Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC instant reboot na spelen spel, daarna werkt alles weer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:50
Hallo Tweakers,

Heb nu een paar weken een probleem met mijn PC en kan er geen vinger op leggen.

Mijn PC valt uit tijdens het spelen van een spel ( na een paar seconden tot minuten ).
Zodra hij is uitgevallen start hij zichzelf opnieuw op. Daarna kan ik de hele avond/dag gewoon weer spelen zonder uitval.

Het vreemde is juist dat ik na die uitval gewoon kan spelen.

Als voorbeeld heb ik 2 situaties wat hopelijk een duidelijk beeld kan geven.
---------
Situatie 1: Ik start de PC op, nadat hij opgestart is start ik een willekeurig spel op en ga ik die spelen. Na een paar seconden of minuten valt de PC uit, herstart hij zich en is hij weer opgestart. Daarna start ik weer een spel op ( dezelfde of een ander ) en kan ik de hele avond/dag spelen zonder problemen.

Situatie 2: Ik start de PC op en laat hem een uur of langer zo staan. Ik start een spel op en na een paar seconden minuten valt de PC Uit en herhaalt het exact als in situatie 1. Ik kan dus ook weer probleemloos spelen na de herstart.
--------

Het volgende heb ik geprobeerd:

Driver updates, oude en nieuwe.
Virus/Malware check.
Temp check. Komt niet hoger dan 45/50.
Log check, staat niets in de eventviewer.

Het volgende heb ik nog niet gedaan maar ga ik nog doen:

Voeding wisselen
Memory test.
GPU en CPU Load test.

Specs:

Core™ i5-2500K (4x 3300 MHz) HR5I05
P8H67 -=Rev.3.0=- (Intel® H67 Express) GREA55
OCZ PSU 700W ModXStream Pro
Kingston Valueram 16GB ( 4 bankjes )
MSI GTX 960 GAMING 2GB

Nu is mijn vraag aan jullie, hebben jullie zoiets eerder gehoord en wat kan het mogelijk zijn?
Zijn er dingen die ik nog mis om te proberen?

Bedankt!

Beste antwoord (via corporalnl op 10-03-2020 13:22)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Grote kans dat het de voeding is die het na een jaar of 7 voor gezien houdt. De kwaliteit van de OCZ is vrij beroerd namelijk en met een betrouwbare levensduur van 5 a 6 jaar kan het wel kloppen dat er nu een defect in de voeding zit. Nieuw was het al geen aanrader want kan niet het maximale vermogen leveren. Test met een andere goede voeding.

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:24
Heb je dit bij één specifieke game of bij alle games?
Probeer eens te testen met een heel ligt spelletje of het daar ook bij gebeurd en daarna een zwaarder spel.

Ik denk namelijk dat het je voeding is zo te lezen. Maar durf dat niet uit te sluiten.

En kijk eens of je een map C:\Windows\Minidump hebt en zo ja of daar bestanden in staan.
Zo ja, dan kan je deze uitlezen met bijvoorbeeld BlueScreenView van Nirsoft (https://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html)

Hiermee kan je mogelijk meer info achterhalen waarom je PC crashed als je een spel start.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Grote kans dat het de voeding is die het na een jaar of 7 voor gezien houdt. De kwaliteit van de OCZ is vrij beroerd namelijk en met een betrouwbare levensduur van 5 a 6 jaar kan het wel kloppen dat er nu een defect in de voeding zit. Nieuw was het al geen aanrader want kan niet het maximale vermogen leveren. Test met een andere goede voeding.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:50
Update:

Na prio's op andere plekken gehad te hebben en het probleem sporadisch was, heb ik eindelijk ( vorige maand ) de voeding vervangen.

Dit was de oorzaak. Wou dit toch even terugkoppelen ( na 1,5 jaar :) )

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True