Toon posts:

Samenstelling eerste bouw desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:04
De afgelopen dagen heb ik dit forum in de gaten gehouden en heb ik een lijst met componenten samengesteld, waarvan ik denk dat dit een aardige desktop is voor deze prijsklasse. Omdat dit mijn eerste keer is dat ik zelf een computer in elkaar ga schroeven wil ik graag weten of deze componenten met elkaar samenwerken en wat jullie hadden gekozen met hetzelfde budget. + misschien mis ik nog iets?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel veel fps games zoals unreal tournament/counterstrike/battlefield. Ik wil dit spelen met een fps van 60. Graag met zo hoog mogelijke settings. Verder doe ik aan muziekproductie en gebruik ik hiervoor vrij zware software.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van +/- €1000 dit is voor de desktop alleen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik neem geen componenten mee. Alle randapparatuur zoals muis/keyboard/scherm heb ik nog niet over nagedacht.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om een degelijke desktop te bouwen die enkele jaren mee kan op het gebied van gamen en muziekproductie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Componenten moeten wel samenwerken.

Ga je overklokken?
Geen ervaring mee dus nee.

Hier mijn lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450-A PRO€ 87,12€ 87,12
1MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC€ 419,-€ 419,-
1Fractal Design Focus G Wit€ 45,-€ 45,-
1G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVGB€ 142,01€ 142,01
1BitFenix Formula Gold 550W€ 67,51€ 67,51
1Samsung 960 EVO 250GB€ 81,90€ 81,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.007,44

n.a.v. onderstaande comments de volgende lijst met wijzigingen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450 Tomahawk€ 108,95€ 108,95
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 318,95€ 318,95
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 126,-€ 126,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,50€ 79,50
1Samsung 960 EVO 250GB€ 81,90€ 81,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 950,10

bedankt iedereen voor het meedenken!

[Voor 25% gewijzigd door Jeffrey op 16-10-2018 14:49]

Beste antwoord (via Jeffrey op 16-10-2018 14:28)

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 18:58
Welke resolutie heeft je monitor? Een 1060 6GB is meestal prima voor 1080p60 gaming.
De Formula Gold is niet modulair, je moet dus ongebruikte kabels in je kast wegstoppen. De meeste kasten hebben een PSU-shroud, waar je die kabels onder kan laten, de Focus G heeft dat niet. Je moet ze dan tussen de PSU en de drivebay proppen (of de drivebay weghalen, maar dan zit je al gauw dicht bij de fans).
Een NVME SSD heeft weinig meerwaarde voor gaming, er zijn ook M.2 SATA SSDs.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 18:58
Welke resolutie heeft je monitor? Een 1060 6GB is meestal prima voor 1080p60 gaming.
De Formula Gold is niet modulair, je moet dus ongebruikte kabels in je kast wegstoppen. De meeste kasten hebben een PSU-shroud, waar je die kabels onder kan laten, de Focus G heeft dat niet. Je moet ze dan tussen de PSU en de drivebay proppen (of de drivebay weghalen, maar dan zit je al gauw dicht bij de fans).
Een NVME SSD heeft weinig meerwaarde voor gaming, er zijn ook M.2 SATA SSDs.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 08:31
Ik zou ook zeker kiezen voor een 1060 6GB videokaart als Full HD voldoende is voor je.

Wel zou ik kijken of je kan sparen voor een 144hz monitor aangezien je in FPS games daar echt de meerwaarde van merkt. Het speelt fijner, soepeler en met minder lag.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Jeffrey
Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik ben van plan een nieuwe monitor aan te schaffen, maar ik heb mij nog niet verdiept in wat voor. Ik zal zeker gaan kijken naar een 144hz monitor als dat een meerwaarde oplevert bij FPS Games.

@SpeedQber Weet je misschien nog een goed alternatief die wel modulair is? Dit is een van de componenten waar ik echt geen kaas van gegeten heb.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jeffreyvdk pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
Dit is een prima modulaire voeding met 3 12V rails a 25A. Je 1070 zijn wel beter voor. 1 Fan is niet veel die alle warmte achter uit laat.

Geef iets meer uit aan een goed moederbord, en compatible RAM
pricewatch: MSI B450 Tomahawk pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB deze kun je op 2933 klokken via de bios instellingen. En is goedkoper dat de Ripjaws. Die pas na update van je BIOS (aug 2018) kunnen werken

[Voor 45% gewijzigd door Hackus op 16-10-2018 13:46]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jeffrey
@Hackus Bedankt voor je reactie. Ik heb de lijst hier op aangepast.

Ik zit nu zelfs iets onder budget dus twijfel ik nu of ik alsnog voor de 1070 moet gaan i.p.v 1060. Is het verschil tussen deze twee erg groot?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jeffreyvdk schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:02:
@Hackus Bedankt voor je reactie. Ik heb de lijst hier op aangepast.

Ik zit nu zelfs iets onder budget dus twijfel ik nu of ik alsnog voor de 1070 moet gaan i.p.v 1060. Is het verschil tussen deze twee erg groot?
Speel je FullHD op meer dan 60Hz, of beter ?
Ben je van plan binnenkort je scherm te upgraden naar 1440p ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jeffrey
@Hackus Ik ga rondkijken kijken naar een scherm met Full HD en 144Hz

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jeffreyvdk schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:10:
@Hackus Ik ga rondkijken kijken naar een scherm met Full HD en 144Hz
Als je uitkomt op een monitor met FreeSync zou ik een RX580 8GB halen, zo niet kun je ook uit met GTX10606GB. scheelt mekaar niet zoveel. het ene spel beter dat het andere.

• Jeffrey
Wanneer ik een scherm tegenkom met FreeSync zal ik dat zeker overwegen. Vooralsnog blijft mijn keuze dan bij de 1060 6GB. Nu heb ik nog één vraag. Ik heb het type behuizing veranderd naar de Fractal Design Define S. Ik heb dit enkel en alleen gedaan omdat ik deze behuizing mooier vind, maar is dit ook een goede keus voor de componenten die ik wil gebruiken?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee