Het was dus niet solid core, maar stranded. Gelukkig heb ik nog 10 meter signaalkabel en telefoonkabel uit de bouwmarkt in 7 kleuren !

[Voor 15% gewijzigd door dik_voormekaar op 30-10-2018 10:28]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True