Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• jasperv91
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11:34

jasperv91

PSN: NL-jasper91

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik hoop dat ik deze vraag in het juiste topic stel.

Ik ben bezig met mijn eerste eigen build te maken.
Nu schieten net de processor prijzen de pan uit. dus heb ik van een medetweaker een i3-7100 over kunnen nemen. Nu ben ik hiervoor een moederbord aan het zoeken uiteraard.

Ik dacht zelf aan een z370 mobo zodat ik als de prijzen weer gezakt zijn een leuke i5 of i7 van 8 serie of hoger op kon plaatsen zodat ik geen compleet nieuw systeem hoef te zoeken.

Nu is mijn vraag kan een i3-7100 op een z370 bord of is dit niet mogelijk?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:25
Nee, dat werkt niet. Alleen 8xxx en 9xxx cpu's werken op Z370. Voor een 7xxx cpu heb je een H110/B150/B250/H170/H270/Z170/z270 bord nodig. Het upgradepad is daarmee een stuk beperkter dan je dacht.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@jasperv91 Wat is je doel van upgrade, en wat doe je zoal op je PC ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jasperv91

jasperv91

Topicstarter
@Hackus

in eerste instantie is het voornamelijk nog een upgrade, zit nog op de oude oude quadcore van een jaar 8 geleden volgens mij.

Verder is het doel om langzaam aan wat meer games erop te gaan spelen met name singeplayer games.

Dagtaken voor de pc zijn met name;
lichte videobewerking, games zoals hierboven genoemd, office gebruik.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Je weet dat het een dual core is wat je nu bespreekt ?
i3-8100 8th gen, is quad core, misschien vergis je je. Welke quad cpu ga je vervangen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jasperv91

jasperv91

Topicstarter
Ja dat weet ik, durf niet te zeggen wat voor quad core er nu in zit maar het is al meer als 8 jaar oud iniedergeval.
Zal thuis even kijken welke cpu het precies is
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True