Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Emails van icloud komen bij diverse mensen in spambox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bruce the boss
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-06 14:53
Hallo,

Een vriend van mij maakt gebruik van een icloud mail adres en heeft het probleem dat als hij vanaf zijn vaste computer (met outlook 2016) een mail verstuurd deze bij diverse mensen in de spambox komt.
ik weet dat dit Je kunt dan aangeven dat dit geen spam is en dan wordt hij in de inbox geplaatst maar alle verdere e-mails komen dan toch weer in de spambox.

Ikzelf maak gebruik van Gmail en daar heb ik dat kunnen verhelpen door een filter aan te maken en aan te geven dat dit nooit naar spam moet worden verzonden.

Ik heb echter ook bij Ziggo mail gekeken maar daar kan ik dit niet vinden en daar blijven alle mails steeds in de spambox aankomen.
Het vreemde is ook nog eens dat als hij een email verstuurd via zijn mobiel de email weer wel gewoon in de inbox wordt geleverd.

Hoe ga ik dit oplossen?

Beste antwoord (via bruce the boss op 17-10-2018 13:39)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:04
Zelfde naam/wachtwoord als voor IMAP, daar zie ik ook een aparte optie voor staan. Vwb je foutmelding: "Als u een foutbericht ziet wanneer u SSL gebruikt, probeert u het met TLS of STARTTLS.", volgens de supportpagina van apple.

Alle reacties

• hcQd
Welke SMTP-server wordt er thuis gebruikt? Die van de provider, of die van iCloud (smtp.mail.me.com). In het eerste geval kan SPF roet in het eten gooien.

• bruce the boss
Oei, dat moet ik vanavond even nakijken.... zit nu op mijn werk.

• bruce the boss
Als SMTP server staat er mail.kpnmail.nl
(inkomend imap.mail.me.com)

Kun je hier iets mee?

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat is fout. Je moet de iCloud SMTP-server gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:41

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Icloud heeft SPF records.

De server van KPNmail staat hier niet in, dus elke ontvanger die op SPF checked zal dit als spam zien.

Afhankelijk van de inrichting zal de ontvanger het als spam markeren, in een aparte map zetten, of zelfs helemaal weigeren.

Oplossing is de SMTP van Icloud gebruiken zoals ook op hun site beschreven staat:
https://support.apple.com/nl-nl/HT202304

• bruce the boss
DJSmiley schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:58:
Icloud heeft SPF records.

De server van KPNmail staat hier niet in, dus elke ontvanger die op SPF checked zal dit als spam zien.

Afhankelijk van de inrichting zal de ontvanger het als spam markeren, in een aparte map zetten, of zelfs helemaal weigeren.

Oplossing is de SMTP van Icloud gebruiken zoals ook op hun site beschreven staat:
https://support.apple.com/nl-nl/HT202304
Het wil niet lukken en kun je check of de instellingen goed staan want dat lijkt me toch wel of moet ik bij de tweede afbeelding bij de "server voor uitgaande email" andere instellingen gebruiken?

• bruce the boss
Dit is overigens de foutmelding:

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• hcQd
Zelfde naam/wachtwoord als voor IMAP, daar zie ik ook een aparte optie voor staan. Vwb je foutmelding: "Als u een foutbericht ziet wanneer u SSL gebruikt, probeert u het met TLS of STARTTLS.", volgens de supportpagina van apple.

• bruce the boss
Het probleem is opgelost en zat hem inderdaad in het aanvinken van "server voor uitgaande email"
Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True