Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• mr.bievers
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 04-06 03:42
Hoi allen,

Ik heb 2 Zotac 780 amp! kaarten, ik ondervind momenteel in verschillende games problemen waardoor het spel freezed en ik enkel het spel kan sluiten wanneer ik de task manager gebruik.
De problemen ondervind ik wanneer ik op 1 kaart en alsook op SLI draai, uiteraard ondervind ik de meeste problemen in SLI.

Ik heb al gemerkt dat ik meer problemen vind met de recentere drivers die het afgelopen jaar zijn uit gekomen, de laatste gpu driver geeft zelf performance problemen in windows 10 waardoor ik de driver zelfs niet kan gebruiken.Verschillende games die ik speel vereisen jammer genoeg recente drivers waardoor ik niet gebruik kan maken van de oudere drivers.

Door de jaren heen ondervond ik al wel eens problemen in BF4 maar die geraakten meestal wel opgelost met een driver, of het spel NIET in SLI meer te draaien.
Bij rocket league moet ik het laatste jaar ongeveer mijn gpu onderklokken en dan heb ik alsook geen freezes meer.

Momenteel speel ik COD black ops 4 maar dit spel geeft constant random gamefreezes waardoor het spel onspeelbaar word. Deze freezes ondervind ik zowel in SLI als op 1 kaart.
In SLI geniet ik wel van een serieuze increase van FPS dus graag zou ik deze game stabiel willen draaien in SLI modus.

Relevante software en hardware die ik gebruik

- ZOTAC 780 AMP! (SLI)
- Windows 10
- MSI afterburner
- 416.16-desktop-win10-64bit-international-whql driver

* Steam
* Battle.net

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Clean install windows 10
- Ongeveer 8 van de recentere drivers geprobeerd.
- Underclocken verhelpt de fatale freezes in rocket league
- In battlefield 4 loste het probleem zich meestal op met een driver of door SLI uit te schakelen
- Battlefield 1 ondervind geen freezes op 1 kaart

...

Alle reacties

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:53
En de rest van het systeem?

• NL-RaVeR
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:10
Probeer het volgende eens aan te zetten in het control panel van Nvidia. Dit heeft bij een vriend van me geholpen nadat hij veel vastlopers/crashes ervaarde:

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Niet om vervelend te doen maar de games die je noemt zijn (voornamelijk) online games; dat speel je toch (hopelijk) niet via die Sabrent WiFi-kaart?

Heb je de issues ook met "offline games"? Of heb je de issues ook met online games als de PC bekabeld is aangesloten?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mr.bievers
NL-RaVeR schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:12:
Probeer het volgende eens aan te zetten in het control panel van Nvidia. Dit heeft bij een vriend van me geholpen nadat hij veel vastlopers/crashes ervaarde:
[Afbeelding]
Gelijk gedaan

• mr.bievers
MAX3400 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:12:
Niet om vervelend te doen maar de games die je noemt zijn (voornamelijk) online games; dat speel je toch (hopelijk) niet via die Sabrent WiFi-kaart?

Heb je de issues ook met "offline games"? Of heb je de issues ook met online games als de PC bekabeld is aangesloten?
- Het gebeurt zelden dat ik offline spellen speel, maar bv met South park ondervond ik geen problemen Far cry 5 dan weer wel.

- Ik maak gebruik van een kabel ;)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:56
3GB VRAM is een beetje weinig aan het worden. FC5 gaat daar al overheen.
8GB systeemgeheugen is ook aan de karige kant.
Kijk eens met MSI Afterburner wat het gebruik van de diverse componenten en de temperaturen zijn.

• mr.bievers
Uszka schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:26:
3GB VRAM is een beetje weinig aan het worden. FC5 gaat daar al overheen.
8GB systeemgeheugen is ook aan de karige kant.
Kijk eens met MSI Afterburner wat het gebruik van de diverse componenten en de temperaturen zijn.
Misschien is dit een hele domme vraag, maar kan ik deze gegevens loggen terwijl ik game ?

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12:14

iCore

Dat is mijn uitspraak.

mr.bievers schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:38:
[...]

Misschien is dit een hele domme vraag, maar kan ik deze gegevens loggen terwijl ik game ?
Met MSI Afterburner

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:56
Met rechter muisklik op de grafieken kan je de geschiedenis loggen naar een bestand.

• mr.bievers
Uszka schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:46:
Met rechter muisklik op de grafieken kan je de geschiedenis loggen naar een bestand.
Thx

Update :

- Ik heb zonet eerst met DDU de voorgaande drivers verwijderd en opnieuw de eerder vermelde driver geΓ―nstalleerd.
- Ik heb een log gemaakt met MSI afterburner en een logboek van mijn errors in windows in een drive bestand.
- Momenteel ondervind ik freezes na +- 2 a 5 min in game of zelfs hardcrashes

https://drive.google.com/...-EwcEXs83Pbr2mHyyb8166jI_

Allen bedankt voor de hulp

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 06:59
Zijn de gpus goed stofvrij? Dat levert ook problemen op met koeling.

• Intergalactic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 11:40

Intergalactic

Testlab CoΓΆrdinator & Moderator Harde Waren

π™Έπš—πšŸπšŠπšπšŽπš›πšœ π™Όπšžπšœπš π™³πš’πšŽ

het stoteren van de spellen zou je terug kunnen leiden naar het gebrek aan vram, op welke instellingen probeer je de spellen te spelen?

de 780 is een alwat oudere kaart die je instellingen misschien niet trekt

| πš’πš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ, πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord |

• Galaxis
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:44
Freezes na 2 a 5 minuten spelen zeg je, ik gok op een thermal probleem. Wat zijn de temperaturen van je systeem tijdens Load ?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@mr.bievers Het is van belang dat alles goed stofvrij is. al eens getest met 1 kaart ipv 2 ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Intergalactic

Intergalactic

@mr.bievers in je log is je cpu qua load ook erg wispelturig, terwijl de temps van je cpu en Gpu redelijk laag blijven.
kan je specefiek naar vram gebruik kijken tijdens het gamen, adviseer ook om via hwinfo even je temperaturen in de gaten te houden

| πš’πš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ, πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord |

• Intergalactic

Intergalactic

@Galaxis temps zagen er in de log prima uit, je zag duidelijk de dippen in load op de kaart, terwijl er geen reden is voor de dipjes

• Galaxis
Monitor met hwinfo je spanningen eens van je voeding tijdens het gamen. Met name de 12V lijn.

• mr.bievers
Goofy1978 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 23:19:
Zijn de gpus goed stofvrij? Dat levert ook problemen op met koeling.
Hackus schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:21:
@mr.bievers Het is van belang dat alles goed stofvrij is. al eens getest met 1 kaart ipv 2 ?
Galaxis schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:16:
Freezes na 2 a 5 minuten spelen zeg je, ik gok op een thermal probleem. Wat zijn de temperaturen van je systeem tijdens Load ?
De gpu's zijn voldoende stof vrij, alsook lijken de temperaturen niet hoog op te lopen zoals hieronder in een reactie word vermeld door intergalactic aan de hand van de log van afterburner.
Intergalactic schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:14:
het stoteren van de spellen zou je terug kunnen leiden naar het gebrek aan vram, op welke instellingen probeer je de spellen te spelen?

de 780 is een alwat oudere kaart die je instellingen misschien niet trekt
Hackus schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:21:
Met de freezes bedoel ik eerder een random hard freeze waardoor ik het spel moet afsluiten met taskmanager. Het spel draait soepel aan +- 80 fps op 1 kaart en 130 + fps in SLI modus.
De settings staan voornamelijk prestatie gericht op low.
Intergalactic schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:46:
@mr.bievers in je log is je cpu qua load ook erg wispelturig, terwijl de temps van je cpu en Gpu redelijk laag blijven.
kan je specefiek naar vram gebruik kijken tijdens het gamen, adviseer ook om via hwinfo even je temperaturen in de gaten te houden
Galaxis schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:52:
Monitor met hwinfo je spanningen eens van je voeding tijdens het gamen. Met name de 12V lijn.
Sorry voor de onwetendheid, maar hoe doe ik dit ?

Update :

Gisteren avond heb ik het spel nog gespeeld in 1280x720 windowd mode, ik heb het spel meerdere uren gespeeld zonder een hard freeze te krijgen, na verloop van tijd ben ik terug op 1920x1080 gaan spelen en vreemd genoeg heb ik tijdens +- 1 uur op deze setting te spelen ook geen hard freeze ondervonden.Ik ben daarna gaan slapen... jammergenoeg was op dit moment afterburner geen log aan het maken.

Allen nogmaals bedankt voor de input

• Galaxis
Hwinfo is een tooltje wat kan je dan downloaden. Hierin kan je veel vitale gegevens van je systeem aflezen, alsook de spanningen van je voeding.

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
probleem zal er ook in zitten,dat het relatief oude kaarten zijn en dat er te weinig optimalisatie meer zijn voor deze in nieuwe drivers.

Ik begrijp het goed dat de oudere drivers wel goed werken?

Verder is 4gb vram toch wel wat krap,als je nieuwe games voluit wilt spelen dan,qua snelheid zal het genoeg zijn,die kaarten,maar het aantal gb aan vram houd de boel tegen.

Op wat voor settings speel je COD en op welke resolutie?

[Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 16-10-2018 16:12]

• mr.bievers
freaky35 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:10:
probleem zal er ook in zitten,dat het relatief oude kaarten zijn en dat er te weinig optimalisatie meer zijn voor deze in nieuwe drivers.

Verder is 4gb vram toch wel wat krap,als je nieuwe games voluit wilt spelen dan,qua snelheid zal het genoeg zijn,die kaarten,maar het aantal gb aan vram houd de boel tegen.

Het spel draait soepel aan +- 80 fps op 1 kaart en 130 + fps in SLI modus.
De settings staan voornamelijk prestatie gericht op low.

Resolutie 1920x1080

• mr.bievers
Galaxis schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:05:
Hwinfo is een tooltje wat kan je dan downloaden. Hierin kan je veel vitale gegevens van je systeem aflezen, alsook de spanningen van je voeding.
GeΓ―nstalleerd, logt deze automatisch ?

• PEBKAC
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21-06 19:18
mr.bievers schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:35:
[...]

GeΓ―nstalleerd, logt deze automatisch ?
Nee, maar kan je wel instellen ;)

• Intergalactic

Intergalactic

En?

al wat gevonden?

• mr.bievers
Ik ben er even niet meer aan toe gekomen jammer genoeg.

Ik heb met MSI afterburner mijn core en memory underclocked en nu heb ik in mijn laatste gamesessie geen freezes ondervonden... .
Maar uiteraard is het jammer omdat ik hogere fps kan halen in SLI

Ik zoek ff uit hoe ik met HWI kan loggen en dan post ik de log.

Allen nogmaals bedankt voor de moeite

• mr.bievers
Het heeft even geduurd, maar bij deze heb ik een log bestand met HWINFO.

https://drive.google.com/...ts3AWt3FhOPxhBWy2CPMECKXE

• mr.bievers
Een 2de log is alsook toegevoegd, ditmaal heb ik ondertussen eens ge alt tab en een youtube filmpje bekeken en dan terug het spel in gegaan etc ... dus de pc was extra belast. En de log is van een langere sessie

• Intergalactic

Intergalactic

@mr.bievers de log qua componenten ziet er normaal uit, wat mij wel opvalt is je read gedrag van de schijf.
is het een hdd?

• mr.bievers
Intergalactic schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:32:
@mr.bievers de log qua componenten ziet er normaal uit, wat mij wel opvalt is je read gedrag van de schijf.
is het een hdd?
Bedankt voor je reactie, het gaat om een Samsung SSD .

• Intergalactic

Intergalactic

@mr.bievers kan je naar de smart data van de ssd?
het kan zijn dat de ssd aan het eind van zijn leven is en wat dus voor freezes kan zorgen

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
freaky35 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:10:

Echter worden bugs voor Kepler er wel uit gehaald met nieuwe drivers, bugs die games laten crashen of artifacts enzv. Ook worden performacne problemen nog altijd verhopen, bijvoorbeeld als een GPU niet volledig word gebruikt en op 50% blijft hangen. Ik zeg dit eigenlijk maar zo dat de TS niet bang hoeft te zien en maar een nieuwe kaart moet gaan kopen omdat Nvidia er helemaal niet meer naar om kijkt.

Als ik de TS zijn problemen na ga lijkt het er op dan 1 of 2 van de videokaart aan het doodgaan is als de kaart dan ook echt niet te heet word. met standaard clock snelheden.

[Voor 8% gewijzigd door Gekke Jantje op 02-11-2018 09:34]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• mr.bievers
Intergalactic schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:46:
@mr.bievers kan je naar de smart data van de ssd?
het kan zijn dat de ssd aan het eind van zijn leven is en wat dus voor freezes kan zorgen
Moet ik dit via de samsung software manager bekijken ?

• Intergalactic

Intergalactic

@mr.bievers het liefste met crystal disk info

• mr.bievers
Ik doe het 1 van de komende dagen ;)

EVEN EEN UPDATE IVM DEZE ISSUE :

Sinds heden speel ik het spel op 1 kaart met de core en memory clock - 50 gedownclocked, en heb geen crashes meer ondervonden. Jammer genoeg als ik dit in SLI probeer crashed het spel na een tijdje .

• Intergalactic

Intergalactic

:? wellicht is hjet dan een brakke sli brug

• mr.bievers
E Schijf (COD BO4) :

CrystalDiskMark 5.5.0 x64 (C) 2007-2017 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/
-----------------------------------------------------------------------
* MB/s = 1,000,000 bytes/s [SATA/600 = 600,000,000 bytes/s]
* KB = 1000 bytes, KiB = 1024 bytes

Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 548.594 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 533.457 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 32,T= 1) : 394.313 MB/s [ 96267.8 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 32,T= 1) : 366.169 MB/s [ 89396.7 IOPS]
Sequential Read (T= 1) : 529.157 MB/s
Sequential Write (T= 1) : 523.403 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) : 38.165 MB/s [ 9317.6 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) : 132.521 MB/s [ 32353.8 IOPS]

Test : 1024 MiB [E: 78.4% (182.7/232.9 GiB)] (x5) [Interval=5 sec]
Date : 2018/11/08 16:30:04

C Schijf :

CrystalDiskMark 5.5.0 x64 (C) 2007-2017 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/
-----------------------------------------------------------------------
* MB/s = 1,000,000 bytes/s [SATA/600 = 600,000,000 bytes/s]
* KB = 1000 bytes, KiB = 1024 bytes

Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 551.032 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 526.704 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 32,T= 1) : 399.923 MB/s [ 97637.5 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 32,T= 1) : 363.919 MB/s [ 88847.4 IOPS]
Sequential Read (T= 1) : 534.391 MB/s
Sequential Write (T= 1) : 520.579 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) : 38.874 MB/s [ 9490.7 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) : 133.715 MB/s [ 32645.3 IOPS]

Test : 1024 MiB [C: 35.4% (82.0/231.5 GiB)] (x5) [Interval=5 sec]
Date : 2018/11/08 16:36:37

• PEBKAC
@mr.bievers dat is Crystal disk mark (benchmarking tool), wat jij nodig hebt is Crystal disk info : https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/

• mr.bievers
ramon89 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:55:
@mr.bievers dat is Crystal disk mark (benchmarking tool), wat jij nodig hebt is Crystal disk info : https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
oww shiiii.. :F

• Intergalactic

Intergalactic

wel moet ik zeggen dat de schijf prima scores geeft, maar ramon haalt mij de woorden uit mijn mond 8)7

• PEBKAC
@mr.bievers ik las in een andere topic dat je ervoor hebt gekozen een nieuwe PC samen te stellen ? Opzich geen slechte keuze ;)

Maar wil je hier dan nog verder worden geholpen met je huidige probleem?

• mr.bievers
ramon89 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:13:
@mr.bievers ik las in een andere topic dat je ervoor hebt gekozen een nieuwe PC samen te stellen ? Opzich geen slechte keuze ;)

Maar wil je hier dan nog verder worden geholpen met je huidige probleem?
Hoi Ramon,

Ik ben er nog niet helemaal over uit welke keuze ik ga maken... wegens aanhoudende problemen ben ik nog een beetje aan het aftasten.

Ik had gisteren namiddag een iets rustiger dagje met werk, dus heb ik enkele zaken getest en zoals je kon zien ook het verkeerde programma gebruikt :D .

Nu had ik gisteren ook de kaarten apart getest en is er het volgende gebeurd :

- 1st is het clipje dat mijn videokaart in zijn slot laat klikken gedeeltelijk afgebroken ... waardoor de videokaart niet meer in het moederbord klikt.

- Daarna blijkt 1 van mijn GPU's niet meer 100 procent te werken ... en te freezen in COD ... en die freeze lijkt enorm op het voorgaande aangehaalde probleem.... MAAR het vreemde is ... dat het net de werkende GPU is die ik altijd al gebruikte en daarvoor dus gewoon werkte .... nu is de vraag ... is het gewoon een slecht contact omdat de GPU niet in het slot 'klikt' ? Of is de GPU al heel de tijd zijn laatste loodjes aan het uitblazen ... en valt het systeem daarom random uit wanneer ik in SLI draai en ook af en toe gewoon.

Momenteel heb ik mijn 2de en nieuwste kaart in hetzelfde slot zitten die niet "klikt" en gisteren heb ik ongeveer 3 u gegamed en geen problemen ondervonden.

De keuze van een nieuwe PC zou ik in eerste instantie nog willen uitstellen... maar indien ik genoodzaakt zou zijn door een kapotte GPU en gebrekkig moederbord dan zou ik die keuze wel durven maken.

Alsook hangt het een beetje af of battlefield 5 de moeite is of niet.... indien niet ... dan speel ik toch enkel Rocket league en COD en die spellen kan ik gewoon op 1 kaart spelen

De kogel is dus nog niet helemaal door de kerk. 8)7

• PEBKAC
@mr.bievers dat het klipje is afgebroken is natuurlijk niet de bedoeling, maar als jij je GPU stevig vast schroeft kan het geen kant op.

Heb jij je GPU's al in een ander systeem getest?

Met dat Ryzen setje + 1080 Ti wat in de andere topic word aangeraden kan jij weer een paar jaar vooruit. Plus dan ben je van al het gezeur wat je nu hebt af ;)

• mr.bievers
ramon89 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:05:
@mr.bievers dat het klipje is afgebroken is natuurlijk niet de bedoeling, maar als jij je GPU stevig vast schroeft kan het geen kant op.

Ik heb ze weldegelijk goed vast geschroefd, maar misschien komt ie net daarom vanachter wat omhoog ( Vooraan vast geschroefd en echteraan is het klipje )

Heb jij je GPU's al in een ander systeem getest?

Nee man ... nog niet aan toe gekomen

Met dat Ryzen setje + 1080 Ti wat in de andere topic word aangeraden kan jij weer een paar jaar vooruit. Plus dan ben je van al het gezeur wat je nu hebt af ;)
Ja het is alvast enorm verleidelijk :D

• mr.bievers
Deze keer wel het juiste programma :D

----------------------------------------------------------------------------
CrystalDiskInfo 7.8.3 (C) 2008-2018 hiyohiyo
Crystal Dew World : https://crystalmark.info/

Date : 2018/11/09 20:52:03

-- Controller Map ----------------------------------------------------------
+ Standaard AHCI 1.0 Serial ATA-controller [ATA]
- Samsung SSD 850 EVO 250GB
- ST2000DM001-1CH164
- Samsung SSD 840 EVO 250GB
- Controlefunctie voor opslagruimten van Microsoft [SCSI]

-- Disk List ---------------------------------------------------------------
(1) Samsung SSD 850 EVO 250GB : 250,0 GB [0/0/0, pd1] - sg
(2) ST2000DM001-1CH164 : 2000,3 GB [1/0/0, pd1] - st
(3) Samsung SSD 840 EVO 250GB : 250,0 GB [2/0/0, pd1] - sg

(1) Samsung SSD 850 EVO 250GB
Model : Samsung SSD 850 EVO 250GB
Firmware : EMT01B6Q
Serial Number : S21PNSAG835012Y
Disk Size : 250,0 GB (8,4/137,4/250,0/250,0)
Buffer Size : onbekend
Queue Depth : 32
# of Sectors : 488397168
Rotation Rate : ---- (SSD)
Interface : Serial ATA
Major Version : ACS-2
Minor Version : ATA8-ACS version 4c
Transfer Mode : SATA/600 | SATA/600
Power On Hours : 5863 uren
Power On Count : 1428 keer
Host Writes : 9792 GB
Wear Level Count : 44
Temperature : 35 C (95 F)
Health Status : Goed (100 %)
Features : S.M.A.R.T., 48bit LBA, NCQ, TRIM, DevSleep
APM Level : ----
AAM Level : ----
Drive Letter : C:

-- S.M.A.R.T. --------------------------------------------------------------
ID Cur Wor Thr RawValues(6) Attribute Name
05 100 100 _10 000000000000 Heringedeelde Sectoren
09 _98 _98 __0 0000000016E7 Bedrijfs Uren
0C _98 _98 __0 000000000594 Schijf inschakelen
B1 _97 _97 __0 00000000002C Hoeveelheid Slijtage Nivellering
B3 100 100 _10 000000000000 Gebruikte Reserve Block's (Totaal)
B5 100 100 _10 000000000000 Programma Fouten (Totaal)
B6 100 100 _10 000000000000 Wis Fouten (Totaal)
B7 100 100 _10 000000000000 Werktijd Slechte Block's (Totaal)
BB 100 100 __0 000000000000 Niet Corrigeerbare Fouten
BE _65 _54 __0 000000000023 Luchtstroom Temperatuur
C3 200 200 __0 000000000000 ECC Fout Factor
C7 100 100 __0 000000000000 CRC Fouten
EB _99 _99 __0 00000000002D POR Herstellen
F1 _99 _99 __0 0004C80D958F Tot. LBA Geschreven

-- IDENTIFY_DEVICE ---------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
000: 0040 3FFF C837 0010 0000 0000 003F 0000 0000 0000
010: 5332 3150 4E53 4147 3833 3530 3132 5920 2020 2020
020: 0000 0000 0000 454D 5430 3142 3651 5361 6D73 756E
030: 6720 5353 4420 3835 3020 4556 4F20 3235 3047 4220
040: 2020 2020 2020 2020 2020 2020 2020 8001 4001 2F00
050: 4000 0200 0200 0007 3FFF 0010 003F FC10 00FB 0101
060: FFFF 0FFF 0000 0007 0003 0078 0078 0078 0078 0F10
070: 0000 0000 0000 0000 0000 001F 850E 00C6 016C 0060
080: 03FC 0039 746B 7D01 4163 7469 BC01 4163 207F 0001
090: 0004 0000 FFFE 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
100: 5970 1D1C 0000 0000 0000 0008 4000 0000 5002 538D
110: A034 A979 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 401E
120: 401C 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0029 0000
130: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
140: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
150: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
160: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0001
170: 2020 2020 2020 2020 0000 0000 0000 0000 0000 0000
180: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
190: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
200: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 003D 0000 0000 4000
210: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0001 0000 0000
220: 0000 0000 107F 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
230: 0000 0000 0000 0000 0000 0800 0000 0000 0000 0000
240: 0000 0000 0000 4000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
250: 0000 0000 0000 0000 0000 66A5

-- SMART_READ_DATA ---------------------------------------------------------
+0 +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +A +B +C +D +E +F
000: 01 00 05 33 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 09 32
010: 00 62 62 E7 16 00 00 00 00 00 0C 32 00 62 62 94
020: 05 00 00 00 00 00 B1 13 00 61 61 2C 00 00 00 00
030: 00 00 B3 13 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 B5 32
040: 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 B6 32 00 64 64 00
050: 00 00 00 00 00 00 B7 13 00 64 64 00 00 00 00 00
060: 00 00 BB 32 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 BE 32
070: 00 41 36 23 00 00 00 00 00 00 C3 1A 00 C8 C8 00
080: 00 00 00 00 00 00 C7 3E 00 64 64 00 00 00 00 00
090: 00 00 EB 12 00 63 63 2D 00 00 00 00 00 00 F1 32
0A0: 00 63 63 8F 95 0D C8 04 00 00 00 00 00 00 00 00
0B0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0C0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0D0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0E0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0F0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
100: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
110: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
120: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
130: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
140: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
150: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
160: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 53
170: 03 00 01 00 02 85 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
180: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
190: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1A0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1B0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1C0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1D0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1E0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1F0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 0A

-- SMART_READ_THRESHOLD ----------------------------------------------------
000: 01 00 05 0A 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 09 00
010: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 0C 00 00 00 00 00
020: 00 00 00 00 00 00 B1 00 00 00 00 00 00 00 00 00
030: 00 00 B3 0A 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 B5 0A
040: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 B6 0A 00 00 00 00
050: 00 00 00 00 00 00 B7 0A 00 00 00 00 00 00 00 00
060: 00 00 BB 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 BE 00
070: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 C3 00 00 00 00 00
080: 00 00 00 00 00 00 C7 00 00 00 00 00 00 00 00 00
090: 00 00 EB 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 F1 00
0A0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
160: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
170: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1F0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 4E

(2) ST2000DM001-1CH164
Model : ST2000DM001-1CH164
Firmware : CC27
Serial Number : S1E2JBAY
Disk Size : 2000,3 GB (8,4/137,4/2000,3/2000,3)
# of Sectors : 3907029168
Rotation Rate : 7200 RPM
Minor Version : ACS-3 Revision 3b
Power On Hours : 9477 uren
Power On Count : 2232 keer
Temperature : 33 C (91 F)
Health Status : Goed
Features : S.M.A.R.T., APM, 48bit LBA, NCQ
APM Level : 8080h [ON]
Drive Letter : D:

01 114 _99 __6 0000047395A0 Lees Fout Factor
03 _97 _96 __0 000000000000 Opstart Tijd
04 _94 _94 _20 00000000194B Start/Stop Aantal
07 _68 _60 _30 0000006E3E8E Zoek Fouten Factor
09 _90 _90 __0 000000002505 Bedrijfs Uren
0A 100 100 _97 000000000000 Herstart's
0C _98 _98 _20 0000000008B8 Power Cyclus
B7 100 100 __0 000000000000 Concrete Leverancier
B8 100 100 _99 000000000000 End-to-End Fout
BB 100 100 __0 000000000000 Gerapporteerde Niet Corrigeerbare Fouten
BC 100 100 __0 000000000000 Opdracht Timeout
BD 100 100 __0 000000000000 High Fly Schrijft
BE _67 _61 _45 000421130021 Luchtstroom Temperatuur
BF 100 100 __0 000000000000 G-Sensor Fout Factor
C0 100 100 __0 0000000000CD Power-Uit Intrekken
C1 _79 _79 __0 00000000A50E Laden/Ontladen Cyclus
C2 _33 _40 __0 800000000021 Temperatuur
C5 100 100 __0 000000000000 Huidig Wachtende Sectoren
C6 100 100 __0 000000000000 Niet Corrigeerbare Sectoren
C7 200 200 __0 000000000000 UltraDMA CRC Fouten
F0 100 253 __0 2E2900000FBD Koppen Flying Uren
F1 100 253 __0 0001F941C131 Totaal Host Schrijven
F2 100 253 __0 00021EAD7B7A Totaal Host Lezen

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
000: 0C5A 3FFF C837 0010 0000 0000 003F 0000 0000 0000
010: 2020 2020 2020 2020 2020 2020 5331 4532 4A42 4159
020: 0000 0000 0004 4343 3237 2020 2020 5354 3230 3030
030: 444D 3030 312D 3143 4831 3634 2020 2020 2020 2020
040: 2020 2020 2020 2020 2020 2020 2020 8010 4000 2F00
050: 4000 0200 0200 0007 3FFF 0010 003F FC10 00FB 0110
060: FFFF 0FFF 0000 0007 0003 0078 0078 0078 0078 0000
070: 0000 0000 0000 0000 0000 001F 850E 0006 004C 0040
080: 03F0 001F 346B 7D69 4163 3469 BC49 4163 207F 006C
090: 006C 8080 FFFE 0000 D000 0000 0000 0000 0000 0000
100: 88B0 E8E0 0000 0000 0000 0000 6003 0000 5000 C500
110: 6C81 8956 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 401E
120: 401C 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0029 88B0
130: E8E0 88B0 E8E0 2020 0002 0140 0100 5000 3C06 3C0A
140: 0000 003C 0000 0008 0000 0000 05FF 0280 0000 0000
150: 0008 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 5800 8800
160: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0002 0000
170: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
200: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 3085 0000 0000 4000
210: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 1C20 0000 0000
220: 0000 0000 107E 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
230: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
240: 0000 0000 0000 0003 0000 0000 0000 0000 0000 0000
250: 0000 0000 0000 0000 0000 9FA5

000: 0A 00 01 0F 00 72 63 A0 95 73 04 00 00 00 03 03
010: 00 61 60 00 00 00 00 00 00 00 04 32 00 5E 5E 4B
020: 19 00 00 00 00 00 05 33 00 64 64 00 00 00 00 00
030: 00 00 07 0F 00 44 3C 8E 3E 6E 00 00 00 00 09 32
040: 00 5A 5A 05 25 00 00 00 00 00 0A 13 00 64 64 00
050: 00 00 00 00 00 00 0C 32 00 62 62 B8 08 00 00 00
060: 00 00 B7 32 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 B8 32
070: 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 BB 32 00 64 64 00
080: 00 00 00 00 00 00 BC 32 00 64 64 00 00 00 00 00
090: 00 00 BD 3A 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 BE 22
0A0: 00 43 3D 21 00 13 21 04 00 00 BF 32 00 64 64 00
0B0: 00 00 00 00 00 00 C0 32 00 64 64 CD 00 00 00 00
0C0: 00 00 C1 32 00 4F 4F 0E A5 00 00 00 00 00 C2 22
0D0: 00 21 28 21 00 00 00 00 80 00 C5 12 00 64 64 00
0E0: 00 00 00 00 00 00 C6 10 00 64 64 00 00 00 00 00
0F0: 00 00 C7 3E 00 C8 C8 00 00 00 00 00 00 00 F0 00
100: 00 64 FD BD 0F 00 00 29 2E 03 F1 00 00 64 FD 31
110: C1 41 F9 01 00 00 F2 00 00 64 FD 7A 7B AD 1E 02
160: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 50 02 00 73
170: 03 00 01 00 01 E2 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00
180: 00 00 00 00 00 00 00 00 06 04 04 01 04 04 01 04
190: 04 00 00 00 00 00 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00
1A0: 00 00 00 00 00 00 00 00 42 A6 C0 17 08 1F 00 00
1B0: 00 00 00 00 01 00 4D 02 31 C1 41 F9 01 00 00 00
1C0: 7A 7B AD 1E 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1D0: 00 00 00 00 00 00 00 00 F4 01 00 00 01 00 00 00
1E0: 00 00 00 00 A8 1F 00 00 00 00 00 00 00 00 00 02
1F0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 90

000: 01 00 01 06 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 00
010: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 04 14 00 00 00 00
020: 00 00 00 00 00 00 05 0A 00 00 00 00 00 00 00 00
030: 00 00 07 1E 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 09 00
040: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 0A 61 00 00 00 00
050: 00 00 00 00 00 00 0C 14 00 00 00 00 00 00 00 00
060: 00 00 B7 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 B8 63
070: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 BB 00 00 00 00 00
080: 00 00 00 00 00 00 BC 00 00 00 00 00 00 00 00 00
090: 00 00 BD 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 BE 2D
0A0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 BF 00 00 00 00 00
0B0: 00 00 00 00 00 00 C0 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0C0: 00 00 C1 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 C2 00
0D0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 C5 00 00 00 00 00
0E0: 00 00 00 00 00 00 C6 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0F0: 00 00 C7 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 F0 00
100: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 F1 00 00 00 00 00
110: 00 00 00 00 00 00 F2 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1F0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 FD

(3) Samsung SSD 840 EVO 250GB
Model : Samsung SSD 840 EVO 250GB
Firmware : EXT0BB0Q
Serial Number : S1DBNSADB42092D
Disk Size : 250,0 GB (8,4/137,4/250,0/250,0)
# of Sectors : 488397168
Rotation Rate : ---- (SSD)
Minor Version : ATA8-ACS version 4c
Power On Hours : 9154 uren
Power On Count : 2135 keer
Host Writes : 9387 GB
Wear Level Count : 49
Temperature : 26 C (78 F)
Health Status : Goed (100 %)
Features : S.M.A.R.T., 48bit LBA, NCQ, TRIM
APM Level : ----
Drive Letter : E:

09 _98 _98 __0 0000000023C2 Bedrijfs Uren
0C _97 _97 __0 000000000857 Schijf inschakelen
B1 _95 _95 __0 000000000031 Hoeveelheid Slijtage Nivellering
B3 100 100 _10 000000000000 Gebruikte Reserve Block's (Totaal)
B5 100 100 _10 000000000000 Programma Fouten (Totaal)
B6 100 100 _10 000000000000 Wis Fouten (Totaal)
B7 100 100 _10 000000000000 Werktijd Slechte Block's (Totaal)
BB 100 100 __0 000000000000 Niet Corrigeerbare Fouten
BE _74 _57 __0 00000000001A Luchtstroom Temperatuur
C3 200 200 __0 000000000000 ECC Fout Factor
C7 100 100 __0 000000000000 CRC Fouten
EB _99 _99 __0 0000000000CE POR Herstellen
F1 _99 _99 __0 000495795730 Tot. LBA Geschreven

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
000: 0040 3FFF C837 0010 0000 0000 003F 0000 0000 0000
010: 5331 4442 4E53 4144 4234 3230 3932 4420 2020 2020
020: 0000 0000 0000 4558 5430 4242 3051 5361 6D73 756E
030: 6720 5353 4420 3834 3020 4556 4F20 3235 3047 4220
040: 2020 2020 2020 2020 2020 2020 2020 8010 4000 2F00
050: 4000 0200 0200 0007 3FFF 0010 003F FC10 00FB 0110
060: FFFF 0FFF 0000 0007 0003 0078 0078 0078 0078 0F10
070: 0000 0000 0000 0000 0000 001F 850E 0046 006C 0060
080: 03FC 0039 746B 7D01 4163 7469 BC01 4163 207F 0001
090: 0004 0000 FFFE 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
100: 5970 1D1C 0000 0000 0000 0008 4000 0000 5002 5388
110: A00B EA9B 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 401E
120: 401C 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0029 0000
130: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
140: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
150: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
160: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0001
170: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
200: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 003D 0000 0000 4000
210: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0001 0000 0000
220: 0000 0000 107F 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
230: 0000 0000 0000 0000 0000 0800 0000 0000 0000 0000
240: 0000 0000 0000 4000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
250: 0000 0000 0000 0000 0000 84A5

000: 01 00 05 33 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 09 32
010: 00 62 62 C2 23 00 00 00 00 00 0C 32 00 61 61 57
020: 08 00 00 00 00 00 B1 13 00 5F 5F 31 00 00 00 00
030: 00 00 B3 13 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 B5 32
040: 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 B6 32 00 64 64 00
050: 00 00 00 00 00 00 B7 13 00 64 64 00 00 00 00 00
060: 00 00 BB 32 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 BE 32
070: 00 4A 39 1A 00 00 00 00 00 00 C3 1A 00 C8 C8 00
080: 00 00 00 00 00 00 C7 3E 00 64 64 00 00 00 00 00
090: 00 00 EB 12 00 63 63 CE 00 00 00 00 00 00 F1 32
0A0: 00 63 63 30 57 79 95 04 00 00 00 00 00 00 00 00
160: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 C0 12 00 53
170: 03 00 01 00 02 50 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1F0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 80

000: 01 00 05 0A 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 09 00
010: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 0C 00 00 00 00 00
020: 00 00 00 00 00 00 B1 00 00 00 00 00 00 00 00 00
030: 00 00 B3 0A 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 B5 0A
040: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 B6 0A 00 00 00 00
050: 00 00 00 00 00 00 B7 0A 00 00 00 00 00 00 00 00
060: 00 00 BB 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 BE 00
070: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 C3 00 00 00 00 00
080: 00 00 00 00 00 00 C7 00 00 00 00 00 00 00 00 00
090: 00 00 EB 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 F1 00
0A0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1F0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 4E

• PEBKAC
@mr.bievers SMART waardes zien er goed uit (alhoewel dit niet alles zegt).

Heb je de kaarten ook ook in het andere pci-e slot getest?
En zoals al eerder is aangegeven de kaarten testen in een ander systeem ;)

[Voor 23% gewijzigd door PEBKAC op 10-11-2018 09:17]

• mr.bievers
ramon89 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:05:
@mr.bievers SMART waardes zien er goed uit (alhoewel dit niet alles zegt).

Heb je de kaarten ook ook in het andere pci-e slot getest?
En zoals al eerder is aangegeven de kaarten testen in een ander systeem ;)
Het is een nieuwe pc geworden _/-\o_ 8)7

• PEBKAC
@mr.bievers zeer verstandige keuze, van die setup ga je nog jaren plezier hebben ;)

• Intergalactic

Intergalactic

@mr.bievers verstandig, geniet van je nieuwee setup!

componeten op v&a of hergebruikt ;)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True