Tweakers,
Ik wil thuis graag een (NAS)-server plaatsen waar ik de volgende dingen mee wil doen:
- Unifi Controller
- Unifi NVR
- Backup (TimeMachine)
- NAS
- Domotica aansturing
- Webserver
Nu heb ik deze oude componenten nog liggen:
CPU: pricewatch: AMD Athlon II X2 235e Boxed en pricewatch: AMD Phenom II X4 840 Boxed
MoBo: pricewatch: Asus M4A785TD-V EVO en pricewatch: Gigabyte GA-78LMT-USB3
RAM: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G
HDD: een 1TB, 2TB en 3 TB schijf. Raid is niet nodig.
Kan ik met deze componenten bovenstaande voor elkaar krijgen? Zo ja, wat moet er dan nog bij worden gekocht (wat voor voeding, behuizing, etc)?
2e vraag:
Wat voor software is aan te raden? Ik denk zelf aan VMWare ESXi met FreeNAS (of is er een betere) en bv Debian voor de Unifi Controller, webserver en domotica aansturing.
Of kan ik toch beter een Synology NAS kopen en met Docker deze dingen installeren?
Ik wil thuis graag een (NAS)-server plaatsen waar ik de volgende dingen mee wil doen:
- Unifi Controller
- Unifi NVR
- Backup (TimeMachine)
- NAS
- Domotica aansturing
- Webserver
Nu heb ik deze oude componenten nog liggen:
CPU: pricewatch: AMD Athlon II X2 235e Boxed en pricewatch: AMD Phenom II X4 840 Boxed
MoBo: pricewatch: Asus M4A785TD-V EVO en pricewatch: Gigabyte GA-78LMT-USB3
RAM: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G
HDD: een 1TB, 2TB en 3 TB schijf. Raid is niet nodig.
Kan ik met deze componenten bovenstaande voor elkaar krijgen? Zo ja, wat moet er dan nog bij worden gekocht (wat voor voeding, behuizing, etc)?
2e vraag:
Wat voor software is aan te raden? Ik denk zelf aan VMWare ESXi met FreeNAS (of is er een betere) en bv Debian voor de Unifi Controller, webserver en domotica aansturing.
Of kan ik toch beter een Synology NAS kopen en met Docker deze dingen installeren?