Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Winamp komt terug in 2019

Pagina: 1
Acties:

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Ook gepost op de officiële Winamp Facebook pagina. Ik gebruik de laatste versie nog steeds, want gewenning en blijft mijn favo speler. Nog andere mensen die hem gebruiken? :)

https://techcrunch.com/20...mas-ass-harder-than-ever/

The charmingly outdated media player Winamp is being reinvented as a platform-agnostic audio mobile app that brings together all your music, podcasts and streaming services to a single location. It’s an ambitious relaunch, but the company behind it says it’s still all about the millions-strong global Winamp community — and as proof, the original desktop app is getting an official update as well.

For those who don’t remember: Winamp was the MP3 player of choice around the turn of the century, but went through a rocky period during Aol ownership (our former parent company) and failed to counter the likes of iTunes and the onslaught of streaming services, and more or less crumbled over the years. The original app, last updated in 2013, still works, but to say it’s long in the tooth would be something of an understatement (the community has worked hard to keep it updated, however). So it’s with pleasure that I can confirm rumors that substantial updates are on the way.

“There will be a completely new version next year, with the legacy of Winamp but a more complete listening experience,” said Alexandre Saboundjian, CEO of Radionomy, the company that bought Winamp (or what remained of it) in 2014. “You can listen to the MP3s you may have at home, but also to the cloud, to podcasts, to streaming radio stations, to a playlist you perhaps have built.”

“People want one single experience,” he concluded. “I think Winamp is the perfect player to bring that to everybody. And we want people to have it on every device.”

offtopic:
Nieuw topic gemaakt omdat ik geen algemeen Winamp topic zag en alleen andere oudere topics

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:00
Goed nieuws. Winamp was zeker een fijne speler

Het grote adblocking topic

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:57

drooger

Falen is ook een kunst.

Nu maar hopen dat ze het niet gaan volstoppen met reclame of advertenties om rendabel te blijven.

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Hopelijk geen SSO/integration met Facebook of andere (social) media-sites...

Maar, even nadenkend; wat voegt Winamp zometeen nog toe in de tijd van Spotify, iTunes en andere streaming platforms, al dan niet gecombineerd met sommige (bijna achterlijk) grote databundels die we kunnen aanschaffen?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik gebruik (Mediamonkey als bibliotheek en) nog steeds Winamp voor puur afspelen. Simpel. Klein. Snel. Veel formats. Geen opsmuk, meuk of troep. Ik zou blij zijn als die uitgangspunten blijven.

Maar:
The planned version of Winamp for iOS and Android will be that place, Saboundjian claims. On desktop, “the war is over,” he said, and between the likes of iTunes and web apps, there’s not much room to squeeze in. But mobile audio is fractured and inconvenient.
Dus geen Win64b applicatie maar iOS en Android apps die simpelweg de naam Winamp gebruiken? Dan is mijn interesse snel weg, ik hoop dat de Windows versie, obv huidige uitgangspunten, blijft...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:30:
Ik gebruik (Mediamonkey als bibliotheek en) nog steeds Winamp voor puur afspelen. Simpel. Klein. Snel. Veel formats. Geen opsmuk, meuk of troep. Ik zou blij zijn als die uitgangspunten blijven.

Maar:
[...]

Dus geen Win64b applicatie maar iOS en Android apps die simpelweg de naam Winamp gebruiken? Dan is mijn interesse snel weg, ik hoop dat de Windows versie, obv huidige uitgangspunten, blijft...
The official non-leaked 5.8 release should come out this week (the 18th, to be precise), and won’t be substantially different from the one we’ve been using for years or the one that leaked. Just bug and compatibility fixes that should keep this relic trucking along for a few years longer.

The update to the desktop app is basically a good faith advance payment to the community: Radionomy showing they aren’t just running away with the property and slapping the brand on some random venture. But the real news is Winamp 6, which Saboundjian says should come out in 2019.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08:19
Winamp...goeiie ouwe tijd......

Tijd om maar weer eens te kijken of t nog wat is.
Zo te horen nog wel de moeite waard om ff te bekijken :)

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Slavy schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:49:
The official non-leaked 5.8 release should come out this week (the 18th, to be precise), and won’t be substantially different from the one we’ve been using for years or the one that leaked. Just bug and compatibility fixes that should keep this relic trucking along for a few years longer.

The update to the desktop app is basically a good faith advance payment to the community: Radionomy showing they aren’t just running away with the property and slapping the brand on some random venture. But the real news is Winamp 6, which Saboundjian says should come out in 2019.
Ik zag het ja, ben benieuwd of die WA6 dus ook en voor pc komt en opsmukloos blijft. :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

It really whips the llama's ass!!

Ik ben benieuwd naar deze nieuwe versie! :) Heb destijds ooit is de pro gekocht en hoop die key gewoon weer te kunnen gebruiken, of een leuke korting te krijgen, dan koop ik het wellicht direct denk ik.

Zou mij niet verbazen als het integraties heeft met diensten als Spotify, zou awesome zijn.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Matszs
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-06 22:11
Ik gebruik Winamp nog steeds dagelijks en blijf het een top muziekspeler vinden. Vond het altijd jammer dat voor de Mac geen goed werkende versie was...

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Grappig. Ik gebruik nu eigenlijk altijd VLC of MPC om enkele bestanden te spelen. Mijn hele muziekdatabase is nu nog geen 10GB en de rest stream ik (shoutcast) of vind ik op Youtube.

Ik ben benieuwd of ze een beetje bij de basis blijven of dat het grote bloatware wordt, enkel bedoeld om services te verkopen.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16:24

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb Winamp vroeger veel gebruikt, maar als simpele muziekspeler is https://www.foobar2000.org/ nu mijn favoriet. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• TomsDiner
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-06 23:32
MAX3400 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:22:

Maar, even nadenkend; wat voegt Winamp zometeen nog toe in de tijd van Spotify, iTunes en andere streaming platforms, al dan niet gecombineerd met sommige (bijna achterlijk) grote databundels die we kunnen aanschaffen?
Winamp Visualisations!

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
SRich schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:19:
Winamp was zeker een fijne speler
Was ? :P

Sinds dat het bestaat nooit iets anders gebruikt en dat ze er mee gestopt zijn maakt voor mij niets uit. Het programma was toch eigenlijk wel zo goed als af. Gebruik het nog iedere dag :)
Misschien ben ik wel ouderwets, maar ik hou graag alles in eigen beheer. Vind zelf dingen als Spotify en iTunes helemaal niets. Geef mij maar mijn mappen met MP3's en dus ook Winamp voor op de PC en Rocket Player voor op de telefoon :)

Snap natuurlijk prima dat er meer mensen zijn die wel gebruik maken van streaming en dat maakt een nieuwe Winamp ook wel een beetje onzin. De versie die ik heb doet het prima voor de mensen die het nog willen gebruiken, dus wat een nieuwe versie gaat toevoegen weet ik niet. Hooguit ondersteuning voor wanneer deze build niet meer wil werken op Windows om welke reden dan ook. Verder zie ik niet wat een nieuwe versie voor mij kan toevoegen, laat staan voor de steamers die het toch nooit gaan gebruiken. Aan de andere kant wel leuk dat de beste MP3 player voor Windows ooit weer opgepakt wordt :)

[Voor 62% gewijzigd door PilatuS op 16-10-2018 01:11]

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 01:04:
[...]
De versie die ik heb doet het prima voor de mensen die het nog willen gebruiken, dus wat een nieuwe versie gaat toevoegen weet ik niet.
Dit dus :)
Hij moet mp3tjes afspelen, en niets meer.
Ik gebruik een oudere versie nog steeds dagelijks. Ik mis ook niets. Dus totaal geen interesse in een nieuwe versie van Winamp.

• Resistor
  • Registratie: april 2001
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd. Ook nog steeds een dagelijkse gebruiker, en heb een simpele playlist met streams van mijn favoriete internetzenders (Pinguin, StuBru, BNR)

Wel eens andere programma's geprobeerd, maar het eenvoudige uiterlijk zonder felle kleuren van de 'Classic' skin is ongeëvenaard. Lekker 'snap' (of hoe heet het als het zelf op de plek springt) in een hoekje van mijn 2e scherm naast Rainmeter.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Dankzij Winamp zijn er Shoutcast! zenders die ik in rond 2006 heb ontdekt die ik nu nog steeds luister.

Mochten er mensen zijn die mee willen helpen aan een TS te bouwen, laat het weten, dan maak ik jullie mede TS. :)

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

Winamp! Het trouwe beestje dat nog dagelijks mijn muziek afspeelt (en soms ook crasht). Versie 5.666 installer staat tussen alle standaardprogramma's die ik op elke verse installatie weer installeer. Het blijft een echte core app voor mij :)

Mooi dat er weer ondersteuning komt. Hoop dat ze de desktop versie niet op de schop gaan nemen, en zich voornamelijk bij bugs houden. We zullen zien. En laat ik die 5.666 installer voor de zekerheid maar achter de hand houden :)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
@arnoudwokke misschien dit topic vermelden bij het nieuwsbericht? :)

• Fireshade
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Hopelijk geen SSO/integration met Facebook of andere (social) media-sites...

Als ze echt echt echt "platform agnostic" willen zijn, dan kan de nieuwe iteratie naast je eigen media library misschien ook integreren met de diverse streamers en muziekplatforms (Spotify, Deezer, etc.) zodat je dat allemaal vanuit Winamp bedient en speelt.
We gaan het zien.

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:12
Matszs schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 23:56:
Ik gebruik Winamp nog steeds dagelijks en blijf het een top muziekspeler vinden. Vond het altijd jammer dat voor de Mac geen goed werkende versie was...
Heerlijk minimalistisch inderdaad. Ik zweer ook nog bij de skin van de eerste versies (ik ben bij 1.6 ingestapt geloof ik)

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:53
ook fijn dat je gewoon de bitrate kan zien....ook als het vbr is.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje spotify maar daar staat toch veel niet op, 5.666 blijft dus gewoon draaien bij mij

Ik kan zo snel geen lijstje vinden met wat er verbeterd is met 5.8? Upgraden voelt wel een beetje vies na al die jaren.

specs

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
maratropa schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:25:
Ik heb sinds een tijdje spotify maar daar staat toch veel niet op, 5.666 blijft dus gewoon draaien bij mij

Ik kan zo snel geen lijstje vinden met wat er verbeterd is met 5.8? Upgraden voelt wel een beetje vies na al die jaren.
Winamp 5.8
* New: Windows Audio (WASAPI) Output plug-in (w.i.p.)
* Improved: Added an option to completely disable Winamp's video support
* Improved: Added an auto-fullscreen option to video prefs
* Improved: Added /ENUMPLAYLISTS to the command-line support
* Improved: Windows 8.1 and 10 compatibility
* Improved: [in_mod] OpenMPT-based Module Player (replaces old MikMod player)
* Improved: [ml_playlists] Added browse path & edit title functions in Ctrl+E editor
* Improved: [Bento] Updated scrollbars and buttons and other tweaks (thanks Martin)
* Improved: [Bento & Modern skins] Added a Playlist Search feature (thanks Victor)
* Fixed: New URLs not being remembered after using Reset history in Open URL dialog
* Fixed: Various memory leaks
* Fixed: [gen_tray] Not showing correct current icon pack in preferences
* Fixed: [in_avi] Divide-by-zero crash with badly formed files (thanks ITDefensor)
* Fixed: [in_mp3] Crashing with some ID3v2 tags
* Fixed: [ml_wire] Slow loading issue
* Fixed: [ssdp] Crash on load if jnetlib was not correctly initialized
* Misc: Minimum required OS is now Win XP sp3 (Windows 7 or higher recommended)
* Misc: More general tweaks, improvements, fixes and optimizations
* Misc: Moved shared DLLs to Winamp\Shared folder
* Removed: All former "Pro" licensed functions (Winamp is now 100% freeware again)
* Removed: gen_jumpex & UnicodeTaskbarFix (making way for native implementations)
* Removed: ml_nowplaying
* Removed: [in_wm] DRM support
* Replaced: CD playback and ripping now using native Windows API (instead of Sonic)
* Replaced: MP3 Decoder now mpg123 based (instead of Fraunhofer)
* Replaced: AAC Decoder now using Media Foundation (Vista and higher)
* Replaced: H.264 Decoder now using Media Foundation (Vista and higher)
* Replaced: MPEG-4 Pt.2 Decoder now using Media Foundation (Vista and higher)
* Updated: [in_vorbis] libogg 1.3.3 & libvorbis 1.3.6
* Updated: [libFLAC] FLAC 1.3.2
* Updated: [libyajl] libyajl v2.1.0
* Updated: [OpenSSL] OpenSSL v1.0.1i
* Updated: [png] libpng v1.5.24

Notes:

Some features are works-in-progress, e.g. new in_mod & out_wasapi plugins

Sorry, no CD burning, autotag or cddb features yet.
No multinational version with lang packs yet either.

Changes since unofficial build 3563

Removed ml_nowplaying; updated libogg, libvorbis, libflac & libopenmpt; copyright updates; added more genres to file info dialog; new digital cert; various other general tweaks, fixes and prep work....

More to follow.
Bron: http://forums.winamp.com/showthread.php?t=453675

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Gebruik WinAmp ook nog steeds, maar een hele oude versie. Doet het prima en vooral lekker vlot in opstarten, ook met een mega grote playlist.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• PE4000
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-01-2020
@OgWok Ik zou je WinCue v1.35/v1.40 aanraden.
Werkt perfect onder W10 met laatste update, ondanks deze al uit 2004 stamt.
Requirements: Winamp 2.x (2.63 or later)
Kan met mak 50k aan tracks aan.
Bij title formating (when ID3 tag found): %3 - %1 - %2 (slechts een voorbeeld)
%3 = album; %1 = artist; %2 = title (zo heb je de albumtracks mooi bij elkaar en overzichtelijk)

Mijn Winamp setup:
Winamp v5.6666 Build 3512 x86
Database: MPEG Audio Collection v2.93, since 2002

DSP/Effect Plug-Ins
Enhancer v1.01 = Enhancer v0.17
Tape Restore Live! 1.20 by Hans van Zutphen
VST Host DSP v1.0 for WinAmp

Algemene Plug-Ins
Pause Between Songs Plug-In v2.2
Time Restore & Autoplay v2.5.4
Winamp Intro Play Plug-In v1.3
WinCue v1.35 << It's a Media Library with more options... >>
Yar-mately! Playlist Copier v1.12
XOR Midi Control for Winamp

Uitvoer Plug-Ins
WASAPI: Maiko_2.95_Pack (Winamp) << Perfect voor Lossless >>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R_Lee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04-06 13:35
Even een schopje omhoog. Iemand een idee hoe het nu staat met de come-back van Winamp? Het zou jammer zijn als het een doodlopend project is.

• Resistor
  • Niet online
Het doet zijn ding. Geen klachten, geen rare dingen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

R_Lee schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:43:
Even een schopje omhoog. Iemand een idee hoe het nu staat met de come-back van Winamp? Het zou jammer zijn als het een doodlopend project is.
Tsjah, wat mis je aan de oude winamp (5.666) dan? Hoeveel ontwikkeling verwacht je nog?

• koppie
  • Nu online
Misschien op de Mac en import van de iTunes library na het nieuws van gisteren.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik vroeg het me af toen dit nieuws was, ik vraag het me nu opnieuw af: "Wat is anno nu de toegevoegde waarde van een nieuwe versie van Winamp?"

Het gros van de mensen die nu nog Winamp gebruikt zit waarschijnlijk nog op een 2.9-versie. En de rest? Zelf ben ik al meer dan 10 jaar een blije Foobar-gebruiker. Tussendoor ben ik even vreemd gegaan met Musicbee en Mediamonkey, maar beiden winnen het niet van Foobar2000 (wat uiteraard mijn bescheiden mening is).
Maar er is al jaren geen sprake meer van een llama-vormig gat.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21-06 20:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Versie 5.666 doet het nog steeds prima hoor :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S8 | XBOX One

• COUNTRYGIRL
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 26-09-2019
Hallo, kan iemand mij vertellen of ik in de playlist kan aangeven dat ik geen doorlopend muziek wil laten afspelen. Niet met een hotkey maar een vaste instelling. :)

• ge-flopt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:55
Zie nu dat Radionomy niet meer als zelfstandig bedrijf bestaat. Het is blijkbaar overgenomen door Audiovally (https://www.audiovalley.com/fr/newsroom/616/vivendi).
Het is ook aardig stil op het vlak van Winamp. Zou er nog een nieuwe versie uitkomen in 2019?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True