Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

12 schermen 1 systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vercc
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 29-07-2020
ik zou graag op mijn volgende setup 12 schermen plaatsen
3 actieve schermen voor dagelijks gebruik
de overige schermen voor camera bewaking etc.

nu is het volgende hoe kan ik deze op 1 systeem aansluiten.
het liefst zou ik zonder sli 3 1070's steken voor 9 schermen
en voor de schermen waarmee ik wil gamen een 2080rtx.
Zou dit problemen geven? aangezien elke gpu 3 schermen aanstuurt en deze gpu's niet samen moeten werken.

Beste antwoord (via Vercc op 15-10-2018 19:38)

• Aragnut
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16-06 17:10
waarom zulke zware videokaarten voor beetje 2D beeld weergave?

En hoeveel camera's (of hoeveel detail) wil je zien op de schermen dat je totaal 9 stuks wilt weiden aan camera bewaking? Mogelijk kun je ook meerdere camera beelden weergeven op 1 (grotere) monitor.

Persoonlijk zou ik de zaken uit elkaar trekken: 1 systeem voor gaming, 1 systeem voor camera bewaking (mogelijk met NAS of DVR voor beeld retentie). Het voordeel is dat als je game vast loopt je niet meteen je camera bewaking kwijt bent.

Alle reacties

• NielsNL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-06 17:21

NielsNL

DigiCow

Je zou het met een USB >> DP converter kunnen doen.

M'n Oma is een site aan het haken.

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:01

keur0000

-------- N O N E --------

Zou eens op de site van AMD Eyefinity gaan kijken als ik jou was, staat genoeg info ;)
https://www.amd.com/en/support/kb/faq/dh-014

Had op 1 stuks HD6950 maar liefst 5 schermen aangesloten, werkt perfect 8)
Vercc schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:21:

Zou dit problemen geven? aangezien elke gpu 3 schermen aanstuurt en deze gpu's niet samen moeten werken.

[Voor 5% gewijzigd door keur0000 op 15-10-2018 14:36]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Vercc
@keur0000 eyefinity is voornamelijk voor schermgroepen als 1 te laten werken zie ik zo. maar de bedoeling is weldegelijk aparte schermen. ik denk dat dit systeem daar dan niet bij dient?

@NielsNL heb je hier ervaring bij? is dit een goed systeem voor full hd 60HZ schermen? of heeft dit ook zijn nadelen of limieten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4Henk 'm!

• Aragnut
waarom zulke zware videokaarten voor beetje 2D beeld weergave?

En hoeveel camera's (of hoeveel detail) wil je zien op de schermen dat je totaal 9 stuks wilt weiden aan camera bewaking? Mogelijk kun je ook meerdere camera beelden weergeven op 1 (grotere) monitor.

Persoonlijk zou ik de zaken uit elkaar trekken: 1 systeem voor gaming, 1 systeem voor camera bewaking (mogelijk met NAS of DVR voor beeld retentie). Het voordeel is dat als je game vast loopt je niet meteen je camera bewaking kwijt bent.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
Heb hier op kantoor usb to dvi voor mijn derde scherm in gebruik. Werkt prima, ook als ik een youtube filmpje draai bijvoorbeeld. Voor camerabewaking zal dat dus zeker ook geen probleem vormen lijkt me. Weet alleen niet of dat ook bij meer schermen nog vlekkeloos gaat.

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:22

DarkUnreal

Postmaster General

wellicht is 1 tv een optie om 4 schermen te vervangen. Zou het wellicht iets makkelijker maken. (ipv 12 schermen, 3 tv's, en per tv 4 camera's)

iRacing Profiel

• Vercc
@Aragnut momenteel is mijn nieuw huis nog niet getekend. het is dus nog onzeker hoeveel camera's er effectief komen maar had wel gedacht aan een 4tal beelden/scherm als ik de systemen uit elkaar trek en in een patchkast bouw zal dit wellicht makkelijker te realiseren zijn. ik zal het eens bekijken hoe ik dit concreet kan bouwen dan.

@DarkUnreal momenteel heb ik al meerdere 23inch schermen met 1cm boordje daarom hou ik ze liever apart vind die boorden geniaal om door te hebben dat ik op een ander scherm zit. en om tv's te plaatsen zou dit ergonomisch niet goed zijn (ben misschien een klein beetje autistisch wil alles zo perfect en symmetrisch mogelijk)

• Aragnut
Kijk je ook naar opnames maken? Meeste acties op security cams die belangrijk is, vindt plaats als je er zelf niet bent (tenzij je bijvoorbeeld een datacenter wil bewaken). met andere woorden: hoeveel meerwaarde heeft het om zelf live mee te kijken? Als je dit via een DVR oplossing doet kun je ook mee kijken als je niet thuis bent cq terug zien wat er is gebeurd.

hoe wil je de 12 schermen positioneren? wellicht kun je dit met een wand doen waar je de aansturende hardware achter weg bouwt (wel toegankelijk houden voor onderhoud).

• Vercc
ik zou de schermen in een hoek bouwen de onderste schermen verticaal recht plaatsen de bovenste schermen naar onder richten voor ergonomie vermoedelijk een 10tal graden en elk scherm horizontaal 22.5% draaien zodat je een mooie hoek krijgt.

uiteraard zal een nas aanwezig zijn maar zou graag live kunnen kijken alsook zal ik kijken als de bel gaat dat ik een melding krijg op mijn pc en kan opnemen met een programma. indien niemand thuis is zal camerabeelden highlighted worden als er beweging op is en die beelden kunnen dan op overige schermen herbekeken worden.

en het liefst voorzie ik alles in een patchkast naast de setup waarbij alle utp's van het huis samenkomen en een ups voorzien is voor de belangerijkste systemen te voeden zoals de nas en belangerijkste camera's

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vercc schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:21:

Kijk even na hoeveel schermen Windows standaard kan aansturen. Volgens mij is 9 de max.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met dit soort dingen zou ik ook eens kijken naar een Matroxsetup. Die dingen zijn gebouwd voor het aansturen van veel displays. Misschien niet heel goedkoop, maar 3 GTX1070's zijn dat ook weer niet.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True