Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Brommerbob
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 18-10-2018
Hallo,

Mijn telefoon heeft 32 GB opslag.
9 GB hiervan zijn zoals je ziet op de foto apps, videos, fotos en muziek.
Totaal is er al 25 GB van de 32 GB in gebruik.
Nou is mijn vraag, waar kan ik zien wat die overige 16 GB is die opslag in gebruik neemt?

SD kaart is 11,4 van de 29,5 GB in gebruik dus dit staat er helemaal los van.

Ik heb alle berichten op whatsapp, gedownloade films op netflix en alles zo veel mogelijk verwijderd maar op de een of andere manier word de helft van mijn opslag in beslag genomen door iets wat ik niet weet wat het is.

https://imageshack.us/i/pnN3RQOcj

Hoop graag dat iemand mij kan helpen!

Bob

[Voor 6% gewijzigd door Brommerbob op 15-10-2018 22:09]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

The Galaxy S7 and Galaxy S7 edge only come in 32GB versions so far, and there’s no telling if you’re ever going to be able to buy a 64GB or 128GB model. Furthermore, 8GB of that 32GB is occupied by Android and Samsung’s TouchWiz bloatware. That’s just like last year with the Galaxy S6 and 8GB is still a massive chunk of space.

That means you’re effectively left with 24GB of storage on your phone for apps and you can’t install them on the microSD card because Samsung doesn’t (yet) support Adoptable Storage.
Toevallig las ik recentelijk nog een oudere review...

Dus: 32GB is standaard, daarvan gaat dus minstens 8GB af voor het OS en aanverwante; hou je 24GB over. Maar hierin zit dan ook nog (extra) cache, oude apps, etc. etc. Als ik naar mijn OP5 kijk; daar is aan tijdelijke data al bijna 7GB in gebruik. Nou kan ik dat met 1 druk op de knop weggooien maar dat is puuuur "overbodige data".

Even voor jou:
- 8GB (of iets meer nodig) voor het OS en Samsung software
- 9GB voor je apps en foto's
- zeg even 6GB aan overbodige meuk (zoals op mijn OP5)
- is 24GB in gebruik maar niet "zichtbaar" voor je.

Misschien dat je via https://www.gottabemobile...p-space-on-the-galaxy-s7/ een paar opties kan nalezen en (waar mogelijk) voorzichtig toepassen / controleren om meer ruimte vrij te krijgen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:46

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Vaak bij geïnstalleerde apps zoals Google+ of Google Play boeken (waar veel mensen nooit gebruiken) een vinkje automatisch updaten aan staat.
Schakel automatisch updaten bij de apps die je nooit gebruikt (behalve Google Play Services) uit bij Google Play en verwijder/schakel uit de apps die je nooit gebruikt.

Review QNAP TS-230 NAS

• Brommerbob
Hoi Max en Dutch,

bedankt voor jullie reactie heeft me een hoop geholpen!

@Dutchredgaming
Ik kan alleen bij instellingen -> apps automatisch updaten en dan alleen aangeven dat ik alle apps niet automatisch wil updaten.
Waar kan ik dit automatisch updaten per app uitzetten?

Gr Bob

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:25
Op de pagina met de beschrijving van een app, menuknop rechtsboven.

Maar als je niet-gebruikte apps uitschakelt (instellingen>apps) dan worden updates sowieso niet gedownload.

• Brommerbob
Bedankt allemaal!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True