Alonzozo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:42:
Ik heb inderdaad een 1440p 144hz monitor. Dat het bij nieuwe games niet mogelijk zal zijn om ook daadwerkelijk 144fps te behalen begrijp ik en is ook niet mijn pre (al zou 't mooi zijn uiteraard

). Wat ik wil is het maximale uit de 1080ti halen. Momenteel doe ik dat dus niet, die conclusie is duidelijk

.
Totdat je die upgrade koopt, is er echt een hoop winst te halen uit je CPU overclock, omdat dat de bottleneck is.
Je hebt een 6600K. K betekend het overclockmodel van Intel (wat nog steeds bizar weinig mensen schijnen te weten en hem dus aanschaffen zonder het ooit te gebruiken).
4,5Ghz op alle cores is op vrijwel elke 6600K stabiel en makkelijk mogelijk. Dat betekend tegenover je huidige 4 core turbo stand (3,7Ghz) meer dan
21% snelheidswinst. Dat ga je echt wel merken in prestaties! Waarmee je wellicht je hele upgrade kan uitstellen tot een later tijdstip (wanneer wellicht Intel CPU's goedkoper zijn geworden en daarmee ook ineens de CPU's die op jou moederbord passen 2ehands veel goedkoper zijn, en je niet mobo+ram hoeft te vervangen)
Ik heb dit even voor je gekopieerd, maar als je googled op "6600K overclock" zijn er zat guides en fora te vinden waarop het allemaal voorgekauwt is!
Trek er een avondje/middagje voor uit, en je hebt gratis snelheidswinst!
What percent can get an overclock at a somewhat sane 1.40v Vcore.
I5-6600K
5.0 2%
4.9 11%
4.8 36%
4.7 64%
4.6 88%
Intel puts the max vcore at 1.5v. More commonly, 1.4v is considered the safe max.
You OC by simply raising the max multiplier from the default 35 to a higher number.
You can leave all of the voltages on Auto.
Stress test using OCCT or such. Prime95 and IBT do not use common instructions.
OCCT will stop the test at 85c.
When you reach your limit, implement speedstep. This will lower the vcore and multiplier when the cpu is not stressed.
14nm skylake runs cool. You will run out of safe vcore before you run into thermal limits.
It is higher vcore that drives up temperatures.
EDIT: ik had even over je B150 chipset moederbord heengelezen. Je zou even moeten kijken of daar uberhaupt overclockinstellingen inzitten. Dat is normaal gezien voor de Z borden/chipsets, maar B borden hebben af en toe ook (beperkte) overclockmogelijkheden
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 18-10-2018 10:56
]