Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Updates en downloads iPhone werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Klaas09
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-12-2018
Hoi Allemaal,

Hier maar even een balletje opgooien, ik ben ten einde raad... Vier dagen geleden probeerde ik een app te openen, echter is deze door iOS "verwijderd" wegens weinig gebruik (cloud symbooltje naast app-naam). Dit heb ik wel eens eerder gehad, maar toen downloadde iOS de app gewoon weer en kon ik deze weer gebruiken. Nu gebeurt er gewoon niks als ik op de app klik. Idem voor andere apps die ook wegens inactiviteit verwijderd zijn. Ook kan ik geen enkele app meer downloaden of updaten via de App Store.

Internet werkt gewoon, zowel WiFi als cellular. Uiteraard heb ik eerst flink lopen Googlen, maar ik kan niet eens een identiek geval van dit probleem vinden. Als ik de App Store open laadt zowel de tab "Vandaag" als "Updates" ook niet meer. Als ik een app probeer te downloaden uit de App Store dan zie ik wel het ronddraaiende "zandlopertje" maar er gebeurt verder helemaal niks. Verder lijkt alles verder naar behoren te werken op de telefoon, zie ik iets over het hoofd? :?

Wat ik heb geprobeerd:

- Herstarten
- Opnieuw inloggen App Store
- Update iOS (van 11 naar 12)
- Extra ruimte vrijgemaakt (10gb+ vrij)
- Gecheckt of "Beperkingen" aan staat, dit was en is niet het geval
- Cache App Store geleegd
- Ik heb zelfs alle instellingen van iOS gereset, zonder enig resultaat

Telefoon: iPhone 7 128GB, iOS 12, geen Jailbreak.

Alle reacties

• Mrkend54l
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12-06 13:18
Probeer eerst en vooral de cache van de app store eens te legen. Dit doe je door 10x op today te duwen, en daarna de app store app te killen en opnieuw te openen.

Werkt dat niet dan nog eens proberen om uit te loggen en opnieuw in te loggen.

Als dat ook niet lukt dan zul je een restore via iTunes moeten doen.

• Klaas09
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-12-2018
Mrkend54l schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:36:
Probeer eerst en vooral de cache van de app store eens te legen. Dit doe je door 10x op today te duwen, en daarna de app store app te killen en opnieuw te openen.

Werkt dat niet dan nog eens proberen om uit te loggen en opnieuw in te loggen.

Als dat ook niet lukt dan zul je een restore via iTunes moeten doen.
Thanks voor je reactie! Cache legen had ik ook al gedaan, zal het er even bij zetten. Ook uitloggen meermaals gedaan zonder resultaat... Dit is toch bizar? Ik heb zo ongeveer alles geprobeerd en nog kan ik niks downloaden of updaten...

Met restore bedoel je factory reset? Als ik een reservekopie maak en die later terugplaats, keert het probleem dan waarschijnlijk ook niet gewoon weer terug?

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Wat je omschrijft klinkt als die besparingsfunctie. Heb je al eens geprobeerd om geheel uit te loggen van iCloud, herstart en dan weer inloggen...? En natuurlijk kijken of die optie enabled is.
En let wel: iCloud, niet enkel AppStore. ;) Mogelijk moet je na opnieuw inloggen Find my iPhone weer aanzetten, let daar op.

Als dat allemaal niet werkt:
Ik ben er normaal sterk op tegen omdat het in 99.9999999% van de gevallen volslagen onzin is om te doen (100% onzin als het toestel gewoon prima functioneert en dan werkt het zelfs averechts), maar je zou nog kunnen proberen het toestel te dwingen ALLE caches leeg te gooien. Er is vziw maar één manier om dat te doen: het toestel tot de nok toe volladen met bestanden. Zijn wat apps voor of handmatig doen door bijv. een paar 4K-films er op te rossen ofzo. Op een gegeven moment gaat ie bitchen dat ie geen ruimte meer heeft en schoont ie op. Daarna kan je de troep weer verwijderen natuurlijk. Let op dat na dit te doen je iPhone mogelijk een paar dagen wat meer accu vreet en trager is i.v.m. opnieuw aanmaken alle caches. Of het gaat werken: geen idee, maar je kan het proberen.
Nogmaals: ik raad niemand het aan dit te doen behalve als "last resort long shot"; kans dat het daadwerkelijk iets nuttigs oplevert is nagenoeg nul.

Een factory reset en dan herstellen vanuit reservekopie zou normaal gesproken het probleem *niet* moeten laten terugkeren...

Je kan trouwens ook eens aan Apple vragen of zij weten wat er misschien aan de hand is.

[Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 16-10-2018 15:26]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True