[WhatsApp] Laatst gezien: leest iemand mijn berichten?

Pagina: 1
Acties:
  • 20.943 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1127703

Topicstarter
Ik denk dat mijn huisgenoot mijn whatsapp berichten leest. Bij mijn "Laatst gezien" tijden staan tijden waarop ik zeker niet mijn whatsapp geopend heb. Bv smorgens vroeg als ik nog slaap.
Ik heb mijn huisgenoot hiermee geconfronteerd maar deze blijft volhouden dat hij dat niet doet. En zegt ook dat het mogelijk een bug in whatsapp is.
Mijn telefoon ligt op een centrale plaats, hij kan deze dus wel pakken. Als ik mijn telefoon mee naar bed neem om hem als wekker te gebruiken, dan wordt mijn whatsapp sochtends vroeg niet geopend, al dus mijn laatst gezien status.
Lijkt mij dus dat mijn huisgenoot liegt, maar voor de hel hier losbreekt wil ik graag zeker weten dat het geen bug in whatsapp is. Weet iemand dat?

Beste antwoord (via Anoniem: 1127703 op 17-10-2018 00:34)

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Heb je een Android?
Dan kan je bijvoorbeeld deze app installeren.

https://guardianproject.github.io/haven/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je er een code op staan? Heb je alle web-sessies al eens gewist?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-04 10:05
Het is alweer een tijdje geleden maar heb dit nieuwsartikel gevonden. Het zal me niet verbazen als het nog steeds aan de gang is.

https://www.metronieuws.n...es-whatsapp-onbetrouwbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1111801

Room42 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 00:36:
Heb je er een code op staan? Heb je alle web-sessies al eens gewist?
Een code instellen of veranderen lijkt me hier inderdaad het meest voor de hand liggen. Dan hoef je verder niemand te confronteren of (mogelijk ten onrechte) te beschuldigen. (Sowieso een goede gewoonte om je code zo nu en dan te wijzigen.)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:45

lasharor

7 december 2004

Vind het een beetje slecht om andere mensen te beschuldigen als je zelf nog niet eens weet wat 100% de oorzaak van dit issue is.

Maak je bijv. gebruik van whatsapp web? Die lijkt bij mij ook op random momenten in te loggen maar dat komt dan meer omdat een van mijn devices (laptop 1/laptop 2) even uit slaapstand komt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
Beveiliging instellen (fingerprint, facial, code, PW, patroon) en instellen dat je berichten niet weergegeven worden op het toegangsscherm als deze niet ontgrendeld is. Probleem opgelost.

De beschuldiging op je huisgenoot vind ik nog kort door de bocht. En als je je telefoon niet goed vergrendeld hebt, dan geef je zelf ook de mogelijkheid dat dit gebeurd. Gegevens/privacy beschermen begint eerst bij jezelf.
lasharor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:23:
Maak je bijv. gebruik van whatsapp web? Die lijkt bij mij ook op random momenten in te loggen maar dat komt dan meer omdat een van mijn devices (laptop 1/laptop 2) even uit slaapstand komt.
Heb je al eens gekeken naar wat @lasharor aangaf?

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Genoeg mogelijkheden om uit te testen of je huisgenoot je telefoon aanraakt.
- Is je telefoon wel beveiligd, of kan je met enkel swipen deze unlocken?
- Leg je telefoon precies zo neer dat je weet hoe die gelegen heeft.

Als hier in de ochtend een afwijking is, dan heeft iemand aan je telefoon gezeten, en mogelijk in Whatsapp zitten snufffelen, maar het lijkt mij al kwalijker dat diegene met zijn tengels aan je telefoon lijkt te zitten.

Als je niet wilt dat de hel losbreekt: Stel een beveiliging in, of neem je telefoon mee naar je slaapkamer.

Als je echt iemand wilt beschuldigen hang camera's op. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 16-10-2018 08:31 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:30:
Genoeg mogelijkheden om uit te testen of je huisgenoot je telefoon aanraakt.
Of old school, leg een klein haartje op je telefoon.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Heb je een Android?
Dan kan je bijvoorbeeld deze app installeren.

https://guardianproject.github.io/haven/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:44

VW-Arjan

★★★★★

Als hij de telefoon bij houd is het probleem weg.

Denk idd dat het een bug is ja.

Verander he code of houd je telefoon bij.
En weet meteen dat je je huisgenoot dus niet moet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1127703 welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om eerst zelf het e.e.a. op te zoeken, voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Ik kan nu echter niet zien dat dit ook daadwerkelijk gebeurd is. Zou je dat willen toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:04
Ik heb redelijk vaak dat die vinkjes niet kloppen. Soms ben ik met iemand aan het praten zonder dat een van ons gelijk de chatbox verlaat. Ik zie diegene typen maar mijn vinkjes van het vorige bericht zijn nog niet blauw. Ik zou zeggen, vertrouw je huisgenoot eerder dan een stuk technologie waar zelfs de maker geen reactie heeft op het probleem.

offtopic: Overigens wel een interessant onderwerp voor een Black Mirror episode waarbij dit helemaal uit de hand loopt. >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Septimamus op 16-10-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tips om te checken of je telefoon gebruikt wordt genoeg, maar wie heeft er tegenwoordig geen code of whatever op zijn telefoon..?

Ik heb overigens de vinkjes en laatst gezien etc. uitgeschakeld, maar je online status verbergen kan helaas niet als je daadwerkelijk online bent. Het gebeurt echter regelmatig dat ik 'online' ben als ik berichtjes ontvang, ondanks dat ik mijn telefoon niet gebruik. Misschien gebeurt dat ook sporadisch met de vinkjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 13:34
Okee. Ik begrijp dus dat je vermoed dat je huisgenoot je telefoon gebruikt - hoewel het niet helemaal specifiek wordt genoemd.

Nu zou ik meteen willen zeggen dat paranoia een bijzonder slechte en ongelukkige hobby is. Maar, just because you're paranoid doesn't mean you're not being followed :Y)

Je zou een app als Lockwatch of Intruder Selfie kunnen installeren. Die neemt een foto met de front camera wanneer je telefoon wordt geünlockt. Dat zou voldoende uitsluitsel moeten geven.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je jezelf al afgevraagd wat er interessant is voor jouw huisgenoot om dit te doen? ;)

Met andere woorden; wat maakt jou dusdanig interessant voor jouw huisgenoot om jouw WhatsApp berichten te gaan lezen?

Als je daar geen antwoord op hebt, denk ik ook niet dat de huisgenoot ook maar 1 reden heeft om zoiets te doen. Maar wijzen naar een ander en vertrouwen op techniek is makkelijker, natuurlijk.

[ Voor 103% gewijzigd door CH4OS op 16-10-2018 10:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:37
*knip*. Dit soort dingen kan je beter via een TR melden.

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 22-10-2018 17:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 02:57
Ik zou verhuizen. Dit is geen gezonde sfeer om in te verkeren. Elkaar beschuldigen en niet concreet naar een oplossing op zoek gaan. Serieus.....

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 11:20
CH4OS schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:54:
Heb je jezelf al afgevraagd wat er interessant is voor jouw huisgenoot om dit te doen? ;)

Met andere woorden; wat maakt jou dusdanig interessant voor jouw huisgenoot om jouw WhatsApp berichten te gaan lezen?

Als je daar geen antwoord op hebt, denk ik ook niet dat de huisgenoot ook maar 1 reden heeft om zoiets te doen. Maar wijzen naar een ander en vertrouwen op techniek is makkelijker, natuurlijk.
Mensen doen dingen vaak ook uit verveling of voor de "lol".
Of nieuwsgierig, op zoek naar sensatie. Zomaar een aantal dingen.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49

Crazy-

Best life ever

Ik denk dat TS een iPhone met FaceID heeft en huisgenoot daar misbruik van maakt.... >:)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Laatst gezien functie kan temperamental zijn, om het zo te zeggen.
Soms registreert ie het wakker worden van je telefoon als daarbij WhatsApp draait. Dat hoeft niet perse te betekenen dat de telefoon daadwerkelijk is unlocked. Wel is dit effect vele malen erger als er een WhatsApp Web-sessie actief is. (Dat zou ik ff controleren en die eerst beëindigen om te kijken of dat je probleem fixt.)

Je code veranderen is ook een nogal voor de hand liggende oplossing... Als je denkt dat je huisgenoot het leest, dan zorg je er toch voor dat hij/zij je telefoon niet meer in kan...? Dan weet je iig zeker dat dat het probleem niet is.

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 16-10-2018 21:46 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 23:50
misschien is het gekoppeld aan web whatsapp?? ik kan op deze manier op mijn werk pc de berichten van mijn werk telefoon bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn telefoon is beveiligd (uiteraard), maar ik ben niet altijd even discreet met ontgrendelen. Dus... pin en patroon zou gezien kunnen zijn.
Ik gebruik geen whatsapp web, heb alleen whatsapp op mijn telefoon. Dus laatst gezien is ook echt laatst gezien op mijn telefoon.

Inderdaad, geen eerdere reactie kunnen geven omdat ik niet eerder in de gelegenheid was trouwens!

Ik kan me voorstellen dat mijn vraagstelling misschien niet helemaal compleet was, of onduidelijk, maar wat ik wil weten is of zo'n bug bestaat. Ik kan er namelijk niks over vinden. Ik bedoel niet de blauwe vinkjes, maar echt de tijd die staat bij "Laatst gezien" Dat is dus de tijd die je niet zelf kunt vinden in je eigen whatsapp profiel. Om die tijd te kunnen zien ben je afhankelijk van een ander whatsapp nummer/profiel.
Daarover heb ik inmiddels beschikking en mijn laatst gezien tijd is vaak sochtends heel vroeg (als ik nog niet wakker ben), of als ik in de douche sta oid. Nogmaals, ik heb geen whatsapp web, het gaat alleen om whatsapp op mijn telefoon.
Gisteravond heb ik weer mijn code veranderd, en ook de vingerscan geactiveerd, en vanmorgen nogmaals mijn laatst gezien gecontroleerd. Die stond op gisteravond, maar mijn huisgenoot weet nu mijn code niet (heeft nog geen gelegenheid gehad om die te ontdekken). Uiteraard ben ik het gesprek (geen beschuldiging) aan gegaan, afgelopen weekend al, maar hij blijft volhouden dat hij niet kijkt.
Over een bug in die laatst gezien tijd kan ik niks vinden, dus die is of nieuw, of er wordt keihard gelogen. Het gaat mij er niet om dat mijn berichten gelezen zouden worden, want zo interessant zijn die niet. Waar het mij om gaat is of ik inderdaad voorgelogen wordt.
Vandaar mijn vraag: weet iemand of er een bug in die LG tijd bestaat?

Dank je wel voor de gardianprotect app, ik ga me daar in verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:25:
@Anoniem: 1127703 welkom op Tweakers.

~[mbr]Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om eerst zelf het e.e.a. op te zoeken, voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Ik kan nu echter niet zien dat dit ook daadwerkelijk gebeurd is. Zou je dat willen toevoegen?~[/]
Volgens mij bij deze gedaan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 1127703 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 00:30:
Over een bug in die laatst gezien tijd kan ik niks vinden, dus die is of nieuw, of er wordt keihard gelogen.
Want de techniek kán niet liegen (en dus een fout bevatten)? :? Volgens mij is het gewoon wanneer het mobiel voor het laatst verbinding heeft gehad met WhatsApp en niet zozeer dat jij ook daadwerkelijk bezig ben geweest in WhatsApp. Ik begrijp dus ook nog altijd niet waarom er direct maar van moet worden uitgegaan dat het het een of anders het andere is.
Het gaat mij er niet om dat mijn berichten gelezen zouden worden, want zo interessant zijn die niet. Waar het mij om gaat is of ik inderdaad voorgelogen wordt.
Tja, als je je medebewoners al niet gelooft, waarom zou je de berichten hier dan wel geloven? :?
Vandaar mijn vraag: weet iemand of er een bug in die LG tijd bestaat?
Al eens bij stil gestaan bijvoorbeeld dat WhatsApp niet van LG is en dat het dus niet per se een LG probleem hoeft te zijn? Als het al een probleem is. ;) Gewoon geen waarde aan die informatie hechten. Als een ander dat wel doet, dan is dat het probleem van die persoon.
Dank je wel voor de gardianprotect app, ik ga me daar in verdiepen!
Als het al een gedragsprobleem is, waarom denk je dan dat een app (een technische oplossing dus) gaat helpen bij het probleem? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Joever schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:30:
Beveiliging instellen (fingerprint, facial, code, PW, patroon) en instellen dat je berichten niet weergegeven worden op het toegangsscherm als deze niet ontgrendeld is. Probleem opgelost.

De beschuldiging op je huisgenoot vind ik nog kort door de bocht. En als je je telefoon niet goed vergrendeld hebt, dan geef je zelf ook de mogelijkheid dat dit gebeurd. Gegevens/privacy beschermen begint eerst bij jezelf.

[...]

Heb je al eens gekeken naar wat @lasharor aangaf?
Beveiliging ingesteld inderdaad (zie vorig bericht), gebruik van whatsapp web is niet van toepassing. En inderdaad begint privacy en gegevens bescherming bij jezelf, maar ik mag toch ook aannemen dat als je in 1 huis (en dan bedoel ik geen studentenflat oid) woont met iemand dat diegene je je privacy gunt. Of ben ik dan te goed gelovig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 1127703 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 00:42:
Beveiliging ingesteld inderdaad (zie vorig bericht), gebruik van whatsapp web is niet van toepassing. En inderdaad begint privacy en gegevens bescherming bij jezelf, maar ik mag toch ook aannemen dat als je in 1 huis (en dan bedoel ik geen studentenflat oid) woont met iemand dat diegene je je privacy gunt. Of ben ik dan te goed gelovig?
Spreek je dan nu niet jezelf tegen? Je gaf immers ook aan dat de berichten niet zo interessant zijn. Maar los van dat; als je wel van de ander privacy verwacht, mag een ander van jou verwachten dat je hem gelooft in wat die medebewoner zegt. Lijkt mij wel zo eerlijk, zeker als je al wat langer onder 1 dak woont.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2018 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 262853 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:29:
[...]

Vannacht topic gestart, vanmorgen om half 8 wekker voor studie of werk en op studie of werk geen mogelijkheid om te reageren, zou een optie kunnen zijn natuurlijk.

Niet iedereen heeft Tweakers en/of internet 24/7 open staan hoor.
Dank je wel. Precies dit dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lasharor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:23:
Vind het een beetje slecht om andere mensen te beschuldigen als je zelf nog niet eens weet wat 100% de oorzaak van dit issue is.

Ik beschuldig niemand, ik vraag of er mogelijk een bug bestaat die dit veroorzaakt

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 22-10-2018 17:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uiteraard ben ik het gesprek (geen beschuldiging) aan gegaan, afgelopen weekend al, maar hij blijft volhouden dat hij niet kijkt.
Dat is al een beschuldiging. En eentje waar hij of zijn de onschuld niet kan bewijzen, maar jij bent al overtuigd gezien je berichten hier. Je wilt namelijk alleen geloven dat je huisgenoot onschuldig is als er een technologische verklaring als een bug in Whatsapp is.

Je moet echt een stap terug doen. Zoals je nu bezig bent zit je al in een tunnelvisie die een beetje paranoide aandoet qua wantrouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 17-10-2018 00:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 1127703 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 00:47:
Ik beschuldig niemand, ik vraag of er mogelijk een bug bestaat die dit veroorzaakt
Gezien de laatste alinea in de topicstart:
Lijkt mij dus dat mijn huisgenoot liegt...
Lijkt mij dit best een behoorlijke beschuldiging, overigens.

En gezien de reacties in het topic; ja dus en is een die bij Facebook/WhatsApp een lage prio heeft.

Maar hou er ook rekening mee dat de tijd en datum die je ziet iets heel anders kan betekenen dan wat er gezegd wordt. Het zou mij niet verbazen dat de tijd/datum die je ziet, de tijd/datum is dat de mobiel voor het laatst verbinding had met WhatsApp.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2018 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 00:49:
[...]

En gezien de reacties in het topic; ja dus en is een die bij Facebook/WhatsApp een lage prio heeft.

Maar hou er ook rekening mee dat de tijd en datum die je ziet iets heel anders kan betekenen dan wat er gezegd wordt. Het zou mij niet verbazen dat de tijd/datum die je ziet, de tijd/datum is dat de mobiel voor het laatst verbinding had met WhatsApp.
Oké, hier kan ik dus wat mee. Waarschijnlijk dus toch een bug.... dank je wel voor je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Op de toestel van mijn moeder heb ik een programma geïnstalleerd die app locked.
En een mooi bijkomstigheid was dat die indringertjes fotografeert... (Neefje van 7 die zonder toestemming YouTube gebruikt.)
Misschien wat voor jou?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Vertrouwen is goed, controleren is beter. En meestal is het gevoel goed en heb je alleen nog bewijs nodig. Installeer gewoon die App die als eerder is genoemd. Reden, de Bug waarnaar verwezen wordt, wordt alleen maar in stand gehouden, door mannetjes die jaloers zijn en zelf het excuus willen gebruiken, voor het controleren van hun partner. De bug bestaat niet. De laatst gelezen optie van een bericht is 100% accuraat.

https://guardianproject.github.io/haven/ is een perfecte tool. Ik kan het aanraden voor iedereen met jaloerse partners, of vage huisgenoten.

[ Voor 18% gewijzigd door Wim-Bart op 17-10-2018 04:43 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19
[...]
Beveiliging ingesteld inderdaad (zie vorig bericht), gebruik van whatsapp web is niet van toepassing.
Hoe weet je dat Whatsapp web niet van toepassing is? Heb je dat gecontroleerd in Whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
[...]

En inderdaad begint privacy en gegevens bescherming bij jezelf, maar ik mag toch ook aannemen dat als je in 1 huis (en dan bedoel ik geen studentenflat oid) woont met iemand dat diegene je je privacy gunt. Of ben ik dan te goed gelovig?
Om eerlijk te zijn kom je juist niet goedgelovig maar lichtelijk paranoïde over. Je gaat er al vanuit dat je huisgenoot liegt, althans dat zeg je in een eerdere post.

Je mag als je samenwoont er inderdaad vanuit gaan dat je huisgenoot je privacy gunt. Dit heeft met vertrouwen te maken. Ik neem aan dat je je huisgenoot vertrouwd anders was je waarschijnlijk niet met deze persoon in een huis gaan wonen, en had je al helemaal niet je telefoon op een centrale plek laten liggen.
gambieter schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 00:49:
Je moet echt een stap terug doen. Zoals je nu bezig bent zit je al in een tunnelvisie die een beetje paranoide aandoet qua wantrouwen.
Dit dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Joever op 17-10-2018 08:09 ]

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wim-Bart schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 04:41:
Vertrouwen is goed, controleren is beter. En meestal is het gevoel goed en heb je alleen nog bewijs nodig. Installeer gewoon die App die als eerder is genoemd. Reden, de Bug waarnaar verwezen wordt, wordt alleen maar in stand gehouden, door mannetjes die jaloers zijn en zelf het excuus willen gebruiken, voor het controleren van hun partner. De bug bestaat niet. De laatst gelezen optie van een bericht is 100% accuraat.

https://guardianproject.github.io/haven/ is een perfecte tool. Ik kan het aanraden voor iedereen met jaloerse partners, of vage huisgenoten.
Toch vind ik dergelijke apps/tools een technische oplossing voor een gedragsprobleem. Als je een ander niet vertrouwd met bijvoorbeeld de eigen mobiel, dan ga je het gesprek aan (op een normale manier) met de ander en als dat niet helpt, dan hou je toch gewoon constant de telefoon bij je of in een kluisje? Lijkt mij betrouwbaarder dan een of andere beta app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

VW-Arjan schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:17:
Als hij de telefoon bij houd is het probleem weg.

Denk idd dat het een bug is ja.

Verander he code of houd je telefoon bij.
En weet meteen dat je je huisgenoot dus niet moet vertrouwen.
Dit dus.

Ik denk dat de TS wel degelijk een punt heeft. Zodra de telefoon de hele nacht bij hem aanwezig is, is de "bug" er niet, ligt de telefoon snachts of tijdens douchen open en bloot is de "bug" er wel.

Om dan meteen je huisgenoot op een forum voor leugenaar uit te maken is wat over the top, maar ik zou het wel verder "onderzoeken" als ik hem was.
Jimster schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 07:45:
[...]

Hoe weet je dat Whatsapp web niet van toepassing is? Heb je dat gecontroleerd in Whatsapp?
@Anoniem: 1127703 controleer dat zeker ook even, als er inderdaad iemand je telefoon kon ontgrendelen dan kan die ook aan een websessie zijn gekoppeld terwijl jij er niet bij was.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 17-10-2018 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Of er een bug is, is toch heel eenvoudig te checken door je telefoon 's avonds weg te leggen met de dataverbindingen uitgeschakeld? Staat ie dan de volgende dag wél ergens op een tijd midden in de nacht, dan weet je dat iemand verbinding heeft gemaakt, want dat doet het ding echt niet zonder meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 14:44
CH4OS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 00:42:
[...]
Want de techniek kán niet liegen (en dus een fout bevatten)? :? Volgens mij is het gewoon wanneer het mobiel voor het laatst verbinding heeft gehad met WhatsApp en niet zozeer dat jij ook daadwerkelijk bezig ben geweest in WhatsApp. Ik begrijp dus ook nog altijd niet waarom er direct maar van moet worden uitgegaan dat het het een of anders het andere is.
[...]
Tja, als je je medebewoners al niet gelooft, waarom zou je de berichten hier dan wel geloven? :?
[...]
Al eens bij stil gestaan bijvoorbeeld dat WhatsApp niet van LG is en dat het dus niet per se een LG probleem hoeft te zijn? Als het al een probleem is. ;) Gewoon geen waarde aan die informatie hechten. Als een ander dat wel doet, dan is dat het probleem van die persoon.

[...]
Als het al een gedragsprobleem is, waarom denk je dan dat een app (een technische oplossing dus) gaat helpen bij het probleem? :?
Ts bedoelt met LG laatst gezien en niet het merk, moest zelf ook even lezen.

Verder zet ik mn geld in op de huisgenoot, zeker als het na het aanpassen van je code, niet meer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GurbY{nl} schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:12:
Of er een bug is, is toch heel eenvoudig te checken door je telefoon 's avonds weg te leggen met de dataverbindingen uitgeschakeld? Staat ie dan de volgende dag wél ergens op een tijd midden in de nacht, dan weet je dat iemand verbinding heeft gemaakt, want dat doet het ding echt niet zonder meer.
Want als iemand de mobiel heeft, kunnen de dataverbindingen niet eerst geheractiveerd worden? Zijn in de Android dropdown simpelweg toggles voor immers. En het modem uitschakelen van de internet verbinding kan, maar dan schakelt de telefoon alsnog naar 4G...

Een failsafe "oplossing" is het dus allerminst.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

CH4OS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:59:
[...]
Want als iemand de mobiel heeft, kunnen de dataverbindingen niet eerst geheractiveerd worden? Zijn in de Android dropdown simpelweg toggles voor immers. En het modem uitschakelen van de internet verbinding kan, maar dan schakelt de telefoon alsnog naar 4G...

Een failsafe "oplossing" is het dus allerminst.
Precies dat ja... want dan weet je toch dat er iemand aan heeft gezeten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GurbY{nl} schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:10:
Precies dat ja... want dan weet je toch dat er iemand aan heeft gezeten..?
Bewaar dan het toestel in een kluisje of zo of hou het toestel gewoon bij je. Technische oplossingen gaan gedragsproblemen (want dat is dit) simpelweg niet oplossen, hoe graag we ook zouden willen wellicht.

Het probleem is dus dat de TS de huisgenoot niet vertrouwen kan, wat daar de oorzaak van is, maakt niet uit, de oplossing daarvoor is in elk geval niet technisch, want dat doet niets aan het gedrag / vertrouwen. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2018 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ook dat klopt, maar hij wil het gewoon eerst zeker weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Wat TS dan zou kunnen doen is wederom de code onvoorzichtig de code intoetsen (zodat zijn huisgenoot deze kan zien), de guardian app erop zetten en wachten. Wordt er een foto gemaakt van zijn huisgenoot, dan weet TS dat zijn vermoeden juist was. Blijft het probleem terwijl de huisgenoot niet gefotografeerd wordt (ervan uitgaan dat de app goed werkt), dan kan TS bij zichzelf nagaan of hij niet te paranoïde is en dan kom je in het straatje van waar @CH4OS het over heeft en kan TS wellicht beter even in de spiegel kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:03
Wat ik hier nu zie in Whatsapp is een berichtje wat ik vanmorgen rond 10:30 verzonden is wordt aangegeven als ontvangen en gelezen maar die persoon is het laatst om 7:20 het laatst op Whatsapp gezien.
Er zijn wel vaker van dit soort wazige dingen op Whatsapp.
Bij een ander contact persoon geeft ie wel aan als een bericht aangekomen is maar nooit dat ie het gelezen heeft.
En dit terwijl ik dan aan het appen ben met die persoon dus geen blauwe vinkjes.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Standeman

Prutser 1e klasse

CH4OS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:18:
[...]
Bewaar dan het toestel in een kluisje of zo of hou het toestel gewoon bij je. Technische oplossingen gaan gedragsproblemen (want dat is dit) simpelweg niet oplossen, hoe graag we ook zouden willen wellicht.
Want met je kop in het zand steken los je wel gedragsproblemen op?

Juist kan een technische oplossing je helpen om het gedragsprobleem op te lossen. Je kan namelijk die persoon er mee confronteren met het bewijs en van daar uit verder gaan.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 15:06
Standeman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:57:
[...]

Juist kan een technische oplossing je helpen om het gedragsprobleem op te lossen. Je kan namelijk die persoon er mee confronteren met het bewijs en van daar uit verder gaan.
Neejoh, technische oplossingen lossen gedragsproblemen niet op. Ik stel dan ook voor om vanaf nu de politie enkel nog maar uit te rusten met paard en wagen en de blote vuisten, want wapens en auto's dat soort technische poespas hebben we helemaal niet nodig. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ad de Jong schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:20:
Wat ik hier nu zie in Whatsapp is een berichtje wat ik vanmorgen rond 10:30 verzonden is wordt aangegeven als ontvangen en gelezen maar die persoon is het laatst om 7:20 het laatst op Whatsapp gezien.
Er zijn wel vaker van dit soort wazige dingen op Whatsapp.
Bij een ander contact persoon geeft ie wel aan als een bericht aangekomen is maar nooit dat ie het gelezen heeft.
En dit terwijl ik dan aan het appen ben met die persoon dus geen blauwe vinkjes.
Ontvanger kan uit hebben staan om de 'gelezen'-status te delen. Dan zie je dat als verzender dus niet. Overigens ziet iemand die dat ingesteld heeft staan dan helemaal geen blauwe vinkjes meer.
Standeman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:57:
Maar dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat je met een technische oplossing het gedrag van een ander niet aanpast, terwijl dat gedrag het probleem is, blijkbaar. Een technische oplossing brengt het vertrouwen in de huisgenoot ook niet terug, immers.
Iets onmogelijk maken betekend niet dat het gedrag wijzigt en dat lijkt mij hier meer aan de orde.

Het beste is de mobiel gewoon altijd bij je te hebben en dan zo nu en dan eens te checken. Als een technische oplossing geen soelaas biedt, weet je namelijk nog niets en is er verder ook niets veranderd, waar dat blijkbaar wel wenselijk is. ;)

Er is dus maar 1 geval waarin de technische "oplossing" wat te hulp kan schieten (namelijk het tegendeel van de huisgenoot bewijzen), verder heb je er dus niets aan. En in het geval dat die "oplossing" "werkt", kun je je afvragen of het wel verstandig was om bij mensen te gaan wonen die je (blijkbaar) dus niet vertrouwen kan, maar die vraagtekens zijn er nu immers ook al, dus waarom extra bewijslast ervoor gaan zoeken?

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jimster schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 07:45:
[...]

Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké... oplossing lijkt zichzelf nu aan te dienen. Huisgenoot vertrekt aankomende zaterdag op een last minuten vakantie. Eens kijken wat whatsapp doet in de tijd dat hij weg is(anderhalve week)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Gedaan. Huisgenoot heeft tot nu toe mijn pin en code nog niet kunnen ontdekken dus ik heb er nog niets aan gehad. Maar mijn " Laatst gezien" geeft ook geen niet kloppende tijden aan nu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 30-04 14:32
Anoniem: 1127703 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 00:56:
[...]

Gedaan. Huisgenoot heeft tot nu toe mijn pin en code nog niet kunnen ontdekken dus ik heb er nog niets aan gehad. Maar mijn " Laatst gezien" geeft ook geen niet kloppende tijden aan nu..
Dus je huisgenoot kan het niet gedaan hebben...maar wie dan wel?
- Ik denk gewoon een bug en een kleine verontschuldiging richting je huisgenoot is misschien wel netjes

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

steefje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:35:
[...]

Dus je huisgenoot kan het niet gedaan
Jawel, want die weet de nieuwe ontgrendelingscode (nog) niet en sinds die nieuwe code zijn er geen afwijkende "laatst gezien" tijden meer geconstateerd.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• steefje
Potverdorie. Net een spannende serie dit. Ben benieuwd hoe het afloopt

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
De bug bestaat niet. De laatst gelezen optie van een bericht is 100% accuraat.
De timestamp waarop een bericht gelezen wordt is inderdaad 100% accuraat. De “Laatst gezien” is dat echter helaas niet altijd, om verschillende redenen. (Ook server-side.) Dat is geen onzinverhaal van spionerende mensen, eerder iets dat ze misschien goed uitkomt. (Vraag me af wie in godsnaam z’n eigen laatst gezien checkt trouwens, maar dat zal wel aan mij liggen. :+)

Het kan ook andersom werken trouwens, soms update ie juist niet. Is iemand om 13.00 nog online geweest en heeft jou zelfs een bericht gestuurd, maar staat er nog steeds “Vandaag om 02:21.” ;)
steefje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:39:
Potverdorie. Net een spannende serie dit. Ben benieuwd hoe het afloopt
Plottwist: OP slaapwandelt met z’n toestel :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Wat ik mij afvraag. Waarom zou die huisgenoot überhaupt geïnteresseerd zijn in de appjes van ts. Is jouw leven zo interessant?

Ik zou de huisgenoot gewoon geloven op zijn woord en niet zo para zijn. Daarnaast is het gewoon common sense om je telefoon te voorzien van ontgrendel beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
WhatsappHack schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 04:15:
[...]

[...]

Plottwist: OP slaapwandelt met z’n toestel :+
We zullen het zien na de reclame

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
WhatsappHack schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 04:15:
[...]

(Vraag me af wie in godsnaam z’n eigen laatst gezien checkt trouwens, maar dat zal wel aan mij liggen. :+)
Geen rare vraag, zou een tijd geleden ook mijn reactie geweest zijn. Maar als je steeds te horen krijgt : ik zag dat je al wakker was dus ik bel je ff.... of "Christus wat ben jij vroeg op" (gebaseerd op of status dus), dan wil ik weten hoe dat zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind het dan eerder vreemd dat anderen die 'laatst gezien' gebruiken om iets richting jou te doen, terwijl die 'laatst gezien' dus zo onbetrouwbaar is als maar zijn kan.
Anoniem: 1127703 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 00:52:
Oké... oplossing lijkt zichzelf nu aan te dienen. Huisgenoot vertrekt aankomende zaterdag op een last minuten vakantie. Eens kijken wat whatsapp doet in de tijd dat hij weg is(anderhalve week)....
Hoe is dit een oplossing? Je hoopt dat de huisgenoot wegblijft of in elk geval nooit meer terugkomt van die vakantie? :? Weet niet of ik dan blij moet zijn met jou als huisgenoot, hahaha! :+

Meer dan een tijdelijk is dit dus niet, dat is mijn punt. ;)

[ Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Even meer off topic: Je reageert vaak 2x achter elkaar. Zou je dan alles in 1 post willen zetten door deze te bewerken en niet meerdere posts te plaatsen.

Volgens mij is het heel simpel en is de oplossing je ook al in de schoot geworpen:
Je moet 1 variabele veranderen bij het uitvogelen wat de oorzaak is.
Je huisgenoot moet een tijd niet bij de telefoon komen wat met de vakantie lukt. Als het nu structureel NIET meer voor komt en als je huisgenoot terug is, WEL weer gebeurt, heb je iets meer om je punt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:37
Heb je niet gewoon ingesteld dat hij elke dag automagisch een back-up maakt? Meestal is dat ook random rond een uur of 3/half 4 in de nacht. Zou kunnen dat hij dat ook registreerd als online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je zegt dat je WhatsApp Web/Desktop niet gebruikt, maar deze optie staat standaard aan (in ieder geval op iOS).
Ik zou sowieso even kijken of je ingelogde apparaten hebt. Mocht dat zou zijn dan kan je die direct afmelden. In dat overzicht staat ook wanneer die apparaten voor het laatst actief geweest zijn.

Excuses ik zie dat je het al gecheckt hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 19-10-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ozzynator schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:17:
Heb je niet gewoon ingesteld dat hij elke dag automagisch een back-up maakt? Meestal is dat ook random rond een uur of 3/half 4 in de nacht. Zou kunnen dat hij dat ook registreerd als online.
Dan zou het toch ook gebeuren als TS de telefoon in de nacht naast zijn bed heeft liggen, en niet alleen als die onbewaakt ergens ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

[...]

Grappig, dus nu je maatregelen hebt genomen is de "Bug" opeens niet meer aanwezig.....
steefje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:35:
[...]

Dus je huisgenoot kan het niet gedaan hebben...maar wie dan wel?
- Ik denk gewoon een bug en een kleine verontschuldiging richting je huisgenoot is misschien wel netjes
Goed lezen, ik moest ook even lezen, maar het blijkt dus dat na veranderen pincode en de installatie van applicatie, er geen "vreemde activiteit" meer is en de bug "spontaan is verdwenen".

[ Voor 37% gewijzigd door Wim-Bart op 19-10-2018 14:56 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Wim-Bart schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:54:
[...]

Grappig, dus nu je maatregelen hebt genomen is de "Bug" opeens niet meer aanwezig.....

[...]

Goed lezen, ik moest ook even lezen, maar het blijkt dus dat na veranderen pincode en de installatie van applicatie, er geen "vreemde activiteit" meer is en de bug "spontaan is verdwenen".
Precies dat! Huisgenoot is op vakantie en de "bug" ook. Ik heb mijn antwoord.... thanks voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Het is aannemelijk dat je een antwoord hebt, maar om zeker te zijn kan je nog een ding proberen,.
- Zit je telefoon op vliegtuigmodus als je gaat slapen. Zodoende kan whatts app ook niet zomaar contact maken met een server, voor back-ups of whatever.
Als je huisgenoot dan toch je telefoon pakt en vliegtuigmodes weer uit zet, weet je genoeg.

Uiteraard willen we wel de ontknoping volgend van deze soap.
- Hoe reageert hij,
- Wat zijn ze beweegredenen
- Hoe nu verder.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 1127703 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 00:13:
Precies dat! Huisgenoot is op vakantie en de "bug" ook. Ik heb mijn antwoord.... thanks voor alle reacties!
Je hebt de PIN-code veranderd, dat heeft hij nog niet gezien/ontdekt. Je had dus al geen last meer van de "magisch" wijzigende 'laatst gezien'-status (waarom er rechten aan blijven ontlenen, maar goed, zal wel een generatie dingetje zijn...) en vertrouw je jouw huisgenoot niet (meer) omdat de "bug" ook verdwenen is nu de huisgenoot op vakantie is? :? Beetje hypocriet, niet? Je bent dus geen steek verder want je kunt niets "bewijzen", omdat je de PIN-code hebt aangepast. Maar goed, wat ga je nu doen dan? Verhuizen? ;)

Ik ben erg benieuwd naar de afloop van de soap. Beter dan GTST, dit.

Waar iemand al niet een probleem van kan maken tegenwoordig...

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-04 16:42
Iedereen in jou vriendengroep zit allemaal ontzettend te focussen op die tijden? Als iemand mij om 6 uur (wakker) belt, omdat mijn whatsapp zegt dat ik voor het laatst gezien ben om 5:59, dan gaan we toch echt een heel leuk gesprek hebben.

Ik denk dat dat een groter probleem is dan dat de tijden niet kloppen. Die tijden en vinkjes kloppen zo vaak niet.

Voer een gesprek met iemand over whatsapp, laatst gezien 13.00, en geen vinkjes bij de berichten.
Terwijl het 14.00 is, en ik antwoorden op mijn berichten heb.

Je kan die vinkjes en tijden ook uitzetten. Dat lijkt me een goed idee.

Wat mensen betreft die zeggen is jou leven zo interessant? Wie wil jou nou bespioneren?
Dat zou ik niet zo snel zeggen. Veel mensen vinden het ontzettend interessant om een kijkje achter de schermen te kunnen nemen, om het zo maar even te zeggen.
Zo zijn er ook mensen die nep profielen aanmaken, en zo met hun "vrienden" gaan praten.
Vraag me niet waarom.

[ Voor 33% gewijzigd door WEBGAMING op 23-10-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBX_g33k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 12:29
WEBGAMING schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:13:
... Als iemand mij om 6 uur (wakker) belt, omdat mijn whatsapp zegt dat ik voor het laatst gezien ben om 5:59, dan gaan we toch echt een heel leuk gesprek hebben. ...
Mijn vriendin appt mij anders wel goedemorgen als ik 's ochtends whatsapp open, anders is ze, vooral 's weekends stil met de veronderstelling dat ik (weer) heel de nacht heb zitten programmeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:59:
[...]
Je hebt de PIN-code veranderd, dat heeft hij nog niet gezien/ontdekt. Je had dus al geen last meer van de "magisch" wijzigende 'laatst gezien'-status (waarom er rechten aan blijven ontlenen, maar goed, zal wel een generatie dingetje zijn...) en vertrouw je jouw huisgenoot niet (meer) omdat de "bug" ook verdwenen is nu de huisgenoot op vakantie is? :? Beetje hypocriet, niet? Je bent dus geen steek verder want je kunt niets "bewijzen", omdat je de PIN-code hebt aangepast. Maar goed, wat ga je nu doen dan? Verhuizen? ;)

Ik ben erg benieuwd naar de afloop van de soap. Beter dan GTST, dit.

Waar iemand al niet een probleem van kan maken tegenwoordig...
Afgaande op jouw reacties in dit topic heb je mijn inziens totaal geen zicht in hoe WhatsApp werkt en wat de beweegredenen van TS zijn om de vraag te stellen te stellen die hij stelt. Hij/zij is niet op zoek naar een oplossing voor een gedragsprobleem (geen idee waar je dit überhaupt vandaan haalt), maar naar bewijs voor zijn/haar vermoeden. Ik vermoed dat hij/zij dit bewijs zoekt om er zeker van te zijn dat hij/zij het bij het rechte eind heeft alvorens zijn/haar huisgenoot aan te spreken over zijn gedrag (het 'stiekem' in zijn telefoon kijken). Technisch bewijs kan in die zin zeer bruikbaar en relevant zijn.

Ik vind het niet meer dan logisch dat zijn vermoedens worden bevestigd wanneer het wijzigen van zijn pincode ertoe leidt dat zijn 'Laatst gezien status' niet meer op midden-in-de-nacht-tijden staat. Als hiermee het probleem permanent opgelost blijft rest de vraag wat TS hiermee doet. Persoonlijk zou ik het hierbij laten. Je weet nooit 100% zeker of het daadwerkelijk de huisgenoot was, of een error in de time-sync van de WhatsApp servers.

Rechten ontlenen aan die 'Laatst gezien status' is mijn inziens ook niet vreemd, zeker niet wanneer het zich op dergelijke consistente basis voordoet, want zoveel komt het nu ook weer niet voor dat hier fouten in zitten (naar mijn ervaring). Althans niet 's nachts wanneer het toestel ongebruikt is. Overdag is dit aannemelijker, door gemixt gebruik van WhatsApp-web, WhatsApp die (wel/niet) in het geheugen van de telefoon blijven hangen, switchen van WiFi naar 4G etc. etc.
Anoniem: 262853 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:02:
[...]

Dan zou het toch ook gebeuren als TS de telefoon in de nacht naast zijn bed heeft liggen, en niet alleen als die onbewaakt ergens ligt.
Dit hoeft niet zo te zijn. Het zou kunnen dat back-up over WiFi aan staat en de TS een slechte WiFi verbinding in de slaapkamer heeft waardoor in de woonkamer wel verbinding met WhatsApp servers wordt gezocht en in de slaapkamer niet. Back-ups draaien inderdaad wel rond die tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Majesty schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:57:
Ik vind het niet meer dan logisch dat zijn vermoedens worden bevestigd wanneer het wijzigen van zijn pincode ertoe leidt dat zijn 'Laatst gezien status' niet meer op midden-in-de-nacht-tijden staat. Als hiermee het probleem permanent opgelost blijft rest de vraag wat TS hiermee doet. Persoonlijk zou ik het hierbij laten. Je weet nooit 100% zeker of het daadwerkelijk de huisgenoot was, of een error in de time-sync van de WhatsApp servers.
Dit is toch ook exact wat ik schrijf in de reactie waar je nu op reageert? Doordat de PIN-code is aangepast, is het niet meer opgetreden, maar de TS trekt vervolgens wel de conclusie, dat nu de huisgenoot op vakantie is, de 'Laatst gezien' status niet meer veranderd is en het dus aan de huisgenoot moet liggen.

Ik zie vaak zat van mensen de "laatst gezien" status wijzigen, terwijl ik 100% zeker weet dat niemand bij de telefoon kan (want in kluisje op het werk) van die persoon en die persoon zelf aan het werk is. Bij mensen die al langere tijd niet online zijn geweest, wordt bij mij zelfs de tijd helemaal niet weergegeven (gelukkig maar ook, want heb er verder toch niets aan).

Ik vind het dus wel raar, dat anderen naar die status kijken en aan de hand daarvan dan bijvoorbeeld (zoals bij de TS) gaan bellen, terwijl het een functie is, die - in elk geval wat mij betreft - zo onbetrouwbaar als de pest is en niets meer dan een gimmick is.

"Ja, ik zag dat je vijf minuten geleden op WhatsApp was, dus ik dacht dat ik wel kon bellen", als zoiets elke keer gebeurd, vraag ik me af of diegene die dan steeds met zo'n excuus meent te moeten bellen, niet gewoon stiekem aan het stalken is, maar ook dat zal wel weer aan mij liggen. ;)

Ik zou altijd vragen of iemand tijd voor me heeft als al ik via WhatsApp meen te moeten checken of iemand recent online is geweest of niet, alvorens ik ga bellen naar die persoon.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Trek een haar uit je hoofd, maak deze vochtig met wat speeksel, plak hem aan de zijkant aan je telefoon en tafel waar je hem neerlegt. Als de volgende ochtend geen haar meer aanwezig is dan is de telefoon opgepakt door iemand :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:10:
[...]
Dit is toch ook exact wat ik schrijf in de reactie waar je nu op reageert? Doordat de PIN-code is aangepast, is het niet meer opgetreden, maar de TS trekt vervolgens wel de conclusie, dat nu de huisgenoot op vakantie is, de 'Laatst gezien' status niet meer veranderd is en het dus aan de huisgenoot moet liggen.

Ik zie vaak zat van mensen de "laatst gezien" status wijzigen, terwijl ik 100% zeker weet dat niemand bij de telefoon kan (want in kluisje op het werk) van die persoon en die persoon zelf aan het werk is. Bij mensen die al langere tijd niet online zijn geweest, wordt bij mij zelfs de tijd helemaal niet weergegeven (gelukkig maar ook, want heb er verder toch niets aan).

Ik vind het dus wel raar, dat anderen naar die status kijken en aan de hand daarvan dan bijvoorbeeld (zoals bij de TS) gaan bellen, terwijl het een functie is, die - in elk geval wat mij betreft - zo onbetrouwbaar als de pest is en niets meer dan een gimmick is.

"Ja, ik zag dat je vijf minuten geleden op WhatsApp was, dus ik dacht dat ik wel kon bellen", als zoiets elke keer gebeurd, vraag ik me af of diegene die dan steeds met zo'n excuus meent te moeten bellen, niet gewoon stiekem aan het stalken is, maar ook dat zal wel weer aan mij liggen. ;)

Ik zou altijd vragen of iemand tijd voor me heeft als al ik via WhatsApp meen te moeten checken of iemand recent online is geweest of niet, alvorens ik ga bellen naar die persoon.
In feite geeft TS niet aan dat het aan de huisgenoot moet liggen, maar dat hij z'n antwoord heeft. Desalniettemin blijft het inderdaad niet iets waar je blind op af kan gaan, maar als het zich op consistente wijze voordoet en blijkbaar al redenen hebt om de persoon in kwestie niet te vertrouwen inzake, zou je er iets uit af kunnen leiden. Maar ben het zeker met je eens dat je niet zomaar tot handelen over kunt gaan.

De rest van je verhaal is iets persoonlijks en laat ik even liggen om vervuiling van het topic te voorkomen.

Ik verwacht dat de TS wel weer een update geeft als z'n huisgenoot terug van vakantie is 8) .
Blue-eagle schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:24:
Trek een haar uit je hoofd, maak deze vochtig met wat speeksel, plak hem aan de zijkant aan je telefoon en tafel waar je hem neerlegt. Als de volgende ochtend geen haar meer aanwezig is dan is de telefoon opgepakt door iemand :7
Tsja, kan het toestel ook verplaatst zijn omdat het in de weg lag of voor een andere reden. Geen sluitend bewijs. Mijn voorkeur zou gaan naar een app zoals eerder aangehaald werd in dit topic, vastleggen die handel op beeld, daar kun je wat mee :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Majesty schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:44:
In feite geeft TS niet aan dat het aan de huisgenoot moet liggen, maar dat hij z'n antwoord heeft.
Sorry? De oneliner in kwestie laat anders weinig aan de verbeelding over hoor. ;)
Anoniem: 1127703 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 00:13:
Terwijl voor dit bericht aangegeven wordt dat de PIN-code aangepast is, waardoor bovenstaand bericht gewoon een vage conclusie is;
Gedaan. Huisgenoot heeft tot nu toe mijn pin en code nog niet kunnen ontdekken dus ik heb er nog niets aan gehad. Maar mijn "Laatst gezien" geeft ook geen niet kloppende tijden aan nu..
Het maakt dus niet uit wat de huisgenoot doet of zegt en wordt gewoon als schuldige gezien, terwijl die met vakantie is. ;) Weet niet met wie ik liever onder 1 dak zou willen leven, als dat zou moeten...

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2018 23:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Jeetje.... wat maak ik los met enkel een vraag of een bug bestaat?

Ik heb (uiteraard) gecheckt waneer mijn whatsapp een back up maakt. Dat doet ie 1 keer per week in de avond. De LG status was dagen achter elkaar raar en dat over een periode van enkele weken/maanden.
Het lijkt mij dus dat era niets met elkaar te maken heeft.
Dat iemand (meerdere mensen)de opmerking maakt dat ik op een rare tijd op whatsapp was in die weken is in mijn geval een normale opmerking om redenen die ik hier niet ga noemen.
Majesty maakt, terecht, de opmerking dat ik eerst wil weten hoe dat technisch in elkaar steekt, voor ik mijn huisgenoot hiermee confronteer. Het enige wat ik tot nu toe gedaan heb is hem gevraagd of hij gekeken had, en daarop zei hij nee. Daarbij heb ik het gelaten TOTDAT ik weet hoe dat dat technisch zit.

Als mijn huisgenoot terug is kan ik pas gebruik maken van de gedownloade app. Mijn pin is nu weer hetzelfde als ie was voor ik hem veranderde en tot nu toe is mijn LG op tijden die ik zelf online geweest ben. Geen rare tijden meer. Als mijn huisgenoot terug is zorg ik er voor dat hij mijn pin ziet en wacht dan gewoon af.

Het gaat mij er niet om dat mijn huisgenoot kijkt, als ie me dat zou vragen zou ik mijn telefoon zelfs ontgrendelen voor hem. Het gaat mij er om dat hij nee zei op mijn vraag... terwijl ik eigenlijk vermoed dat dat ja zou moeten zijn. Dat komt niet uit de lucht vallen, daar zijn verschillende dingen aan vooraf gegaan.

Hoe deze "soap afloopt? Geen idee. Maar mijn huisgenoot en ik zijn beide volwassen mensen (35+) dus ws ga ik het gesprek gewoon aan. Ook niet echt heel spannend. Als ik technisch gezien wat te melden heb over die LG status zal ik dat zeer zeker wel doen want eigenlijk dacht ik dat daar dit forum voor was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Anoniem: 1127703 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:57:
Jeetje.... wat maak ik los met enkel een vraag of een bug bestaat?
Ik denk ook niet dat dit komt door je vraag of vraagstelling, meer door de geachte waarom jouw huisgenoot jouw appjes moet doorlezen. Je wilt nogal graag bewijslast verzamelen en dingen uitsluiten, begrijpelijk, maar de vraag is (iig mijn vraag) wat is het gevolg. Wat als je huisgenoot dit inderdaad doet? Waarom doet hij dat? Wat zijn de gevolgen tussen jullie beiden? Dat heeft best wat raakvlakken met een soap.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe dit nu afloopt en ik hoop in jullie geval goed.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-04 21:48
Iemand een idee?

*knip*. In ieder geval je vraag in een eigen topic stellen, het kicken en kapen van iemand anders zijn topic is namelijk niet toegestaan.

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 27-03-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 17:28
Ik gebruik geen whatsapp web, heb alleen whatsapp op mijn telefoon. Dus laatst gezien is ook echt laatst gezien op mijn telefoon.
Hoe weet je dat zo zeker? Als je telefoon door iemand anders ontgrendeld kan worden, dan kan hij dus ook whatsapp web hebben geactiveerd op z'n eigen computer. Dan hoeft ie niet eens meer op jouw telefoon te kijken! Dus controleer in whatsapp welke sessies actief zijn en pleur alles weg wat je niet herkent.

Maar ik vraag me af waarom je dit probleem niet bij de bron aanpakt. Neem je telefoon mee naar je eigen kamer? Waarom zou je 'm ergens laten liggen waar iemand anders erbij kan? Heb je geen ruimte op je kamer voor je telefoon?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.