Van WiFi naar LAN?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-01 18:31
Allen,

Voor een kar waar een computer in komt heb ik een wifi receiver nodig. Echter zitten alle USB poorten vol, dus de enige optie die ik heb is de ethernet poort. Nu lees ik verschillende dingen, de een zegt dat je dit kan doen met een wifi repeater en de ander heeft het specifiek over een wifi bridge, dan weer over een router met WDS etc. Kanttekening is wel dat het geen wifi mag repeaten. Het is een pand waar men heel streng is met wat voor signalen er actief zijn, en deze worden ook gescand.

Wat is de simpelste route hiervoor?

Dank alvast!

Betreft een systeem van een leverancier waar we niet aan mogen sleutelen. De basis hiervan is een intel NUC. Een USB hub is geen optie omdat die volhangt met energievreters zoals een recording lamp etc. De enige optie is dus helaas de ethernetpoort.

[ Voor 18% gewijzigd door Mick30 op 15-10-2018 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 16:09
Heel simpel:
Koop een USB hub, en een USB wifi receiver.
USB hub voor de bestaande poorten en de USB wifi receiver op de vrij gekomen poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Dank voor je suggestie. Maar dat gaat helaas niet omdat de poorten al bezet zijn met energievreters. Als ik er een hub aanknoop krijg ik problemen met de andere hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind het ook nogal een gedoe terwijl je USB-poorten eenvoudig kunt splitsen met een hubje.
Mick30 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:17:
Dank voor je suggestie. Maar dat gaat helaas niet omdat de poorten al bezet zijn met energievreters. Als ik er een hub aanknoop krijg ik problemen met de andere hardware.
Dan heb je dus een powered USB-hub nodig ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Room42 op 15-10-2018 15:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:41

Mojo

The Power Within

Gewoon een PCI-E wifi ontvanger erin zetten?

Zoiets als dit: pricewatch: D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter

[ Voor 70% gewijzigd door Mojo op 15-10-2018 15:19 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkbizz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 19:36
Mojo schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:17:
Gewoon een PCI-E wifi ontvanger erin zetten?
Of een PCI usb kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Ook dat gaat helaas niet. De computer is van een leverancier waar we niet aan mogen sleutelen. Dit terwijl de basis gewoon een intel NUC is, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Mick30 Je bent hier niet nieuw. Misschien is het een idee om proactief even wat meer specs/info te geven? Anders blijven we gissen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 15-10-2018 15:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick30
Ja je hebt gelijk, ga ik aanpassen in mijn openingspost
Room42 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:19:
@Mick30 Je bent hier niet nieuw. Misschien is het een idee om proactief even wat meer specs/info te geven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:41

Mojo

The Power Within

Mick30 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:19:
Ook dat gaat helaas niet. De computer is van een leverancier waar we niet aan mogen sleutelen. Dit terwijl de basis gewoon een intel NUC is, maar goed.
Heeft een NUC geen Wifi dan?

Enfin, als het van de leverancier niet mag (wth?), gewoon tegen ze zeggen dat ze het mogen oplossen voor je.

Andere fatsoenlijke alternatieven heb je niet. Een router misbruiken als WLAN receiver is ook niet optimaal.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ook een apparaat op de ethernetpoort heeft energie nodig
Maar wat voor NUC heb je, hebben die dingen niet allemaal al wifi aan boord ?

Verder met @Mojo - je opdrachtgever wil "een kar" en kennelijk is er netwerk-connectiviteit nodig.
Geef hem de specs van wat je nodig hebt, en laat het regelen.

Ik heb verschillende opdrachtgevers gehad die ook dachten dat ik een tovenaar was, die hun hersenspinsels (het liefst gratis) ging oplossen.
Zelfs één die een printer uit 2005 via wifi online wilde hebben.
Ik moest maar een parallelle poort adapter zoeken, die wifi ging omzetten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
FreshMaker schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:31:
Ook een apparaat op de ethernetpoort heeft energie nodig
Maar wat voor NUC heb je, hebben die dingen niet allemaal al wifi aan boord ?

Verder met @Mojo - je opdrachtgever wil "een kar" en kennelijk is er netwerk-connectiviteit nodig.
Geef hem de specs van wat je nodig hebt, en laat het regelen.

Ik heb verschillende opdrachtgevers gehad die ook dachten dat ik een tovenaar was, die hun hersenspinsels (het liefst gratis) ging oplossen.
Zelfs één die een printer uit 2005 via wifi online wilde hebben.
Ik moest maar een parallelle poort adapter zoeken, die wifi ging omzetten. :|
Welke NUC het precies is kan ik morgen nakijken. Het is plat gezegd een video opname apparaat die de leverancier gebouwd heeft op basis van een NUC. HDMI dongle erbij en succes ermee....... Het enige verschil verder met een NUC is de applicatie die erop draait en dat er een mooi logo op zit van de leverancier. Zij beweren dat er geen wifi op zit. Ik ben ondertussen ook in gesprek met de leverancier, maar tot heden weinig succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 13:20
Configureer een AP in Client mode, kun je die weer aansluiten op de ethernet poort?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
Er zijn tig manieren om dit op te lossen. Met een Wifi repeater of -bridge zal het waarschijnlijk lukken ja. Met iedere accesspoint die je in client mode kunt zetten (tip: gebruik OpenWRT dan kan dat sowieso) ook. Dus ja, als je nog ergens een oude router of accesspoint hebt liggen kun je het waarschijnlijk daarmee oplossen. Anders is een wifi-repeater misschien makkelijker. YMMV. Gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waar hebben we het nu precies over?
  • Eerst heb je het over een kar, later over een pand waar strenge eisen aan wifi gesteld worden.
  • Wat zijn de requirements aan de netwerkverbinding? Je hebt het over video-opname, hoeveel bandbreedte ben je nodig?
En waarom voldoet een usb powered hub niet?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Question Mark schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:52:
[...]

En waarom voldoet een usb powered hub niet?
Ja, @Mick30, dat vraag ik me ook nog steeds af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 20:33

Metalfreak

Hoije woh!

Bij mijn vorige werk deden we dit altijd met een Motorola CB3000, maar daar zullen tegenwoordig vast wel betere alternatieven voor verkrijgbaar zijn.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 05:51
Dikke kans is dat het een video opname systeem is wat ingebouwd is in een kar om het systeem portable te maken.... nu dus nog de verbinding....

Ik zou hiervoor een ubiquity airgateway pakken of een ac-mesh, (van de airgateway weet ik dat je em kunt instellen als client bridge, van de ac-mesh weet ik het niet zeker)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Het betreft een video opname systeem in een rijdende kar (19" rack) waar een camera op gemonteerd zit en in de kar zit een opname pc (NUC) De NUC heeft 4 USB poorten die bezet zijn met een opname lamp, opname knop, HDMI to USB capture dongle en één voor toetsenbord en muis. Ik heb verschillende non powered HUB's geprobeerd en dan merk je dat de spanning instabiel wordt. Sterker nog als ik de capture dongle en toetsenbord en muis aan 1 kant (voor of achterzijde maakt niet uit) aansluit hapert de muis al. Nu waren de HUB's die ik getest heb non powered, dus een powered zou kunnen ware het niet dat de leverancier nu ineens aangeeft dat ze dit afraden. En dat ik de ethernetpoort moet gebruiken voor de internetverbinding.

Desalnietemin haal ik morgen wel een powered hub en ga gewoon eens testen. Het lijkt namelijk wel de makkelijkste oplossing. Betreffende de snelheid moet hij max 5 Mbps dus heel erg spannend is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 22:21
Lange ethernet kabel?

Als je geen WIFI ontvanger kan/mag plaatsten die je weer op je ethernet port aansluit en de USB aansluitingen niet kan/mag gebruiken. ben ik bang dat je dan alleen aan een vaste aansluiting vast zit..

Leg eens uit waar dat ding voor gebruikt wordt? een 19" rack waar een camera op vast zit. zegt niet veel over waar het gebruikt voor wordt.

Is dat ding almaar aan het verplaatsen? je hebt ook stroom nodig. in kantoren zit vaak bij de stroom aansluiting ook een patch punt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Ik mag wel een wifi ontvanger plaatsen, maar mag geen nieuw signaal genereren. Dus een wifi ontvanger naar UTP zou prima zijn, zolang hij maar niet repeat. De wifi verbinding voor 'vuil' internet is door het hele pand aanwezig. UTP aansluitingen naar vuil internet niet, die zijn er alleen naar een afgeschermde omgeving. (en het is niet mogelijk de recorder daaraan te koppelen)

De kar rijdt door het pand heen naar verschillende zalen waar bijeenkomsten opgenomen zal worden. De recorder zal deze dan automatisch uploaden naar het videoplatform en kan daarna verwerkt worden door een beheerder.

@shure-fan De ubiquity airgateway ziet er goed uit, ik ga hier eens naar kijken. dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 07:36
Euh...een WiFi “ontvanger”, zal toch ook moeten zenden voor een werkende verbinding? Dat is dan geen “nieuw signaal”?

[ Voor 18% gewijzigd door valkenier op 15-10-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Denk dat je dan aan zoiets moet denken: https://www.ebay.com/itm/...nto-Wireless/322095050202

Heb zelf nog zo'n exemplaar liggen: https://www.dx.com/p/b-li...lphone-white-black-169036

[ Voor 34% gewijzigd door JohanKupers op 15-10-2018 19:09 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:51
Met USB zit je al snel aan een maximum per aansluiting. Zeg 500mA, al kan het voor USB 3.0 hoger zijn volgens. Je huidige apparaten zullen dus ook niet meer gebruiken. Een USB hub met een netsnoer er aan zal met gemak 4 tot 5 poorten tot dat maximum kunnen voorzien van stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 19:08
Mick30 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:34:
@shure-fan De ubiquity airgateway ziet er goed uit, ik ga hier eens naar kijken. dank.
Alternatief van de concurrent: pricewatch: MikroTik mAP Lite

Of een willekeurige andere MikroTik met 5 GHz als dat óók wenselijk is (die twee van hierboven doen alleen 802.11n op 2.4 GHz).
Pagina: 1