Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• svenfeeleus
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-11-2018
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen zoals bijvoorbeeld BO4 etc. De nieuwere games tenminste op 120fps met low settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

ongeveer 800 tot mijn beschikking >:)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Najaa dat is dus de vraag eigenlijk

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Dit vraag ik aan jullie, wil goed kunnen gamen zonder fps lag!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Nope

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

ook niet

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik zal even in het kort mijn oude GamePC specs neerzetten:

Moederbord: MSI Z77A-GD65 Gaming
CPU: Intel Core i5-3470 @ 3,20GHz
GPU: MSI NVIDIA GeForce GTX 760 TwinFrozr
RAM: GSkill RipJawX (geloof ik, staat erop)
Voeding: Corsair CX600m
HDD: 1000GB Corsair
SSD: 124GB Corsair
Behuizing Corsair (weet niet precies welke heeft wel 2 extra fans met een gegaten voorkant voor luchtdoorvoering.

PC is gemaakt en in elkaar gezet in 2012-2013.

Zou mooi zijn als ik deze kan upgraden (scheelt een boel geld) maar als het geen slimme keuze is begrijp ik dat en ga ik voor een nieuwe!

[Voor 8% gewijzigd door svenfeeleus op 15-10-2018 15:48]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@svenfeeleus voor veel games wordt je i5-3470 te weinig op 3.2GHz quad core. GTX760 ook trouwens.
zal er geen geld meer aan uitgeven voor upgrades, maar voor nieuw systeem kijken. Ryzen5 2600 set is je geld waard €165,- voor de CPU terwijl een vergelijkbare i5-8400 €307,- kost.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 22:38
Eens met Hackus.
Kan je opzoeken welke behuizing je hebt? Die kan je wellicht meenemen.
Zijn er al benchmarks voor Black Ops 4? 120 fps op high is nogal zwaar, op low kan het mss met een 1060 ofzo.
Gebruik voor een lijstje nieuwe componenten de Pricewatch.

• svenfeeleus
@Hackus @SpeedQber Dank jullie wel voor de snelle reactie! Een nieuw systeem wordt het dus, ik was van plan een intel te gaan halen maar denk dat zoals je zei de Ryzen5 2600 een beter plan is? en dit werkt volkomen goed met de andere hardware?

Benchmarks weet ik niet, en het ging me ook om low settings haha.

Enig idee welke site(s) jullie me kunnen aanraden zodat ik niet belachelijke "franchise" extras betaal?

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 22:38
Intel is voor 120 fps mogelijk beter, maar de prijzen van de CPUs zijn de afgelopen maand heel erg gestegen.
Je hebt wel nieuw RAM nodig (DDR4), ik weet niet precies wat de kwaliteit van de voeding is.
Wat bedoel je met 'franchise' extras? In de Pricewatch worden meerdere webshops met elkaar vergeleken, die kan je gebruiken?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@svenfeeleus Voor €800,- heb je ongeveer een Ryzen set met RX580 4GB (complete set zonder OS en scherm)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• svenfeeleus
@SpeedQber @Hackus Ik ga toch voor een compleet nieuw systeem maar wil graag 144hz monitor erbij kopen en las dat de intel daar de heer en meester in is en ben ik bereid daar wat extras voor te betalen. is het verschil tussen de i3 en de i5 heel groot?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

svenfeeleus schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:46:
@SpeedQber @Hackus Ik ga toch voor een compleet nieuw systeem maar wil graag 144hz monitor erbij kopen en las dat de intel daar de heer en meester in is en ben ik bereid daar wat extras voor te betalen. is het verschil tussen de i3 en de i5 heel groot?
i3 8th gen, is quadcore, en daar schiet je weinig mee op tov nu.
(144Hz 1080p of 1440p ?)

• svenfeeleus
@Hackus 1080p op 24 inch, misschien 27 inch binnekort maar dat moet ik even kijken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

svenfeeleus schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:11:
@Hackus 1080p op 24 inch, misschien 27 inch binnekort maar dat moet ik even kijken.
Ryzen 2600 kan goed overweg met GTX1080, zie geen reden waarom Intel beter is. Ook mindere videokaarten zijn geen probleem. Kijk maar ff wat je gaat doen.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True