Toon posts:

Video alarmsysteem met raspberry pi - welke IP camera?

Pagina: 1
Acties:

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:58
Zoals de titel al aangeeft ik wil een ‘video bewakingssysteem’ maken voor een locatie waar geen internet voorhanden is en gebruik makend van spullen die hier in de kast stof staan te happen…

Wat heb ik (in ieder geval) staan:
- 2x raspberry Pi (compleet), 1x met usb wifi module
- Router
- externe USB hdd (meerdere)

Wat wil ik?
Videosysteem waarbij (het liefst) 2 camera’s op basis van beweging beelden maken, deze beelden worden opgeslagen voor maximaal 3-4 dagen op een Pi. Aangezien de locatie afgelegen is en geen internet voorhanden, lijkt het mij slim/handig dat gemaakte beelden lokaal zo znel mogelijk gedupliceerd worden naar de andere Pi (evt via wifi van de vigor router), zodat ik een slimme inbreker, die de camera met de ene Pi ook maar meeneemt, te slim af ben. (Blijft dan natuurlijk nog de mogelijkheid bestaan dat de stroom wordt afgesloten door een nog slimmere inbreker etc.)

Eventueel wil ik het later misschien nog uitbreiden met een GSM module, die bij beweging een bericht stuurt met een lage resolutie foto ofzo. Op basis van diverse handleidingen op internet moet dit allemaal wel gaan lukken.

Ik zal in ieder geval 1 of 2 camera’s moeten aanschaffen, mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een IP camera met PoE, maar gewoon op het stopcontact is ook geen probleem. Maar voordat ik mijn geld uit geef aan een IP camera, de volgende vraag:
Ik kan niet achterhalen of er ook (goedkope!) IP camera’s (lees: max 40 euro per stuk (bijvoorbeeld HOSAFE via dx.com)) zijn die GEEN externe webserver nodig hebben. Kan zijn dat ik er gewoon over heen lees, of dat het gewoon zo logisch is dat het nergens vermeld staat.

(de handleidingen die ik heb gevonden voor het bouwen van een Pi als “home surveillance” systeem gaan uit van de raspberry Pi camera module, maar dat is qua afstand tussen de pi en de camera denk ik ondoenlijk (meerdere meters)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee