Weet iemand wat voor 12v aansluiting dit is?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:54
Mijn vraag
Beste mede-tweakers,

Ik maak een uitstapje naar dit deel van het forum (normaal ben ik te vinden in TPL), want ik heb een vraag.
De 12v aansluiting van mijn mini-compressor, welke ik gebruik op mijn autobanden op spanning te brengen, is al een tijdje bezig om af te breken. Ik heb het al een een aantal keren kunnen redden door de boel wat bij elkaar te drukken en dan aan te sluiten, of door secondelijm te gebruiken. Nu kan het alleen echt niet meer.

En dus ging ik op zoek naar een vervangende aansluiting, alleen de aansluiting die ik gekocht heb, lijkt niet te passen bij de constructie die van de mini-compressor af komt. Nu ben ik een leek op dit gebied, dus ik hoop graag van jullie te horen of dit inderdaad een andere constructie is, of dat dit wel via een universele aansluiting opgelost kan worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie hier de foto's van de huidige (kapotte) aansluiting. Zoals je ziet zijn de kabels gesplitst.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb deze 12v aansluiting aangeschaft. Deze heeft alleen niet de mogelijkheid om, zoals bij de originele constructie, beide kabels aan te sluiten / intern te verbinden.

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen, of mij een (specifieke) naam van die aansluiting kunnen geven (mocht dat van toepassing zijn), want om nu gelijk een nieuwe compressor aan te schaffen vind ik dan ook weer zo zonde.

Beste antwoord (via WiseDise op 17-10-2018 12:05)

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

WiseDise schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:45:
Ik heb deze 12v aansluiting aangeschaft. Deze heeft alleen niet de mogelijkheid om, zoals bij de originele constructie, beide kabels aan te sluiten / intern te verbinden.
Ik snap niet precies wat je daar mee bedoelt. Op jouw foto zie ik gewoon een normale 12 volt stekker. Je bedoelt dat hij gesplitst is in een + en - ? Das inderdaad vrij standaard :+

Als je het netjes doet, dan strip je een klein stukje van de originele aansluitkabel af en soldeer je op die kabel je nieuw gekochte stekker. Als je dat solderen niet ziet zitten, dan kan je ook nog overwegen om zoiets als dit te kopen: https://autorevista.nl/accessoires/adapter-mini-male-plugfemale-socket-7243-5676.html
Daar knip je dan vervolgens het vrouwelijk deel van af (met voldoende overlengte natuurlijk :o ), strip dat kabeleindje en ook die van de originele kabel. Kroonsteentje er tussen, even letten op + en -, en klaar. Alleen een schaar en een platte schroeverdraaier nodig.

En ja, met hierboven, let ook even op het vermogen. Het meeste 12v spul voor carkits etc is 3A. Een compressor zal meer lusten denk ik.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het lijkt mij dat je gewoon de goede sigarettenaanstekerstekker hebt gevonden, dat zijn redelijk standaard dingen.
Het ding heeft een soldeeraansluiting, dus je zal moeten solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je hebt alleen een plug gevonden met een 3A zekering, de kans is vrij groot dat die zekering het niet houdt omdat die compressoren met gemak tot 10A kunnen trekken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeluwseGiraffe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-06 16:11
Als je deze: https://www.allekabels.nl...ansteker-12v-stekker.html aanschaft kom je sws goed uit. Ik gebruik ze zelf ook nog wel eens. Je kan ze openschroeven en gemakkelijk solderen. Binnenin even goed kijken hoe je hem soldeert. Het snoertje die aan het voorste puntje zit moet ook nu aan het voorste puntje. De buitenkant moet aan de buitenkant.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

WiseDise schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:45:
Ik snap niet precies wat je daar mee bedoelt. Op jouw foto zie ik gewoon een normale 12 volt stekker. Je bedoelt dat hij gesplitst is in een + en - ? Das inderdaad vrij standaard :+

Als je het netjes doet, dan strip je een klein stukje van de originele aansluitkabel af en soldeer je op die kabel je nieuw gekochte stekker. Als je dat solderen niet ziet zitten, dan kan je ook nog overwegen om zoiets als dit te kopen: https://autorevista.nl/accessoires/adapter-mini-male-plugfemale-socket-7243-5676.html
Daar knip je dan vervolgens het vrouwelijk deel van af (met voldoende overlengte natuurlijk :o ), strip dat kabeleindje en ook die van de originele kabel. Kroonsteentje er tussen, even letten op + en -, en klaar. Alleen een schaar en een platte schroeverdraaier nodig.

En ja, met hierboven, let ook even op het vermogen. Het meeste 12v spul voor carkits etc is 3A. Een compressor zal meer lusten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
VeluwseGiraffe schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:14:
Als je deze: https://www.allekabels.nl...ansteker-12v-stekker.html aanschaft kom je sws goed uit. Ik gebruik ze zelf ook nog wel eens. Je kan ze openschroeven en gemakkelijk solderen. Binnenin even goed kijken hoe je hem soldeert. Het snoertje die aan het voorste puntje zit moet ook nu aan het voorste puntje. De buitenkant moet aan de buitenkant.
Die stekker is niet geschikt voor voor zware apparatuur, waarschijnlijk beter om de iets duurdere variant dan te kiezen.

Deze kan tot 8A aan.
https://www.allekabels.nl...ansteker-12v-stekker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Beste allemaal,

Ik wil jullie bedanken voor alle antwoorden. Lastig om een 'beste antwoord' te kiezen, want jullie geven eigenlijk allemaal hetzelfde aan: je zit goed, behalve met de maximum belasting van de aansluiting.

Ik ga kijken of ik een nieuwe poging kan wagen, maar dan weet ik in ieder geval dat er geen 'andere' variant van deze 12v-aansluiting is / van toepassing is.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

WiseDise schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:06:
Beste allemaal,

Ik wil jullie bedanken voor alle antwoorden. Lastig om een 'beste antwoord' te kiezen, want jullie geven eigenlijk allemaal hetzelfde aan: je zit goed, behalve met de maximum belasting van de aansluiting.

Ik ga kijken of ik een nieuwe poging kan wagen, maar dan weet ik in ieder geval dat er geen 'andere' variant van deze 12v-aansluiting is / van toepassing is.

Bedankt!
Of je koopt voor drie keer het bedrag van die stekker gewoon een nieuwe compressor :9
https://www.lidl-shop.nl/...Minicompressor/p100244121
deze week bie de lidl in't schap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:39
GemengdeDrop schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:09:
[...]

Of je koopt voor drie keer het bedrag van die stekker gewoon een nieuwe compressor :9
Carpoint, wat bij veel auto zaken ligt heeft die onder eigen merk. Dat is echt bocht.

Kan je beter een van Ring Automotive halen. Kost circa 25,- maar werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
GemengdeDrop schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:09:
[...]

De huidige heb ik toen der tijd inderdaad gekocht voor €30.-
Viel me inderdaad al op dat ze flink in prijs gedaald zijn, maar vond het zo zonde van het milieu. Het apparaat zelf werkt nog helemaal prima (en naar tevredenheid), alleen de aansluiting is verrot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Nouja, eventueel kan je ook altijd nog twee van dit soort dingen kopen:
https://www.uw-accuwinkel...n/accuklemmen-40-a-detail

rechtstreeks op de accu. Zit er alleen geen zekering meer tussen, wel even voorzichtig zijn.
Sommige auto's gaan 'raar' doen, als de spanning gecycled word. :F

zoals de CVD die de deuren dicht gooit met je sleutel er nog in. been there |:(

Oh. En fiets eens langs een winkel van glas en baksteen ipv webwinkel. Kan je het ding in handen hebben zodat je goed kan zien hoe je het moet monteren. En bespaart verzendkosten.

edit: maar ik vind het absoluut grandioos dat je probeert zooi te maken _/-\o_ . Erger mezelf regelmatig aan troep die voortijdig de geest geeft vanwege iets lulligs

[ Voor 12% gewijzigd door GemengdeDrop op 17-10-2018 14:12 ]

Pagina: 1