Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SirJesse93
  • Registratie: juni 2017
  • Niet online
Nvm

[Voor 100% gewijzigd door SirJesse93 op 31-10-2020 13:33. Reden: Privacy]

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-06 08:49

SeatRider

Hips don't lie

Ik zou die HBO gewoon doen. Je kunt je bedrijfje ernaast hebben. Het ontbreken van HBO-papiertje zal je vroeger of later opbreken, en je bent nu nog jong. Je gaat toch geen hele grote uurtarieven kunnen vangen als 16-jarige.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Ja, in het begin van je carriére telt een papiertje. Je hebt nog weinig ervaring en bent erg jong. In dat geval is het leuk dat je hobbymatig veel gedaan hebt en naast je school dingen doet, maar mensen gaan je niet zomaar aannemen. Ga die studie doen, met jouw kennis en ervaring zal het simpel zijn om hoge cijfers te halen. En daarnaast kan je part-time je bedrijfje bijhouden. Met je HBO zal het allemaal een stuk makkelijker gaan.

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-06 18:21
Absoluut doen. PHP en computers in elkaar schroeven zijn niet echt vermarktbare skills. Zeker niet als het PHP is zonder goede basis in computer science in z'n algemeen.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
SirJesse93 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:45:
Ik ben zeker geen rijkeluis kindje, en wil dus graag laten zien dat ik voor mijn eigen geld kan zorgen. Nou is mijn vraag wat uitgebreider: Helpt een HBO-ICT daadwerkelijk veel mee om aan de bak te komen op mijn 20ste, bij hetzij een ander bedrijf of mijn eigen bedrijf(je)?
Niet alleen aan het begin van je carrière kan het helpen. Het kan ook je doorgroeimogelijkheden vergroten later in je carrière.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• QErikNL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10-06 15:09
Ik zou aanraden om in ieder geval 1 á 2 jaar lekker te gaan ontdekken wat je passie is. Doe dat op je eigen manier (reizen, werken, cursussen). Straks ben je 16 en zit je op het HBO: ik kan je vertellen uit ervaring dat de meeste mensen die direct op de studie komen na de Havo afvallen, gewoon puur omdat ze nog te jong zijn voor een studie, maar zeker niet te dom.

Maar ga zeker studeren! De ervaring die je opdoet door te studeren is heel nuttig.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:44

Yucon

*broem*

Als je het niet doet ga je de rest van je carriere spijt krijgen door het eens in de zoveel tijd horen 'tja, we zoeken toch een hbo'er'. Of door het simpelweg om die reden niet uitgenodigd worden.

Nu is er wel iets van nuance, want als je een eigen onderneming op kunt zetten en er in slaagt tot je pensioen daarvan te kunnen leven valt het wellicht mee. Maar als je een beetje naar waarschijnlijkheid kijkt kun je er van uit gaan dat je er spijt van krijgt als je het niet doet.

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12-06 18:35
HBO-uitvaller meldt zich :) In 't tweede jaar gestopt door omstandigheden, en echt met heel veel mazzel in een leuke instapfunctie kunnen rollen. Met alleen m'n hobbykennis was het niet gelukt... Die 1½ jaar Software Engineering heeft het verschil gemaakt. Deze rol vereist tegenwoordig een afgeronde Bachelor ICT.

Bedenk trouwens dat die opleiding méér is dan enkel leren programmeren. Denk aan projectmanagement, software ontwerpen, bedrijfskunde, Nederlands/Engels op gevorderd niveau etc.

En dat je nu wel hobbymatig ervaring kunt hebben met PHP, maar wie zegt dat het voldoende, kwalitatief goed en veilig is? Als 't vooral copy/paste is van Stackoverflow en prutsen tot 't werkt, ga je er geen proeftijd mee overleven.

[Voor 18% gewijzigd door ShitHappens op 15-10-2018 18:48]

• SirJesse93
  • Registratie: juni 2017
  • Niet online
Top! Bedankt allemaal voor de reacties, ik geloof dat ik wel weet wat ik ga doen ;).

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 22:56
Hi SirJesse,

Ik ben 30 en zit in mijn 3e jaar van mijn HBO (deeltijd) opleiding, ik had mijn propedeuse nog niet binnen en ik had al een veel betere baan gevonden.

Met dat papiertje heb je over het algemeen meer keuze in banen, het toont ook vaak je denk niveau (hoeft niet altijd wat te zeggen natuurlijk) en dat vragen werkgevers vaak.

Je kan net zoals mij ook een deeltijd studie doen, dit vergt wel enige discipline en planning :)

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:57
HBO is het verschil tussen 20-30 euro per uur en 50-70 euro per uur (freelance tarieven). Dat heb je snel terugverdiend in de 40 jaar die volgen.

Ik bewonder je ondernemersgeest, maar je bent nog te jong om de gevolgen van geen diploma te overzien. Daar ga je echt last van krijgen later.

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• BoGu5
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:26

BoGu5

hmmmz

Ook even een steentje uit mijn persoonlijke ervaring. Ik herken mijn toen 16-jarige zelf wel in jouw verhaal (ben nu 33). Ben toen ook begonnen aan Hogere Informatica. Besefte me na 1,5 jaar dat ik niet gelukkig ging worden in de IT als werkveld. Ik merkte vooral dat ik het als hobby heel leuk vond(en vind), maar dat ik niet dagelijks in deze sector wilde werken. Toen heb heb ik een tamelijk radicale switch gemaakt naar HBO Sociaal Juridische Dienstverlening en heb het nu prima naar mijn zin in mijn huidige baan in dit werkveld. Geen seconde spijt gehad, en heb nog steeds heel veel aan de skills die ik in de eerste anderhalf jaar Informatica geleerd heb.

Moraal van het verhaal: ook al is IT je grootste hobby en denk je erin te willen werken. Kijk toch heel kritisch naar de studiekeuze die je wilt gaan maken! (En ja, natuurlijk, als je IT-er wilt worden moet je dat vooral doen!) Hol jezelf niet voorbij.

[Voor 5% gewijzigd door BoGu5 op 15-10-2018 22:18]

request.getCookies();

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True