Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Waar hoort mijn telefonie topic thuis ?

Pagina: 1
Acties:
  • 715 views

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:45

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Het is mij niet duidelijk in welk forum ik onderstaand topic moet neerzetten ?
Kunnen jullie dit aangeven/aanpassen ?

Hoi

Het schijnt voortaan mogelijk te zijn dat als je gebeld word door een nummer wat je niet kent, je gsm de naam erbij zoekt. Ik werd laatst bv teruggebeld door een helpdesk, en kreeg keurig de naam van dat bedrijf te zien, ook al stond deze niet in mijn contactlijst.

Dit wil ik ook inregelen voor mijn werk. dus dat als wij mensen bellen, ze onze bedrijfsnaam te zien krijgen.
Echter ik krijg niet gevonden hoe dit werkt.

Er schijnt zo iets te zijn met gebruik van google+ voor android. alleen krijg ik dit nietwerkend voor een VAST telefoonr, aangezien dit gekoppeld moet worden aan een google+ account (en die wil een sms sturen ter bevestiging, en meld dan vervolgens dat hij geen sms naar een vast nr kan sturen)

En het is me al helemaal niet duidelijk of/hoe zoiets voor iphone ingeregeld kan worden.
Dus de vraag is wie dat toevallig wel weet.

[Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 16-10-2018 11:35]

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Kick ?

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:03

Equator

Exmin

Bowmore & Laphroaig fan

@heuveltje Lastig. Gaat het je om de software of om de hardware?

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:49

vso

raap voor zijn recht

denk dat je moet achterhalen welke techniek ervoor gebruikt (kan) worden en hoe je jezelf bij deze diensten bekend maakt.

Truecaller is er 1 bv

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Equator schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:41:
@heuveltje Lastig. Gaat het je om de software of om de hardware?
Sja lijkt mij een centrale instelling bij google/android zelf (Dus niet op de telefoon).
Dus iig geen hardware., maar of het dan automatisch software word ?
Maar het is iets wat ik niet op mij mijn android of mijn telefooncentrale kan instellen.
vso schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:45:
denk dat je moet achterhalen welke techniek ervoor gebruikt (kan) worden en hoe je jezelf bij deze diensten bekend maakt.

Truecaller is er 1 bv
Maar in ieder geval android doet het al default, zonder een van apps. Want ik heb geen van die apps op mijn telefoon. En ik zou dolgraag de gebruikte techniek willen achterhalen, maar ik weet dus niet waar/hoe :)

nieuws: Google breidt nummerherkenning Android uit met Google+-informatie

Dit zegt dat het via google+ werkt, maar gezien die niet met vaste nrs lijkt te werken, gok ik dat het nog ergens in te stellen is ?

[Voor 18% gewijzigd door heuveltje op 17-10-2018 13:05]

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zo te zien is de vraag hoe je in de foon (dus vraag naar een appje bij iedere gebelde: AND?) het toont op basis van iets als Google+, of de eigen/gehuurde pbx (SWS of evt PNS?) het meesturen van de caller id inricht.

Ik zou zeggen: serverside of 'cloud', dus SWS.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Equator

Equator

Exmin

Bowmore & Laphroaig fan

Met als Sidenote dat "Cloud" niet altijd SWS hoeft te betekenen.

Er zijn inderdaad wel apps die je kan installeren met deze functionaliteit, maar dat is op je mobiel. Niet op vast.
Er zijn ook losse tools die je daarvoor in kan zetten. www.zlookup.com bijvoorbeeld.

Vragen/opmerkingen

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:31

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

offtopic:
Heb je die ooit al eens gebruikt of geprobeerd? Als dat geen miner o.i.d. weet ik 't ook niet meer... "Please wait" terwijl er een tellertje van 1 minuut terugtelt... "We are searching millions of records"... Zouden ze eens bij Google moeten doen :+ En dan na die minuut krijg je, joehoe, de stad te zien en welke operator (en die laatste klopt niet eens). Als je dergelijke "bij benadering" informatie wil, gebruik dan libphonenumber en de OfflineGeocoder

[Voor 24% gewijzigd door RobIII op 17-10-2018 14:20]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Equator

Equator

Exmin

Bowmore & Laphroaig fan

RobIII schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:15:
[...]

offtopic:
Heb je die ooit al eens gebruikt of geprobeerd? Als dat geen miner o.i.d. weet ik 't ook niet meer... "Please wait" terwijl er een tellertje van 1 minuut terugtelt... "We are searching millions of records"... Zouden ze eens bij Google moeten doen :+
Nee, het was de eerste hit die ik zag na een snelle google search :P

Vragen/opmerkingen

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:31

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Equator schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Nee, het was de eerste hit die ik zag na een snelle google search :P
Dikke vette onzin site dus. En dan wel claimen:
We are the only service that offers the most accurate lookup, period. Most other services do not offer lookup at all. They usually keep you waiting on their website while they claim to be "searching" information for you - only to come back and ask you to pay them. We are 100% free and our lookup service works! We keep your information completely anonymous to the owner of the phone number you are looking up. We have created this service so anyone can find out who the true owner of the phone number is - safely, securely and anonymously. Zlookup enhances the traditional reverse phone lookup services to provide reliable name coverage for telecom operators who normally do not have Caller ID values available, such as Google Voice or AT&T. While the other reverse lookup services do not support toll-free phone numbers, ZLOOKUP cleverly routes these queries to an expanded dataset so that you get accurate names for toll-free numbers.
:') :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Equator

Equator

Exmin

Bowmore & Laphroaig fan

:D
Maar verder wel gratis :+

Vragen/opmerkingen

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:32
Is dat niet gewoon de display name die je kunt configureren in je pbx? :)
https://www.3cx.com/blog/...sip-invite-header-fields/

My favorite programming language is solder.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:57
Halen ze die info omtrent bedrijven niet gewoon uit https://www.google.com/business/ ?

[Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 17-10-2018 14:25]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:37:
Zo te zien is de vraag hoe je in de foon (dus vraag naar een appje bij iedere gebelde: AND?) het toont op basis van iets als Google+, of de eigen/gehuurde pbx (SWS of evt PNS?) het meesturen van de caller id inricht.

Ik zou zeggen: serverside of 'cloud', dus SWS.
Dat, maar dan zo dat dus werkt zonder dat er op de gsm iets geinstalleerd/aangevinkt moet worden.
Ik dacht te weten dat het mogelijk was, maar dat is dus de vraag.
Puch-Maxi schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:21:
Is dat niet gewoon de display name die je kunt configureren in je pbx? :)
https://www.3cx.com/blog/...sip-invite-header-fields/
Dat werkt tussen voio foons, maar v.z.i.w. niet van voip/sip naar gsm ?
en als dat wel zo is, is het topic klaar. geen uitgaande voip lijn hier namelijk.

[Voor 50% gewijzigd door heuveltje op 17-10-2018 14:29]

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:32
Aah, maar op je smartphone is het gewoon een functie van het OS of een speciale app die de naam bij het telefoonnummer zoek. Probeer het maar eens met een oude Nokia 3310 :).

My favorite programming language is solder.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:29:
Aah, maar op je smartphone is het gewoon een functie van het OS of een speciale app die de naam bij het telefoonnummer zoek. Probeer het maar eens met een oude Nokia 3310 :).
hoe wil ik dat proberen ?
Dat is dus nu de clue van dit topic.

Is het een instelling in het OS ? en zo ja wat moet ik doen om ons nr daarin te laten herkennen.
eric.1 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:25:
Halen ze die info omtrent bedrijven niet gewoon uit https://www.google.com/business/ ?
Had ik vanochtend ook al naar aan gekeken. Ik heb nu testcase aangemaakt met het nr wat me meezenden.
Vooralsnog lijkt het niet te werken, maar mogelijk dat dat pas met vertraging word weergegeven.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:49
Waar het over gaat is "Google Caller ID" het werkt samen met spam protection.
Google caller ID and spam protection for Android has been launched on its Phone App! It is one of the most essential features to have on your smartphone to avoid spam calls and identify the person who is calling. The new features will work on Android version 6 and above.
Misschien heb je hier wat meer aan om verder te zoeken, en waar Caller ID de geegevens vandaag haalt.

edit, gevonden:
Caller ID by Google shows the names of companies and services with a Google My Business listing. It also looks for matches in any directory that shows caller information for work or school accounts.

[Voor 23% gewijzigd door Kees_B op 17-10-2018 14:47]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Kees_B schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:42:

[...]

Misschien heb je hier wat meer aan om verder te zoeken, en waar Caller ID de geegevens vandaag haalt.

edit, gevonden:

[...]
TNX. Het beestje heeft een naam, daar kan ik al iets meer mee :)
Vreemd genoeg had ik het al geprobeerd in business, maar dat lijkt niet te werken.
Of het heeft iets te maken met dat wij weer worden gegeven als 3140 2..... ipv 0402.....
Maar mogelijk moet dat nog eerst met meerdere servers syncen. Ik ga dat morgen eens proberen.

IIg zeer bedankt voor het meedenken (al weet ik trouwens nog steeds niet in welk forum het moet :P )

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Kees_B schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:42:

[...]

edit, gevonden:

[...]
Blijkbaar werkt het echt adhv google business.
Ik had dat Dinsdag al ingesteld maar toen leek het niet te werken.
Ondertussen doet het dat dus wel :)

Nu nog uitvinden of apple iets soortgelijks heeft :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ollysharples
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 01-06-2019
This is so outdated you must update it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Ja bedankt he.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True